hoi fryskefaam…ik heb hem besteld bij mistermirko…zag zoveel goede berichten…dus ben erg benieuwd!!
Moet wel zeggen dat ik nog nooit een draagdoek of iets dergelijks heb geprobeerd…dus ik hoop ook echt dat de draagdoek super is en dat mn meissie het ook fijn vindt :shifty:
Vast wel!!
@kloos wrote:
Moet wel zeggen dat ik nog nooit een draagdoek of iets dergelijks heb geprobeerd…dus ik hoop ook echt dat de draagdoek super is en dat mn meissie het ook fijn vindt :shifty:
Vertel, vertel
Hoe gaat het nu met het dragen?
Zo zit onze jongste in de doek:
Echt een mooie doek, en de kleine zit er ook goed in Yvonne! Ik heb 1 geweven doek, maar ben er nog niet handig in. VInd het nog niet fijn dragen, en de lap is zo breed. Heb ook 2 tricot slens, en die vind ik een stuk fijner, maar het nadeel is dat die zo gaan doorhangen…
Hoop dat het gewenning is, maar dan moet ik hem wel weer gaan gebruiken natuurlijk
Ohja, je draagt hem ook erg hoog zie ik, ik vond het zo lastig, vooral omdat mijn jongste zo beweeglijk is met zijn hoofd en ik dus moet oppassen om geen kaakstoot te krijgen… Maar het hoort dus wel, zo hoog? (ik probeerde de doek al lager om te knopen, of losser, maar dat was niet echt een optie )
Volgens de gebruiksaanwijzing die ik bij mijn (geweven) doek heb gekregen, moet je je kindje zo hoog dragen dat je een kusje op zijn hoofd kunt geven (“kiss-on-the head height”, noemen ze het in het boek). Dan draag je dus iets lager dan op de foto’s van Yvonne en dan is het risico op een kopstoot ook minder groot.
Ik draag Jinthe altijd zo (soms wat lager, als ik niet goed geknoopt heb ;)) en ik heb terwijl ze in de draagdoek zat nog nooit een kopstoot van haar gehad.
Ja, dat heb ik ook zo begrepen, en dat lukt dan dus wel, een kusje op het voorhoofd. Maar ik hoef dan niet naar achter te duiken als er weer een hoofd voorbij komt… 8)
@miranda79 wrote:
Hoop dat het gewenning is, maar dan moet ik hem wel weer gaan gebruiken natuurlijk
Ook voor dragen geldt echt: oefening baart kunst. Ik had in het begin idd zoiets van: dat ga ik niet onder de knie krijgen… Voor mij was het brengen naar en het halen van school een goede stok achter de deur. Zo was ik al snel vier keer per dag aan het knopen en dan leer je het wel
Verder kun je natuurlijk zo hoog of zo laag dragen als je wilt Wat ik wel merk als Tycho wat lager zit, is dat zijn gewicht meer aan mijn schouders komt te hangen. Als hij wat hoger zit, heb ik zijn gewicht dichterbij mij/ligt het zwaartepunt dichterbij mij en dat draagt lichter; het gewicht is dan ook beter verdeeld.
Maar de tricot slens die ik heb, dragen dus wel lekker en soepel, dit is zo stug…
Een geweven doek wordt soepeler en zachter naarmate deze vaker wordt gebruikt. Dit proces kun je nog een handje helpen door bijv. je doek in je favoriete stoel of bank te leggen en er regelmatig op te gaan zitten, door je doek mee te nemen je bed in er een paar nachtjes op te slapen of door haar regelmatig te vingerhaken: Draagdoek vingerhaken. Allemaal goede excuses om eens lekker lui op de bank te gaan hangen dus :lol:
En wassen, of wordt ie daar juist stugger van?
En das ook wel handig, zo knopen, denk ook dat ie daar een stuk soepeler van wordt (hoop ik :mrgreen: . Want het is wel een mooie doek )
Wassen wil idd ook nog wel eens helpen. Maarreh, ik word nu wel nieuwsgierig naar jouw doek hoor
Welke heb jij?
:inlove: O joh, een hele mooie doek heb je dan! Girasols hebben de geweldige eigenschap dat ze door gebruik echt héérlijk zacht worden :thumbup: Ik ben helemaal weg van mijn Girasol Symphuo, zo’n heerlijk zachte (en ook prachtig mooie :inlove:) doek!
Lekker vaak gaan gebruiken joh, en je zult zien dat ie straks knuffelzacht is
Oh, fijn om te lezen dat ie dus wel zacht kan worden, had er een hard hoofd in :mrgreen: . Maar heb hem ook maar een stuk of 3 keer gebruikt, toen greep ik weer terug naar de tricot…
Ik heb een Hoppediz zomerdoek, die was meteen super zacht en soepel. :thumbup: Denk dat ze anders inderdaad soepeler en zachter worden in het gebruik (maar dat is al gezegd ;)).
yvonne; wat leuk dat je er naar vraagt en wat leuk om foto’s van jou te zien met de draagdoek! Wat voor een draagdoek heb jij eigenlijk? Lijkt we alsof je hem anders knoopt dan dat ik zelf doe :think: maar misschien ligt dat aan het feit dat ik een andere doek heb hoor…
ik ben ontzettend blij met mijn draagdoek!!! Wil hem voor geen goud meer missen…Moet wel zeggen dat ik hem niet altijd gebruik hoor, maar dat komt meer omdat mijn meisje moe is en dan gewoon op bed moet. Maar laats zijn we een zondagmiddag gaan wandelen en hebben we echt met zn 3-en genoten. Manlief had haar dan in een draagdoek en hij vond hem super dragen. Ik moet hem wel helpen met knopen hoor…
Zelf lukt het me al om hem zelf om te doen, in het begin een btje slap, maar het gaat steeds beter! Ik heb haar eigenlijk alleen nog maar tegen mn buik gehad…als ze ietsje groter is dan wil ik dr ook op mn rug proberen.
Over 2 weken gaan we op vakantie en dan hoop ik de doek helemaal vaak te gaan gebruiken :thumbup:
@kloos wrote:
yvonne; wat leuk dat je er naar vraagt en wat leuk om foto’s van jou te zien met de draagdoek! Wat voor een draagdoek heb jij eigenlijk?
De doek op de foto is een Hoppediz Lima.
@kloos wrote:
Lijkt we alsof je hem anders knoopt dan dat ik zelf doe :think: maar misschien ligt dat aan het feit dat ik een andere doek heb hoor…
Er zijn verschillende manieren van knopen, dus dat is heel goed mogelijk
@kloos wrote:
ik ben ontzettend blij met mijn draagdoek!!! Wil hem voor geen goud meer missen…Moet wel zeggen dat ik hem niet altijd gebruik hoor, maar dat komt meer omdat mijn meisje moe is en dan gewoon op bed moet. Maar laats zijn we een zondagmiddag gaan wandelen en hebben we echt met zn 3-en genoten. Manlief had haar dan in een draagdoek en hij vond hem super dragen. Ik moet hem wel helpen met knopen hoor…
Wat fijn zeg, en wat mooi dat pappa ook draagt :inlove:
@kloos wrote:
Zelf lukt het me al om hem zelf om te doen, in het begin een btje slap, maar het gaat steeds beter! Ik heb haar eigenlijk alleen nog maar tegen mn buik gehad…als ze ietsje groter is dan wil ik dr ook op mn rug proberen.
Je zult merken dat je er steeds handiger in wordt :thumbup:
@kloos wrote:
Over 2 weken gaan we op vakantie en dan hoop ik de doek helemaal vaak te gaan gebruiken :thumbup:
Oh dat is lekker, je hebt nog een vakantie voor de boeg! Ook dan is een doek érg handig
Dames heb eens een vraagje.
Ik wil graag een draagdoek erbij, en vraag me af of de Hoppediz een fijne doek is ?
En wat zijn de gemiddelde prijzen van zo’n doek ?
Jullie ervaring graag