draagdoek/draagzak

Ik heb een ringsling die weg mag voor 25 euro INCl verzendkosten. Heb er zelf 55 euro voor betaald.

Vorig jaar heeft ie in de zon gelegen in de auto, en wat lichte vlekken in de doek. Nu heb ik hem geverfd en als je heel goed kijkt zie je de vlekken te zitten. Maar zeker niet storend, en valt niet op tijdens het dragen.

En daarom mag ie ook zo goedkoop weg.

Ik zelf zou niet gaan voor een hoppringsling gaan, lijkt mij niet fijn zo’n dikke stof. En als het wat warmer is ook niet.

Die kleur had echt perfect geweest, hoorde mijn vriend al roepen dat hij daar ook wel mee kon lopen. Maar ik ben er nu eindelijk uit dat ik toch voor een ringsling van draagdoeken stof ga.

Twijfel nu alleen nog tussen een Hoppediz in een kleur die mijn vriend wel erg ziet zitten, maar voor de zomer waarschijnlijk te warm en een Ellaroo van dunnere stof. Maar aangezien ik echt niet tot de zomer ga wachten met het gebruiken van de ringsling denk ik dat ik maar voor de eerste ga.

Binnenkort krijg ik waarschijnlijk ook nog een slendang uit Indonesië, dus mss vind ik dat wat voor de warme zomerdagen.

Hier een mama met een klein beebje wat veeeeels te vroeg geboren is, en die eigenlijk de hele dag bij mama wil liggen. Het lijkt me wel fijn om dan ook wat handen vrij te hebben, dus vandaar op zoek naar een draagdoek/draagzak

Nou ben ik een echte onhandige kluns, dus iets wat geknoopt moet worden lijkt me niet zo verstandig 8).

Heb ondertussen de minimonkey en de lodger shelter gevonden als kant en klaar systeem. Babybjorn lijkt me echt helemaal niks :silenced:

Kunnen jullie me iets vertellen over kant en klaar systemen? En wat de handigste is?

bedankt alvast!

@mayo28 wrote:

Hier een mama met een klein beebje wat veeeeels te vroeg geboren is, en die eigenlijk de hele dag bij mama wil liggen. Het lijkt me wel fijn om dan ook wat handen vrij te hebben, dus vandaar op zoek naar een draagdoek/draagzak

Nou ben ik een echte onhandige kluns, dus iets wat geknoopt moet worden lijkt me niet zo verstandig 8).

Heb ondertussen de minimonkey en de lodger shelter gevonden als kant en klaar systeem. Babybjorn lijkt me echt helemaal niks :silenced:

Kunnen jullie me iets vertellen over kant en klaar systemen? En wat de handigste is?

bedankt alvast!

als je zoiets zoekt als de minimonkey of lodger dan zou ik gaan voor de ringsling.

Minimonkey is echt een hard stijf ding, zou ik absoluut niet voor gaan. Lodger zou kunnen maar ze raden het af om je kindje in de wieghouding te dragen i.v.m stikkingsgevaar.

Met een ringsling kun je gewoon rechtop dragen vanaf dag 1.

Je hangt hem gewoon over je schouder, kindje erin en beetje aanspannen en het zit. Dus geen geknoop etc.

Post hierboven gaf ik aan dat ik een ringsling te koop heb staan, echt een koopje…

Een ringsling
is gemaakt om mee te babydragen. Het is een korte draagdoek met twee ringen eraan om de doek te kunnen verstellen. Met een ringsling draag je a-symetrisch: over één schouder. Er zijn ringslings te koop van lakenkatoen en er zijn er die van een geweven draagdoek gemaakt zijn. En er zijn er met een geplooide schouder en met een eenvoudige.

Voor wie is een ringsling handig?Je kan een ringsling gebruiken voor pasgeborenen, maar ook nog voor dreumessen die vaak in-en-uit de draagdoek willen. Dat kan met een sling namelijk vrij gemakkelijk.

Een ringsling is makkelijk voor mensen die graag discreet borstvoeding willen geven aan een kindje in de doek (handig tijdens de zgn. regeldagen van een baby bijvoorbeeld; je hebt dan toch je handen vrij).

Een ringsling is ook handig als je vaak korte stukjes draagt: zoals met boodschappen doen.

Een sling is klein opvouwbaar. Er is altijd nog wel een plekje voor in je tas.

Wat kan je met een ringsling?In een ringsling kan je kindje in wieghouding liggen of rechtop zitten. Je kan ermee buikdragen, heupdragen en rugdragen en de wisselingen tussen de verschillende draagwijzen zijn met een sling erg handig. Zo kan je een kindje dat op je heup zit doorschuiven naar je rug als je gaat koken bijvoorbeeld.

Mayo, is een ergonomische drager als Bondolino, Manduca of Beco niets voor je? De Bondolino is het beste voor pasgeborenen en vereist maar 1 knoop.

Ik had de Beco inderdaad gevonden, maar duuuuuuurrrrrr :silenced: :shifty:

Die andere merken ga ik eens opzoeken!

Romata, zal ook gaan kijken naar het hoe en waarom van een ringsling!

Romata: heb jij fotos hoe je rechtop draagt met een ringsling?

Ik heb googled maar zon nerd :angel: als ik ben kan ik het natuurlijk weer niet vinden :stuck_out_tongue:

Kan me alleen een voorstelling van maken hoe je je kindje op zn zij kan dragen in een ringsling maar dat is neem ik aan niet echt veilig toch ? omdat je met de gewone doeken ookniet meer op de zij ‘mag’ dragen ?

Lijkt me namelijk wel makkelijk, want de gewone lange doek ga ik niet op een parkeerplaatst ofzo knopen en een ringsling is dan weer makkelijker :wink:

Bedoel je in de gewoon de wieghouding (kommahouding)

Over de Kommahouding (banaanligging)

De VDC adviseert:

• Draag je kindje rechtop en niet in de wiegehouding (liggend). De VDC raadt dit expliciet af vanwege verstikkingsgevaar. Daarnaast is het voor de heupjes absoluut geen ideale houding;

Maar ik zal Jenna eens in de doek gooien en hubbie een foto laten maken…

@mayo28 wrote:

Ik had de Beco inderdaad gevonden, maar duuuuuuurrrrrr :silenced: :shifty:

Die andere merken ga ik eens opzoeken!

Romata, zal ook gaan kijken naar het hoe en waarom van een ringsling!

Ik heb zowel de Manduca als een ringsling. Ik vind op 1 schouder dragen zwaar, maar dat is persoonlijk denk ik. Vandaar dat ik de ringsling niet meer gebruik.

@romata wrote:

De VDC adviseert:
  • Draag je kindje rechtop en niet in de wiegehouding (liggend). De VDC raadt dit expliciet af vanwege verstikkingsgevaar. Daarnaast is het voor de heupjes absoluut geen ideale houding;

Ja idd :slight_smile:

En draag je dan in het begin met d ebeentjes er al uit? of draag je de doek als een zakje, en dan met de beentjes onder het lijfje ?

De foto’s :wink:

@MegaMindy wrote:

@romata wrote:

De VDC adviseert:

Ja idd :slight_smile:

En draag je dan in het begin met d ebeentjes er al uit? of draag je de doek als een zakje, en dan met de beentjes onder het lijfje ?

Dat heb ik ook in het begin wel eens gedaan beentjes er in. Maar als ik dan ging zitten had ik het idee dat ik haar voetjes plette, had ik geen fijn gevoel bij.

Maar dus eigenlijk altijd met de beentjes eruit gedragen.

Oke thnx :slight_smile:

Ik heb er nu een beeld bij :slight_smile:

Ik ga even heel hard nadenken :wink: ik wil namelijk ook een gewone geweven doek want ik heb een heerlijke hollandse jongen :wink: met aardige spekkies :stuck_out_tongue: dus dan is een geweven doek wel fijn, kheb nu zon tricot doek maar die rekt best wel

Maar zon ringsling is ook wel fijn bij de winkel dan is het niet zon gedoe met een gewone doek

Ik denk dat ik ben aangestoken met het draagvirus :stuck_out_tongue:

En al een keuze kunnen maken Mayo?

MegaMindy ook al weer wat nieuws uitgezocht?

Spoon: zo moeilijk kiezen er is zo veel :wink:

Ga denk straks even naar mn werk toe lopen en even een briefje voor een van de ouders achter laten die draagt ook met geweven doeken dus ga ik even heel brutaal vragen of ik een keertje mag proberen :wink:

en ze gaat ook geloof ik draagconsulten geven

Niet brutaal hoor, zeker als ze ook consulten gaat geven vindt ze het vast alleen maar leuk :slight_smile:

Ik vond dit overzicht ook wel fijn, misschien heb je er nog wat aan bij de keuze maken.

http://www.kiind.nl/articles/48/In_de_Knoop.html

Spoom, jaaaaaaa ik heb er 1 :dance:

Voor nu is het een bykay geworden, en meneer heeft er gisteren al even in gelegen :inlove:. Moet echt handigheid krijgen met het omknopen nog, het is of te los of te strak of opgefrommeld…

Als dit echt gaat werken dan wil ik in de zomer nog een voorgevormd draagsysteem :thumbup:

die bykay is wel errug warm straks volgens mij :shifty:

Super Mayo, dat hij er maar lekker van mag genieten :slight_smile:

MegaMindy, gewoon vragen joh. Een moeder op mijn kdv deed dit ook bij mij, omdat ze mij altijd ziet lopen met de Manduca.

Overigens ligt mijn kleine (best wel grote) mannetje nu heerlijk te slapen in de draagzak. In de wagen lukte het niet. En volgens mij is rechtop ook wel erg lekker als je erg verkouden bent.

Super Mayo, dat hij er maar lekker van mag genieten :slight_smile:

MegaMindy, gewoon vragen joh. Een moeder op mijn kdv deed dit ook bij mij, omdat ze mij altijd ziet lopen met de Manduca.

Overigens ligt mijn kleine (best wel grote) mannetje nu heerlijk te slapen in de draagzak. In de wagen lukte het niet. En volgens mij is rechtop ook wel erg lekker als je erg verkouden bent.

:smiley: