linnen is voor een zomer baby heerlijk !!
en idd mooie doek :thumbup: geen ervaring mee,maar wel mooi !
Ipc kun je tot bij je eigen kleding maat 44/46 met 4.6 meter prima vooruit,
daar kun je alle gangbare knopen mee knopen.
Dat is in doekenland maat 6
Linnen is fijn, dan kan je lang doordragen zonder dat de doek gaat snijden. Maar aan de andere kant, als je met je rug zit zal je waarschijnlijk niet tot aan peuterleeftijd doordragen en is het ook weer minder belangrijk dat het dus linnen is.
Linnen doeken zijn wel in het begin vaak stug. Het kost wat moeite om ze dan even zacht te krijgen, maar zodra ze zacht zijn zijn ze ook echt erg fijn.
En om hem zacht te krijgen kan je hem desnoods tijdens je zwangerschap nu nog overal neerleggen waar je gaat zitten. In bed, op de bank, op je stoel, autostoel, weet ik het
@mamaMarije wrote:
zag toevallig laatst een filmpje op het forum van D&V voorbij komen waarbij het lijfje van een drager smaller werd gemaakt zodat het ook voor een mini mensje te gebruiken was.
Als ik die terug vind zal ik hem hier posten.
kan je het lijfje van de mei tai ook zelf nog aanpassen? Ik heb voor onze 3e een mei tai gemaakt, die wil ik nu wel weer gebruiken. maar ik herken het probleem van het te brede lijfje wel…had soms het idee dat de bloedtoevoer naar de voetjes niet meer goed was. Hoe voorkom ik dat?
Een geweven doek zou ik ook wel willen, maar ze zijn echt te duur voor ons helaas Waarom zijn die doeken eigenlijk zo duur? Allemaal handgeweven zeker? Zijn er ook goedkopere die ook goed zijn? Heb wel wat rondgelezen in doekenland, maar wordt er niet heel erg veel wijzer van :?
vraagje: de amazon carry sling draagdoek, is dat wat?
of de neobulle?
Heb MP even opgezocht :mrgreen:
Wola ik heb die doeken zelf nooit gebruikt maar volgens mij is t een prima starters doek…maar ook Hoppediz heeft echte werkpaardjes van geboorte tot ruim peuterleeftijd
Neobulle is volgens mij wel oke.
Hoppediz heeft ook goedkopere doeken en worden aangeraden voor beginnende knopers 2ehands kan je ze voor 40 euro vinden.
zie er nog niet zoveel…wacht nog wel even af. Ik vind een effen doek met een donkere en lichte zijde erg mooi, liefst blauw. Maar die kan ik nog niet vinden.
Mamamarije, nog iets gevonden over het versmallen van de meitai?
Het versmallen van een SSC/Mei tai gebeurt volgens mij alleen door iets van een lint/touw/sjaal om het zitje te knopen; zodat het bij elkaar gedrukt wordt en dus smaller wordt. Maar of dat nu echt lekker en goed zit voor je kleintje vraag ik me af… :think: Lijkt me ergens nogal opgepropt te zitten.
Deze vind ik ook wel mooi, is ook een neobulle de ene is wat feller dan de andere
Volgens mij hebben we dezelfde smaak! Vind de fellere het leukst!
Ik vind de girasol magica erg leuk! Maar ben dus nog aan het dubben!
Natibaby heeft ook mooie zag ik, maar ik kan niet veel sites vinden die ze verkopen.
Heeft iemand nog een tip waar ze doeken 2e hands verkopen, behalve MP?
Haha nou ik ga eerst weer eens naar google welke jij bedoelt rainbow
En natibaby ga ik ook ff googlen :lol:
Ow diesssss leuk rainbow
Ik heb de Natibaby besteld! Kan ik de rest van de zwangerschap me richten op leren knopen etc, desnoods met geleende baby (want vriendinnetje verwacht in april een zoon). Wil echt zo graag gaan dragen dit keer!
Goed voor jou D. :dance:
@WoLa wrote:
Heeft iemand nog een tip waar ze doeken 2e hands verkopen, behalve MP?
Het forum van dragen en voeden (ff googelen).
Is hét draagdoekenforum van NL zo’n beetje, met 5500 leden, duizenden draagdoeken/dragers en honderden aangeboden in het te-koop hoekje.
Meer 2e hands doeken dan daar vind je niet.
@ Sennapen, die bovenste is toch Manon Rouge ? :mrgreen: Vind ik ook mooi !
Ik heb er gisteravond een tijdlang rondggesnuffeld. Maar ik zie daar ineens zoveel maten doeken, dat ik het niet meer weet :?
Ik wil graag een doek die makkelijk te knopen is, soepele stof en niet te dik (wil m straks in de zomer ook kunnen gebruiken) Ik heb zelf maat 38 en wil mijn kindje tot een jaar ongeveer kunnen dragen. Ik zie mezelf geen langdraagster meer worden nu met de 4e Maar wil wel een fijne oplossing om vooral in het begin mijn baby goed te kunnen dragen, en daarna tijdens de momenten dat het handig is, bijv. naar school brengen en in de vakantie.
Welke lengte doek heb ik dan nodig? Ik heb liever geen hele einden stof over en zou het prettig vinden als de knoop platter/kleiner is zodat ik daar geen last van heb.
Jullie lezen het al, ik ben een leek in doekenland :shifty:
haha een leek in doekenland is al snel een doek a holic…
pas maar op t werkt verslavend
Ik zou kiezen voor een maat 6 (4.6 meter) daar kun je alle standaart knopen mee knopen.