Pé, persoonlijk is het knopen van de doek hetgeen ik het meest tegenop zie. Lijkt me ingewikkeld, en als ik het niet goed doe, valt mijn kind op de grond, dat idee :? Vraag me dus idd ook af of je vantevoren kan knopen, en daarna dat kind erin ‘stopt’.
Ik heb geen antwoord op je vragen, maar zou een draagdoekconsulente ook niet iets voor jou zijn?
pe en d (dat klinkt oke )
Met een geweven doek is de meest voorkomende knoop de fwcc, die knoop je grotendeels met je kindje al in de doek. Er zijn ook knopen zoals de fcc die je al van de te voren grotendeels knoopt en waarbij je je kindje pas op het allerlaatst erin doet (ik heb die ook wel eens voordat ik ging rijden geknoopt, zo in de auto en dan na het rijden nog even snel het kindje erin en klaar). Zie youtube voor filmpjes van beide knopen. http://www.youtube.com/watch?v=ot7XYLiKVak&feature=related Hier staan ze alletwee
Met een rekbare doek is de meest gangbare knoop ook een knoop die je praktisch helemaal knoopt zonder kindje. En toch zou ik, juist als je rugproblemen hebt, echt echt echt voor een geweven doek gaan.
De angst dat je je kindje eruit laat vallen, snap ik, maar echt, vanaf het moment dat je kindje erin zit, zit de doek gewoon al stevig genoeg zodat ie er echt niet uit zal vallen. Als je helemaal klaar bent met knopen, zit de doek zo rond de voetjes gekruist dat ie er ook echt niet uit kán vallen.
En ingewikkeld, ja in eerste instantie allicht wel. Maar echt, oefen een paar keer (doe het de eerste keer met iemand erbij die ervaring heeft), en je doet het op een gegeven moment net zo snel en vanzelfsprekend als je veters strikken.
Bedankt voor je reactie, Fiep. En bedankt voor je link.
Ik vond die eerste methode in het filmpje (fwcc?) er handiger uit zien dan die laatste, ondanks dat je die laatste voor een gedeelte al kunt voorbereiden.
Ga toch ook maar eens op zoek naar een consulente :mrgreen:
zelf gister een mama voor het eerst geholpen met knopen.
Ik heb het eerst voorgedaan met haar kleintje, zodat ze rustig kon kijken EN kon zien dat die kleine echt nergens heen gaat.
Daarna deed ze het zelf en het meeste moeite had ze de eerste keer met zelf de doek over de schouders te krijgen… en dat is nog zonder baby/ kind in de arm, dus dat valt reuze mee.
Ze had de kleine eigenlijk heel vlot erin en ja het kon nog strakker, maar dat is oefenen.
Toen ik haar 's middags bij school zag gaf ze aan dat ze zelf ook al even geoefend had (ze heeft een doek van mij te leen voor nu eventjes) en het meisje direct in slaap was gevallen (waar ik die doeken mee waste :mrgreen: ).
Vind ik dus gewoon in de doos met babykleding die op zolder staat een draagdoek, jawel! 8) Hij is enorm lang en heel dunne stof, en er zit geen label aan. Hoe ontdek ik wat voor een dat is?
@D. wrote:
Vind ik dus gewoon in de doos met babykleding die op zolder staat een draagdoek, jawel! 8) Hij is enorm lang en heel dunne stof, en er zit geen label aan. Hoe ontdek ik wat voor een dat is?
Is ie rekbaar? Plaats anders een foto, dan kunnen we allemaal meedoen aan een rondje “Raad de doek”
@Yvonne Z. wrote:
@D. wrote:Vind ik dus gewoon in de doos met babykleding die op zolder staat een draagdoek, jawel! 8) Hij is enorm lang en heel dunne stof, en er zit geen label aan. Hoe ontdek ik wat voor een dat is?
Is ie rekbaar? Plaats anders een foto, dan kunnen we allemaal meedoen aan een rondje “Raad de doek”
Haha, wat een leuk idee. Zal ik straks even doen ja!
het lijkt me een rekbare doek als ik het zo bekijk.
Maar ben erg benieuwd.
Volgens mij zitten er aan de tricot slen geen labeltjes… tenminste aan mijn tri cotti (van die kokerbanden) toen niet dacht ik :think: .
Die firma promoot wel nog altijd het kind van je afdragen :doh: .
oh ja en rekbaar kom je achter door gewoon in de breedte en stukje in de lengte te trekken.
Geeft waarschijnlijk behoorlijk mee.
Als het een geweven doek zou zijn dan zit er een klein beetje schuine rek in een doek, maar zie je ook duidelijk dat het om geweven stof gaat, dit lijkt me behoorlijk ‘dicht’.
Hij is rekbaar, dat gaf ik al aan. Rekt duidelijk mee, zeg maar.
@D. wrote:
Hij is rekbaar, dat gaf ik al aan. Rekt duidelijk mee, zeg maar.
Zie ik idd nu pas en ook dat je label van Life Tree gevonden hebt, volgens mij zijn dat op zich prima tricot doeken.
En niet te dik is qua warmte wel fijn.
Maar zeker met een slechte rug zou ik me rekbaar niet te lang doordragen mocht je hem gaan gebruiken.
Ik had dat dus echt met 7 kilo meer dan gehad (dat ik er dus last van kreeg in schouders/ nek etc) dus met reeds een slechte rug is dat voor mini mini waarschijnlijk wel te doen, maar dan snel op MP en zelf een geweven kopen :mrgreen: (stond gister in elk geval nog een 2 tinten blauwe hopp op bieden van 20 euro… die zal niet voor de hoofdprijs weg gaan).
Leuk dat je er stiekem toch al eentje had liggen!
Een geweven doek is de eerste weken wel fijn, die kan je al omknopen zonder kindje erin, dan heb je die angst dat het eruitvalt niet en kan je al wel goed leren knopen. Als het je dan goed bevalt kan kan je daarna gelijk voor die geweven doek gaan
Ik was ook op zoek naar ergonomische draagdoeken en na YouTube filmpjes te hebben bestudeerd heb ik voor de hoodie tai gekozen. Wat zijn jullie ervaringen met deze doek? Btje suf van mij om eerst te kopen en dan om advies te vragen, maar het zag er zo comfortabel uit!
Gekocht bij ooiebeest? Ik heb hem zelf nooit geprobeerd, maar ze schijnen erg fijn te zijn
Yep bij ooiebeest. Ze hadden daar een mooie aanbieding! Ik kan niet wachten tot ik hem binnenkrijg!
Die kan vanaf de geboorte gebruiken toch?
Had je die blossom besteld? ( die had ik ook gezien :lol: )
Ja! :inlove: Ik heb blijkbaar de laatste besteld want ze zijn nu niet meer voorradig! Volgens mij mag je die vanaf de geboorte gebruiken, op YouTube filmpjes gezien van hele kleine baby’s!
Ja ik zag het haha, mooi oor jou, lekkere korting.
Ik vind hem wel heeeel cute hoor :inlove:
Ja was gelijk verkocht toen ik de blossom zag! En heb die dus ook gelijk gekocht nadat ik op YouTube had gekeken hoe je die om moet doen (moet niet te ingewikkeld zijn want dan vind ik het al snel teveel gedoe). Later bedacht ik me dat het wellicht handig was geweest om op kok even advies in te winnen, maar ik dacht dat er wel positieve ervaringen mee waren. Dus hoop dat kokkers deze ervaringen met mij willen delen.