Doorverwezen naar de gyn kletsers-2

Evi, balen meis.

Loop jij ook bij dokter Pauline?

Hallo dames, het is alweer even terug dat ik voor het laatst hier wat heb geschreven en er is sindsdien veel bij geschreven. Excuses als ik niet overal op reageer.



Evi, jammer dat het niet gelukt is. Ik snap dat je onwijs baalt.



Becky, stiekem de pil niet slikken :shock:

Je gaat met zijn tweeën voor een kindje of niet, zo belazer je iemand wel behoorlijk.

Fijn dat je nu door kunt naar de volgende ronde.



Capage, spannend. Wie weet is het nu wel. Fijn dat je nu iig rust hebt.



Suus, jammer dat het niet gelukt is. Hopelijk lukt het met jullie frosty beter.



Wat betreft het injecteren van hormonen, zowel Pregnyl al Gonal zet ik zelf. Ik vond beide niet pijnlijk, als was de plek van de Pregnyl wel een beetje gevoelig vlak na het zetten.

Afgelopen dinsdag heb ik Pregnyll gezet en vervolgens dinsdag en donderdag gemeenschap gehad. Alleen wil mijn temp niet erg stijgen. We wachten wel af of alles wel goed is gegaan.

Balen Evi… :hug:



Tijger, spannend dus! Mijn man heeft de pregnyl gisteravond gezet en de naald was niet pijnlijk, maar toen de vloeistof geinjecteerd werd voelde ik dat wel. De gyn had me daar al voor gewaarschuwd, dus ik stond er niet van te kijken. Gisteravond ook meteen gemeenschap gehad en morgenochtend weer.



Dinsdag moet ik bloed laten prikken op progesteron. Verder heb ik geen nieuwe afspraak met de gyn gemaakt. Gaat dat bij jullie ook altijd zo? Dus vanaf de eisprong gewoon wachten op het moment dat je kan testen of je menstruatie? Dit is voor mij pas de tweede cyclus met hormonen en ik weet niet meer precies hoe het de vorige keer is gegaan…

@Becky wrote:

Evi, balen meis.

Loop jij ook bij dokter Pauline?




Geen idee hoe ze heet?? Ze is rustig en half lang haar beetje blond rossig…

Baal er zo van he Becks… Deze keer was gewoon perfect… Zo zie je maar!

Baal van die stomme antistoffen maar denk nu ook serieus dat er bij mij iets niet goed zit… Dat gaan we dus nog te weten komen! Spannend allemaal!

Framboos, klopt inderdaad. Als je mag testen en je test positief dan moet je bellen maar ik als je negatief test. Dan ga je weer een nieuwe ronde in. Al hoop ik voor je dat je gewoon positief test! :pray:

Suusy; Ik bedoelde de beslissing om eind van het jaar weer verder te gaan. Kan me voorstellen dat je even wat rust wilt, plannen wilt maken voor vakanties en niet steeds rekening wilt houden met “als”.

Hoop echt voor je dat frosty zich lekker innesteld en uitgroeit tot een mooi wondertje.



Becky; Als je erop wacht en de testen negatief aangeven, kan het een hele opluchting zijn om ongesteld te worden. Hopelijk heb je een goed gesprek bij de gyn aankomende week en krijg je meer duidelijkheid.

Wat vervelend dat je via facebook moet vernemen dat zij zwanger is, en dan ook nog eens omdat ze stiekem de pil niet heeft genomen… Zo zien we maar weer hoe “oneerlijk” het verdeeld kan zijn.



Tijger; Succes deze ronde. Duim voor je dat het allemaal goed gaat!



Evi; Kreeg jij nou nog een hsg?



Onze buren zijn gister bevallen van een meisje. Dat was vanmorgen wel even slikken. Hoewel we natuurlijk heel blij voor hun zijn en het super is dat we hun kleintje binnenkort mogen ontmoeten, wordt je toch weer met je neus op de feiten gedrukt. Het houdt me vandaag ook wel erg bezig.

Zit te wachten op mijn menstruatie, vindt het aan de late kant (ivm clomid) maar de test gaf negatief aan. Vrijdag krijg ik de hsg en eerlijk gezegd zie ik er enorm tegenop. Uit de onderzoeken tot nu toe, blijkt dat alles in orde is. Vriendlief heeft prima zaadjes, ik heb een eisprong en er zijn tot nu toe geen afwijkingen gevonden. Wat als dit onderzoek uitwijst dat alles ook in orde is, of juist niet. Hoe moet het dan verder en wordt onze wens (ooit) vervuld? Pff zoveel vragen en onzekerheden nog…



Weet jullie omgeving (ouders, broers/zussen, beste vrienden) dat jullie in de mmm zitten? Bij ons weet alleen mijn broer dat we een kinderwens hebben en gestopt zijn met de pil. Verder weet hij niets en onze ouders e.d. weten niets eens dat we al een kindje willen. Soms valt dat wel zwaar en ben ik erg blij dat ik tegen jullie kan kletsen (of nouja, typen ;-P)

Misschien stom, maar ik heb niet gevraagd wanneer ik eigenlijk mag testen. De gyn heeft er zelf ook niets over gezegd. Is dat altijd 14 dagen na de pregnyl? Dat zou vrijdag 5 april zijn. Het is wel spannend hoor… :slight_smile:



Lysken, kan me voorstellen dat de geboorte van je buurmeisje voor jou heel dubbel voelt. Lastig he, al die onzekerheden. Ik hoop dat er snel wat meer duidelijkheid is. En natuurlijk dat je menstruatie zich aandient zodat je snel met de volgende poging kunt beginnen. Succes alvast met de hsg.



Ik heb het mijn moeder vrij vroeg verteld en ook enkele van mijn vriendinnen weten dat we al een tijdje bezig zijn en nu in de medische molen zitten. Voor mij voelt dat goed.

Lysken, bij ons weten best veel mensen dat we in de mmm zitten. Sowieso hebben we het mijn ouders gelijk verteld dat dit speelde. Ik moet er niet aan denken dat ik het er met niemand over zou kunnen hebben. Dat zou het voor mij extra zwaar maken.

Mijn hele familie is op de hoogte, de meeste vrienden en ook bepaalde collega’s.



Framboos, na pregny heb je na 2 dagen eisprong. Daar weer 14 dagen bij is je testdag. Ik heb pregnyl gespoten op 19 maart en mijn testdag is 5 april.

Vanmorgen helaas ongesteld geworden, ik had een klein beetje hoop, want ik was vrijdagochtend erg misselijk en zaterdag hele dag heel ziek in bed gelegen. ‘s Morgens overgegeven en last van mijn buik. Blijkbaar toch iets verkeerds gegeten :frowning:

Gisteren voelde ik me weer helemaal oke. Gisteravond laat al het eerste druppeltje, vanmorgen begon het gelijk flink. Morgen weer naar de osteopaat, hopelijk kan ze wat doen aan mijn rugpijn.



Ik duik weer even onder dames, we zijn hier heel erg druk, tuinverbouwing alles gaat eruit en helemaal nieuw erin. Daarbij zijn de kittens weer zo goed als gezond en dus ontzettend stout! Ik kom handen en ogen tekort! Ik probeer me weer te richten op de leuke dingen en niet na te denken over mijn gewicht of zwanger worden. Het moment om de kliniek te bellen komt steeds dichterbij en ik vind dat zo naar! Ik wil niet terug naar die nare vent, ik wil een andere gyn, maar weet niet of je ook een second opinion in dezelfde kliniek kunt doen… Ergens vertrouw ik het niet omdat ik maar 10 dagen heb tussen eisprong en ongesteld worden, hij vond dat niet te kort, maar mijn gevoel zegt dat het dan niet kan nestelen omdat het dan al begint met opruimen… ik voel me gewoon even weer heel onzeker en zo “mislukt” in mijn vrouwzijn… :’(

Capage, dat gevoel van een mislukte vrouw zijn is zo ontzettend herkenbaar. Ik heb daar zelf ook regelmatig last van.

Balen dat je ongesteld geworden bent, elke maand heb je toch weer hoop.

Ik snap best dat je er tegen op ziet om terug te gaan naar iemand waarbij je je niet op je gemak voelt. Kan je niet om een andere gyn vragen?

Dat wil ik wel vragen als ik weer ga bellen. Vooralsnog ben ik nog niet genoeg afgevallen om er weer langs te gaan, pas 4 van de minimaal 8 kilo. En is het sowieso nog te vroeg om te bellen, ergens mei/juni pas…

Wat kan wachten lang duren… :roll: Heb er eerder niet zo’n last van gehad maar ben nu erg ongeduldig. Denk me ook steeds ‘anders’ te voelen. Heb lichte hartkloppingen en gisteravond erg opgezette buik en steken. Geen idee of dat goed of slecht nieuws is… Volgens mij kun je jezelf ook aardig gek maken door er veel mee bezig te zijn.



Even een ander vraagje: hoe hebben jullie die leuke tellers in jullie handtekening gezet? Ik kan ze nergens vinden!

Hoi meiden, mag ik hier ook komen kletsen? Ik klets ook bij het iui-topic, maar volgens mij is het hier iets drukker. Even voorstellen: Elle (niet mijn echte naam), 34 jaar, 1 dochter van 17 maanden die het resultaat is van iui (eerste poging raak). Twee weken terug de eerste iui gehad voor een tweede kindje, maar helaas vandaag ongesteld geworden. Zondag dus weer met clomid beginnen.

Framboos Je kunt hier http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=100583 meer lezen over banners.

Elle, gezellig! :mrgreen:

Hoi Elle, welkom hier. Jammer dat deze IUI niet geslaagd is.



Framboos, hoe voel je je nu?



Hier sinds gister misselijk, ik hoop dat het een goed teken is, maar ik wordt er ook bijzonder zenuwachtig van.

Welkom Elle, jammer dat de iui niet geslaagd is. Hopelijk is de volgende poging wel succesvol. Bedankt trouwens voor de bannerinfo :slight_smile:



Tijger, ik duim voor je dat het een goed teken is dat je misselijk bent. Je mag 5 april testen toch? Spannend! Ik heb een paar dagen ook wat ‘kwaaltjes’ gehad, maar gisteren voelde ik eigenlijk niets meer. Vanochtend wel een beetje duizelig. We wachten gewoon nog maar een weekje af…



Waar kopen jullie altijd zwangerschapstesten? Waar zijn ze in verhouding goedkoop maar ook betrouwbaar? Heb ze al een tijd niet in huis gehad, maar voor het geval ik volgend weekend mag testen…

5 april idd, dus nog een volle week. Jij 7 april toch?

Ik koop mijn testen bij de kruidvat, 2 voor 5 euro.

Als je nog goedkoper wilt kun je bv bij zwangerenkids.nl testen bestellen, maar die zijn wel minder gevoelig dan de kruidvattesten.

framboos ik heb altijd de testen van sensitest. Betaalbaar en betrouwbaar is mijn ervaring.



tijger spannend dat wachten he? Ik hoop dat je misselijkheid een goed teken is.

framboos ik heb altijd de testen van sensitest. Betaalbaar en betrouwbaar is mijn ervaring.



tijger spannend dat wachten he? Ik hoop dat je misselijkheid een goed teken is.