Voor het eerst sinds de pilstop zet mn ongi goed door.
Zou dat een goed teken zijn??? :think: :mrgreen:
Wat een hondeweer vandaag, hoe is het bij jullie?
Even gekopieerd…
@Becky wrote:
Nou heb dus de intake gehad. Meteen een uitstrijkje gehad. Ook een echo. Ze zag dat ik inderdaad mijn eisprong heb gehad, want je zag al wat slijm zitten voor het eventuele innestelen. Niet dat dat iets zegt want mijn lichaam kan he nog afstoten maar was wel een goed teken.
nu moet ik op cd 2 of 3 bloed gaan prikken en een afspraak maken voor cd 12. Dan gaan ze door middel van een echo mijn eitje in de gaten houden. Kan zelfs zijn dat we dan de avond daarvoor s.eks moeten hebben want dan kunnen ze testen hoe ik op J zijn zaadjes reageer.
J moet ook zijn zaadjes inleveren en die wordt daar op getest. Maar als alle testen zijn geweest dan moeten we een afspraak maken voor de uitslagen en gaan we een behandelplan opstellen.
was wel zenuwachtig ineens vanmorgen voor de afspraak :mrgreen:
Spannend Becky! Fijn dat het allemaal zo vlot gaat!
cd is dat cyclus dag? En kan het nu zijn dat het zomaar vanzelf al raak is gezien je slijmvlies? Dat zou natuurlijk helemaal mooi zijn!
@capage wrote:
Spannend Becky! Fijn dat het allemaal zo vlot gaat!
cd is dat cyclus dag? En kan het nu zijn dat het zomaar vanzelf al raak is gezien je slijmvlies? Dat zou natuurlijk helemaal mooi zijn!
cd is inderdaad cyclusdag

Het zou wel kunnen maar dat is nog te vroeg om te zien. Maar eerlijk …ik ga er niet vanuit hoor :shifty:
Ik vind het ook heel spannend voor donderdag… ben heel benieuwd wat hij gaat zeggen. En ook of ik een echo moet/mag om te zien wat de metformine voor me doet cq of ik wel of geen eisprong heb nu.
We zullen zien, nog 2 dagen, die gelukkig heel druk zijn dus weinig tijd om erover na te denken
@capage wrote:
Ik vind het ook heel spannend voor donderdag… ben heel benieuwd wat hij gaat zeggen. En ook of ik een echo moet/mag om te zien wat de metformine voor me doet cq of ik wel of geen eisprong heb nu.
We zullen zien, nog 2 dagen, die gelukkig heel druk zijn dus weinig tijd om erover na te denken![]()
Ja, dat soort dagen moet je hebben :mrgreen: Dan sta je er minder bij stil :mrgreen:
En toen was het al donderdag, 2 drukke dagen hebben wel geholpen, al was ik vanmorgen best nerveus…
Ik zit hier nog helemaal verbaasd te zijn van het gesprek bij de fertiliteitskliniek. De mannelijke gyn was echt heel vriendelijk. Jonge vent nog en totaal andere insteek. Niet negatief qua overgewicht, vroeg naar mijn gewicht en reageerde bij het invoeren daarvan met dat is toch al 2 punten lager (bmi).
Ik heb een echo gehad om te kijken hoe het met de pcos staat, dat is er nog, maar hij zag ook heel duidelijk een gesprongen ei Glimlach Ik kom dus niet in aanmerking voor het lifestyle onderzoek, mijn cyclus is regelmatig en ik heb een eisprong. Ik moest gelijk bloedprikken op progesteron.
Ik moet nu op de 1e cyclusdag bellen, afspraak maken voor dag 10. Dan krijg ik een echo, en dan nog 2 of 3 keer deze maand, om beter te kunnen timen qua klusmomenten Knipoog
Manlief moet zijn semen inleveren volgende week, daar gaan ze een opwerktest mee doen. Want de arts was toch niet zo tevreden over de vorige resultaten, net iets ondergemiddeld qua kwaliteit. Hij wil weten of dat een topdag was en het verder niet zo goed is, of dat die kwaliteit standaard dat niveau is.
Kortom een heel nieuw traject. Zonder extra medicijnen nog. Over 3 weken naar de internist, dan zal ik waarschijnlijk gewoon door mogen blijven gaan met de metformine. Omdat het goed gaat en tot dat ik zwanger ben mag ik dat dan gebruiken.
(sorry voor kopieren vanuit ander topic, maar om nou alles meerdere keren te typen… )
Capage, dus een beetje hetzelfde als wat ik krijg?Spannend meid!
En fijn dat het goed gegaan is allemaal.
Ja klopt Becky
Alleen heb ik al bloed geprikt en hoef ik dat niet op cd 2/3.
Zo en nu naar bed, morgen lekker een lang weekend naar Berlijn met mijn “oudste” vriendin. We vieren dat we 30 jaar vriendinnen zijn
Oh, oke. Spannend hoor!
Heel veel plezier! :-*
Hier weer even een berichtje van mij, we zijn weer terug van vakantie. Maandag hebben we dan een afspraak met de fertiliteitsarts en dan gaan de behandelingen starten.
Capage, Becky, veel succes met de onderzoeken.
Laykam, begrijpelijk dat je zo’n operatie niet ziet zitten. Raar dat dat het eerste is waar ze mee aan komen.
Ik woon trouwens in Zaandam
Vrijdag de eerste fm gehad, er waren erg veel kleine blaasjes.
Ze kon er nog niks over zeggen welke kant dit op zou gaan.
Dus we wachten af :liar: :lol:
Dinsdag weer heen.
Wat spannend voor jullie allemaal!
Ik mag in Oktober pas terug als dan nog niet zwanger ben.
Dan krijg ik een doorverwijzing naar fertiliteits poli of hoe dat ook heet.
Nou is niet het eerste hoor waar ze mee aankomen (operatie)
Heb al hele rits onderzoeken gehad en dieetisten etc.
Maar niks helpt, ook sporten niet en ik mankeer ook niks…
En me voedingspatroon is goed.
Naja zie wel.
Wil eerst een kindje
Hey meiden,
reageer even niet op iedereen gezien ik op mijn werk zit maar wilde dit even zeggen.
vanmorgen bloed laten prikken bij de poli, nu heb ik 3 juli een afspraak voor een echo voor de eisprong en dan 10 juli moeten we komen voor de uitslagen te bespreken. Waarschijnlijk moet ik 5 juli ook komen voor een afspraak voor de echo, maar dat hoor ik dan allemaal.
Met 10 juli ben ik wel blij want 29 juli gaan ze 3 weken dicht in verband met zomdervakantie dus zo hebben we de uitslagen nog voor de vakantie. dat is ook wel fijn. Want dan kunnen wij ook bespreken, indien het resultaat slcecht is, wat we willen gaan doen. Zo kunnen we rustig bespreken hoe we verder gaan gezien de volgende afspraak waarschijnlijk na de vakantie zal zijn dan denk ik.
Vanochtend een kuur primolut meegekregen om een bloeding op te wekken, zodat we niet hoeven te wachten tot ik uit mezelf ongesteld wordt. Ook heb ik de eerste kuur Clomid meegekregen waar ik op de derde cyclusdag dan mee moet beginnen. Na elke cyclus moet ik met het ziekenhuis bellen voor overleg en een nieuw recept indien nodig.
Omdat ik vanochtend nog een zwangerschaptest heb gedaan, die negatief was, kon ik vandaag gelijk beginnen met primolut. We zijn nu dus echt begonnen met de behandeling en daar ben ik blij mee
Het begint nu dus voor iedereen wel spannend te worden :thumbup:
Zo weer terug uit Berlijn Manlief heeft vanmorgen zijn potje ingeleverd… ergens voelt dat toch zo denigrerend, ik lag nog bed en hij was in de badkamer, had daar zo’n moeite mee… maar goed, alles voor het goede doel.
Ik had dit weekend ongesteld moeten worden, maar er is nog niks. Vorige week donderdag zag de gyn een duidelijke eisprong, denk toch dat als het raak was dat hij dat had kunnen zien al? Of ben ik dan te optimistisch?
Het is de eerste keer in een half jaar dat ik te laat ben… 1 keer iets te vroeg. Maar durf nog niet te testen, omdat dat vorig jaar ook regelmatig gebeurde en het dan na 5 dagen alsnog “gewoon” kwam. Ik heb ook geen zere borsten, misselijkheid of wat dan ook. Ja moe, niet vreemd na zo’n weekend Berlijn. En dat ben ik heel vaak, moe.
Naja, nog even paar dagen afwachten als ik het volhou. Waarom maken ze die testen niet gewoon wat goedkoper
Capage, dat had ik ook hoor. Ik had er ook wat moeite mee dat J het zelf moest doen. Ik was immers op mijn werk :shifty:
Bij mij zeiden ze dat ze het niet konden zien op dat moment om dat dat nog te vroeg is.
@ Capage,
Tja wie weet of het raak is. Al kan die ene dag ook komen door stress voor de onderzoeken…
Maar ik hoop voor je dat het komt omdat je zwanger bent
Ik ben al meer dan een week overtijd.
2 weken al bijna.
Maar wel veel ongesteldheidsklachten…
Als dit weekend nog niet ongesteld ben dan maar weer is testen…
Inderdaad ze mogen van mij een stuk goedkoper die tests!
Ja daar was ik al wel bang voor, het was cyclusdag 25 en hij kon toch duidelijk een eisprong zien… maar ook nog wel pcos aanwezig in de eierstokken.
Ik was dus gewoon thuis, vorige keer ook… ik wilde ook niet helpen, want dat leek me nog veel erger (en maakte de kans groter op mis mikken )
Ik probeer het maar zo snel mogelijk te vergeten. Ik lig steeds in mijn blote kont met de echo en moet bloedprikken enzo. Dus ik gok dat het voor hem nog veel moeilijker is om dat steeds te moeten zien.