Doorverwezen naar de gyn kletsers gevraagd!!!

Dit is een van mijn temperatuur kaarten, erg wiebelig lijntje, hihi…

Had hier ook een vrij late eisprong dus werd wat later dan normaal ongesteld, stond meteen al te trappelen natuurlijk voorbij dag 30…

En succes met de echo woensdag Pooh! De inwendige neem ik aan?

Dat lijkt wel een beetje op mijn temperatuurgrafiek, kell

Poog zeker eitjes zie je erg snel hoor … Spannend !

Vandaag weer ongesteld geworden, nu 28 dagen.

Volgende week dus naar het ziekenhuis…

Balen kell, hopelijk gaat alles volgende week goed

Rechts 1 ei van 9mm

Links niks

Voor de rest geen eitjes te zien.

Voor CD 11 is het ei te klein aldus de gyn.

We gaan dus de molen in.

Pooh, dat is wel balen na twee van die mooie cycli zeg :hug:

Dat valt wel een beetje tegen zeker?

Manlief heeft gister zijn kwakie ingeleverd voor de zaadcontrole. Ondertussen ga ik me focussen op de aankomende vakantie (we gaan in juni een tijdje naar Noorwegen). Daarna kunnen we dan starten met de behandeling.

hey meiden, zou me graag bij jullie willen aansluiten. Wij zijn vandaag voor intake bij de fertiliteitsarts geweest en de medische molen kan hier beginnen. Even kort ons probleem, ik word komende maand 36, mijn moeder was 37 toen ze niet meer ongesteld was en dus een vervroegde overgang had, in 2009 hebben wij een geweldige dochter gekregen die ongepland maar toch heel erg gewenst was en het zwanger worden was toen nog geen enkel probleem, we zijn nu 1,5 jaar bezig voor een 2de en vorig jaar april heb ik een miskraam gehad met een kleine 6 weken en daarna is het niet meer raak geweest. Komende maand begin ik met temperaturen en de verschillende bloedafnames, leverd mijn vriend zijn kwakkie in en hebben we ivm vakantie begin juli onze vervolgafspraak. Enige wat ze vandaag zei was dat alle vage zwangerschapsklachten veroorzaakt kunnen worden door progestron…dus veel wijzer zijn we er nog niet van geworden… iemand ervaring mee?

Zie dat jullie vrijwel allemaal al weten wat er aan de hand is en al een behandelplan hebben? Zal proberen alles terug te lezen en zal in de volgende berichtjes wel iets minder ego zijn hoor :wink:

Hoi Sanne en welkom, ik ben hier zelf ook wat later aangeschoven, en heb gemerkt dat newbies hartstikke welkom zijn! :slight_smile:

De tijd dringt dus voor jullie wel een beetje? Hopelijk komen ze er in de molen snel achter wat er scheelt dan! Lijkt me niet heel relaxed als je biologische klok voor je gevoel hard weg tikt… Hoe ben je daar zelf onder? En je man?

Ik zelf heb nog geen idee wat er bij mij aan de hand is… Op mijn echo was niets te zien, de HSG is mislukt en ik word woensdag opgenomen voor een diagnostische laparascopie, dus dan gaan we maar weer verder kijken…

Ik wens je vast veel sterkte en geluk (in de molen)!

Kell, dank je wel voor het welkom.

Vervelend dat ze bij jullie nog geen diagnose hebben kunnen stellen diagnostische laprascopie klinkt heftig, hoop voor jullie dat daar wat uitkomt en wat natuurlijk behandelbaar is :hug:

Bij ons wisselt het een beetje hoe we eronder zijn ene kant kan ik af en toe best balen als ik dikke buiken zie rond waggelen andere kant wil ik er ook weer niet teveel mee bezig zijn en vind ik dat ik me niet te druk moet maken omdat we al een mooie dochter hebben. Mijn vriend (we willen wel trouwen en moeten juridisch eigenlijk ook maar het aanzoek laat nog op zich wachten :oops: ) zit er ook een beetje op die manier erin die kan zich er wel redelijk makkelijk bij neerleggen als het niet meer kan maar gunt onze dochter ook wel een broertje of zusje omdat we niet de jongste ouders zijn hij is zelf namelijk al 43…

Hoe staan jullie erin dan, is het voor jullie trouwens voor de eerste? Dan lijkt het me nog wel een stap moeilijker.

Jij in ieder geval heel veel sterkte gewenst woensdag en ik zal echt voor je duimen dat je er wat wijzer van word en dat ze je kunnen helpen om jullie wens te realiseren.

Sanne, welkom hier. Wat vervelend dat het na je miskraam niet meer raak is geweest. Maar geef de moed niet op, er is tegenwoordig heel veel mogelijk en hoewel je de jongste niet bent, ben je ook zeker niet de oudste.

Wat betreft de zwangerschapsklachten door progesteron, mijn hele lijf is een beetje van slag sinds ik geen anticonceptie meer gebruik dus heb ik ook allerlij vage klachten steeds.

Ikzelf praat hier mee omdat bij mij PCOS is ontdekt, binnenkort starten de behandelingen, we wachten nog op de uitslag van een zaadanalyse (en als we die krijgen zijn we op vakantie, dus moeten we nog even wachten). Mijn man en ik gaan voor een eerste kindje.

Dank je Tijger. Dat ontpillen heb ik ook toen zo heel erg veel last van gehad, precies een half jaar later pas weer een cyclus gekregen, dat was ook de reden om nooit meer aan de pil te willen. Hoop voor je dat je er beetje sneller van af bent.

Naar voor je dat je PCOS hebt, lees je veel op het forum, hopen dat de behandelingen goed aanslaan (weet je al wat de behandeling is?) en dat de uitslag van het zaad in ieder geval wel goed is. Weet nog dat de zus van mijn ex-vriend kwam vertellen dat bij hen bij beide het niet goed zat en de kans op een kindje wel heel erg klein voor ze werd, maar die hebben ondertussen ook al 2 kindjes wat dat betreft is er idd tegenwoordig al zo veel mogelijk, gelukkig maar geeft ons allemaal weer moed he.

Ik ben trouwens al 8 maanden gestopt met de pil, maar ik heb er nog wel last van. Al wordt de hoofdpijn wel minder.Zodra de zaaduitslag bekend is (en ook goed is, maar daar gaan we wel vanuit) starten we met clomid 50 mg.

Ik heb er trouwens wel vertrouwen in dat het uiteindelijk gaat lukken, mijn leeftijd is goed, ik ben niet extreem zwaar en voor zover we weten mankeer ik verder niks.

Alleen die jaloezie is wel lastig. Van de week had een collega zijn 6 weken oude dochter naar het werk laten komen, samen met zijn vrouw, om zijn dochter aan iedereen te laten zien. Hoewel ik haar ontzettend mooi en schattig vond was ik toch wel erg jaloers en heb ik daarna echt even uit moeten huilen. Gelukkig heb ik een andere collega waar ik altijd bij terecht kan en dat is heel fijn.

Kell sterkte vandaag :hug:

Tijger ja dat kan ik me goed voorstellen wel even weer een harde confrontatie met dat je eigen onvervulde wens :hug: Wel erg fijn dat je een klankbord hebt in zulke situaties op je werk :hug:

Hier al een paar dagen aan het temperaturen kan de wekker wel wat als hj om half 6 gaat, maar ja dat is de door de weekse tijd om eruit te gaan he. Gisteren de 1e keer bloedprikken straks op dag 21 weer, ach jullie denken vast: been there did that :lol:

Zitik hier goed als ik een verwijzing naar de fertiliteit poli heb? (Bij ons gaat die samen met de gyn)

Als ik goed zit, nmag ik hier dan meekletsen :oops:

Becky, ja hoor je zit hier helaas voor jou goed, welkom.

Zelf klets ik ook nog maar net mee en heb net mijn 1e afspraak erop zitten. Wat is voor jou de reden dat je door bent verwezen? Dat een zwangerschap te lang uitblijft of heb je al een indicatie gekregen wat er aan de hand kan zijn? Wanneer heb je je eerste afspraak?

Dank je wel!

Wij zijn al geruime tijd gestopt met de pil maar de zwangerschap laat helaas op zich wachten. Mijn vriend heeft het destijds ook geprobeerd met zijn ex-vrouw maar dat is ook niet gelukt. Ook ik heb het geprobeer dmet mijn ex man en ben toen zwanger geweest maar dat is uitgelopen in een miskraam met 6+ weken.

Ik heb mijn eerste afspraak op 18 juni. Dat heb ik expres gedaan want ik weet dat ik bloed moet laten prikken op dag 3/5 van mijn menstruatiecyclus. En op deze manier hoeven we niet te lang te wachten want die week moet ik ook ongesteld worden :mrgreen:

(Ben toen met mijn ex man ook al doorverwezen maar toen bleek ik dus zwanger te zijn waardoor we het traject nooit meer hebben afgemaakt)

Becky, welkom hier. Jullie gaan dus een spannende tijd tegemoet. Hopelijk is snel duidelijk wat er aan de hand is.

Je hebt iig een redelijk regelmatige cyclus, dus dat scheelt alweer.

Sanne, temperaturen doe ik gewoon zodra ik wakker wordt, ik zet daar geen wekker voor.

Hier druk bezig met de voorbereiding voor mijn vakantie. We gaan lekker naar Noorwegen.

Daar ben ik even…

Alles is goed gegaan, het zag er van binnen allemaal keurig uit en hetgeen waardoor het allemaal langer duurt is nu duidelijk; mijn linker eierstok zit dicht…

Ik kan dus in principe “normaal” zwanger mijn kansen zijn een stuk kleiner… Over 2 maanden heb ik weer een afspraak bij de gynaecoloog.

Ben nu heel moe en alles voelt beurs enzo, maar dacht; laat even wat weten. :slight_smile:

Hopelijk zijn al je pijntjes snel weg kell. Maar dan is dus wel duidelijk waar het allemaal aan ligt. Het is natuurlijk niet zo gek dat het langer duurt als je maar de helft van het aantal kansen hebt.