Doorverwezen naar de gyn kletsers-2

Welkom Elle. Jammer dat het niet gelukt is deze ronde.



Tijger; Spannend meis. Kan me voorstellen dat je er zenuwachtig van wordt. Duimen draaien voor je en ook voor Framboos!



Vanmorgen de hsg gehad. Ik zag er ernorm tegenop, maar het viel me erg mee. Alles is goed, eileiders zijn mooi toegankelijk. We zijn natuurlijk erg blij, maar de onzekerheid waarom het dan niet wilt lukken komt ook meteen weer om de hoek kijken.

Ik mag 7 april testen idd. Nog een weekje wachten! Ben je nog misselijk geweest Tijger?



Ik heb gister Bin kruidvat twee keer twee testen a 5 euro gekocht. Bedankt voor de tip dames!



Lysken, wat fijn dat de hsg meeviel en dat het er goed uitzag. Al zal dat ook weer onzekerheden met zich meebrengen…

Ik ben nu idd nog misselijk. Niet de hele dag door hoor, maar van die vlagen. Gister leek het eerst wat minder, tot ik naar bed ging en toen nog even een hele tijd wakker bleef door misselijkheid.

Verder lust ik opeens bepaalde dingen niet (crème brullee, bepaalde smaak paaseitjes) die ik normaal wel lekker vind, en heb ik opeens trek in broodjes met pindakaas, ei en mayo :roll:

Maar ik weet ook heel goed dat je lijf je enorm voor de gek kan houden, dus ik probeer me er niet al te druk over te maken. Niet dat dat zo goed gaat.



Hoe voel jij je Framboos?



Lysken, fijn dat de HSG goed was en ook qua pijn meeviel. Ik snap dat je onzeker bent waarom het dan niet lukt. Helaas is het niet altijd te verklaren waarom een koppel lastig zwanger raakt.

Jeetje tijger, je maakt het spannend!

Hier heb ik straks om 10 over 8 en echo. Vrijdag Had ik 2 eitjes van 11mm. Ben benieuwd wat het dit weekend heeft gedaan. Hopelijk iets goeds :pray:

Hi dames!



Vanmorgen de echo gehad. Helaas zijn ze niet zo goed gegroeid. Ik had nu links drie eitjes zitten van 15,12 en 10 mm en rechts 1 van 12 mm.



Dit houdt in dat ze morgen dus echt moeten minimaal 18 mm moeten zijn anders gaat deze ronde niet eens door :cry: Ik wordt het zo zat he! Elke keer is er wel weer iets…



Ik snap dan ook echt niet waarom ze hier niet gewoon in het ziekenhuis open gaan. Ik vraag me af of ze de inseminatie ook in een ander ziekenhuis kunnen doen?

Bedankt voor het duimen Lysken. Ga daar nog maar even mee door, haha.



Tijger, ik snap heel goed dat het lastig is je er niet al te druk over te maken. Je haalt je toch al snel van alles in je hoofd. Maar ik hoop zo dat het voor jou dit keer raak mag zijn! :pray:



Voor mezelf ook natuurlijk :lol: , maar ik voel me al dagenlang vrijwel normaal en dat maakt het allemaal maar moeilijk te geloven. Ik weet wel dat je lang niet altijd iets voelt die eerste weken, maar op de een of andere manier kan ik me bijna niet voorstellen dat dat bij mij het geval zal zijn.



Ik fiets zo naar het ziekenhuis om bloed te laten prikken op progesteron. Doen ze niet standaard, maar omdat ik de vorige keer geen (goede) eisprong leek te hebben gehad, wilden ze het dit keer voor de zekerheid toch weer meten. Hebben jullie enig idee hoe lang daarna ik de gyn kan bellen voor de uitslag? Dat heeft ze er niet bij gezegd namelijk. Kan het zo in het zkh ook nog eens vragen.



Jeetje Becky, wat balen dat je eitjes niet goed gegroeid zijn. Ik dacht altijd dat ze ervan uit gingen dat ze 2mm per dag groeien. Ik ga heel hard voor je duimen dat die van 15mm dan in ieder geval nog de 18 haalt morgen! Ik neem aan dat je ook in een ander ziekenhuis terecht kunt als je dat graag wilt. Heb er alleen zelf geen ervaring mee…

Becks balen zeg… nog gevraagd hoe dat nu zit met sex voor iui bij antistoffen? Hier donderdag hsg dus deze ronde geen iui… sip!

Becks balen zeg… nog gevraagd hoe dat nu zit met sex voor iui bij antistoffen? Hier donderdag hsg dus deze ronde geen iui… sip!

Evi, ja volgens de dokter maakt dat niets uit omdat de zaadjes niet in de baarmoeder komen. En bij de inseminatie worden ze natuurlijk dat ingespoten.



Ook had ik gevraagd of er met de inseminatie dus helemaal geen antistoffen meer op het sperma zoy zitten maar hij gaf aan dat het niet 100% ia dat er geen antistoffen achter zouden blijven.



Wij gaan dus even goed nadenken of we niet alsnog overgaan op een andere behandeling.

Evi, ja volgens de dokter maakt dat niets uit omdat de zaadjes niet in de baarmoeder komen. En bij de inseminatie worden ze natuurlijk dat ingespoten.



Ook had ik gevraagd of er met de inseminatie dus helemaal geen antistoffen meer op het sperma zoy zitten maar hij gaf aan dat het niet 100% ia dat er geen antistoffen achter zouden blijven.



Wij gaan dus even goed nadenken of we niet alsnog overgaan op een andere behandeling.

Nou meiden, wat een ontwikkelingen weer!



Becky balen dat je eitjes niet zo gegroeid zijn als je zou willen. Wel gek dat ze dan de behandeling afblazen, want dan zijn ze toch gewoon een paar dagen later groot genoeg zou je denken? Op welke cd zit je nu?





framboos ik duim ook voor jou hoor! Toen ik zwanger was van onze dochter voelde ik ook niets, dus je hoeft niet per se kwaaltjes te hebben (en zelfs als je die wel hebt, kan het ook door de gebruikte hormonen komen).



Tijger wat maak je het spannend! Ik hoop zo voor je dat je over een paar dagen een positieve test hebt!



lysken fijn dat de hsg meeviel! Ook heel fijn dat er niets is gevonden, al snap ik ook wel dat dat nog steeds niet voor duidelijkheid zorgt, wat je misschien wel zou willen. Onzekerheid heel herkenbaar!



Hier nu 3 dagen Clomid geslikt, nog 2 te gaan. Komende maandag om 8.30 voor een echo naar de fertipoli en dan hopelijk ergens eind volgende week de tweede iui. Voelde gisteren al mooi weer krampjes bij mij eierstokken, dus de pilletjes doen vast wel iets (vorige ronde voelde ik het ook groeien).

Elle, eitje is nu wel weer gegroeid. 3 mm in 1 dag. Had nnu 1 van 18 en 2 van 15. Moet vanavond de pregnyl zetten en dan vrijdag de inseminatie. Hopelijk dit keer met een wondertje :pray: :pray:



Ze breken het dan af omdat mijn ei vrijdag te groot zou zijn en in het weekend insemineren ze niet hier :wall: Erg vervelend!



Voor jou dus ook weer spannend!

Ik baal… :frowning: Net de gyn gebeld voor de uitslag van het bloedprikken gisteren. Progesteron zat op 9,5. Dat is behoorlijk aan de lage kant als ik het goed heb, toch? Hebben jullie hier ervaring mee? En betekent dit ook dat ik een zwangerschap nu kan uitsluiten, of wil dat toch niet alles zeggen?

Framboos, dat durf ik niet te zeggen.

Krijg jij geen utrogestan?

Thanks Becky, voor je snelle reactie. Ik spuit Puregon in combinatie met Pregnyl. Over utrogestan zijn ze nog nooit begonnen nee. Zou dat een oplossing kunnen zijn denk je?

Framboos, dat durf ik niet te zeggen.

Krijg jij geen utrogestan?

Zie dat mijn antwoord er 2x staat. … lol



Ik heb het wel gekregen omdat het ook innesteling bevordert.

Ik zou er gewoon eens om vragen meis.

Utrogestan bevordert niet innesteling.

Als je progesteron (dat zit dus in de utro) tekort komt dan kan het zijn dat je bmsv te snel wordt afgebroken. Embryo heeft dan niet genoeg tijd om in te nestelen.

Hoe lang is je lf? Vaak wordt utrogestan gegeven bij een te korte lf.

Bedankt voor de info krabje.



De vorige cyclus werd ik 13 dagen na het zetten van de pregnyl ongesteld. Ik zit deze ronde inmiddels op dag 13 na pregnyl. Ben nog niet ongesteld, maar heb al wel twee dagen het gevoel dat ik het ga worden.



Staat de lf eigenlijk wel gelijk aan het aantal dagen tussen pregnyl en menstruatie? Aangezien ik beide keren geen (goede) eisprong heb gehad zou ik niet weten hoe ik het anders moet berekenen :think: