Doorverwezen naar de gyn kletsers gevraagd!!!

@Capage ik heb precies hetzelfde!

Bruin verlies en beetje lichtroze.

Zet ook niet door.

Dus vind goede vraag.

Maar las net op internet dat bruinverlies vaak voorkomt als je innestelingsbloed hebt.

Ik zou zo maar denken dat jij goed nieuws krijgt haha. Vooral omdat je al tijden heel regelmatig bent!

cd 1 is de eerste dag met helder rood bloedverlies. Dat hebben ze me maandag nog in het ziekenhuis verteld.

Bruin bloedverlies is meestal een voorloper van je menstruatie. Dat is het iig veel vaker dan een innestelingsbloeding.

Dat is jammer tijger dat het vaker een voorloper is van ongesteldheid :frowning:

Het is hier inderdaad ook altijd voorloper van menstruatie (niet dat ik ervaring heb met innestelingsbloedingen…). Zo begint het bij mij in ieder geval altijd, maar was vanmorgen heel weinig en rest van de dag niks meer. Ach ja, afwachten maar.

Tnx Tijger, weet ik in ieder geval dat ik nog niet hoef te bellen.

Mijn gyn zegt ook: cd1 = helder rood bloed

Nou dan kan ik dus niet zeggen dat al ongesteld ben :S

Heel vervelend had vorige keer ook en toen bij elkaar 10 dagen bloeding gehad.

Naja wacht het maar af meer kan ik niet doen…

Laykam is er bij jouw een diagnose gesteld?

Tot nu toe alleen door de huisarts.

Checklist van PCOS daar heb ik alle punten van.

Maar in Oktober krijg ik pas een doorverwijzing.

Oke, dat je ongi niet doorzet is ook een pco dingetje.

Kan ik dat ook aan de lijst toevoegen :S

Bedankt voor de info Pooh

Gisteravond wat helder rood en nu komt het op gang. Dus volgende week vrijdag de echo… hopelijk is het dan over, maar goed als mensen ook op cd 2 of 3 al een echo moeten zijn ze dat vast gewend…

Morgen eerst maar eens naar de tandarts, gisteravond bij het tandenpoetsen brak er zomaar een stuk kies af :cry:

@Laykam wrote:

Ik wil je dan ook echt niet de grond in praten hoor, maar denk niet dat je een eisprong hebt met een cyclus van 50 dagen.

Ik heb eens gelezen dat je alleen een eisprong hebt bij een cyclus van max 35 dagen.

:wall: Dat is rot nieuws. Dan maar snel weer naar de huisarts toe…

Ja sorry meid…

PCO is gewoon rottig, ik zou eigenlijk op een verwijzing staan.

De meeste zkh hebben ook nog een wachtlijst.

Lees net wel verhalen van vrouwen met PCOS en cyclus van 50 dagen of langer die wel zwanger werden zonder medicatie.

Is niet perse zo dat je geen eisprong heb. (ik voel de mijne namelijk wel)

Maar huisarts zei wel dat mijn ei soms niet springt ( nadat gestopt ben met pil bleef die eisprong pijn maar doorgaan) al had ik dat gelukkig afgelopen maand niet en is me eitje wel gesprongen.

Dus er is nog hoop.

@pooh wrote:

@Laykam wrote:

Ik wil je dan ook echt niet de grond in praten hoor, maar denk niet dat je een eisprong hebt met een cyclus van 50 dagen.

Ik heb eens gelezen dat je alleen een eisprong hebt bij een cyclus van max 35 dagen.

Dat hoeft helemaal niet. Een cyclus van langer dan 35 dagen houd in dat je waarschijnlijk niet elke cyclus een eiprong hebt, maar af en toe wel. Pas als je cycli langer dan een half jaar duren heb je echt geen eisprong, maar zijn het allemaal ontrekkingsbloedingen. Tenminste, dat is wat ik heb gelezen.

Maar ik lees dat je eisprongpijn bleef doorgaan nadat je met de pil stopte. Had je dan dat soort pijn toen je nog aan de pil was?

Ik snap trouwens niet dat je moet wachten tot je een jaar bezig bent, terwijl je duidelijk een cyclusstoornis hebt. Dat jaar geld alleen als alles normaal verloopt. Daarnaast moet volgen mij ook de fertiliteitsarts bepalen of je overgewicht een probleem is en niet de huisarts.

Capage, dan is nu duidelijk dat je ongi echt is begonnen. Hopelijk levert de echo binnenkort duidelijke info.

Naja het wachten was ook omdat ik naar de obesitaskliniek ging.

En om goed te ontpillen.

Nu gaat de obesitaskliniek niet door.

Ga vanaf deze ongesteldheid ook alvast temp kaart bij houden.

En binnenkort dus een doorverwijzing aanvragen.

Want lees wel dat nutteloos is om tot Oktober te wachten…

Ja heel duidelijk :wink:

En qua cyclus, de gyn zei bij mij dat de eerste periode onzeker is qua lengte, maar vanaf de eisprong 14 dagen tot je menstruatie. Dus achteraf kun je hem altijd goed uitrekenen :wink:

Ik ben oktober 2010 gestopt met de pil, januari begonnen omdat ik ook dacht dat ik moest ontpillen eerst. April was ik bij de huisarts dat het onregelmatiger werd, zij raadde mij temperaturen aan. Dat gedaan en in juli terug naar de huisarts met mijn lijstjes. Ze heeft me gelijk doorgestuurd omdat ze al PCOS verwachtte, in augustus al bij de gyn een maandje onderzoeken en daar dus ook PCOS bevestiging. Dus het kan echt wel sneller. maar zoals je zelf al zegt had je eerst andere plannen qua obesitaskliniek. Ik zou gewoon naar je huisarts gaan en navragen.

Als je PCOS blijkt te hebben is de kans dat je voor oktober zwanger wordt nogal beperkt. Niet onmogelijk, maar wel beduidend kleiner dan bij anderen.

Het is trouwens niet bij iedereen zo dat er 14 dagen tussen de eisprong en de menstruatie zit. Er zijn ook vrouwen waarbij daar maar 10 dagen of nog korter tussenzit (en dat kan dan ook weer problemen geven met zwanger worden)

Hoi Tijger,

Vandaar dat ik ga temperaturen.

Hopelijk is het duidelijk te zien dan heb ik een beeld van wanneer mijn eisprong er is.

En of hij er wel is…

Bedankt voor de uitleg meiden.

Geeft me toch wel dat zetje om een afspraak te maken en op me strepen te staan dat niet nog langer wil wachten!