draagdoek/draagzak

Mooi! En ze ligt er idd heerlijk in! Maar Kaeyen doet dat dus ook in mijn tricot slen, dus een geweven doek zal nóg lekkerder zitten… Ben al druk aan het zoeken… (heb je de doek nog Fryskefaam?, of is dit ook een rekbare?)

Miranda, ik vond het prettig dat het redelijk koel was. Ik ben een zweterig type, en mijn zoontje heeft een warme bol hihi… dus dat is geen lekkere combi met tricot. Dat was voor mij de doorslaggevende reden voor een geweven doek.

Mama en zoon :wink: zijn erg tevreden!

Ja, daarom zou ik toch nog de geweven doek willen, omdat die veel koeler is. Heb er zelf nog geen last van gehad, en de kleine ook niet, maar hier is het ook nog niet zo gek warm geweest eigelijk :think:



Zo zit die kleine van mij in de doek trouwens:

[img]

Ziet er geweldig uit Miranda,… ook die 2 prachtige kinders aan je hand :inlove:



Ik vind mijn hoppediz echt wel fijn, maar ik kan niet vergelijken met tricot, dat weer niet.

Dat ziet er super uit wwb! Jij knoopt op de manier van draagdoek.nl zie ik, zelf vind ik deze: http://www.youtube.com/watch?v=vKkowur9Jfk&feature=PlayList&p=C73AE5774D68A304&playnext=1&playnext_from=PL&index=3 lekkerder zitten, bij kleine baby’s kun je de horizontale band ook nog voor de helft oprollen zodat het nekje goed ondersteunt wordt.



@Miranda: die ik te koop heb is idd een rekbare doek, tricot. Héél erg warm met dit weer. Jij hebt je zoontje idd nog in kikkerhouding, ik had T vanaf een week of 6 al met de beentjes eruit, hij vond het maar niks in de kikkerhouding.

Fryskefaam, ik heb naar je methode gekeken, en ik ga die ook eens proberen (moet straks nog weg…)

Ja, die methode ziet er ook goed uit! En deze doek is idd te warm als de zon al schijnt, maar daar op de foto hebben we de jas nog aan, dus dan is ie wel lekker.



Hij vind het nog erg lekker zitten, de kikkerhouding :smiley:

ik ben zelf fan van de mei tai, heerlijk om te dragen en makkelijk te knopen, mop vind dit ook lekkerder zitten dan de knoopdoek die ik eerst had, je kan hiermee op de buik dragen en ook op de rug, vind de mei tai ook niet zo warm als mijn geweven zomer doek die ik eerst had. ik heb een mei tai wraparound met lekkere brede banden voor je schouders en rug.

Die mei tai lijkt me heel handig, maar ik vind de meeste niet bepaald mooi… :oops:

@Nienke123 wrote:

Die mei tai lijkt me heel handig, maar ik vind de meeste niet bepaald mooi… :oops:




het wisselt je kan ze ook laten maken en kies je zelf de stofjes uit, ik heb er eentje met stevige brede witte banden en een zachtblauwe body, vind deze erg leuk staan zo voor de zomer. zie ze ook wel eens in lelijke kleuren en stofjes maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.

Maar bij de meeste vind ik de stoffen waar je uit kunt kiezen ook niet mooi. :oops: Wit met zachtblauw klinkt wel mooi. :slight_smile: Waar heb jij hem gekocht?



Op de site blozekriekske heb ik ook de Beco-drager gevonden…wel heel duur, maar volgens mij wel een stuk makkelijker dan een draagdoek…maar is zo iets ook beter voor je kind dan een Baby Björn/Chicco/… draagzak?

Ik wil graag de minimonkey aanschaffen, heb nu lodger shelter, maar die kan maar op 1 manier gedragen worden, is de minimonkey beter?

Ik heb zelf een beco butterfly II, ideaal! En idd, ook ergnormischer dan babybjorn etc door de houding van je kindje, ook draagt het voor de drager een stuk prettiger door de heupband waardoor het gewicht niet op je schouders hangt, zoals bij een babybjorn. En idd, ook een grote aanschaf maar ook deze blijven wel hun waarde behouden en zijn 2e hands populair!



Hier zit T in de beco:





En S kan er ook nog met gemak in

:smiley:

@Sweet-Love wrote:

Ik wil graag de minimonkey aanschaffen, heb nu lodger shelter, maar die kan maar op 1 manier gedragen worden, is de minimonkey beter?




Het ligt eraan hoe lang je per keer wilt dragen. Het blijft op één schouder dragen en dat wordt na een tijdje gewoon zwaar. Ik ben wel erg, ik heb ook nog een shorty (korte draagdoek, maat 2 van 2,70 meter, zelfde als ringsling maar dan zonder ringen waardoor ik hem op veel meer manieren kan gebruiken, ook voor rugdragen) voor dit soort gelegenheden, even naar de bieb met T erin, of S erin als we van mijn ouders naar ons lopen als hij moe is etc.

En dan waren al m’n draagdoeken wel ongeveer hoor :oops:

hahaha Fryskefaam, je kan wel een verhuurbedrijf beginnen hihi…

ik heb ‘alleen’ een lodger (pokkeding, alleen nog te gebruiken voor in de maxi cosi) en een geweven doek… al begin ik wel te fantaseren over een andere kleur erbij hihi…

Jaaah, er zijn mooie kleuren te vinden he! Ik zit ook op een ander forum en daar hebben sommigen wel 20 draagdoeken, dat gaat zelfs mij wat te ver (en m’n vriend helemaal whahaha) Ik heb een hoppediz dublin 4.6 voor de winter, een calin bleu teal blue 4.6 voor de zomer, een wellen acqua shorty 2,7 voor de ringsling, korte snelle doek etc en een beco butterfly voor de snel en voor m’n vriend. Meer mocht ik er écht niet kopen :lol:

hmmm mijn man wil geloof ik nu ook nog niks horen van een aqua of groene voor de winter hihi… (ik vind dat combatgroen wel stoer).



Wat moet je met 20 doeken?? Zo een winter en zomerdoek en wat verschillende maten kan ik me voorstellen maar 20 hihi…



maar een vriendin van me is ook verslaafd hihi… die heeft er denk ik ook een stuk of 10. Nu heeft ze roze voor haar dochtertje… en ze is zwanger… raad eens welke kleur ze nu moet kopen hihihihihihi… Heel leuk zo’n verslaving… ik denk dat mijn man me terugfluit, want die vind dit al een gedoe (en gaat het dus zelf niet gebruiken). Hij pakt de bugaboo als hij kleine P mee wil nemen denk ik hihi

Haha, ja vriend verkiest hier ook nog steeds de kinderwagen boven de doek hoor! Maar hij is dan eigenlijk ook nooit met 2 kleintjes te boodschappen doen bijv. dan is een doek waar ik T in heb ideaal zodat S gewoon in zitje kan (en ik niet 5 uren over het boodschappen doe :mrgreen: )

ja je hebt 2 kleintjes kort op elkaar he. Mijn oudste is al 6 jaar, dus of ik ga boodschappen doen als hij op school zit, of hij gaat mee en mag de kinderwagen duwen :lol: Dan voelt hij zich super verantwoordelijk en blijft braaf.



Ik gebruik mijn doek graag voor het naar school gaan van de grote broer. Maar straks moet ik gaan werken, en dan moet ik kleine P naar het kinderdagverblijf brengen, maar wil ik graag gelijk doorfietsen.

Ik loop dan heen, met P in de draagdoek en de fiets naast me (is ongeveer 1 km lopen), en dan kan ik daarna lekker snel doorfietsen. (en nee ik zal never nooit niet gaan fietsen met P in de draagdoek!)