draagdoek/draagzak

@romata wrote:

Ik heb nu een Hoppediz, en gisteren op de jonge gezinnen beurs een draagdoek(geweven) gezien, en voelde echt een stuk zachter en dunner als die dan ik heb.

Weet je nog welk merk doek het was? Of anders bij welke stand je 'm hebt gezien?

Tis dat ik niet in de buurt bij je woon, kwam er wel regelmatig, maar nu niet meer.

Tis jammer dat ik ook niet in de buurt hier een 2de handse kan vinden op MP, anders was ik daar even gaan kijken.

Maar mijn Hoppediz, kan je vertellen dat die niet veel zachter meer kan worden, Talysha heeft er in zitten schommelen, en gebruik de doek toch al een tijdje.

@Yvonne Z. wrote:

@romata wrote:
Ik heb nu een Hoppediz, en gisteren op de jonge gezinnen beurs een draagdoek(geweven) gezien, en voelde echt een stuk zachter en dunner als die dan ik heb.

Weet je nog welk merk doek het was? Of anders bij welke stand je 'm hebt gezien?

Nee ik heb geen flauw idee, en welke stand weet ik ook niet, er stond er 1 met een paar geweven doeken. En 1 stand was met ByKay doeken.

Het was trouwens een Belgische vrouw.

@romata wrote:

Dan weet ik het al! :smiley: Je hebt bij de stand van Knusjes een Amazonas in handen gehad :wink: Idd een fijne, dunnere doek :thumbup:

Ik heb een Bykay doek en een doek gemaakt uit Ghana , is er een doek die je gewoon moet hebben :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Doe graag tips op

@Yvonne Z. wrote:

@romata wrote:

Dan weet ik het al! :smiley: Je hebt bij de stand van Knusjes een Amazonas in handen gehad :wink: Idd een fijne, dunnere doek :thumbup:

Ja heb even op google gezocht, en klopt indd !!

Maar wat voor doek adviseer jij mij ?

Is de Hoppediz Das Leichte iets ?

http://www.knusjes.be/N_frame.html?http://www.knusjes.be/N_art_701.html

Vind die lollipop wel heel erg leuk, maar lees dit bij de beschrijving:Kreuzköper stijl, wat ze nog meer stretchy in de diagonale richting maakt. Is die niet zo stevig als de hoppediz, want wil namelijk geen rekbare doek.

Ik zie ook een girasol staan op die site voor maar 40 euro ?? :think:

@romata wrote:

Maar wat voor doek adviseer jij mij ?

Is de Hoppediz Das Leichte iets ?

Vind die lollipop wel heel erg leuk, maar lees dit bij de beschrijving:Kreuzköper stijl, wat ze nog meer stretchy in de diagonale richting maakt. Is die niet zo stevig als de hoppediz, want wil namelijk geen rekbare doek.

Ik zie ook een girasol staan op die site voor maar 40 euro ?? :think:

Lollipop is idd een mooie doek, zo lekker vrolijk en zomers met die kleurtjes! Qua stretchy valt deze erg mee hoor, het is gewoon op en top een geweven doek die lekker solide aanvoelt, niet te vergelijken met een rekbare doek.

Ik heb zelf geen ervaring met een Hopp Das Leichte, maar wel met Girasol. Oh mennnnn Girasol… Girasol heeft mijn hart gestolen, wát een fijne doek vind ik dat :inlove:

Die prijs is ook absoluut aantrekkelijk :slight_smile: Ik vermoed dat het om een doek gaat die wellicht ter demonstratie is gebruikt. Het kan ook echt een tweedehands doek zijn, je kunt het altijd even navragen? Voordeel van een tweedehands doek is dat deze vaak al aardig is ingedragen en daardoor al lekker zacht aanvoelt :thumbup:

Ahhh heb nu een Girasol gezien :inlove: linkjes niet toegestaan

Maar knoopt dus fijner, en zit beter ?

Ga dan wel mijn Hop verkopen, hubbie ziet me alweer aankomen weer een doek erbij :shifty:

Owwww die is mooi :inlove: Als mijn bankrekening het toeliet, zou ik Girasols gaan verzamelen :oops: Ik vind Girasol persoonlijk idd fijner knopen en dragen dan Hoppediz. Een nieuwe Girasol zal eerst nog wat stug aanvoelen, maar door 'm te wassen en dan regelmatig te gebruiken wordt de doek zooooo heerlijk zacht :inlove:

Al met al niet echt een objectief verhaal heh :lol:

Heb jij er niet toevallig nog 1 liggen :wink:

Is er toevallig die een zijn Girasol of Hopediz das leithe wil uitlenen voor 2 weekjes ofzo :think: ?

Zo kan ik kijken of ik ze fijn vind voordat ik ze ga kopen…

Ik wil over een tijdje een nieuwe doek kopen. Heb nu een hoppediz en die bevalt wel maar denk dat het voor de zomer toch te dicht is. Daarbij ben ik op dieet en in de afgelopen weken al 4 kledingmaten afgevallen (wordt hopelijk nog meer) dus de doek wordt dan denk ik ook wel erg lang.

Nou wil ik dus eigenlijk echt een dunne doek en denk dan aan de calin blue en Wrap’nWear. Heeft iemand van jullie daar ervaring mee? Of een andere zomerdoek die goed bevalt.

Maar waar ik ook nog over twijfel is een ringsling. Ik draag mijn meisje nu voornamelijk op de heup en wil dat ook blijven doen. (voor de buik vind ik haar te groot worden en op de rug dragen durf ik niet :oops: ) Het gaat vaak niet om hele lange stukken maar om stukken van hooguit een uur. Tot welk gewicht droegen jullie in een ringsling?

En welke merken raden jullie hiervan aan, of waar zit het verschil in?

Ik weet niet wat voor kledingmaat je nu hebt, ik heb 42/44, en heb ruim genoeg met een maatje 6.

In de zomer wil ik of een Calin blue, of de EllaRoo Maija denk dat ik waarschijnlijk voor deze ga kiezen omdat ik die gewoon mooier vind. En een mai tai erbij, die dragen wat ‘luchtiger’

Als je niet durft te rugdragen waarom ga je dan niet naar een draagdoekconsulent ? Of zou gewoon veel filmpjes bekijken, en gewoon een x proberen misschien valt het wel mee.

Ik draag beide kindjes op mijn rug en vind het toch wel erg fijn dat ik ze op mijn rug draag, en wat meer mijn handen vrij heb in huis. Al draag ik mijn kleine meisje buiten wel nog op mijn buik, maar binnen om mijn handen vrij te hebben op mijn rug. Gewoon veel oefenen !!

Met een ringsling vond ik het na 10 kilo toch wel erggg zwaar worden, en kon dan echt niet langer dan een kwartier pijnloos dragen. Terwijl mijn lijf wel wat gewend is betreft het dragen !!

Ik droeg tot 12 kilo makkelijk op de heup, maar dan hield het echt op hoor. En idd ws toen al niet langer als een halfuurtje.

Ik ben ook nog aan het kijken voor een zomerdoek, heb ook een hoppediz, een zelfgemaakte ringsling (ideale doek wel hoor zeker als je vooral op de heup draagt!) en een meitai.

Ik heb toch wel veel mensen gehoord inmiddels die niet zo blij waren met de calin blue en de ellaroo, dus ik twijfel nog heel hard. Ik ben benieuwd naar jouw ervaring straks Romata!

Ik heb inmiddels een girasol gevoeld en dat was wel al een heel verschil met mijn hopp, en ik ken iemand die een amazonas heeft dus die mag ik ook nog komen voelen, schijnt ook een fijne maar draagkrachtige zomerdoek te zijn.

Bedankt voor de antwoorden. Ben nu in maat 44-46 en hoop in de zomer toch wel 40-42 te zijn. Kom van maat 52-54 ( :oops: ) en merk dus wel al dat mijn doek een beetje ruim is.

Ga even info zoeken over een draagconsult want rugdragen lijkt mij toch echt wel ideaal. Misschien ook maar weer eens proberen. een keer gedaan toen ze een maand of 9 was om te kijken hoe het ging, maar dan wel met hulp. Ze zat goed strak en vond het leuk maar ik vond het eng omdat ik haar niet kon zien en zij ook nog niet kan vertellen of ze moe is of wat dan ook. Ik ben dan dus bang dat ze in slaap valt en met haar hoofd naar achter hangt.

Welke manier van knopen voor de rug raden jullie aan. Anders ga ik het straks toch even proberen en kijken hoe het zit.

Ik vind knopen in het openbaar sowieso gewoon lastig. Thuis doe ik het zonder problemen en ik draag haar vaak als ik even naar de stad moet ofzo, maar als ik ergens heen moet waar ze uit de doek zal moeten kies ik al heel snel voor de buggy omdat ik dan niet hoef te knopen bij anderen, vandaar dat de ringsling mij zo makkelijk leek.

Qua gewicht is het op zich nog wel te doen denk ik. Ze is een iel dametje van nog geen 9 kilo en in 3 maanden maar 300 gram aangekomen. Merk je heel erg het verschil in gewichtverdeling tussen een ringsling en heupdragen met een gewone doek?

Misschien voor het voorjaar een ringsling (zo lang ze nog zo licht is) en dan in de zomer ook nog een doek kopen. Heb nog even gekeken naar de doek die jij zei romata en die vind ik ook wel erg mooi. Maar val ook erg op de kleuren van die Wrap’nWear bij Slingomama, die lime en roze lijken me zo mooi voor in de zomer. Verlanglijst wordt steeds groter

:smiley:

Die Amazonas lolipop vind ik ook erg mooi. Ben benieuwd naar je ervaring met die doek lune.

Waar bestellen jullie de doeken trouwens?

Lune: Calin blue en ellaroo zijn hele dunne doeken, en moet echt goed worden geknoopt zonder dat ze gaan snijden etc.

Maar als ze goed worden geknoopt moet er niets aan de hand zijn.

Girasol is indd een stukje dunner als de hopp maar ik zie me eerlijk gezegd straks niet met mijn girasol midden in de zomer lopen.

Wat voor Mai tai heb jij ?

Kimmy: Wat ontzettend knap van je ten eerst zeg !!

Hoofdje naar achter vallen denk dat je daar niet echt bang voor hoeft te zijn. Als je hoog knoopt zoals de shbc dan kunnen ze hun hoofdje in je nek leggen.Bij een bwcc zitten ze lager op je rug, en als ze in slaap vallen dan slapen ze dus op de bolling van je rug. Dan wil misschien wel eens het hoofdje naar achter vallen. Maar je kunt bij een ouder kindje ook een nekrolletje maken. Of als ze slapen een baan over het gezichtje heen trekken.

Knopen in het openbaar vond ik in het begin ook een beetje onwennig, als de mensen die je aan zitten te staren etc. Maar inmiddels ben ik het wel gewend en kijk ik daar niet meer na om.

Vind het kwa gewichtsverdeling niet echt veel schelen hoor als je met een ringsling knoopt of met een gewevendoek de huftslinge.

Wrap’nWear vind ik zelf niet zo mooi, hou niet van lichte simpele kleurtjes. een lichte kleur zou ik zelf nooit kiezen ik doe mijn doeken zo min mogelijk in de was. En bij het buiten knopen van zo’n lichte doek zouden mijn staarten al snel smerig worden.

Maar gelukkig heeft iedereen een eigen smaak :thumbup:

Ik heb een zelfgemaakte meitai (van ikeagordijnstof), maar die is eigenlijk wel aan vervanging toe!

Ik heb met de hopp ook in de zomer gedragen, maar vond dat idd wel wat warm. Girasol leek me dus al een verbetering. Zo jammer dat je nergens alle doeken bij elkaar even kunt bekijken/voelen/uitproberen.

je hebt ook een doekenbieb waar je een doek kunt lenen…

Ook heb je bij babybij een inloopochtend, waar je wat doekjes kunt proberen voelen…

Had er helemaal niet over nagedacht dat een lichte kleur natuurlijk veel sneller vies wordt :wall:

Afgelopen dagen rugdragen geprobeerd en vind het nog niet fijn. Misschien weer proberen als ze kan praten of als ze mij beter begrijpt.

Aangezien het dus toch heupdragen wordt heb ik besloten voor een ringsling te kijken. En ook daar is weer lekker veel keus in.

Vind de EllaRoo Ring Sling Brasilia ORGANIC erg mooi. Dat gevulde schouderstuk lijkt mij erg handig of is dat nou juist niet handig? Heb zelf een Hoppediz knoopdoek en daar heb je ook ringslings van maar die lijken mij een stuk dikker dan die EllaRoo’s of vergis ik mij daar in?

Wat voor ringslings hebben jullie?

Zelfgemaakte ringsling lijkt me ook wel leuk. Omdat je dan natuurlijk ook de kleuren zelf kunt kiezen maar zou echt niet weten welke stof je dan het best kunt gebruiken.

Die inloopochtenden van Babybij lijken mij ook wel wat maar het is zo ver weg voor mij (krijg je he als je in een uithoek woont :wink: ) dus dan toch maar echt op gevoel afgaan met dingen kopen.