draagdoek/draagzak

@wwb wrote:

Hihi, je hebt je eigen vraag al beantwoord. Hopelijk is de doek naar wens, en heb je er samen met je dochter veel plezier van (had je niet pas een monkey gekocht? of ben ik nu abuis?)

Ja klopt, maar aangezien mijn dochtertje al bijna 11 kilo is en als ik haar wat langer wil dragen pijn gaat doen aan mijn schouder.

En aangezien je de sling ook op je rug kan doen lijkt me die dus ideaal.

Lijkt me ook veel prettiger zitten moet ik zeggen :smiley:

De levertijd is ongeveer 2 weken, dus moet nog even geduld hebben.

nou nog veel geduld hihi… 2 weken wachten :?

Maar met een ringsling draag je nog steeds diagonaal, dus op één schouder, ik hou dat niet héél lang vol, ja korte stukjes als ik even een klein boodschapje ga doen ofzo. Maaruh, daar kom je vanzelf achter, en moet je misschien nog wel een doek erbij kopen hihihi :mrgreen:

Gister heb ik Teije trouwens in een SHBC op m’n rug gedaan in plaats van een bwcc, zat nog best goed trouwens! Heb altijd erg last van die chestbelt maar met behulp van een filmpje weer een nieuwe variant op die chestbelt geleerd, super!

http://www.youtube.com/watch?v=ORr84MQ_3Xk&feature=channel

Ja maar het stuk stof op je schouder is veel meer verspreid dan een mini monkey.

En ik zou haar toch wel een uurtje of 2 zou kunnen dragen neem ik aan of zelfs langer ?

Of is dat echt niet te doen.

Een doek heb ik echt geen zin in met dat geknoop.

Ik wil als ik weg ga gewoon even makkelijk een doek over me heen gooien en niet eerst 5 minuutjes knopen :?

Nou ik hem hem besteld, en kleur toch maar deep purple geworden leek me erg mooi. ( en zilvere ringen )

Krijg hem voor vrijdag de 17de :dance:

Slapen jullie kindjes wel eens in een draagdoek/ringsling ?

Dan heb ik het wel ongeveer over de leeftijd van een maand of 11 a 12 :think:

hmm die leeftijd weet ik niet… maar mij kleine P slaapt zodra hij in de doek zit. Hij vind die geborgenheid heeeeerlijk…

Senne niet, maar die slaapt eigenlijk nergens behalve in z’n eigen bed, ook niet in de kinderwagen als we een hele dag weg zijn (best irritant soms!)

Teije is nog niet zo oud dus nog geen ervaring mee :wink: Merk wel dat hij véél minder snel slaapt in de doek dan dat hij eerst deed!

Ik heb Jinthe net voor het eerst echt in de draagdoek gehad en zij slaapt er wel in. :smiley: Maar ze is nog niet zo oud. :slight_smile:

Ik vind trouwens dat het hoofdje best wel schudt in die doek… :? Misschien had ik hem niet goed geknoopt, maar dat idee had ik toch niet…

Als ze slaapt bedoel je? Had je een schuine kant over de achterkant van haar hoofdje gedaan? Dat doe ik altijd als ze wel slapen. En verder een stukje van de horizontale band oprollen voordat je verder knoopt? (snap je wat ik bedoel hihi)

Ik had de schuine band inderdaad over haar hoofdje gedaan, ook toen ze nog niet sliep (moet ook wel, want ze kan hem zelf nog onvoldoende rechtop houden ;)). Een horizontale band had ik alleen onder, niet bij haar hoofdje (kan nu even niet kijken hoe het heette wat ik gedaan had…cross nog wat)?

ik vind het heel veel schelen als je de horizontale band over de rug tot net onder het nekje trekt. Dat zit (en voelt) veel steviger.

Dan nog wiebelt het hoofdje een beetje op je boezem mee hihi… maar kleine P vind het heerlijk :inlove:

Maar er is geen horizontale band bij wat ik geknoopt had (ff opgezocht: double cross-carry)…?

Welke bedoelen jullie dan?

Jinthe vond het volgens mij trouwens ook niet erg…maar ik vroeg me af of het geen kwaad kon…

hmm ik knoop anders denk ik dan. ik knoop volgens de manier die ze op draagdoekpuntenel laten zien in een filmpje en op tekeningetjes.

Ik red de double cross-carry net…voor de manier die jij noemt is mijn draagdoek (helaas) echt veel te kort…

te kort? Ow dat is erg lastig. balen hoor… Misschien heeft Fryskefaam nog tips voor andere knoopmethoden die wel werken bij jou doek?

@Fryskefaam wrote:

Senne niet, maar die slaapt eigenlijk nergens behalve in z’n eigen bed, ook niet in de kinderwagen als we een hele dag weg zijn (best irritant soms!)

Teije is nog niet zo oud dus nog geen ervaring mee :wink: Merk wel dat hij véél minder snel slaapt in de doek dan dat hij eerst deed!

Dat is hier dus precies hetzelfde.

Ze is dan bijv wel echt moe maar slapen in de kinderwagen echt niet hoor.

Alleen in haar eigen bed.

Maar ik zie wel eens op foto’s dat kindjes zo rond die leeftijd slapen in de ringsling ( kindjes zitten dan op je rug ).Dacht dat zou wel een uitkomst zijn als we misschien in die ringsling een uurtje ofzo zal slapen :think:

Maar dat is dan gewoon even afwachten haha.

Zo zat ze er in:

Lijkt dat een beetje op hoe het hoort of is het echt heel erg verkeerd…? :oops:

maar heb je dan onder Jinthe geen horizontale band meer zitten?