Doorverwezen naar de gyn kletsers-2

Framboos; Hoe was het bij de gyn?



Jammer Pooh :hug: Wel fijn dat je een heel nette cyclus had.



Capage en Tijger; Kan me voorstellen dat het moeilijk is om je er minder mee bezig te houden. Ik neem me ook iedere ronde weer voor om het niet te doen en iedere ronde mislukt het weer…



Inmiddels bij de gyn geweest en aangegeven dat we graag willen dat er verder onderzocht wordt. Ik krijg nog een bloedonderzoek een week nadat ik denk mijn eisprong te hebben gehad.

Ze heeft Clomid voorgeschreven om mijn cyclus regelmatiger te krijgen en volgens haar zou het net dat laatste zetje kunnen geven. Ik heb er mijn twijfels bij en besloten dat we deze cyclus er nog niet mee starten. Ik wil eerst weten wat mijn lichaam zelf doet. Is het een eenmalige uitschieter of niet…? We gaan in februari ook op vakantie, dus wie weet wat dat nog teweeg gaat brengen. Even geen werk, minder stress en meer plezier. Wie weet helpt het. Daarna zien we wat betreft de clomid wel verder. Mocht ik er wel mee starten moet ik geloof ik een aantal keer naar haar terug voor een echo en bloedprikken.

Zowiezo mag ik eind april/begin mei terug komen. Als ik dan niet zwanger ben wordt er een hsg gemaakt om te zien of mijn eileiders wel toegangelijk zijn.

Niet in elk ziekenhuis doen ze echo’s en bloedprikken bij gebruik van clomid. Bij doen ze het bv niet, tenzij je op de hoogste dosis zit.

Het is volgens mij sowieso niet verplicht als je dat niet wilt.



Clomid kan wel heel heftige bijwerkingen hebben, de eerste cyclus die ik had was vreselijk, daarna werd het beter, ook al moest ik al snel naar een hogere dosis.

@lysken wrote:

Framboos; Hoe was het bij de gyn?



Jammer Pooh :hug: Wel fijn dat je een heel nette cyclus had.



Capage en Tijger; Kan me voorstellen dat het moeilijk is om je er minder mee bezig te houden. Ik neem me ook iedere ronde weer voor om het niet te doen en iedere ronde mislukt het weer…



Inmiddels bij de gyn geweest en aangegeven dat we graag willen dat er verder onderzocht wordt. Ik krijg nog een bloedonderzoek een week nadat ik denk mijn eisprong te hebben gehad.

Ze heeft Clomid voorgeschreven om mijn cyclus regelmatiger te krijgen en volgens haar zou het net dat laatste zetje kunnen geven. Ik heb er mijn twijfels bij en besloten dat we deze cyclus er nog niet mee starten. Ik wil eerst weten wat mijn lichaam zelf doet. Is het een eenmalige uitschieter of niet…? We gaan in februari ook op vakantie, dus wie weet wat dat nog teweeg gaat brengen. Even geen werk, minder stress en meer plezier. Wie weet helpt het. Daarna zien we wat betreft de clomid wel verder. Mocht ik er wel mee starten moet ik geloof ik een aantal keer naar haar terug voor een echo en bloedprikken.

Zowiezo mag ik eind april/begin mei terug komen. Als ik dan niet zwanger ben wordt er een hsg gemaakt om te zien of mijn eileiders wel toegangelijk zijn.




Maar bij jullie is nog helemaal geen onderzoek geweest?

Sorry als je het al eens hebt geschreven… :oops:

Ik heb alleen bij de eerste kuur echos gehad.

Daarna is mij gevraagd of ik echos wilde of niet.

Ik heb nu dus geen echos meer.



Ben vandaag echt ongesteld geworden.

Balen Pooh :frowning: Dikke :hug:



Ik wacht nog… moeilijk om mijn gedachten elders te houden, maar gezien voorgaande cycli van 30 dagen moet ik nog ff wachten met testen van mezelf… ook zo zonde van het geld anders, dure krengen…

Ongesteld aan het worden :frowning:

Pooh en Capage, heel veel knuffels van mij :hug:

Niet leuk.



Laykam, hoe gaat het bij jouw?



Framboos, wat zei de arts?



Hier blijft het nog even spannend. Al heb ik wel al buikpijn gehad.

@pooh wrote:





Maar bij jullie is nog helemaal geen onderzoek geweest?

Sorry als je het al eens hebt geschreven… :oops:




We hebben al het een en ander aan onderzoeken gehad.

Vriendlief heeft zaadonderzoek gehad, ik heb verschillende echo’s gehad, bloedonderzoek e.d. Daaruit blijkt alles goed te zijn en daarom moeten we het ook nog een aantal maanden zelf proberen voordat ze verder gaan kijken.



Tijger; Juist vanwege de bijwerkingen twijfel ik of we het wel of niet moeten doen. Eerst deze cyclus afwachten en op vakantie :slight_smile:



Pooh en Capage :hug:

Sowieso, op vakantie je eerste cyclus clomid lijkt me geen succes.



Hier neemt de spanning toe. Als ik morgen ongesteld zou moeten worden was er een grote kans dat mijn temp vandaag al omlaag was. En dat was niet zo :dance:

Maar aan de andere kant zou het ook prima kunnen dat ik dinsdag ongesteld moet worden, en dan zegt het niks.

Ongesteld geworden :frowning:

Voor iedereen een dikke knuffel!



Hier vandaag de HSS gehad. Eileiders waren beide toegankelijk en er zaten geen verstoppingen. Officiële uitslag krijgen we over 2 weken.



Ook heb ik al de medicatie in huis. Daar kunnen we mee beginnen zodra ik ongesteld ben geworden. Hopelijk gaat het aanslaan :pray:

Tijger: Dikke knuffel!



Becky: Dat is in ieder geval fijn nieuws dat alles goed werkt. Hopelijk kun je snel beginnen met de medicijnen!

Ja, ik hoop maar dat ik niet te lang hoef te wachten op mijn menstruatie. al vind ik het best spannend hoor om mezelf te moeten prikken straks.

Becky, wat fijn dat je HSG goed was. hopelijk brengen de hormonen snel het gewenste resultaat.



Hier maandag de HSG en ik ben er vreselijk zenuwachtig voor.

@tijger86 wrote:

Becky, wat fijn dat je HSG goed was. hopelijk brengen de hormonen snel het gewenste resultaat.



Hier maandag de HSG en ik ben er vreselijk zenuwachtig voor.




Hoeft niet tijger! Je kan het vergelijken met menstruatie kramp alleen dat wat heftiger.

Het is echt zo voorbij. :-* :hug:

@tijger86 wrote:

Becky, wat fijn dat je HSG goed was. hopelijk brengen de hormonen snel het gewenste resultaat.



Hier maandag de HSG en ik ben er vreselijk zenuwachtig voor.




Hoeft niet tijger! Je kan het vergelijken met menstruatie kramp alleen dat wat heftiger.

Het is echt zo voorbij. :-* :hug:

Ik ben ook niet bang voor de pijn, maar voor de uitslag.

Verder zit ik al ruim een week met mezelf in de knoop, daar moest ik ook maar eens wat aan doen.

ik deel ff knuffels uit!!!

Tijger, snap dat je zenuwachtig bent. Als het goed is krijg je wel direct een tipje v a n de sluier… Ik hoop echt voor je dat het goed zit!



In ieder geval een dikke knuffel voor jou!

Pooh, hoe is het met jou?