@wwb wrote:
maar heb je dan onder Jinthe geen horizontale band meer zitten?
Nee. Alleen de band waar de knoop in zit. Zo staat ie in het boek wat ik bij de draagdoek gekregen heb.
@wwb wrote:
maar heb je dan onder Jinthe geen horizontale band meer zitten?
Nienke, en als je die techniek andersom doet? Dus wat op je rug zit, op je buik doen? Dan heb je wel een horizontale band op je buik, en de knoop op je rug.
Ik zit me af te vragen, jij hebt toen een 4.6 m gekocht omdat dat geadviseerd werd. Je hoort dan toch ook die knopen te kunnen maken? (fryskefaam als ik me vergis, verbeter me dan!!)
Ik heb een 5.2 doek, maar die is mij te lang (ik heb kledingmaat 50 en ben 1.71 lang).
Ik dacht dat jij ook in Brabant woont he? Ik wil wel een keer met je afspreken hoor, dan kunnen we doeken ‘vergelijken’. Zou namelijk enorm zonde zijn als je zo’n dure uitgave (laten we eerlijk zijn, als je hem niet handig vind, is 65 euro toch veel geld om in de kast te laten liggen). Ik heb namelijk echt dik een meter over als ik knoop zoals ik knoop. Dus of jij moet een hele andere bouw hebben als ik, of je doet iets heel anders, lijkt mij… :? Ik hoop dat ik niet beledigend overkom ofzo, want dat is totaaaaaal niet mijn bedoeling!!
Nienke ik heb ff gekeken in het boek van hoppediz. Ik denk dat je de knoopmethode van pagina 20 bedoelt he?
Op plaatje 8 zie ik duidelijk dat er wel een horizontaal deel is op je rug.
Doe deze knoop maar eens andersom… dus buik als rugzijde en andersom (dan doe je hoe ik het doe via draagdoekpuntnl)
en als laatste handeling, trek je dan dat horizontale deel over Jinthe. Volg de instructies maar eens op die site van draagdoek, en dan de vervolginstructies van foetushouding.
Je zal niet meer doek gebruiken dan met de double cross-carry. Het is namelijk hetzelfde maar andersom.
wwb, inderdaad die van blz. 20. Op de rug zit inderdaad wel een horizontale band. Ik weet niet of dat andersom kan, maar zou het een keer kunnen proberen. Bij draagdoekpuntnl leek de doek een keer extra om je romp heen te gaan. [edit]Ik zie nu dat dat alleen zo is als de doek te lang is. :oops: Ik ga het een keer op die manier proberen. :thumbup:[/edit]
Ik woon niet in Brabant, maar wel een beetje erbij in de buurt (Zuid-Holland), dus dat zou best een optie zijn.
En het komt niet beledigend over, hoor.
Nog één vraagje mbt die methode van draagdoekpuntnl, wat doe je daar met de beentjes van je baby? Zitten die gewoon ‘opgefrommelt’ in die doek (als een kikker)? Lijkt me niet zo lekker zitten…? :oops:
P zit nu nog in kikkerhouding, en dat vind hij lekker. Met hele warme dagen doe ik de beentjes eruit (is meer iets van mij denk ik hoor). Ik heb niet het idee dat P voorkeur heeft. Hij ligt zoiezo binnen 5 min. te slapen als hij in de doek zit… gekke mop :inlove:
Mama kan ook zo goed kusjes geven op zijn bolletje zo hihi
Morgen komt ze de ringsling brengen :dance: :dance:
Ik deed ook eerst de methode’s van draagdoek.nl maar kijk nu vooral veel filmpjes op youtube. Ik heb hier zo snel niet m’n hoppbijbel ( :mrgreen: ) bij de hand maar ik zou de front wrap cross carry es proberen. Hier http://www.youtube.com/watch?v=vKkowur9Jfk heeft ze de baby al in de armen maar dat vind ik persoonlijk bij kleintjes niet handig. Ik bereid zelf de doek voor zoals het volgens mij in de handleiding van hoppediz staat, dus de horizontale band voor je borst langs doen, onder je oksel door en aan de andere arm over je schouder. Bij jouw dochter zou ik dan het horizontale gedeelte wat oprollen, kan wel tot ongeveer de helft dacht ik, op die manier heb je een mooi neksteuntje, als je het nog niet stevig genoeg vind kan je er ook een spuugdoekje ofzo inrollen. (snap je wat ik allemaal bedoel want anders moet ik even keer foto’s maken hoor) Edit: heb een foto gevonden van een kleine Teije met rolletje bij de nek! Dit is ook een fwcc maar dan met de banden niet uitgeschoven, lekker voor warme dagen maar draagt wel net wat minder vind ik. Ook zit hij hier niet echt strak genoeg zie ik nu haha:
@romata wrote:
Morgen komt ze de ringsling brengen :dance: :dance:
Romata, het is bijna morgen :dance:
hier ook geknoopt vandaag op ‘jouw’ manier Fryskefaam. Kleine P had hoge koorts en ik moest naar de huisarts. Ik dacht, dat is maar 1 laag doek over hem heen en ik had hem in een rompertje eronder. Ging prima inderdaad. (alleen huisarts was in paniek dat ik geen cosi bij had, omdat ze me in ging sturen… achteraf was het niets hoor… buikgriep,… maar leuk is het niet 4 uur op de SEH zitten, pff)
Ik ga die knoop vaker gebruiken… en die hoppbijbel bij de hand houden hihi…
Iemand toevallig nog een site, met instructie filmpjes van de ringsling ?
Maar dan filmpjes van kindjes ongeveer 8 a 12 maanden ofzo ?
Nee sorry, die heb ik niet (ik heb alleen een gewone doek), maar misschien op you tube? Daar vind je allerlei draagmethodes. en vele filmpjes in vele talen…
dus ff zoeken (of misschien een van de andere dames?)
Is dit nu een ringsling ?
En kan dit met elke ringsling ?
Jammer dat je niet ziet hoe ze hem om doet :?
Volgens mij is dat een no sew ringsling, dus een gewone korte doek die ze met 2 ringen als een soort ringsling heeft gemaakt. Ik weet ook niet of je dat met een gewone ringsling ook kunt doen.
Dit is wel een goed filmpje voor een ringsling:
http://www.youtube.com/watch?v=FzAiW7K8B_g
Belangrijk bij een ringsling is ook dat het kontje lager zit dan de knietjes, dus dat de knieholten goed ondersteund worden door de doek en dat de ringen net onder je sleutelbeen zitten. In het begin is dat even puzzelen maar handig is om ze net wat hoger neer te leggen en als je de ringsling dan strak stelt trek je ze vanzelf wat mee naar beneden waardoor ze op de goede plek komen te zetten.
Je kunt de baby vanuit de heuppositie op de buik of rug zetten door hem/haar wat op te tillen en de hele ringsling inclusief baby naar de gewenste plek te schuiven, de ringen gaan dus resp. op de rug of meer op de buik komen dan.
@wwb: pff, gelukkig is het ‘maar’ buikgriep, nog erg vervelend bij die kleintjes (en bij groteren ook brr) maar het is gelukkig vrij onschuldig! Beterschap voor je kleine mannetje!
Ow oke.
Dat filmpje had ik al gezien, maar toch bedankt !!
Wat ik me ook afvraag kan ze daar nog in liggen in die doek ?
Ik snap best dat ze niet helemaal meer in die doek past, maar op deze manier misschien http://www.youtube.com/watch?v=D9lTUbozm20&feature=related ?
Om te voeden bedoel je dan? Op zich kan het wel maar er zijn veel kinderen die het maar niks vinden om te liggen. Het is ook minder ergonomisch geloof ik.
@Fryskefaam wrote:
Om te voeden bedoel je dan? Op zich kan het wel maar er zijn veel kinderen die het maar niks vinden om te liggen. Het is ook minder ergonomisch geloof ik.
Romata, ik heb nbet ook ff het filmpje bekeken… maar volgens mij kan ze gewoon ‘zittend slapen’ door de armpjes in de doek te doen, en de doek hoger in haar nek te doen, zodat die gesteund is.
Nou ze is net langs geweest en ook uitgelegd met haar eigen dochtertje van 2,5.
Mijn dochter lag helaas te slapen, maar zodra ze wakker is ga ik even met haar oefenen :dance:
En een supermooi kleurtje :thumbup: