Heb een hoodie tai hier op reis gehad… koeiebeest :mrgreen: (was dus eentje met een koeienstofje en ik heb hem koeiebeest gedoopt en zo is die daarna verder ook door het leven gegaan :lol: ).
Nou was onze jongste wel een stuk ouder toen die hier was, maar ik vond het een fijne drager :thumbup: .
Tis in het begin nog wel even uitvogelen.
Ik was op dat moment alleen doeken gewend en nog nooit een meitai achtige drager geprobeerd… maar is me meer dan prima gelukt en heb hem toen elke dag gebruikt voor die verder ging naar de volgende reisgenoot.
Fijn om te horen dat je koeiebeest :mrgreen: is bevallen! Maar vond je het knopen in het begin erg lastig dan? Op YouTube zag het er zo makkelijk uit en aangezien ik niet teveel gedoe wil dacht ik dat de mei tai wel iets voor mij zou zijn.
@RainbowR1 wrote:
Fijn om te horen dat je koeiebeest :mrgreen: is bevallen! Maar vond je het knopen in het begin erg lastig dan? Op YouTube zag het er zo makkelijk uit en aangezien ik niet teveel gedoe wil dacht ik dat de mei tai wel iets voor mij zou zijn.
Het was voor mij gewoon anders.
Ik had hem toen al maanden in de doeken en kwam daar ineens die mei tai langs.
EN ik droeg hem altijd op de buik en vond de hoodie tai een mooie om voor het eerst mee de rug op te gaan :lol: .
Mm mag ik jou ook eens wat vragen :lol: ?
Ben jij meteen vanaf de geboorte gestart met doeken of heb je ook wel eens een ergonomische drager gehad zoals bijv de bondolino?
@Sennapen wrote:
Ben jij meteen vanaf de geboorte gestart met doeken of heb je ook wel eens een ergonomische drager gehad zoals bijv de bondolino?
Heb na 3 weken eerst een rekbare doek geleend en toen de geweven doek van Cariska geprobeerd en was ik om. Eigen doek gekocht en vanaf dat moment zat hij in de geweven doek tot hij 1,5 was ofzo.
Dat zou nu nog wel kunnen… maar ik heb nu hele fijne drager (wompat) waarmee ik hem zo op de rug heb en heerlijk zit… dus de doeken liggen hier nu werkeloos in de kast.
Binnenkort toch nog eens afspreken met een mede febr. mama die mij alsnog met doek op de rug aan het dragen denkt/ hoopt te krijgen :thumbup: .
Bondolino kende ik toen nog niet, maar zou er hier een hypothetische 5e komen zou ik dat zeker overwegen voor de even snel snel gemakkelijk dingetjes… al kan je na een tijdje ook heel snel goed knopen.
Maar even uit de auto etc zou ik hem dan geloof ik best vaak gebruiken.
Ja precies uit makkelijkheid lijkt me zoiets wel heel fijn, maar ik vind die die rainbow nu heeft besteld ook wel heel leuk en lijkt me ook niet zo moeilijk.
Denk dat het uiteindelijk allemaal wel werkt, het is alleen ff kijken wat voor je werkt.
Die wompat ziet er ook mooi uit :thumbup: :inlove:
Oh die wompat is ook erg leuk! :inlove: Maar vind het al snel erg duur worden. Ik vind 50 euro nog te overzien, maar die wompat zit in een andere prijsklasse! Eerst maar m’n hoodie tai uit proberen! Ik heb m gister besteld en kan niet wachten om hem met Ailyn uit te proberen. Hmm mss past Sean er op de rug ook nog in :think:
de wompat was idd duurder .
Maar hij is zo mooi.
En ik gebruik hem dagelijks.
Dagen dat ik alleen de Wompat gebruik en zijn ook dagen dat ik (met name als ik boodschapjes wil doen) toch de wagen pak.
Maar tov die wagen was de wompat goedkoop hoor :mrgreen: .
Vind het vooral naar school toe/ in school ideaal.
En vanmorgen heeft meneertje na het brengen een stuk zelf gelopen… werd moe, hop weer op de rug en ik liep ondertussen niet met een lege wagen te zeulen.
Wompat is indd duur maar al zijn geld waard, echt een heerlijke drager.
Maar niet voor een vers beebje, dan is een doek echt veel prettiger. Kun je precies zo afstellen aan de behoefte van je kind, als je kindje wat meer steun nodig heeft kun je dat gewoon allemaal met een doek. Knopen dat heb je zo door.
Maar er zijn ook genoeg ssc’s dragers die vanaf de geboorte te gebruiken zijn, sommige zijn ontzettend positief en sommige vinden de drager weer absoluut niets. Ga gewoon eens op zoek naar een drager die je mooi vind, en zoek er dan wat info over of vraag wat info. De babyversie van de Wompat is vaak nog veel te groot bij een heel kleintje, vanaf een maand of 5 a 6 zit ie al een heel stuk beter.
Ik begin eerst met de hoodie tai. Eerst maar kijken of die bevalt Ben benieuwd wanneer ik hem binnenkrijg!
Hier ervaring met rekbare doek, geweven doek, mei tai, hoodie tai, bondolino, babywompat (kort), boba en 1 keer proefgeknoopte storchenwiege babycarrier. Goh, best veel eigenlijk :lol:
Ik heb ook een Hoodie Tai van Ooiebeest gehad dus, volledig gemaakt naar mijn kleurenkeuze en toen kledingmaat van Lynn (68 toen). Vond hem opzich wel lekker zitten, alleen waren de schouderbanden voor mij iets te breed waardoor ik het gevoel van afzakkken had. Wat ik jammer daaraan ook vond, was dat er geen borstgesp was zoals bij de Boba nu. Dat valt evt. op te lossen door anders af te knopen (tibetaans), maar daar wordt je decolleté niet mooier van en het is ook meer werk. Lynn paste er trouwens in met maat 68, ik zou hem niet voor een pasgeboren beeb aanraden (net als een ‘gewone’ Mei tai). Daar is het zitje nog echt te breed voor + dat pasgeboren beebjes meer steun nodig hebben. Een Mei tai/Hoodie tai zit toch een stuk losser, is open aan de zijkanten, losser bij de nek… Ook met de beentjes binnenboord (zodat je het brede zitje niet heb) heb je nog dat probleem van te weinig steun. Je kindje zou dan t/m 6 maanden ongeveer met de beentjes binnenboord moeten voordat het zitje past, dat is weer niet gunstig voor de heupontwikkeling (waar de kikkerhouding voor wordt aangeraden, met beentjes buiten de doek). Bondolino is in theorie beter geschikt, maar ook daar hebben sommigen de eerste weken moeite mee; ik vond hem ook vrij stug en eveneens brede schouderbanden hebben. Storchenwiege Babycarrier is wel goed geschikt vanaf dag 1, die is aanpasbaar d.m.v. trekkoordjes, de banden zijn ook smaller en hij is gemaakt van doekenstof, zodat hij mooi naar het lijfje vormt. Rekbare doek is de eerste weken ook geschikt, maar ik vond het loeiheet (zelfs in de winter zweetten we allebei als een otter) en snel uitzakken (door het rekbare dus). Een geweven doek staat toch wel op nr. 1 voor een newborn denk ik, en daar kan je ook het langst mee doen, tot in de kleutertijd als je wil. Ikzelf vind het prettiger om na een maand of 6 met een SSC te dragen (en dat is vooral bij rugdragen). Is net even wat sneller, handiger, je hangt niet met lange banden in de blubbergrond op een parkeerterrein, en voor even snel in-uit vind ik hem ook fijner. Een SSC op de rug zit ook vrijwel altijd in 3 tellen goed bij een kind, een doek lang niet altijd. Valt wel te leren hoor, maar ikzelf ga persoonlijk bij rugdragen echt voor een SSC. Ben zelf enthousiast over Boba :mrgreen: Heb ook een Wompat kort gehad, maar vond die heupband en schouderbanden minder stevig zitten dan bij de Boba. Maar het is echt persoonlijk.
Hier trouwens een foto van Lynn in de Hoodie Tai van ooiebeest.
zag toevallig laatst een filmpje op het forum van D&V voorbij komen waarbij het lijfje van een drager smaller werd gemaakt zodat het ook voor een mini mensje te gebruiken was.
Als ik die terug vind zal ik hem hier posten.
Maar is een mei tai van ooiebeest dan heel anders dan een gewone mei tai? Op YouTube waren heel veel instructiefilmpjes hoe je newborns in een mei tai kon dragen en het zag er wel stevig uit. Maar jij zou het dus niet aanraden? Sorry als ik stomme vragen stel maar ben echt een leek op dit gebied. :oops:
Het hangt ook wel een klein beetje af van je eigen kindje natuurlijk. Het is niet heel erg zwart-wit. Het gaat vooral om de steun die een jonger kindje nog meer nodig heeft dan een iets ouder kindje. Een Mei tai zit altijd losser dan een draagdoek, biedt minder steun. Je kindje moet daarvoor dus een goede nekbeheersing hebben bijv. Bij een draagdoek kan je het gedeelte bij de nek al meer aantrekken voor meer steun, en een spuugdoekje in de baan rollen voor extra stevigheid/steun; bij een Mei tai gaat dat niet echt. Daarbij heb je met een gewone Mei tai (dus die niet is aangepast aan newborns, zoals storchenwiege babycarrier of Hop Tye) dat het zitje te breed is om de beentjes erbuiten te dragen (en dat is juist de houding die aangeraden wordt i.v.m. een goede heupontwikkeling). Doorgaans gaat dat met een gewone Mei Tai pas goed bij 5/6 maanden, maar eerst zo lang met beentjes binnenboord wordt niet aangeraden.
Tuurlijk kán je een newborn in een gewone Mei tai doen (evt. met heupband omslaan ofzo) en zullen er filmpjes van op youtube staan, maar dat is nog geen goede/ideale situatie direct. Dat zijn de babybjorns ook niet, en die staan ook volop op youtube
Nee ik snap dat YouTube niet heilig is Maar het zag er voor zover ik kon zien wel stevig uit.
Helaas nog geen mail gekregen dat die is verzonden, dus zal hem wel na het weekend binnenkrijgen.
Ooiebeest
16 uur geleden
** Huishoudelijke mededeling **
Voor iedereen die mij/ons gemaild of bericht heeft hier op facebook en wacht op een antwoord : ik ben de mailbox aan het doorploegen maar het kan zijn dat je niet vanavond nog antwoord krijgt. Na een lange dag werken, vertrek ik zo naar mijn bed. Morgen meer!
To everyone that has leaved us a message at facebook or emailed us : i am going through our mailbox but won’t be able to answer all the emails/messages tonight. After a long day at work, i’m longing for my bed
More tomorrow!
Thank you!
Ah, vandaar! Thanks!
Ik kaap mijn topic weer even terug :mrgreen:
Ik heb een mooie Natibaby Batavia gezien. Ervaring mee?
Kan compleet katoen, maar ook deels linnen blijkbaar. Voor een zomerbaby liever linnen? Of werkt dat zo niet?
Ze zijn er van 5,2 en 4,6. Hoe weet je welke je nodig hebt?
Ohja, draagdoekconsult heb ik naar gekeken, maar dat is hier meer dan 50 euro, dat viel me wat tegen tbh.