Doorverwezen naar de gyn kletsers-2

Owja dat begrijp ik dan.

Ja ik moet wel flink rijden.

Maar beide ziekenhuizen liggen even ver voor ons.

Als het qua reizen niet zoveel uitmaakt dan is die beslissing idd anders. Het ziekenhuis waar we nu zitten is op 2 min fietsen van ons huis, andere ziekenhuizen zijn we al snel 45 min onderweg voor een enkele reis. Maar ik heb even gekeken vandaag en 1 van die ziekenhuizen heeft een wachttijd van slechts 1 week. Dus als het echt te gek wordt stap ik denk ik daar naar over.

Groot gelijk Tijger!

Het moet wel goed en prettig voelen allemaal want het is al rot genoeg!

Sterkte ermee.

Meiden wat balen dat de kerst niet heeft gegeven waar zo hard op gehoopt wordt.



Tijger; wat vreemd dat je poli je er niet even over informeert. Gelukkig voor jou heb jij dan een makkelijke huisarts.



Hier is de periode van proberen weer aangebroken. Mijn gevoel is er heel dubbel bij. Hoewel de uitslagen (tot nu toe) allemaal goed waren blijf ik erbij dat er toch iets niet goed zit waardoor het niet lukt. Ik probeer mijn gedachten ergens anders op te focussen maar dat lukt niet zo hard.

Jammer dat geen van ons het keretcadeau heeft gekregen waar we zo op hoopten. Hebben jullie wel allemaal gezellige kerstdagen gehad?



Tijger, wat vreemd dat ze jou zo slecht op de hoogte houden. Ik zou inderdaad overwegen naar een ander ziekenhuis te gaan als het zo doorgaat…



Ikzelf ben er even tussenuit geweest, drie daagjes Barcelona. Heeft me goed gedaan want ik heb even niet aan cycli en follikels gedacht :wink:



Morgenmiddag weer naar de gyn. Aangezien mijn man vakantie heeft kan hij gezellig mee. Net voordat ik naar Barcelona ging heb ik nog een echo gehad waarop de dominante follikel was doorgegroeid tot 3,2cm! Benieuwd of die morgen weg is…

Happy (vruchtbaar) nieuw jaar meiden!

Hopelijk mag het aankomende jaar ons allemaal een wondertje brengen!

Hebben jullie een goed/leuk/gezellig oud & nieuw gehad?



@Framboos; Jeetje 3,2 cm is nogal wat. Hopelijk goed nieuws bij de gyn?



Hier gaat alles zijn gangetje. Afgelopen week voldoende gezelligheid gehad en de eisprong niet kunnen missen. Had me voorgenomen om er niet zo mee bezig te zijn en minder hoop te hebben, maar dat is inmiddels grandioos mislukt. Nu mezelf maar even herpakken…

Lysken, dat probeer ik ook steeds…

Lukt ook erg goed :liar: :lol:



Hier hopenlijk volgende week meer kansen :inlove:

(Bij mn dochter was het na 5 maanden raak, sept gestart met actos en in eind febr raak geschoten)

Slik nu alweer meer dan een jaar actos en sinds sept de femara erbij.

Een folikel van 3,2 cm :shock:

Wat gaan ze doen als hij niet springt?



Hier hopelijk ook volgende week meer kansen. Deze maand heb ik iig genoeg bijwerkingen, alle opvliegers die ik vorige maand niet had krijg ik nu extra. Al twee keer gehad dat ik het onwijs heet kreeg op het moment dat ik wilde gaan slapen en dat dat ongeveer een uur aan hield. En slapen lukt dan echt niet.



Ik moet trouwens wel zeggen dat ik er in december iets minder mee bezig was dan voorgaande maanden, misschien dat ik het nu na 15 maanden eindelijk wat meer met rust kan laten.

Ja tijger, ik schrok ook! Ze vroeg of ik er geen last van had? Nou nee…



De 31e ben ik 's ochtends ongesteld geworden. Geen idee of het eitje nu gesprongen is of niet. Had diezelfde dag weer een afspraak voor een echo en alles leek nog steeds groot en ze had het over cystes op m’n eierstok? Iemand enig idee hoe ernstig dat is?



Heb de 22e een afspraak met de arts waarin alle uitslagen vd onderzoeken besproken zullen worden en we een behandelplan gaan opstellen.

Ik denk dat het merendeel van de meiden in dit topic onder normale omstandigheden cystes op haar eierstokken hebben zitten, waaronder ikzelf. Het is niet ernstig, maar verstoort de eisprong en kan problemen opleveren met zwanger worden.

Oh wat jammer dat niemand het kerstcadeautje kreeg :frowning:

Balen Tijger van de poli, wel fijn dat je huisarts meewerkt!

3,2cm is wel heel groot framboosje, geen pijn van gehad?



Ik zit rond mijn eisprong weer, dus er wordt flink geklust. Ik ben benieuwd of er hier een stroomuitval babyboom komt… want ik woon dus in Enschede :slight_smile: Wij hebben in ieder geval ons best gedaan! :wink:

Mijn cyclus verandert, zoals het ernaar uitziet, heb ik op dag 15 mijn eisprong! Vorige maand was het dag 16 en cyclus van 28 dagen. Zo bizar, alsof het klokje weer goed tikt ineens! Ben er zo blij mee!



In overig leuk nieuws, wij hebben vandaag 2 kittens uitgezocht! Dus toch een klein beetje gezinsuitbreiding :slight_smile:

Thanks tijger. Weet je dan misschien ook hoe/waardoor cystes ontstaan en of ze ook weer kunnen verdwijnen? Sorry, maar weet er nog zo weinig van…



Heb trouwens op cyclusdag 3 bloed moeten laten prikken.



Nee ik had dus helemaal geen pijn, capage. Vreemd he? Ik ga voor je duimen dat het gelukt is! In elk geval heel fijn dat je cyclus zich heeft aangepast. Enne, gefeliciteerd met jullie gezinsuitbreiding :smiley: Zijn ze er al?

Framboos, niemand weet nog precies hoe die cyctes ontstaan, maar het komt gelijktijdig voor met een lichte hormoon disbalans. Als je naast die cystes ook lange onregelmatige cycli hebt (zoals jij ook hebt) en een verhoogd testosterongehalte, of fysieke kenmerken daarvan (zoals overbeharing), dan heb je PCOS. Dit is een zeer veel voorkomend fertiliteitsprobleem, dat goed te behandelen is. Ik heb zelf PCOS.



Gister ben ik bij de fertiliteitsarts geweest. Ik kreeg de keuze, nog 6x clomid proberen, of meedoen met de move in studie. De move in studie houd in dat geloot wordt of ik clomid krijg, of FSH injecties. En mogelijk krijg ik dan ook IUI erbij (wordt ook geloot). Ik heb besloten mee te doen aan die studie, dat houd alleen wel in dat ik de volgende cyclus geen medicatie krijg. Volgende maand krijg ik wel een HSG (baarmoederfoto). Aan de ene kant wilde ik graag een HSG, maar het schijnt wel een erg pijnlijk onderzoek te zijn. Ik heb een recept meegekregen voor naproxen, dat moet ik dan voor het onderzoek innemen. Spannend dus.

Sorry meiden,



Ben er gewoon echt even niet aan toegekomen om te reageren. Ik zal echt proberen wat vaker te reageren.





Hier gisteren een gesprek met de gyn gehad. Wij krijgen nu eerst een HSG foto en dan gaan we indien er geen blokkades zijn met medicatie beginnen.



We kunnen alleen pas bellen nadat ik ongesteld ben geworden en dat wordt ik pas over anderhalve week…



Moet heel eerlijk zeggen dat ik het nu best eng vind worden. Maar we doen het voor een goed doel! Zijn nu ook beide gestopt met roken en hopenlijk maakt dat het iets beter voor de zaadcelletjes :pray:



Dus de eerste keer zal pas ergens in februari plaatsvinden?

Wat spannend Becky!

Hier vannacht wakker geworden van de misselijkheid zo in ene.

Vanmorgen was me temp 0.6 hoger dan normaal.

Benieuwd wat dat betekent!

Becky, hier moet ik idd ook wachten tot ik ongesteld wordt, en dan bellen voor een HSG.



Laykam, als je temp hoog blijft kan het zijn dat je eisprong hebt gehad. Maar als je misselijk bent kan het ook van een griepje zijn.

Nou ik las dat sommige mensen bij een eisprong ook misselijk kunnen zijn.

En toen ik vanmorgen opstond was ik niet meer misselijk, alleen vannacht toen ik wakker werd.

hallo ik schrijf vanaf augustus '12 mee op get gestop forum. ik zal me hier even voorstelleb.



ik ben marjon de bruin getrouwd en trotse moeder van 2 dochters. cyrelle bijna 3. en jaylina bijna 1.5 jaar. ik was bij beide meisje zeer vlot zwanger binnen 4 maanden.



vanaf augustus bezig voor een derde wonder. maar na uitblijven van menstruatie te horen gekregen dat in pcos heb. (vanmorgen) en ook al heb ik 2 prachtkindjes toch even flink uit het veld geslagen. pfff.



wie kan mij een beetje vertellen van hoe of wat?? voordelen van welke behandeling?? evt. kosten plaatje?? ervaringen van meiden waarbij alles alsnog goed kwam en hoelang dat dan duurde??? maandag word wat ik er nu van begreep me lichaam gereset met een hormonenkuur. hoe werkt dit?? volgens gyn ook kans dat dan me lichaam het weer even goed doet!! kent iemand dit??



sorry voor de vele vele vragen. en ik besef dat ik een hoop gwluk heb met me meiden hoop niet dat ik meiden voor de kop stoot omdat ik er al 2 heb.

hallo ik schrijf vanaf augustus '12 mee op get gestop forum. ik zal me hier even voorstelleb.



ik ben marjon de bruin getrouwd en trotse moeder van 2 dochters. cyrelle bijna 3. en jaylina bijna 1.5 jaar. ik was bij beide meisje zeer vlot zwanger binnen 4 maanden.



vanaf augustus bezig voor een derde wonder. maar na uitblijven van menstruatie te horen gekregen dat in pcos heb. (vanmorgen) en ook al heb ik 2 prachtkindjes toch even flink uit het veld geslagen. pfff.



wie kan mij een beetje vertellen van hoe of wat?? voordelen van welke behandeling?? evt. kosten plaatje?? ervaringen van meiden waarbij alles alsnog goed kwam en hoelang dat dan duurde??? maandag word wat ik er nu van begreep me lichaam gereset met een hormonenkuur. hoe werkt dit?? volgens gyn ook kans dat dan me lichaam het weer even goed doet!! kent iemand dit??



sorry voor de vele vele vragen. en ik besef dat ik een hoop gwluk heb met me meiden hoop niet dat ik meiden voor de kop stoot omdat ik er al 2 heb.

@marjonvanwoudenberg wrote:

hallo ik schrijf vanaf augustus '12 mee op get gestop forum. ik zal me hier even voorstelleb.



ik ben marjon de bruin getrouwd en trotse moeder van 2 dochters. cyrelle bijna 3. en jaylina bijna 1.5 jaar. ik was bij beide meisje zeer vlot zwanger binnen 4 maanden.



vanaf augustus bezig voor een derde wonder. maar na uitblijven van menstruatie te horen gekregen dat in pcos heb. (vanmorgen) en ook al heb ik 2 prachtkindjes toch even flink uit het veld geslagen. pfff.



wie kan mij een beetje vertellen van hoe of wat?? voordelen van welke behandeling?? evt. kosten plaatje?? ervaringen van meiden waarbij alles alsnog goed kwam en hoelang dat dan duurde??? maandag word wat ik er nu van begreep me lichaam gereset met een hormonenkuur. hoe werkt dit?? volgens gyn ook kans dat dan me lichaam het weer even goed doet!! kent iemand dit??



sorry voor de vele vele vragen. en ik besef dat ik een hoop gwluk heb met me meiden hoop niet dat ik meiden voor de kop stoot omdat ik er al 2 heb.




Wees welkom!! :hug:

Hopenlijk wordt jullie wens snel vervuld.



Ik slik Actos in combiantie met femara.

Actos werkt hetzelfde als metformine, ik ben insulineresistent en het gevolg daarop is mn pco.

Daarnaast slik ik femara dat werkt net zoals clomid.



Je krijg waarscjijnlijk een hormoonkuurtje om een bloeding op te wekken.



Wat heb je nu afgesproken met de gyn=

Moet je eerst bloedprikken om te kijken naar je hormoonwaardes=



Iedereen van ons heeft een wens en het maakt echt niet uit dat jullie er al 2 hebben :-*