draagdoek/draagzak

Ik ben zelf tegenwoordig van de geweven draagdoek, veel draagkrachtiger. Met een maat 6 (4.60 meter) kun je ongeveer alle knopen wel knopen. FWCC, BWCC, FCC, SHBC etc (check youtube voor filmpjes)

Ik heb ook een draagdoek.nl maar sinds m’n geweven doeken nooit meer gebruikt. Merken geweven doeken zijn bijv. : didymos, hoppediz, calin bleu, ellaroo, elleville etc

Ik heb een draagdoek van de gelijknamige site. Voor lange afstanden fijn, zit heerlijk ALS je hem zorgvuldig omknoopt. Voor kortere stukjes irritant: wat een gehannes met dat omknopen.



En een Babybjorn Active: Superhandig en zit heerlijk, makkelijk aan en uit te doen. Vooral voor kortere stukjes. Trouwens, de gewone Babybjorn vond ik niet fijn zitten.



En ook nog een MiniMonkey. Onding. Kindje lag helemaal krom en ik kreeg kramp in mijn schouders.



Groetjes,

Femke

Hier een draagdoek van de draagdoek punt nl gehad… 1x gebruikt… tijdens het knopen brak me het zweet al uit… :silenced:

Geloof best dat je na een paar keer oefenen het onder de knie krijgt maar ik ben ongeduldig en euhm… heb em weer verkocht…

Een babybjorn hebben we ook nog… alleen gebruikt tijdens paar weken vakantie in marokko… ik vond het zwaar op de schouders… mijn man heeft er alleen mee gelopen…

Een babybjorn ís ook zwaar + dat je kindje er niet ergonomisch in zit, hij/zij hangt op z’n/haar kruis en dat is niet goed voor de heupjes.

Ik heb naast m’n draagdoeken ook nog een Beco Buttefly, véél ergonomischer voor drager én kind omdat de knietjes hoger zitten dan het kontje en er een heupband omzit voor de drager, draagt SUPER!

Heb even gegoogled Fryskefaam… ziet er goed uit… :inlove: :thumbup:

Ja, super he! Ik heb de Sara. Je kan je kindje daar trouwens ook mee op de rug dragen, superhandig. Met geweven doeken ook. Jaaa, ik ben een liefhebber :lol:

Ik zit er over te denken om een draagdoek te kopen, alleen…



ik had bij mijn oudste zo’n buikdrager (net een rugzak maar dan op je buik, waar je kindje in ‘hangt’.



nu heb ik een lodger shelter, en ik krijg er last van mijn rug van, bah. Het trekt aan mijn schouder, en krijg er pijn ter hoogte van mijn bh-bandje, heel irritant.

Nu heb ik nog al snel daar rugpijn, en ik vraag me af of het met een draagdoek beter zal gaan. Het is nogal een ‘dure’ aanschaf als het ook pijnlijk blijkt te zijn. Wie heeft ervaring met beide producten?

Geen ervaring met de shelter, maar de drukverdeling lijkt me niet ideaal. Ik heb een tricotslen en dan zitten hele brede lappen over je schouder. Voor mij (schouderklachten) echt goed te doen :thumbup: . Hier mocht ik hem eerst voor 7 euro ofzo een week op proef, kocht ik hem dan verviel de huur. Maar ik denk dat de shelter en zo’n doek heel verschillend zijn.

marietje kan je me de link sturen waar je hem vandaan hebt??

Ik heb nog een draagdoek.nl te koop, een turquoise maat M.

ik stuur je ff pb

Weet niet of ik dit mag vragen, maar kent iemand de site wwwpuntslingomamapuntnl? Welke van de daarop genoemde draagdoeken is aan te raden? (Ik zoek er één die niet al te moeilijk is om te knopen en om te doen ed, heb niet super veel kracht in mijn handen.)



Ik vind bv. de WrapnWear Teal erg mooi, maar is die ook handig? (Of is die dan weer stretch…?)



Ik vind het hoofdje van de baby bij veel knoopmethodes zo ‘los’ zitten (alsin: weinig ondersteuning van de nek), is dat geen probleem?



Of is zo’n draagdoek van draagdoekpuntnl net zo goed? (Daar zitten namelijk ook mooie tussen. :))



En nog een vraag: bij bv. die WrapnWear staat als maatverdeling kledingmaat 34 t/m 40 - 4,7 meter en kledingmaat 42 + - 5,2 meter. Normaal gesproken heb ik maat 38/40/42, maar nu heb ik eerder maat 44. Iemand een idee welke maat ik het beste zou kunnen nemen?

Ik heb de tricot slen (Morgen krijg ik de 2e) maar dat is dus een rekbare knoopdoek? Ik vind hem zelf erg fijn in het gebruik, maar twijfel weleens of die kleine er goed in zit: hij gaat altijd heerlijk slapen, maar dan kan ie zich ook zo lekker opkrullen dat ik niet weet of dit wel goed is voor het ruggetje? Ik heb hem nu nog in kangaroe zit…



En een geweven doek wil ik ook nog graag, maar schrik een beetje van de prijzen :shifty: Zelfs op het doekenforum betaal je voor een tweedehands doek rond de 50 euro? Iemand andere tips?

Op de site die ik noemde, hebben ze ook nieuwe voor rond de 50/60 euro. Scheelt niet zo heel veel met bv. de doeken van draagdoekpuntnl, die volgens mij (in ieder geval gedeeltelijk) van rekbare stof zijn?

@Nienke: de wrapnwear die jij op het oog hebt is geen rekbare doek, wel een heerlijke zomerdoek trouwens! Voordeel met een niet rekbare doek (zoals bijv. die van draagdoek.nl) is dat gauze en geweven doeken véél luchtiger zijn dan niet rekbare doeken die meestal van tricot gemaakt zijn. Ook denk ik dat je deze juist beter om kunt krijgen dan een rekbare omdat je daar toch meer kracht moet zetten om hem goed strak (wat dus wel de bedoeling is bij draagdoeken) te doen. Heb je al eens naar een Calin Bleu gezien? Als je googled op youtube of fwcc zie je dat ze beginnen met een horizontale band, deze zou je bij een klein babytje die z’n nekje nog niet zelf recht kan houden voor de helft op kunnen rollen zodat de baby een lekker neksteuntje heeft, zo heb ik het altijd gedaan bij Teije.

Ik heb zelf maat 40/42 en aan een maat 6 (is 4,7 meter) meer dan genoeg.



@Miranda: voor een klein babytjes is rechtop vaak nog beter dan liggend, rechtop wordt het ruggetje goed ondersteund. Een baby zit ergonomisch goed in een draagdoek als hij er met een bol ruggetje inzit waarbij de knietjes hoger zitten dan het kontje. Ik heb hiervan ooit eens een supervoorbeeld gezien op internet, zal hem even voor je zoeken!

Ja, een geweven doek is even een aankoop maar je hebt er veel langer plezier van, met een rekbare doek worden ze op een gegeven moment echt te zwaar of het zit niet meer lekker maar met een geweven doek kun je langer dragen + dat ze hun waarde houden, ze zijn dus ook makkelijk weer voor een maar net iets lagere prijs te verkopen.



Maar nog eens, ik zou dus met dit weer nóóit m’n draagdoek.nl pakken, véél te warm, begin al te zweten als ik er aan denk haha. Heb zelf een Calin Beu Teal blue als zomerdoek.

Gevonden:

http://www.didymos.de/html/sah.htm

He, zo zit Kaeyen dus ook in de doek, en dan gaat ie nog meer zakken… Dan krijgt hij dus idd eenbol ruggetje, en twijfelde of dit wel goed was… Omdat er ook wordt gezegd dat een maxicosi niet goed is, en een reiswieg waar de baby plat in ligt, wel?



Maar jij raadt dus echt een geweven doek aan? Want als het echt beter is, dan heb ik het geld er wel voor over natuurlijk. :wink:

Nahja, beter, tsja, wat is beter. Ik vind zelf geweven beter dan rekbaar, hangt minder door + dat het minder warm is (véél minder warm! :wink: ) Het is de aanschaf wel waard vind ik!



Nee maxicosi is idd niet goed, maar verschil met draagdoek is dat je baby daarin wel goed wordt ondersteund van alle kanten!

Oké, dan ga ik toch eens kijken naar een geweven doek, omdat ik hem toch regelmatig gebruik. Vooral voor kleine afstanden, zoals een boodschapje doen of kids halen/brengen. En het is idd wel warm!



Heb net even gezocht naar wat plaatjes over de houdingen, maar hij zit bij mij in de kikkerhouding zegmaar? Zat eigelijk, want de laatste keer heb ik pas de beentjes eruit gedaan, en de doek andersom geknoopt (kruislings onderdoor ipv bovenlangs)

Ik heb op aanraden van hier en een vriendin een geweven doek gekocht. Deze is gister gearriveerd, en ik heb er gister al 5 km mee gelopen. Het loopt heerlijk. Kleine P heeft verrukkelijk geslapen (terwijl het hier iedere avond bal is anders). Ik had geen rugpijn (wel met de lodger wrapper).



Zo lag ons prinsje te ronken. Hoofdje was wel heerlijk ondersteund hoor Nienke. Gaat echt prima: