Doorverwezen naar de gyn kletsers-2

ben trouwens 25 jaar.



eigenlijk nog niet iets concreets. ha denkt idd een hormoonkuurtje heb je hier veel last van. worden je medicijnen vergoed??



maar ik lees bij jou al 13 rondes bezig?? is dit normaal of heb je ook verschillende “zwaartes” van pcos??

Dames, is de HSG het onderzoek waarbij er vloeistof door je eileiders gespoten wordt om te kijken of er blokkades zijn? Als ik in mei nog niet zwanger ben, krijg ik zo’n onderzoek. Als dat hetzelfde als die HSG is ben ik wel benieuwd hoe dat bij jullie gaat. Had er al het een en ander op internet over gelezen.



Capage; Wat fijn dat je cyclus weer de goede kant op lijkt te gaan.



Framboos; Hoe een cyste precies ontstaat weet ik niet. Maar over het algemeen kan het geen kwaad en verdwijnt het meestal ook vanzelf weer. Zou zo kunnen dat als je weer een echo krijgt, er geen cyste meer te bekennen is. Zou me er nog niet teveel zorgen over maken.



Laykam; Duim voor je!



Marjon; Welkom! Ondanks dat je al 2 wondertjes hebt, mag je best hopen op nog een 3de. Heb je geen info van je gyn mee gekregen?

Zelf geen ervaring met pcos. Het schijnt goed behandelbaar te zijn.

De andere meiden kunnen je er meer over vertellen.



Hier momenteel op het wachtbankje. Weet niet precies wanneer mijn eisprong is geweest, ergens tussen de 31ste en de 4de. De zogenaamde klachten ben ik inmiddels wel helemaal beu. Gerommel in buik, eerst aan de zijkanten en nu al paar dagen in het midden, gevoelige borsten, vandaag paar keer misselijk geweest en ineens moeten huilen om helemaal niets. Het geeft (valse) hoop. Met mezelf ook afgesproken dat ik niet voor volgende week vrijdag mag testen en heb ze ook nog niet in huis.

Bedankt Lysken al dacht ik zelf meer aan eisprong of ongesteldheid die op tijd is voor een keer.

Maar goed vanmorgen was temp weer gezakt.

Nog wel de ongesteldheidsklachten dus hou hoop dat het voor een keer op tijd is.

Welkom Marjon, ik heb zelf ook PCOS dus als je wat wilt weten vraag maar :wink:

@marjonvanwoudenberg wrote:

ben trouwens 25 jaar.



eigenlijk nog niet iets concreets. ha denkt idd een hormoonkuurtje heb je hier veel last van. worden je medicijnen vergoed??



maar ik lees bij jou al 13 rondes bezig?? is dit normaal of heb je ook verschillende “zwaartes” van pcos??




Bij mn dochter was ik al na 5 rondes zwanger, je kunt er dus niks over zeggen.

PCO is PCO

oke nou ja afwachten maar. hoop dat er snel een beetje Actie komt vanuit de gyn en de ha. pfff wil wel iets nu.

vandaag spontaan ongoe gewordeb en mag zondag met clomid beginnen. hopen dat het wat word

Welkom hier Marjon, veel succes! Fijn dat het spontaan kwam, altijd prettig als je lichaam iets doet wat het hoort te doen :slight_smile:



Ik heb ruim een jaar geleden van de internist Metformine gekregen, voor de PCOS, of eigenlijk tegen :wink: Mijn eisprong is sinds ruim een half jaar braaf maandelijks. En vorige maand zelfs een cyclus van 28 dagen… afwachten wat het nu gaat doen, of ik daadwerkelijk als een gemiddelde vrouw ga lopen :slight_smile:

Hallo Marjon, welkom hier. Ik heb zelf ook PCOS, en ben bezig met behandelingen clomid. Ik hoop voor je dat je weinig bijwerkingen hebt.



Laykam, je kan idd wat misselijk zijn rond de eisprong, maar daar mag je niet automatisch van maken dat het dan wel eisprong geweest zou zijn. Zeker nu je temp weer omlaag is, denk ik juist dat je geen eisprong hebt gehad.

Het hebben van kwalen lijkt soms heel veel belovend, maar heel vaak houd je lichaam je gewoon voor de gek.



Capage, ik hoop voor jouw op een mooie cyclus.



Lysken, dat is idd die HSG. Zodra die geweest is zal ik je informeren daarover.

Je hebt gelijk Tijger, stomme lijf af en toe :wink:

Denk dat inderdaad iets anders was.

Wel jammer.

Hier flink aan de klus geslagen… hopenlijk eindelijk een keer met succes :pray:

Tnx Tijger!

Succes Pooh! :slight_smile:



Hier is het wachten, heb een raar grafiekje vind ik zelf, maar goed…

Normaal is 36.4/36.5 Had een dip naar 36.1, vervolgens 36.5/36.6 en vanmorgen 36.9. Geen idee meer, maar ik ben deze week ook heel druk met werken, dus ik heb toch geen tijd om me er druk over te maken. Wel zo fijn :slight_smile:

En daarbij ook nog de afleiding van allemaal leuke spullen zoeken voor de kittens en het opruimen van het huis. Want de opruimwoede heeft toegeslagen, al tig vuilniszakken oude kleding en troep zijn het huis uit :slight_smile:

Griep…

Dus gisteravond niet meer geklust, misschien dat we het vandaag kunnen opbrengen en anders dan hopen dat de zaadjes van goede kwaliteit waren :wink:

Had gisteren mn ei gezien de gevoeligheid van mn boopies.

Hier ook de griep inmiddels :frowning: Mijn man en ik allebei…



Ik heb afgelopen week na tijden weer eens gewoon energie, best wel heel veel energie. Ik ben gestopt met suiker eten, misschien dat dat samenhangt… Ik kan heel slecht vroeg opstaan, maar moest dus donderdag om 6.45 op voor mijn werk. Heb de hele dag gewerkt en had nergens last van, heb tot 1 uur 's nachts in bed boek liggen lezen ook nog. Zoveel energie had ik! Stond er echt van te kijken en voor dat ik nu ziek ben vind ik me ook nog geen vaatdoek…



Ik had volgens fertility friend gisteren ongesteld moeten worden, op dag 25, dat vond ik wat vroeg. Mijn lichaam duidelijk ook :wink: Ik hoop dat het raak is, zou een mooi begin van het jaar zijn. En dan weet ik ook gelijk dat ze daarboven een flinke vinger in de pap hebben, want de uitgerekende datum valt dan op de sterfdag van mijn vader en opa :silenced: :pray:

Wow Capage wat goed dat je het zo merkt!

En ik ga heel hard hopen dat je opa en je vader een vinger in de pap hebben :wink: Dat zou te gek zijn.

Capage; Ik duim voor je dat het raak mag zijn!



Hier (helaas) ongesteld geworden. Pas na 38 dagen, dus kreeg eigenlijk wel hoop dat het gelukt zou zijn, maar had geen testen in huis.

Aangezien mijn cycus over de 35 dagen ging, wel een afspraak mogen maken bij de fertileitssarts. Aankomende week kunnen we al terecht en eerlijk gezegd ben ik nu niet van plan om ons weg te laten sturen met de mededeling dat we nog maar een aantal maanden zelf moeten proberen… Hopelijk sta ik van de week ook sterk genoeg in mijn schoenen om dat niet te laten gebeuren…

Capage, ik duim voor je dat het raak is!



Hier even niets van me laten horen, omdat ik pas morgen een afspraak heb bij de fertiliteitsarts. Dan krijgen we alle uitslagen van de onderzoeken die ze bij ons beiden gedaan hebben en wordt hopelijk duidelijk wat de volgende stap gaat zijn. Gelukkig gaat mijn man mee. Vind het wel spannend!

Hier alweer last van spotting… dus de duivels komer eraan.

Het enige voordeel zou zijn dat ik dan een erg nette cyclus heb gehad.



Gezien het tijdstip ff ego 8)

Hier alweer last van spotting… dus de duivels komer eraan.

Het enige voordeel zou zijn dat ik dan een erg nette cyclus heb gehad.



Gezien het tijdstip ff ego 8)

Pooh :hug:



Capage, spannend. Zou zo leuk zijn als het raak is.



Framboos, ik ben erg benieuwd wat het behandelplan gaat worden.



Lysken, ik hoop ook dat ze jullie gaan behandelen.



Hier is het twijfelachtig wanneer NOD precies is. Of zaterdag of volgende week dinsdag. Iig nog maximaal een week. Hoewel ik me had voorgenomen om er niet zo mee bezig te zijn wordt dat momenteel wel weer even moeilijk.

Dag 29 inmiddels… geen verschijnselen, van niets…

Lichte verhoging gehad door de griep, temperatuur is nu weer 36.9.

Twijfel nu toch of ik misschien toch op dag 20 de eisprong heb gehad… enige dag dat ik temperaturen vergeten ben :frowning:



Ik probeer me er niet mee bezig te houden maar dat is zo moeilijk!!! Ik ben maar poezenspeeltjes en spullen gaan zoeken en vergelijken qua prijs. En boeken aan het verkopen en opruimen, zodat we de boekenkast kunnen verplaatsen voor de kattenkamer (en ook voor de babykamer tzt is dat handig, 2 vliegen in 1 klap).



Framboos, ik duim voor je dat je duidelijkheid krijgt vandaag!



Lysken, geluk bij een ongeluk dus… fijn dat je snel terecht kunt!



Pooh, balen :hug:



Tijger, nog ff geduld dus… ik duim voor je!