draagdoek/draagzak

Ik zit er aan te denken om een draagzak/doek te kopen. Wat zijn jullie ervaringen daarmee? Fietsen jullie er ook mee en waar moet ik opletten als ik er eentje aanschaf?

Ik zou sowieso een draagdoek kopen, hier kan je kindje gelijk vanaf de geboorte al in en geeft een veel betere ondersteuning voor jezelf, ook als ze wat groter/zwaarder worden. Ikzelf heb 1 van draagdoek.nl (mag dit?)



Fietsen ermee zou ik NOOIT doen! Er hoeft maar iets te gebeuren (voet van trapper of weet ik t) en je kindje ligt met z’n/haar rugje/hoofdje tegen het stuur aan met jouw gewicht er boven op. Levensgevaarlijk!!!

Ik heb een tricot-slen en fiets er ook gewoon mee.



Vind het een super ding. Gaat ook lang mee! Beter dan een baby-bjorn of iets wat er op lijkt (Heb ik ook gehad) Een draagdoek verspreid het gewicht veel beter. Hierdoor heb je niet al het gewicht op je schouders hangen. De Babybjorn heb ik vanaf Ryan’s geboorte tot dat die 3mnd was gebruikt. Toen aan de kant gedaan ivm mijn rugklachten, kon het niet meer lang vol houden. Ryan is nu 6mnd en weegt een dikke 9kilo en gebruik de tricot-slen sinds 3weken maar heb er spijt van dat ik die niet eerder ben gaan gebruiken (had hem nog liggen)

mariska89, ik kan niet geloven dat je er mee fietst! :shock: :shock: :shock:

ben het helemaal met Fryskefaam eens, zou het NOOIT doen. totaal onverantwoord. er kan vanalles gebeuren en dan denk ik vooral aan de dingen die niet door jouw schuld kunnen gebeuren. een eikel van een automobilist hoeft je maar af te snijden ofzo… de draagdoek beschermt NUL.



maar ben wel helemaal fan van draagdoeken. :smiley: heerlijk voor je kind, maar ook voor jezelf, want je hebt je handen vrij. ik heb zelf verschillende draagdoeken maar weet niet of ze in NL te koop zijn (heb 2 verschillende van Kangaroo, heb een in Chinese stijl van Chimparoo, o ja en een Lodger die zeker in NL te krijgen is). de BabyBjorn is vooral favoriet bij papa, want hij is zo lekker simpel om te doen.



zou gewoon naar de babywinkel gaan en verschillende modellen proberen. uiteindelijk moet jij hem fijn vinden en bij jouw wensen passen.



succes!

Zouden jullie hier kunnen vermelden welk merk draagdoek jullie hadden? Ik zit er zelf aan te denken om die van Mini Monkey aan te schaffen, die lijkt me erg handig.

Ik heb die mini monkey en die bevalt prima. Noortje ligt er nu ook heerlijk in te slapen. Ook is hij makkelijk in gebruik en zij vindt het heerlijk. Binnen 1 minuut slaapt ze als het slapen in haar bedje niet lukt. Ook de kleuren zijn erg gaaf vind ik

Ik heb ze van de site van draagdoeken, met het bekende ervoor en erachter.

@Fryskefaam wrote:

Ik heb ze van de site van draagdoeken, met het bekende ervoor en erachter.




correctie: draagdoek :wink:



Ik heb ook een draagdoek van deze site, bevalt uitstekend. Minimonkey hoor ik trouwens minder positieve verhalen over, omdat je het gewicht maar op 1 schouder hebt worden de kindjes snel te groot/zwaar om lang te tillen. Daar heb je bij een echte draagdoek (die je omknoopt dus) veel minder last van.

Succes!

Ik gebruik eigenlijk uitsluitend draagdoeken die geweven zijn, van de merken Didymos, Hoppediz, Storchenwiege, Girasol…



Veel kant en klare draagsystemen zijn minder comfortabel voor de baby óf voor de drager of allebei. Je merkt dat zelf doordat je pijnlijke schouders/ rug krijgt doordat het gewicht teveel op één punt drukt (Premaxx onder andere!!) . Je baby kan er last van hebben als de beentjes niet goed gespreid zijn en hij op het kruis hangt (babybjorn en soortgelijke dragers).



Wie meer info wil over ergonomisch verantwoord dragen (en goedkoper dan het meeste dat je in de winkel kan kopen !) mag mij een PB sturen want ik mag de betreffende links niet op dit forum posten. Of google even op ‘dragen en voeden’ dan kom je ergens terecht waar je véél antwoorden zult vinden :wink:

@Jasmijntje wrote:

@Fryskefaam wrote:
Ik heb ze van de site van draagdoeken, met het bekende ervoor en erachter.




correctie: draagdoek :wink:



Ik heb ook een draagdoek van deze site, bevalt uitstekend. Minimonkey hoor ik trouwens minder positieve verhalen over, omdat je het gewicht maar op 1 schouder hebt worden de kindjes snel te groot/zwaar om lang te tillen. Daar heb je bij een echte draagdoek (die je omknoopt dus) veel minder last van.

Succes!




Sorry, klopt idd, draagdoek! :mrgreen:

Kiddo, ik ga je binnenkort even een pb-tje sturen. Mijn (rekbare) draagdoek draag ik komende week over aan mijn zus die onlangs bevallen is van haar vierde en ook graag aan de draagdoek wil.

Nu wordt t voor mij tijd om over te stappen naar een geweven doek maar weet daar eigenlijk nog niet zo veel vanaf…

Ik kan dus wel wat goede tips en links gebruiken. Verheug me er trouwens wel op eentje te kiezen :smiley:

Ik hen vandaag ook een draagdoek besteld, bij babybij. Beter gezegd een doek met een consult. Wil natuurlijk wel goed leren omgaan met de doek.



Heb meteen gereageerd op hun actie :oops: , wie weet win ik wat :pray:



ook ik heb eerst voor een tricot slen gekeken, maar dit werd mij afgeraden . Dit omdat deze niet gemaakt zijn om zwaardere kindjes in te dragen. En ik vind het zonde als ik hem maar 3, 4 maanden kan gebruiken.

@femke wrote:

Fietsen jullie er ook mee


NIET!!! mee gaan fietsen!!! Dat is echt levensgevaarlijk.

/verkeerseducatie modus uit

@ibbeltje30 wrote:

Ik hen vandaag ook een draagdoek besteld, bij babybij. Beter gezegd een doek met een consult. Wil natuurlijk wel goed leren omgaan met de doek.


Super! Het is inderdaad handig om te leren omgaan met de doek, en te oefenen zodat je zelf zekerder wordt.

Voor diegenen die info zoeken: google eens op 'draagdoekconsulenten'. Dan kom je op de site van de vereniging van draagdoekconsulenten (VDC) terecht.

Ik heb de tricot slen en ben er erg tevreden over. Ook als ze groter zijn kun je je kindje erin doen, maar goed, die van mij is nog klein :wink:

Zeker als ze erg aan het huilen is, merk je dat ze direct rustig wordt.

ik heb ene draagdoek van draagdoek punt nl.

superfijn ding!!!

@Marjannn wrote:

Zouden jullie hier kunnen vermelden welk merk draagdoek jullie hadden? Ik zit er zelf aan te denken om die van Mini Monkey aan te schaffen, die lijkt me erg handig.




ik heb hem ook de eerste keer was even lastig met Devano erin doen maar met de tips van de site is het gelukt en hij slaapt er heerlijk in.



mijn vriend was bang dat je baby eruit zou vallen als je voorover hangt maar hij zit stevig erin. en je kan hem zo lang gebruiken tot wel 12 kilo en dat vind ik wel super fijn eraan.



ik krijg ook geen last van mijn rug en Devano word helemaal niet zwaar bij mijn dochter een babybjörn gehad maar die gebruikte ik niet omdat ze zwaar werd en ik echt last van mijn rug kreeg daar droeg mijn vriend haar wel in.

@charity wrote:

@Marjannn wrote:
Zouden jullie hier kunnen vermelden welk merk draagdoek jullie hadden? Ik zit er zelf aan te denken om die van Mini Monkey aan te schaffen, die lijkt me erg handig.




ik heb hem ook de eerste keer was even lastig met Devano erin doen maar met de tips van de site is het gelukt en hij slaapt er heerlijk in.



mijn vriend was bang dat je baby eruit zou vallen als je voorover hangt maar hij zit stevig erin. en je kan hem zo lang gebruiken tot wel 12 kilo en dat vind ik wel super fijn eraan.



ik krijg ook geen last van mijn rug en Devano word helemaal niet zwaar bij mijn dochter een babybjörn gehad maar die gebruikte ik niet omdat ze zwaar werd en ik echt last van mijn rug kreeg daar droeg mijn vriend haar wel in.




Ik heb sinds gisteren ook de minimonkey en mijn dochter is 9 maanden.

Heb hem gekocht voor de kleine stukjes, zodat ik niet elke x die kinderwagen mee hoef te nemen !!

En wat fijn zeg die heupzit gewoon me handen vrij, buikzit vind ik nog niet echt super, lijkt of der beentje klem zit aan de zeikant.maar moet gewoon nog even goed oefenen :slight_smile:

Wie heeft de lodger en kan mij laten zien d.m.v. een foto hoe de kleine er het beste in ligt?



Groetjes van Dijanka

hoe bepaalde jullie de maat van jullie draagdoek