draagdoek/draagzak

@Femke, ik heb van hoppediz een hop-tye, dus een meitai van hopp-materiaal. Erg fijn :thumbup: Google maar even.

Lydia, die kwam ik inderdaad toch tegen. Ik blijf geloof ik aan het twijfelen. Maar ik wil er nu dus maar één aanschaffen, of een doek, of een MT. :think: :think: :think: :think: Ik twijfel nog even verder, tips zijn dus nog steeds welkom.

Doek! Ik heb een Hoppediz das Leichte, echt super.

Heb ook een tricot slen, maar die vind ik alleen fijn voor net pasgeboren beebjes. En ik ben niet voor een mei-tai of iets dergelijks gegaan, omdat ik dus de tricot slen al gewend was qua knopen enzv.

Zou jou dat ook aanraden. Moest je de doek toch niet fijn vinden kan je misschien altijd nog een mei-tai kopen/lenen?

@Femke Fataal wrote:

Lydia, die kwam ik inderdaad toch tegen. Ik blijf geloof ik aan het twijfelen. Maar ik wil er nu dus maar één aanschaffen, of een doek, of een MT. :think: :think: :think: :think: Ik twijfel nog even verder, tips zijn dus nog steeds welkom.

Ik zou gaan voor 1 geweven draagdoek mt 6 kan je alles mee.

Ik denk dat het erg persoonlijk is wat je beter bevalt. Maar aan de andere kant, een doek kun je ook zo weer doorverkopen voor bijna hetzelfde geld dus als het je niet bevalt kun je daarna altijd nog een mei-tai kopen.

Zijn er mensen hier met ervaring met verschillende merken? Zijn de verschillen groot tussen geweven doeken? Ik heb het idee dat dat wel meevalt. Daarom wil ik de prijs mee laten wegen in mijn keuze, en ook wat ik mooi vind, tja, het oog wil ook wat :wink: .

Valt mee idd hoor!

Femke heb je niet iemand in de buurt met een doek. Zodat je kan uitproberen welke je fijn vind zitten? Voordat je wat koopt en er straks niets aan vind.

Ik heb inmiddels een hoppediz zomerdoek, hééééééérlijk dragen! Ik begin ook het rugdragen onder de knie te krijgen.

Dames even een vraagje:

Ik heb vorige week de geweven draagdoek Hoppediz uit de kast gehaald, tijdje in de kast gelegen omdat ik mijn dochtertje tijdens mijn zwangerschap niet meer kon dragen. Maar nu draag ik mijn klein meisje :inlove:

Maar ik vroeg me eigenlijk af of er een manier is dat ik mijn klein meisje kan dragen met de beentjes onder/in de doek !!

Ik heb de laatste dagen deze geknoopt:

-The wrap cross-Carry

-The Double cross-Carry

Maar vind het zo iritant dat bij beide manieren de voetjes eruit hangen, en vind het een prettig idee als ik naar buiten ga dat de voetjes nog bedekt zijn.

Ik dacht dat je bij de Front Wrap Cross Carry de beentjes zowel in als uit de doek kon doen?

Gefeliciteerd met je 2e dochter!

Volgens mij moet dat kunnen, heb je het boekje nog wat er bij zit? Ik kan het zo even niet vinden maar volgens mij stond daar een manier in waarbij het kon.

Ergonomisch gezien is het voor je kindje beter om haar in de draagdoek te dragen met de beentjes buiten de doek. Om haar beentjes lekker warm te houden zou je haar eventueel babylegs kunnen aandoen (kant en klaar te koop, maar zeker ook goed zelf te maken :thumbup:) :slight_smile:

@Femke Fataal wrote:

Gefeliciteerd met je 2e dochter!

Volgens mij moet dat kunnen, heb je het boekje nog wat er bij zit? Ik kan het zo even niet vinden maar volgens mij stond daar een manier in waarbij het kon.

Ja heb ik erbij, maar er is geen 1 manier waarop de beentjes in de doek zitten :?

@Yvonne Z. wrote:

Ergonomisch gezien is het voor je kindje beter om haar in de draagdoek te dragen met de beentjes buiten de doek. Om haar beentjes lekker warm te houden zou je haar eventueel babylegs kunnen aandoen (kant en klaar te koop, maar zeker ook goed zelf te maken :thumbup:) :slight_smile:

Dat is een super tip, me moeder gaat ze voor me maken :thumbup:

Ik heb nu een Hoppediz, en gisteren op de jonge gezinnen beurs een draagdoek(geweven) gezien, en voelde echt een stuk zachter en dunner als die dan ik heb. Nu lijkt me dat misschien een stuk lekkerder zitten aan me schouders, en makkelijker knopen ?

Kan iemand me hier meer info over geven ??

En wat dan een fijne doek zou zijn ?

heb je ene gewone hopp, of een zomerdoek? (das leichte). Ik heb een zomerdoek, die ik ook in de winter gebruikte. Lekkere soepele dunne doek.

Ik heb de normale Hoppediz

Ja dan denk ik dat een zomer doek al een uitkomst kan zijn. Je mag bij mij komen voelen (je weet waar ik woon :lol: ). Met andere doeken heb ik geen ervaring, maar die duurdere merken schijnen ook wel heel fijn te zijn (al moet je sommige doeken zelf door gebruik soepel maken geloof ik)

Ik heb er niet zo veel verstand van… weet alleen wat ik zelf heb.

Ik heb destijds flink rond gevraagd en kwam toen op de hopp uit.

Ik vind het een heel fijne doek, maar hij wordt ook wel zachter en soepeler als je hem meer gebruikt. Ik hang hem ook gerust in de boom als schommel, gebruik hem op de bank of om hutten mee te bouwen enz. Beetje mishandelen dan wordt ie wel zachter :lol: