Hey,
Ja gaat wel, heb het een beetje naast me neer gelegd.
Deze maand de ovu testen laten liggen en wacht nu gewoon af.
Eerst maar de afspraak op de poli eind mei.
En jullie?
hai Pooh goed van je even rust
hier is nu het wachtbankje over 12 dagen weten we meer of eerder … als ik wat voel .
puregon doet het goed heb deze keer geen pregnyl nodig gehad
wel een zeer pijnlijke eisprong gehad
ik hou je op de hoogte
hier denk ik mn ei afgelopen maandag te hebben gehad.
Pin me er niet op vast
Dat voorkomt weer een teleurstelling.
Maar sindsdien heb ik helemaal geen afscheiding meer :think:
12 dagen… duren lang… lang… :hug:
hahahaha ik ken het meid .
wachten en wachten lol
Dan zitten we dus op hetzelfde wachtbankje
haha ja ik hoop dat ik op tijd ben geweest bloedtest gaf eispong aan thuis test nog ff zekerheid die ook had nog nooit een smile op die clearblue gezien nu dus wel en die dag ook geklust en weekend ook dus nu maar afwachten
Natascha en Pooh ik zal voor jullie duimen
Ik ben weer ongi geworden en heb weer flinke krampen. Eigenlijk moet ik over 4 maanden terugkomen en dan gaan we een kijkoperatie inplannen, maar ga komende week bellen of dat niet wat eerder kan. Zie er enorm tegenop en de krampen worden ook iedere maand erger. Wil nu gewoon weten waar ik aan toe ben en wil van die pijn af. En hoe eerder ik die kijkoperatie heb hoe minder lang ik me er druk over kan maken :oops:
Ha Ukkie gelijk heb je hoor is ook niks zo natuurlijk en dan die pijn . Ik hoop dat je snel terecht kan en je snel van je klachten af mag zijn
Ik heb besloten me hier ook aan te melden en zal eerst mijn verhaal/achtergrond vertellen. Toen ik 10 jaar oud was werd voor het eerst ongesteld. Vanaf dat moment werd ik onregelmatig ongesteld. Soms zat er 4-5 weken tussen, maar nog veel vaker bleef mijn menstruatie tot 9 maanden weg. Op mijn 14e kreeg ik de pil voorgeschreven.
Op mijn 17e is er door een internist onderzocht waarom ik zeer veel lichaamsbeharing had. Er is toen niks gevonden. Er werd wel nog even bijverteld dat niet alles was onderzocht omdat ik aan de pil was en dat ik wat hem betreft maar hoge bloeddruk medicijnen moest gaan nemen, die in 40 % van de gevallen vrouwelijke overbeharing zou reduceren. Uiteindelijk zelf gekozen voor een behandeling met flitslicht.
Na het stoppen met de pil kreeg ik eerst 4 normale cycli (34, 30, 31 en 34 dagen), daarna bleef de menstruatie uit. Helaas niet door een zwangerschap. Omdat ik wat vreemde klachten had is er een echo gemaakt en daar kregen we al te horen dat ik waarschijnlijk niet elke maand een eisprong kreeg.
Afgelopen maandag van de huisarts te horen gekregen dat ik PCOS had en me moest laten onderzoeken door de gynaecoloog (ook als ik geen kinderwens had). Nadat ik had aangegeven dat er wel sprake was van een kinderwens heeft de ha meteen een doorverwijzing naar het ziekenhuis gefaxt.
Morgen heb ik al een afspraak met de gynaecoloog en ik vind dat erg spannend. In de tussentijd ben ik ook niet ongesteld geworden, inmiddels is het cd 61.
tijger welkom .
hoop dat je snel terecht kan .
@ukkie27 wrote:
Natascha en Pooh ik zal voor jullie duimen
Ik ben weer ongi geworden en heb weer flinke krampen. Eigenlijk moet ik over 4 maanden terugkomen en dan gaan we een kijkoperatie inplannen, maar ga komende week bellen of dat niet wat eerder kan. Zie er enorm tegenop en de krampen worden ook iedere maand erger. Wil nu gewoon weten waar ik aan toe ben en wil van die pijn af. En hoe eerder ik die kijkoperatie heb hoe minder lang ik me er druk over kan maken :oops:
:hug:
Kun je die pijn niet hebben door cystes?
Alles beter dan pijn hebben hoor!!
Dus probeer je te ontspannen dat het moet. :-*
@tijger86 wrote:
Ik heb besloten me hier ook aan te melden en zal eerst mijn verhaal/achtergrond vertellen. Toen ik 10 jaar oud was werd voor het eerst ongesteld. Vanaf dat moment werd ik onregelmatig ongesteld. Soms zat er 4-5 weken tussen, maar nog veel vaker bleef mijn menstruatie tot 9 maanden weg. Op mijn 14e kreeg ik de pil voorgeschreven.
Op mijn 17e is er door een internist onderzocht waarom ik zeer veel lichaamsbeharing had. Er is toen niks gevonden. Er werd wel nog even bijverteld dat niet alles was onderzocht omdat ik aan de pil was en dat ik wat hem betreft maar hoge bloeddruk medicijnen moest gaan nemen, die in 40 % van de gevallen vrouwelijke overbeharing zou reduceren. Uiteindelijk zelf gekozen voor een behandeling met flitslicht.
Na het stoppen met de pil kreeg ik eerst 4 normale cycli (34, 30, 31 en 34 dagen), daarna bleef de menstruatie uit. Helaas niet door een zwangerschap. Omdat ik wat vreemde klachten had is er een echo gemaakt en daar kregen we al te horen dat ik waarschijnlijk niet elke maand een eisprong kreeg.
Afgelopen maandag van de huisarts te horen gekregen dat ik PCOS had en me moest laten onderzoeken door de gynaecoloog (ook als ik geen kinderwens had). Nadat ik had aangegeven dat er wel sprake was van een kinderwens heeft de ha meteen een doorverwijzing naar het ziekenhuis gefaxt.
Morgen heb ik al een afspraak met de gynaecoloog en ik vind dat erg spannend. In de tussentijd ben ik ook niet ongesteld geworden, inmiddels is het cd 61.
Wat een ontzettend herkenbaar verhaal.
Ik ben van Lianne vrij makkelijk zwanger geworden maar PCO is gewoon een klap in je gezicht… :-*
Wat zei de gyn gisteren?
Hier vanochtend ongesteld geworden, een keurige cyclus van 28 dagen :dance:
Hebben natuurlijk net op het verkeerde moment geklust :lol: :lol: 8)
Bij Lianne had ik ook een cyclus van 28 dagen dmv de actos, en toen was ik binnen een half jaar zwanger.
Dus hoop stiekum dat deze trend zich doorzet en ik de verwijzing van de poli dus kan verscheuren :lol:
Kan nu nog een keer een cyclus hebben van 28 dagen omdat de poli afspraak pas eind mei is.
Als dit zo is dan laat ik het even zo, wil zoooo graag zonder zkh bezoek zwanger worden
hai pooh
nee geen cystes heb echo,s gehad ze zagen geen cystes …
pijn is weg wel heb ik af en toe nog wat steekjes
voel me verder niet anders dan normaal denk dat niet gelukt is deze maand
maar een cyclus van 28 dagen is erg mooi wat gebruik je nu dan ?
ik ken geen actos namelijk …
hier nu ruim een week na mijn ei we wachten af
@pooh wrote:
@ukkie27 wrote:Natascha en Pooh ik zal voor jullie duimen
:hug:
Kun je die pijn niet hebben door cystes?
Alles beter dan pijn hebben hoor!!
Dus probeer je te ontspannen dat het moet. :-*
Dit antwoord was voor ukkie Natas :mrgreen:
@Nathascha wrote:
hai pooh
nee geen cystes heb echo,s gehad ze zagen geen cystes …
pijn is weg wel heb ik af en toe nog wat steekjes
voel me verder niet anders dan normaal denk dat niet gelukt is deze maand
maar een cyclus van 28 dagen is erg mooi wat gebruik je nu dan ?
ik ken geen actos namelijk …
hier nu ruim een week na mijn ei we wachten af
Actos werkt hetzelfde als metformine.
Heb dat ook gebruikt om zwanger te worden van Lianne.
Mn huisarts heeft het in nov voorgeschreven, toen hoopte ik dat ik er gelijk net zo goed op zou reageren als toen met Lianne,
Dat bleef uit.
Nu lijkt het erop dat ik er nu dus wel goed op reageer
Dat is een mooie cyclus Pooh. Ik ben nog erg blanco als het om behandelingen gaat, wat doet Metmorfine? Fijn om te horen dat sommige mensen met PCO toch relatief makkelijk zwanger worden.
Natascha, spannend voor je. Nog een week en dat weet je of het dit keer gelukt is. Dit wordt je 6e kindje toch?
Gister bij de gyn werden een aantal testen gedaan. Zo wordt bv mijn schildklierfunctie gecontroleerd en is er een uitstrijkje gemaakt. Alles zag er verder goed uit en voelde zoals het hoort. Over 6 weken (16 mei) begint de behandeling, bij de fertiliteitsarts. Dan zullen ook verder onderzoeken die bij een oriënterend fertiliteits onderzoek horen worden opgestart.
Op zich was alles wel goed, maar ik vond het onderzoek vervelend.
23 April hoor ik de uitslag van het bloed prikken.
Uit mijn bloedtesten is toendertijd gekomen dat ik insuline resistent ben.
Dat werkt zich uit op de eierstokken.
(=PCO in mijn geval)
Ik ben toen gestart met actos en vrij makkelijk zwanger geworden.
Wel is het zo dat er vaak nog bijv clomid bij wordt gegeven.
Maar in mijn geval is dat toen niet gebeurd.
Dus even zien of ik nu weer zo goed reageer op de actos.
@tijger86 wrote:
Dat is een mooie cyclus Pooh. Ik ben nog erg blanco als het om behandelingen gaat, wat doet Metmorfine? Fijn om te horen dat sommige mensen met PCO toch relatief makkelijk zwanger worden.
Natascha, spannend voor je. Nog een week en dat weet je of het dit keer gelukt is. Dit wordt je 6e kindje toch?
Gister bij de gyn werden een aantal testen gedaan. Zo wordt bv mijn schildklierfunctie gecontroleerd en is er een uitstrijkje gemaakt. Alles zag er verder goed uit en voelde zoals het hoort. Over 6 weken (16 mei) begint de behandeling, bij de fertiliteitsarts. Dan zullen ook verder onderzoeken die bij een oriënterend fertiliteits onderzoek horen worden opgestart.
Op zich was alles wel goed, maar ik vond het onderzoek vervelend.
23 April hoor ik de uitslag van het bloed prikken.
Dikke knuffel, het is gewoon niet fijn om wijdbeens te moeten 8)
Nog 6 weken wachten… :hug:
owwwww wahahahaha lol