draagdoek/draagzak

Ik heb een Hoppediz zomerdoek en vind het een heel fijne doek (al gebruik ik hem amper, maar dat heeft een andere reden). De mijne kostte 65 euro en volgens mij is dat wel een gangbare prijs.

@Nienke123 wrote:

Ik heb een Hoppediz zomerdoek en vind het een heel fijne doek (al gebruik ik hem amper, maar dat heeft een andere reden). De mijne kostte 65 euro en volgens mij is dat wel een gangbare prijs.

zit daar dan ook een verschil in omdat jij een zomerdoek hebt ?

@romata wrote:

Dames heb eens een vraagje.

Ik wil graag een draagdoek erbij, en vraag me af of de Hoppediz een fijne doek is ?

En wat zijn de gemiddelde prijzen van zo’n doek ?

Jullie ervaring graag :smiley:

Lees trouwens ook veel over de Girasol, wat is eigenlijk het verschil tussen die 2 doeken ?

Romata,

ik heb een hoppediz geweven zomerdoek, een door een kok-mama gemaakte mei tai en een door andere kok-mama gemaakte ringsling.

Ik woon in Goirle. Je mag hier komen voelen en proberen als je dat graag wil!

Pb me maar als je interesse hebt.

@wwb wrote:

Romata,

ik heb een hoppediz geweven zomerdoek, een door een kok-mama gemaakte mei tai en een door andere kok-mama gemaakte ringsling.

Ik woon in Goirle. Je mag hier komen voelen en proberen als je dat graag wil!

Pb me maar als je interesse hebt.

Dat zal helemaal super zijn. Ik twijfel namelijk tussen de geweven doek en een mai-tai. Zou ik je tegen die tijd als mijn Ukkie er is een berichtje mogen sturen, om een afspraak te maken met je ?

Dan is het misschien handig als ik met me kleintje kan komen proberen, en kijken welke ik het fijnste vind.

Groetjes…

natuurlijk mag dat… alleen een mei tai kan je pas als je uk groter is (ik dacht 4 maanden) gebruiken… en een geweven doek meteen.

Maar je mag me pb-en als je behoefte hebt hoor… of dat nu morgen is, of over een half jaartje. Dat maakt me niet uit. Kijk maar wat handig is voor je!

hmm wwb; mag ik me dr ff mee bemoeien :angel:

je mag een mei tai wel gelijk gebruiken hoor, maar dan moet je je kind anders dragen. Je moet er dan zorg voor dragen dat de beentjes opgetrokken in de doek zitten en dan knopen onder het kontje en op de rug…ipv langs de beentjes…

dit staat bij mij in de instructies namelijk :slight_smile:

ow Kloos, dat wist ik niet… dat is helemaal mooi!!

@romata wrote:

Dames heb eens een vraagje.

Ik wil graag een draagdoek erbij, en vraag me af of de Hoppediz een fijne doek is ?

En wat zijn de gemiddelde prijzen van zo’n doek ?

Jullie ervaring graag :smiley:

Een Hopp kost 55 euro in de standaard lengte, een Hopp Das Leichte 65 euro. Hoppediz Das Leichte is een zomerdoek, gemaakt van een dunnere weving en daardoor luchtiger.

Girasol is een wat dikkere doek, vergelijkbaar met een standaard Hopp.

2e hand kun je ze vaak voor wat minder krijgen waarbij het voordeel is dat je het indragen niet meer hoeft te doen. Een doek wordt zachter, soepeler en fijner in het gebruik naarmate je er meer mee draagt.

Er is een forum over dragen (dragen-en-voeden) en bij bijvoorbeeld Slings & Things verkopen ze heel veel soorten doeken, maar ook diverse dragers (geweven doek, ringsling, mei tai, SSC, buidelsling)…

Ik heb net deze besteld :smiley:

:dance:

Heeft trouwens iemand handige filmpjes van een geweven doek kan er op youtube namelijk niet echt wat vinden.

Wil even kijken op welke manieren je allemaal kunt dragen met die doek…

@romata wrote:

Heeft trouwens iemand handige filmpjes van een geweven doek kan er op youtube namelijk niet echt wat vinden.

Wil even kijken op welke manieren je allemaal kunt dragen met die doek…

Eva heeft een aantal goede filmpjes op haar site staan: Doekentheek-Geweven knoopdoeken (even een klein stukje naar beneden scrollen). Dit filmpje van rugdragen is ook mooi en duidelijk:BWCC met chestbelt en santatoss. En hier een goede uitleg over de FWCC van Webkim: Wk-FWCC :thumbup:

Lekker vaak dragen, dan heb je 't het snelst onder de knie :wink: Succes!

Yvonne harstikke bedankt :-*

Heb vandaag de geweve doek binnen gekregen.

Ik schrok me eerst wel even suf hoor wat een lengte zeg !!!

Maar met het knopen viel het reuze mee, en heb ik de stof echt wel nodig haha.

En natuurlijk heeft mijn meisje even in de doek gezeten.

Maar er was bezoek dus heb er niet echt de tijd voorgenomen om haar goed in die doek te laten zitten. Morgen nog een x proberen

Ook voor op mijn buik gehad, ging super zat ze ook heerlijk in. Alleen met mijn dikke buik gaan we dit tijdelijk even niet doen.

Doek is trouwens best zacht hoor voor mijn gevoel, heb gehoord dat je de doek op de bank moet leggen en vaak op moet zitten zodat ie nog soepeler word enz… Of blijft ie gewoon zo nu zoals ie is ?

Ow en op de wasvoorschriften staat er dat ik de doek moet wassen voor gebruik. Hebben jullie dat gedaan ?

Lijkt mij zo stug worden dan :shifty:

Wat draagt het fijnste (rug) voor mij en mijn dochtertje 20 maanden en 12 kilo ?

http://www.youtube.com/watch?v=HdyqImGegHM&feature=related

(Deze vind ik niet echt fijn dragen, of het lukt me gewoon niet zo goed :mrgreen: )

http://www.youtube.com/watch?v=C5MSDf8UkJc

(Deze vind ik een stuk fijner als die vorige, maar meer filmpjes kan ik niet vinden over rugdragen)

Ik knoop heel vaak een double hammock, een ruck of een bwcc.

Hier wat resultaten voor secure high back carry (shbc)

http://www.youtube.com/results?search_query=secure+high+back+carry&aq=f

En hier voor de back wrap cross carry (bwcc)

http://www.youtube.com/results?search_query=back+wrap+cross+carry&aq=f

Double hammock

http://www.youtube.com/results?search_query=double+hammock&aq=f

En wassen is maar net wat je wilt, soms worden ze wat stugger maar vaak gaat dat na even dragen weer weg.

Bedankt weer Fryske, heb er nog een paar gevonden die erg fijn knopen :thumbup:

Moirah draagconsult zie ik zelf niet zo zitten, ik leer het zelf wel. En het is de bedoeling dat mijn kleine meisje straks meer in de doek gaat zitten dan mijn grote dame :smiley:

Dus hoef nog niet zoveel technieken te kennen, behalve een paar fijne op de rug.

Goh, gister een eergister ff geprobeerd om op de rug te dragen (shbc of double hammock) Maar de jongste wilde echt niet blijven liggen… DUs eerst ff zo de knoop geoefend, ging wel. Toen kind op de rug geslingerd, maar hij dook meteen opzij… Oke, had hem wel vast natuurlijk, maar dat knoopt natuurlijk niet :mrgreen: . Dus eerst maar eens met de twee oudsten geprobeerd, en dat ging best! Alleen knoopte ik te los, want toen ik rechtop ging staan zakten ze wel iets naar beneden…

Toen toch weer die kleine geprobeerd, maar die vond het maar wat leuk om van mijn rug af te gaan duiken… Die gooit zich gewoon opzij, aapje :lol: Dus dat probeer ik een andere keer wel weer :smiley: