Doorverwezen naar de gyn kletsers gevraagd!!!

Hoi Allemaal,



Ik was net wezen zoeken maar ik kan geen topic vinden die actief gebruikt wordt.



Dus modies heb ik het fout wil je me dat laten weten??



Mijn verhaal:

Pas rond mijn 16e begon ik met menstruaties, altijd erg onregelmatig.
Reden genoeg om aan de pil te beginnen.
Toen gelijk bij de gyn geweest op advies van mn huisarts toendertijd, die kon niks vinden.

Ik trouwde in 2005 en vlak erna kwam de wens voor een mensje bij mijn toenmalige man. Doordat hij vaak weg was hebben we de tijd niet gehad om elke maand goed te benutten. Had ook als handicap erg lange cyclussen van 3 maand ofzo.
Dus begin 2007 een verwijzing gehaald voor de gyn, toen kwam al vrij snel de diagnose pcos.
Ik kreeg metformine, daar werd ik hondsberoerd van, nieuwe afspraak gemaakt en toen actos gekregen.
Mn cyclus werd opeens 28 dagen!! Ik wist niet wat er gebeurde.
Dat was ongeveer 3 maand zo denk ik.
Toen een cyclus van 32 dagen, direct paniek bij mij...
Dus een nieuwe afspraak gemaakt en femara erbij gekregen om een goed ei op te wekken.
Erna was ik zwanger van Lianne.

Mn zwangerschap was een hel, mn bevalling een eitje, postpartum een hel.
Vlak erna gebeurde er prive allerlei dingen waardoor ik genoodzaakt was bij mn toenmalige man weg te gaan. Dus ik ging in 2009 weg bij de vader van mn dochter.

Sinds mei 2010 heb ik een nieuwe relatie, ben helemaal gelukkig.
Al snel heb ik mn vriend verteld dat ik pco heb.
Ik zei als je kindjes wilt dan ben je bij mij misschien niet helemaal op het juiste adres.
Was niet erg, Lianne was ontzettend gezellig en zo was het goed.
Ik was erg blij met dit antwoord want na al het gedoe was het gevoelsmatig klaar.

Ik kreeg een ander huisje afgelopen zomer en nu er qua ruimte in huis mogelijkheden kwamen ging ik er toch iets anders tegen aan kijken.
Maar de angst bleef, wel dat gekriebel met mn vriend besproken...
Hij zei toen: ik wist het!!! Je hebt al de tijd iets anders uitgestraald dan dat je aldoor hebt gezegd...

Dus de pil overboord en aan de rubbers om te kijken wat mn cyclus ging doen. De eerste maand dacht ik nog... heh mn pco is weg!!
Maar al vrij snel werden de cyclussen langer en inmiddels ben ik gestopt met tellen en weet ik vrij zeker dat ik meerdere eitjes in mn buik heb die niet zijn gegroeid omdat ik steeds erg buikpijn heb.

Mn eigen huisarts is langdurig afwezig, ik durfde niet zo goed naar een vervanger te gaan. Maar met de kennis die ik heb kon ik me niet voorstellen dat ik geen verwijzing zou krijgen.
Dus alle schroom overboord gegooid vanochtend en gebeld, daar kon ik direct terecht.

Tijdens het gesprek merkte ik dat het erg hoog zat allemaal.
Mn ervaring met het plaatselijke ziekenhuis met name.
Ik zei eigenlijk wil ik erg graag naar een ander ziekenhuis.
Dat mocht.... ik merk dat er een last uit mn nek weg is...

Hoor binnen 10 dagen wanneer er een plekje vrij is.
Hopenlijk kunnen ze op een makkelijke manier wat voor ons betekenen.

Merk vandaag hoe groot de wens eigenlijk is, heb het dus steeds ontzettend weg gestopt....


Dus heb je net een verwijzing gekregen voor de gyn, ik wil graag kletsen!!!

niet een meekletser hoor, maar…wil je even heeel veel succes komen wensen, ik hoop dat t niet te veel gedoe gaat worden , dat je snel een mooie onbezorgde zwangerschap mag gaan beleven samen met je lief en je kleine meis

knuf

kris

dankjewel lieverd!! :-*



Ik hoop ook op niet teveel gedoe…

al kan ik me dat bijna niet voorstellen.

Het ging eigenlijk zo makkelijk bij Lianne en ik ben een stuk afgevallen dus eigenlijk zou dat toch positief moeten uitwerken op mn lichaam zou je denken???

tsja bij mij was dat wel zo ja…maar goed niet alle pco zit zo vast aan t gewicht alleen he…was t maar zo simpel, mn nichtje van 28 is in de tweede ronde ivf ( woont op barbados trouwens) en als je die ziet, dat kind weegt misschien 50 kilo…is zo slank als een dennetje nog nooit zwaar geweest ook

en toch he…ook pcos

deze maand haar tweede poging terugplaatsing…het blijft emotioneel…

ik hoop dat t bij jou met medicatie lukt een goed rijp eitje te krijgen en gewoon zwanger te raken hoor :-*

Gisteravond nog met mn vriend gepraat.

Merkte toch dat ik er erg mee zat.



Nu kan ik het wat meer “los” laten.



Vandaag zaten de intake formulieren gewoon al bij de post :shock:

ha meid had in je andere topic al gereageerd maar ik wil wel met je mee kletsen :slight_smile: liefs tas



in het kort : al 19 pcos :frowning: 6 kinderen 5 door middel van clomid ) nu bezig voor nummer 7 bij de ferti arts zit in ronde staat in mijn onderschrift :slight_smile: vandaag hoor ik hoe we de iui gaan doen clomid heeft niet gewerkt deze keer :frowning:

ben ook de jongste niet meer en dat zal ook zeker wel een rol mee spelen .



:-*

Hoi Natas,



welkom!!



Hoe oud ben je dan??

En hou oud zijn je kids??



Jeetje een groot gezin!!! :shock:

Hoe doe je dat allemaal??



De papieren van het zkh waren er gisteren al, samen ingevuld en doe ze vandaag op de post.



Vanacht weer erg buikpijn gehad, er gebeurd dus van alles maar er komt niks.

ha meid :slight_smile:



hoe voel je je nu ??



ik ben 40 :oops:



mijn kids zijn 21 , 18, 16,12,5,3 :slight_smile:



uhhhh gaat vanzelf hahahah lijkt erger als het is , heerlijk vind ik het hihi 2 wonen al op hun zelf 1 daarvan slaapt regelmatig thuis



hier gister geen leuk nieuws gehad .



prog 7.2 dus of ei gehad en te laat geprikt of ei komt er aan of ei komt niet en dan gaat het fout .





semen was op zich goed 60 miljoen waarvan maar 30 goed is maar er is maar 30% bewegelijk en na proef opwerking nog maar 1 miljoen over volgens haar te weinig om IUI te doen maar op internet lees ik weer heel iets anders dan 1 mil minimum is maar wel minder kans als tussen de 4 en 6 mil dus ze begon over IVF brrrrrr als ik verhalen lees over die punctie dan heb ik zo iets laat maar hangen .



7 feb weer een nieuwe proef opwerking met vers zaad dus daar doen en afgeven maar kijken of dat beter gaat en hopen dat er nu meer uitkomt



27 febr weer terug en dan horen we alles ik ga toch aandringen als 1 mil om te proberen want ja niet geschoten is altijd mis en ivf is 3x en klaar ook en daar moet ik echt ff niet aan denken .



aangezien ik geen vruchtbaar slijm ontdek heb ik een ander middel gevonden die de zaadjes wat kan helpen :slight_smile: komt van de week binnen . wie weet helpt dat want op de normale manier moet ik met dit zaad wel zwanger kunnen worden volgens der .

Geloof dat ik je verhaal van de zwemmertjes niet helemaal volg…



Ik dacht gisteravbond ongi te worden maar weer niet doorgezet…



Voor de rest gaat het wel oke.



Ik wordt dit jaar 32

he pooh dat meen je niet :frowning:

zo schiet niet op :frowning: kan je echt niet zwanger zijn ?



verhaal zwemmertjes oke kijken of ik nu duidelijker kwijt kan



controle 1ste keer zaad was 60 miljoen dubbele aantal wat nodig is voor zijn leeftijd dus ipv 30 is het 60 . Maar de beweeglijkheid moet op 50 % zitten zei ze me en deze is 30 % maar omdat hij dus dubbele zaad aantal heeft heft het ene het andere op .



2de controle proefopwerking zaad uitslag weer 60 miljoen waarvan ook weer 30 % bewegelijk maar na het opwerken blijft er van die 60 miljoen 1 miljoen over ( goede zaadjes ) voor de IUI en dat is volgens haar te weinig omdat ze normaal werken tussen de 4 en 6 miljoen . Nu las ik dus dat er ook gewerkt word met 1 miljoen dat alleen de kans minder is om zwanger te worden . dus daar ga ik nog met haar over hebben .



3de controle is nu 7 feb weer een proefopwerking maar deze keer zullen we het zaad vers brengen dus in ziekenhuis doen en dan gelijk afgeven ipv thuis en lang onderweg zijn , misschien dat het verschil uit maakt.



Nu is het zo dat je vruchtbaar slijm nodig hebt om de zaadjes te helpen zwemmen naar boven , echter heb ik deze heel weinig dus ik heb nu pre seed besteld en dat deze dus het zal gaan helpen zeg maar :slight_smile:

Mn libido zakt altijd naar nul als er een ongi aan komt en gezien ik nu al een week loopt te modderen met rose verlies / bloed etc…

Is de kans op zwangerschap bijna nihil.



Ben ik volgende week nog niet ongi dan gooi ik er nog wel een test tegen aan, nu nog niet.



Oke je zwemmertjes verhaal is me nu iets duidelijker.

Ik heb daar echt geen kaas van gegeten hoor…

Bij mn ex was het gewoon goed en geen idee hoeveel zwemmers erin zaten :lol:



Heb net online wintercrocs besteld, 2e paar gratis :inlove:

Ik kom me ook maar bij jullie aansluiten :hug:



Ben in december door de huisarts doorverwezen naar de gynaecoloog.

Sinds ik gestopt ben met de pil was ik praktisch niet ongesteld. Ik werd iedere keer wel netjes ongesteld, maar dat was zo weinig dat zelfs een minitampon veel te groot was. In principe had ik niets nodig en lekte ik nog niet door. Een half dagje had ik misschien een inlegkruisje nodig, maar zeker geen maandverband of tampon.



Omdat ik in eerste instantie aan een innesteling dacht heb ik een zwangerschapstest gedaan die natuurlijk negatief was. Ik ben toen begonnen met ovutesten en temperaturen en daaruit bleek dat ik een korte LF had en dat dat bloedverlies dus echt een ongi was. Huisarts weet het in eerste instantie aan de pil.



Maar nu dus doorverwezen en in januari (op cyclusdag 12) voor het eerst bij de gyn geweest. Nu blijk ik endometriose te hebben (verklaart waarom ik zeker een dag tijdens mijn menstruatie ongelofelijke krampen heb) en mijn baarmoeder is achterovergekanteld.



Bij de eerste afspraak hebben ze meteen een echo gemaakt waarop nog weinig was te zien. Weekje later weer een echo en 2 dagen later, op vrijdag, weer. Het was iets gegroeid maar niet veel. Op zondag dus een positieve ovutest en dinsdag weer een echo. Eitje was dus weer weg, oftewel eisprong gemist. Ook mijn BMslijmvlies was nog dun, dus bloedprikken gaat deze ronde niet door omdat ze het nu te onduidelijk vond. Nu moet ik dus weer een ronde wachten en hopelijk missen ze m’n eisprong dan niet zodat we verder kunnen met de onderzoeken.



Deze ronde hebben we wel op het juiste moment geklust, maar gezien mijn dunne BMslijmvlies ga ik nu nergens vanuit.

ukkie welkom!!



Kunnen dmv een echo zien dat je endometriose hebt?

Of ben je daarvoor een ander onderzoek nodig?



Waar wonen jullie eigenlijk??



Ik woon vlakbij Groningen.

Ik woon ergens in Noord-Brabant (zuid-oosten), maar wil nog even anoniem blijven :wink:



Ik weet niet precies hoe ze de endometriose gezien heeft, ze heeft ook met een eendenbek gekeken. Er zaten wat plekjes, maar het was gelukkig nog niet veel. Dus het hoeft in principe geen probleem te zijn om zwanger te worden. Ik begin zelf het idee te krijgen dat het aan mijn hormonen ligt. Bijna niet ongesteld, late eisprong, een klein eitje dat 3 dagen later al is gesprongen?, weinig baarmoederslijmvlies. Maar we wachten rustig af :liar:



Kunnen ze aan PCO makkelijk iets doen?

haha… ja ik ben ook super anoniem hier :liar: :mrgreen:



PCOS is op zich goed te “behandelen” maar iets vaags vind ik.

Het kan door dit komen, het kan door dat komen bla bla bla…



Gewoon rottig hormonen die niet werken :lol: 8)

hai hai .



Ukkie welkom hier :slight_smile: jeetje zeg ook niet niks :frowning: ik hoop dat je toch snel zwanger zal worden :slight_smile:

ja er is zeker wat aan te doen hormoon behandeling ( afvallen zeggen sommige ook als je overgewicht hebt de mijne zeurt daar over dus zijn we maar aan afvallen nu - 19 kilo :dance: bmi is nu wat die wezen moet van der .



ik heb ook metformine gehad van der dit zou ook voor een eisprong kunne zorgen hoe precies werkt weet ik niet word ook in combi gegeven met clomid soms maar google maar eens :slight_smile: is eigenlijk voor diabetes patiënten , maar eerlijk gezegd heb me nog nooit zo goed gevoeld sinds ik dat spul slik :think: :think: minder zoet aanvallen :slight_smile:



Pooh vertel de winter boots waar ? ikke ben niet nieuwsgierig hoor :lol: :liar: :liar:



fijn dan we samen verder kunnen kletsen :slight_smile:



:-*

@Natasha wat is jouw bmi nu dan?



Ik heb een BMI van25 / 26.



Mn oude gyn heeft nooit iets gezegd over mn gewicht.

Was toen dan ook een stuk zwaarder.

bmi is hoger dan van jouw hihihi veel hoger zelfs .



mijn gyn zij ook niks maar de ferti wel beetje anders is ze wel apart :S

Maar nu je bent afgevallen is je BMI nog steeds veel te hoog?? :think:



Ik ben erg lang, das mn gelukje zeg ik altijd :wink:



Dossier opgevraagd bij het oude ziekenhuis, wil hem eerst zelgf doorlezen voordat mn nieuwe gyn hem krijgt :angel:



is veel gebeurd en voor mezelf is het goed om dat door te lezen voor de verwerking denk ik

ik moet een bmi hebben van 35 en die heb ik nu ik ben niet zo heel groot maar ook niet echt klein 35 is max dat ze je helpen , maar ga wel gewoon verder met afvallen hoor :slight_smile: al gaat het nu langzaam omdat ik niet kan sporten omdat ik 3 weken geleden uit gips ben gekomen en mag nog niet al te veel gekke dingen met mijn enkel doen alles is nog slap.



misschien is dat wel goed idd voor de verwerking ik ja heb nu zo veel vragen de 27ste ga ik ze allemaal stellen en dan zie ik wel wat we gaan doen ligt ook aan uitslag e.d



is je ongi al gekomen of nog niet ?