Doorverwezen naar de gyn kletsers gevraagd!!!

Ook ik wil me graag hier aansluiten…

Ben vorig jaar april begonnen met temperaturen op aanraden van de huisarts, juni langs gegaan met de grafiekjes en doorgestuurd naar de gyn in het ziekenhuis. Daar alle onderzoeken gehad en PCOS geconstateerd. Gyn was vrij bitchy en enige wat ik te horen kreeg ja je bent ook veel te dik, kom maar terug als je bmi onder de 35 is.

Wel info over een onderzoek gekregen, daar naar toe gegaan voor gesprek en die man vond dat ik eens naar de internist moest gaan. Ik deed alles al van de lifestyle studie. Dat gedaan, metformine gekregen in november en sindsdien een redelijk constante cyclus. Toen een heleboel andere dingen gebeurd hier, waardoor het allemaal op een lager pitje kwam te staan, maar nu zijn we er weer en willen toch wel heel graag een kindje.

Vorige week bij de huisarts geweest en die zei dat ik toch ook aan mijn leeftijd moest gaan denken, ben 30 geworden in februari. Dus toch maar de stap weer genomen om de gyn op te bellen of ik toch in het onderzoek mee mag. Blijkbaar hadden ze hier dus op 1 januari bedacht alles om te gooien en na wat kastjes en muren heb ik nu eind juni een afspraak staan bij de fertiliteitskliniek, bij een nieuwe gyn. Dit keer een aardige man, verzekerde de verpleegkundige mij en geen bitch. Deze verpleegkundige was heel aardig en vond dat nu ik 8 kilo kwijt was al, ik toch al aan had getoond dat ik heel goed bezig was. Dus dat de kans dat ik misschien zo al geholpen zou worden, ondanks te hoog bmi, ook aanwezig was.

We zullen zien, afwachten nog. Zit nu midden in de “feestweek” weer, had veel hoop, maar helaas het mocht weer niet zo zijn…

Dat is al een aardig verhaal geworden, gelijk met de deur in huis gevallen, sorry :oops: Ben blij hier met gelijkgestemden te zijn, meeste vriendinnen ging het allemaal erg gemakkelijk af en hebben allemaal al 2 of meer kinderen…

Capagne, welkom hier.

Ik ben ook erg benieuwd wat voor type ik nu ga treffen. Een paar jaar terug had ik ook een b.itch. Ik hoop maar dat ik deze keer een vriendelijker iemand krijg :shifty:

Dankjewel Becky, hopelijk tref je een vriendelijke!

Ik hoop het ook…Moet wel heel eerlijk zeggen dat ik een beetje nerveus ben hoor voor de afspraak :shifty: Hoor zoveel verhalen dat het wel 6 maanden kan duren voordat er daadwerkelijk stappen worden ondernomen.

Ik heb al bewust gekozen voor een afspraak vlak voor de menstruatie. Maar hoop dat mijn vriend ook al snel zijn zaadjes in mag leveren.

Ben helemaal niet ongeduldig hoor :liar:

Als het goed is hoef ik dat allemaal niet meer, wij hebben in augustus alles al gehad, bloedonderzoeken, sementest, die gegevens zijn allemaal doorgestuurd. Dus voor ons is het ook spannend wat deze arts gaat doen.

Het kan dus allemaal in een maand tijd gefixt zijn en hoeft niet heel lang te duren… Hopelijk stelt je dat gerust :wink:

Die sementest he…dat is toch de samenlevingstest?

Daar zie ik een beetje tegenop :shifty: Dat we verplicht moeten vrijen en dat ik daarna daar met mijn benen wijd moet liggen :shifty:

Stiekem hoop ik dat ik die niet hoef te doen :shifty:

Ik ga mijn theetje opdrinken en dan lekker mijn bed opzoeken. Morgen weer werken…

Niet echt veel zin in

Welkom Capage, naar dat je PCOS had en over de BMI zitten ze volgens mij al erg snel te klagen, zelf heb ik een BMI van 30 en die moet ook terug naar 27 al helpen ze me wel hoor bij ons is de grens een BMI van 32. Hoop voor je snel het traject in kunt.

Becky, naar dat je een vmk hebt gehad maar aangezien het met je ex was heeft het gewoon niet zo mogen zijn en misschien maar goed ook het is waarschijnlijk niet voor niets nu je ex. Zelf heb ik ook een vmk gehad april vorig jaar, het blijft gewoon naar je bent zo blij met de positieve test… Ik heb ook net bloed laten prikken maar ik moest op dag 2,3 of 4 dus dat verschilt wel per gyn/fert.arts. Sementest is volgens mij alleen dat ze kijken naar de kwaliteit van het sperma om te kijken hoeveel sterke zwemmertjes er zijn. Tenminste vriendlief moet over 1,5 week en we mogen juist minimaal 3 dagen niet klussen en hij moet het helemaal zelf doen en binnen een uur zijn materiaal hebben ingeleverd :lol:

Tijger lekker op vakantie, Noorwegen daar ben ik nog nooit geweest staat ook nog op mijn verlangslijstje, scandenavie lijkt me erg mooi. Wij gaan ook over een paar weken naar een kidsworldresort in Egypte, tja er kleeft ook wel een klein nadeel aan een klein kindje hebben stedentripjes en culturele vakanties zijn aan haar nog niet besteed hahaha, hoop nog wel een excursie te kunnen maken en in ieder geval nog een piramide te kunnen zien, even afhankelijk van of de rust weer helemaal is wedergekeerd daar. Maar in ieder geval alvast een hele fijne vakantie gewenst.

Kell goed te lezen dat het er van binnen verder allemaal goed uitziet wel balen dat er een eierstok dicht zit. Hopelijk kunnen ze er iets aan doen en/of de kansen op een ei vanuit de andere eierstok vergroten. In ieder geval sterkte met het herstel zal vast geen fijn gevoel zijn :hug:

Maar zal hier eens verder aan het werk gaan :oops: kan niet he Kokken onder werktijd.

Het wordt gezellig hier met al die nieuwe aanmeldingen. Welkom Capage. Vervelend dat bij jouw PCOS is geconstateerd en dat ze dan ook nog verwachten dat je “even” 20 kg afvalt. Sinds ik met de pil gestopt ben is gewichtsbeheersing al een hels karwij, al lijk ik het nu eindelijk een beetje onder controle te hebben. Dat is maar goed ook, want ik mag absoluut niks meer aankomen van de fertiliteitsarts. Ik heb een bmi van 27. Goed dat je al 8 kg kwijt bent.

Becky, bij mij was 3 dagen nadat ik bij de ha aanklopte met “hier klopt iets niet” al bekend dat ik hoogstwaarschijnlijk PCOS had. Toch start de behandeling pas ca 4 maand na die constatering doordat we eerst nog verschillendebevestigingen door moesten. Nu hangt het nog op de zaadanalyse, want volgens de gyn kwam dat wel een keer terwijl het van de fertiliteitsarts echt eerst moet voor we kunnen starten. En dan ben je zo weer 3 weken verder in het hele verhaal. De sementest is de zaadanalyse, niet de samenlevingstest.

Oh, ik dacht dat dat de samenlevingstest was :doh:

Vandaag de bevestiging ontvangen van het ziekenhuis :dance: Het begint nu wat echter te worden :shifty:

Morgen moet ik het mijn teamleider gaan vertellen en ben eigenlijk wel en beetje bang voor zijn reactie :shifty: Ze zijn op mijn werk de laatste tijd niet echt makkelijk meer met vrije dagen of uurtjes opnemen.

Ook zou ik vandaag een verklaring omtrent gedrag op moeten halen bij het gemeentehuis maar daar werd ik alweer weg gestuurd. Ze zouden me niet gaan helpen in verband met de drukte voor de paspoorten enz. Dus sowieso zal hij morgen niet echt blij met mij zijn :frowning:

Oh, becky, ik hoop dat je baas een beetje normaal reageert. Je hebt zijn steun nu hard nodig.

Hier wordt ik gelukkig goed gesteund door het management. Maar wat wil je met mensen die van dichtbij, of zelf, vruchtbaarheidsproblemen hebben meegemaakt.

Niet relaxed als je baas zo reageerd nee…

Heb er zelf gelukkig geen last van, mijn bazin heeft ook het hele traject doorlopen, helaas is zij altijd kinderloos gebleven… :frowning:

Sterkte met vertellen!

Tijger, ja ik hoop het ook maar ik heb de pech dat ik een teamleider heb die zichzelf erg leuk, belangrijk en zeer interessant vind. De problemen van een ander interesseren hem niet echt…Het enige wat hij wilt is een wit voetje halen bij de manager.

En hij heeft al een beetje de p.ik op me omdat ik een nare en drukke, stressvolle periode ben doorgegaan waardoor ik soms onverwachts vrij moest hebben…Hij vind mensen alleen erg aardig als ze gaan slijmen…en daar doe ik niet aan :naughty:

Jeetje Kell, dat is ook niet leuk :frowning:

Wat treffen jullie het met jullie bazen zeg! Ik hoop echt dat hij anders reageert dan ik verwacht :pray:

Ik duim echt op een meelevende reactie, hopelijk verrast hij jouw

Becky, zelf heb ik gewoon niet teveel gezegd tegen mijn werkgever, gewoon dat ik naar het ziekenhuis voor een checkup en dat die niet op mijn parttimedag kon, heb ze zelf de keuze laten maken of ik de hele dag zou vrijnemen of wel een halve dag kwam werken. Ik was vroeger ook altijd een flap uit en vertelde alles maar door schade en schande word je wijs. Zodra een werkgever weet dat je zwanger bent of wilt worden kun je anders worden behandeld, maar dan werk ik veel in MKB bedrijven met overwegend mannen en die zien voornamelijk hun eigen probleem. Maar ik lees dt de rest het wel gewoon eerlijk heeft verteld en zij juist heel fijn hebben gereageerd. Succes meid.

Tijger een BMI van 27 en dan nog klachten erover mocht je aankomen? 27 was bij mijn fert arts juist het streven…wat een verschillen zeg.

Hier verder geen nieuws zal me eens gaan aankleden en naar mijn werk gaan, laatste dag weer voor het weekend.

welkom nieuwe medische molen hopenlijk snel mama’s!!!

Ik ga niks zeggen op mn werk, ik ben ook door schade en schande wijs geworden :mrgreen:

Wel dat ik naar het zkh moet maar verder niet en mocht het toch uiteindelijk nodig zijn door frequent bezoek binnen een week dan zal ik het wel vertellen maar dan is er ook meer duidelijk.

Eerst moet ik bloedprikken op cd 3 en echo op dag 11, als alles een beetje meezit is 1 van die twee op mn rooster vrije dag.

Ga ff ontbijten.

ik werk fulltime dus hem heb geen roostervrije dag :frowning:

Maar ik kijk wel even hoe het gesprek verloopt. Mocht dat niet goed gaan hou ik nog even mijn mond :shifty:

Ik zou er persoonlijk niet tever over uitwijden, als het echt moet dan kan het toch altijd nog???

Je bent het immers niet verplicht.

ja maar ik heb al een ziekte verleden…en asch ik wil er toch weg maar wil niet bij een eventuele nieuwe werkgever direct steeds naar het ziekenhuis. Maar wat ik al zei…ik kijk wel even…weet echt niet wat ik doen moet