Doorverwezen naar de gyn kletsers-2

De lf is idd de tijd van eisprong tot menstruatie.

Een lf van 13 dagen is netjes hoor. Alles boven de 10 dagen is goed.

Ik had vaak maar een lf van 8 dagen en dat was veel te kort. Daardoor ook steeds utro gehad.

Maar de je moet dus niet tellen vanaf pregnyl, want ei is 2 dagen na pregnyl.

Maar je nod is over een paar dagen?

Mijn cycli waren sinds het stoppen met de pil vrijwel altijd veel te lang (ongeveer 50 dagen). Ik vind het daarom lastig om mijn NOD te bepalen. Ben voor het gemak maar uitgegaan van 14 dagen na de eisprong (= 16 dagen na pregnyl). Dit zou dan a.s. zondag zijn. Maar aangezien het zkh aangeeft dat mijn progesteron zo laag is, is het de vraag of ik uberhaupt een eisprong heb gehad.



Lastig allemaal… :wall:

Krabje, wat ik zei komt dan toch eigenlijk op hetzelfde neer als wat jij zegt?



Als je bmvs te snel afbreekt, zorgt het ervoor dat een embryo niet kan innestelen. Dus dan is het toch ook bevorderlijk voor een eventuele innesteling? :wink:



Ik krijg het ook alleen om deze reden want mijn lf was en is altijd goed geweest. Ik baal alleen dat het altijd zo lang duurt voor ik ongesteld wordt nadat ik ermee ben gestopt :wall:



Ik zal dit weekend waarschijnlijk niet reageren want ik ga lekker met J er een weekendje tussenuit :inlove: Maar eerst morgen om 10:30 de inseminatie :pray:

Ongesteld :cry:

Oh lieverd! :hug:

Becky in dat geval heb je wel een beetje gelijk. Het zorgt er alleen voor dat je baarmoederslijmvlies niet te snel afbreekt, innesteling moet embryo zelf doen :wink:

Succes straks. Duimpjes draaien. Veel plezier met weekend weg.



Tijger balen zeg. Dikke knuffel.

Becky, veel succes. Ik duim voor je :pray:



Tijger, wat enorm balen zeg… :hug: Rust lekker uit op vakantie zodat je weer vol energie een nieuwe ronde in kan.



Aan m’n baarmoederslijmvlies hebben ze nooit iets afwijkends gezien en m’n lf is dus ook niet te kort (zit inmiddels op dag 14 na pregnyl (dus 12 na ‘eisprong’). Zou dat een reden kunnen zijn dat ze nog niet over het gebruik van die bolletjes zijn begonnen?



Nog niet ongesteld, dus we wachten maar even af…



Niet zo heel slim, maar ik kon me niet langer inhouden en heb vanmorgen een KV test gedaan. Negatief uiteraard :oops:

Hihi, we bedoelen een beetje hetzelfde krabje :lol:



Framboos, het is ook in elk ziekenhnuis maar net hoe ze het beleid hebben. Hier hebben ze dat als je aan de hormonen gaat, dat je dan ook de utrogestan mee krijgt. Je zou er altijd eens om kunnen vragen en kijken wat ze zeggen.



Je zou zondag mogen testen toch? Het kan altijd nog lieverd! Er zijn vrouwen die pas na hun NOD positief testen. Van mijn :**: teste ik ook 5 dagenna NOD pas heel licht positief. (Het zou goed zijn als ik nu eens mijn eigen raad zou opvolgen :mrgreen: )



Meiden, ik wens jullie een heel fijn weekend! Ik ga er vandoor :-*

Dat zal inderdaad per ziekenhuis verschillen Becky. Ik zal het gewoon eens vragen en kijken hoe er gereageerd wordt.



Goed om te horen dat het soms langer duurt. Ik keek trouwens net nog eens goed naar mijn test en zie opeens wel een streepje staan. Ik lees op internet van alles over indroogstreepjes, maar zou dit er eentje zijn of test ik toch heel licht positief?

FRAMBOOS YEEEJAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Dat is gewoon een streepje van zwanger hoor!!! Gefeliciteerd!

En doe er nog maar 1 dan zal je zien dat ook die een streepje krijgt!



Ik heb gisteren mijn HSG gehad! Behandeling zelf was te doen maar vooraf gaande aan was echt een drama. Konden de opening van mijn baarmoeder weer niet vinden (bij IUI ook steeds het geval) en het slangetje kon er niet langs want er zit een soort hobbeltje waar ze niet langs kon. Dus een hele hoop bloed al verloren voor we uberhaupt waren begonnen!



Maar wel voor een goede uitslag want alle vloeistof liep goed door en ze zei dat alles er super uit zag!



Kan niet wachten tot 18-4 dan bespreken we hoe nu verder en ik heb nu meer vertrouwen in de IUI.

In mijn dossier zag ik staan dat bij de tweede IUI 14.000.000 er in zijn gegaan met een beweeglijkheid van 97%!!!

Toch raar dat het toen niet is gelukt want ik had zelfs 2 eitjes liggen…



Kijken jullie BABYBOOM op ncrv? Heftig!



Liefs voor iedereen van Evi

Evi, dank je maar zo hard juichen als jij doet durf ik echt nog niet… Stel dat hij toch vals positief blijkt?



Ik had nog een oude test liggen voor clear blue digital. Daar stond een THT datum op van 5-2012, dus ipv hem weg te gooien dacht ik, laat ik eens kijken wat daaruit komt. Ik kom trouwens net thuis van het sporten, heb veel water gedronken en net nog een kop koffie, dus verwachtte er niet teveel van. En wat denk je? Nou, zie onderstaande foto…



Weten jullie of een test die over de datum is een verkeerde uitslag kan geven? Want ik ben nu dus nog steeds niet echt gerustgesteld. Sorry :oops:

Enen gauw vanuit Duitsland. …framboos! :shock: gefeliciteerd meis!

Gefeliciteerd Framboos, het is gewoon gelukt meid!

Zwanger :inlove:

Bedankt voor de felicitaties meiden! :inlove: Ik testte vanmorgen met een nieuwe test weer positief, dus ik begin er steeds meer vertrouwen in te krijgen. Al is het allemaal nog wel heel erg onwerkelijk!



Maandag de gyn bellen of ik meteen al langs moet komen voor een echo of bloedtest. Geen idee wat bij mijn ziekenhuis het protocol is.



Ik blijf ook keihard voor jullie duimen. Het voelt een beetje oneerlijk dat het bij mij nu zover is, terwijl anderen er al veel langer mee bezig zijn… Het is jullie zo gegund!

Framboos; Jeej! Gefeliciteerd meid! Die test is duidelijk positief hoor en geen indroog streepje.



Tijger; Wat balen dat je ongesteld bent geworden… Geniet straks van je vakantie. Laad het batterijtje weer even op, zodat je er straks weer vol goede moed tegenaan kan! :hug:



Becky; Heb je afgelopen vrijdag nog de inseminatie gehad? Duimen draaien voor je!



Evi; Wat naar dat de hsg niet helemaal goed ging. Wel fijn dat de uitslag goed is!

Ik heb van de week een stukje herhaling van bayboom gezien.



Hier gaat het even niet zo lekker. Heb het niet zwanger worden steeds redelijk van me af kunnen zetten, steeds hoop op een volgende ronde gehad, maar ben er nu echt even klaar mee. De onzekerheid waarom het niet wilt lukken is na de hsg alleen maar groter geworden. Tuurlijk zijn we blij dat alles goed was, maar waarom lukt het dan niet?! Het vrijen op de klok begint ook tegen te staan, zeker met mijn wisselende werktijden.

Het is een beetje geforceerd als vriendlief vroeg in de avond mee naar bed moet omdat ik om 5 uur weer op moet staan of dat ik hem wakker maak om 3 uur s’nachts omdat ik zo laat uit mijn werk kom.

Begrijp me niet verkeerd, we genieten wel van elkaar hoor, maar toch speelt er in je hoofd het zwanger worden mee en wil je een eisprong niet missen.

Het steeds maar rekening houden met (vakantie)plannen maken, kleding kopen en grotere uitgaven “wat als we zwanger zijn” “Dan kan dit niet, dat kledingstuk kan ik dan niet meer aan, dan is dat zonde van het geld”

Een avondje de stad in met vrienden, gezellig een drankje drinken, sta daar met mijn frisje.

Elke verjaardag, feestje of gelegenheid de bob zijn en iedere ronde worden we weer teleurgesteld. Steeds meer mensen in onze omgeving zijn zwanger of net bevallen. De een bewust, de ander per ongeluk. Hoewel we blij voor hun zijn, doet het ook pijn. Waarom zij wel en wij niet? Wat doen wij verkeerd, waarom is het ons (nog) niet gegund? Die gedachte laat me schrikken en maakt dat ik boos word op mezelf. Want draai het eens om; waarom wij wel en zij niet?



Die clomid helpt ook niet echt mee. Vorige ronde amper bijwerkingen, deze ronde des te meer. Zo ben ik een engeltje, een minuuut later een duiveltje. Zo sta ik sterk in mijn schoenen, denk ik dat ik de hele wereld aankan, een dag later ben ik niet vooruit te branden en begin ik al te huilen als ik aan bambi denk…



Deze ronde zal in ieder geval niet raak zijn. Mijn eisprong hebben gemist, ik kon het even niet opbrengen…

Pooh, van harte.



Lysken, de medische molen is ook geen pretje. Ik snap je onzekerheid heel goed. Verder wil ik je adviseren om als je je steeds rot voelt eens met een therapeut te gaan praten.

Framboos en Pooh: gefeliciteerd!!! :thumbup:

Lysken ik begrijp je gevoel helemaal hoor. Ik zit er soms ook wel doorheen. Ik ben blij dat mijn hsg goed was maar nu heb ik april al geen kans en dan is t alweer mei. Na ruim twee jaar voelt het gewoon zoo frustrerend. … dus je bent echt niet de enige hoor. Liefs

Pooh, super! Gefeliciteerd!!!



lysken, we hebben vrijdag inderdaad de inseminatie gehad :inlove:



Evi, heb jij facebook?