Doorverwezen naar de gyn kletsers-2

Framboos, een druppel aan de naald is niet erg, een druppel die terug loopt uit je buik ook niet. Gewoon zo doorgaan.

meiden, mag ik hier ook meeschrijven? Zie dat dit nog een actief topic is.

Wij hebben 2,5 jaar geleden onze 1e ICSI gehad die geresulteerd heeft in een prachtige dochter van inmiddels 1,5 jaar.

Vorige week hebben we een cryo terugplaatsing gehad, en sindsdien wisselt m’n stemming van hoop naar vrees. Gister had ik wat bruin/rozig verlies, heel weinig, maar toch. En net toen ik weer een beetje hoop had omdat het weg bleef had ik net wat rode ‘draadjes’ (heel fijn) door de smurrie van de utrogestan (lekker verhaal he). Dus ik zit een beetje in een dip, weet eigenlijk wel zeker dat het deze keer dus niet gelukt is en omdat we in mei op vakantie gaan moet ik nu 3 maanden wachten tot we onze laatste cryo kunnen gaan ontdooien… :cry:

Denk dus dat ik hier nog wel effies mee zal schrijven :frowning: en hoop jullie allemaal een beetje te ‘leren kennen’.

Welkom alicia! Hier allemaal in mmm dus herkenbare gevoelens en verhalen. Ben er zelf heel blij mee.

Ik ben Evi 34jaar en zit nu 2 jaar in mmm. 3e IUI met pregnyl

afgelopen woensdag gehad dus nu in de wacht… man maakt 90% antistoffen aan.

Als deze keer niet lukt dan volgende cyclus baarmoeder foto met vloeistof om te kijken of bij mij alles wel door loopt.

Waarom is icsi bij jullie gekozen?

Liefs evi

Hoi Alicia, welkom hier. Wat jammer dat jullie cryo poging mogelijk niet geslaagd is. Ik snap dat je baalt dat je zo lang moet wachten op de volgende poging.

Ik zelf krijg OI i.v.m. PCOS. Momenteel krijg ik daarvoor gonal icm pregnyll. Manlief en ik zijn bezig voor ons eerste kindje. Ik ben zelf 26 jaar.



Morgen weer follikelmeting, hopelijk gaat alles goed en groeit het lekker door.

Welkom Alicia, Ikzelf ben 30 jaar en ben samen met mijn vriend al 2 jaar bezig voor een kindje. We zitten nu bijna een jaar in de MMM. Wij doen IUI met hormonen. We gaan nu voor de 4e keer IUI doen, waarvan het de tweede keer met hormonen zal zijn.



Suus, hoe is het bij jou???

Ik ben ook benieuwd hoe het met Suus gaat.



Vanochtend had ik (eindelijk) een mooie follikel. De kleinste die vrijdag te zien was blijkt de dominante te zijn. Morgen moet ik weer voor follikelmeting en dan verwacht ik morgen of woensdag pregnyll te mogen zetten, wat dan tot gevolg heeft dat ik ca 40 uur na de pregnyllinjectie eisprong krijg.

Ik ben blij :dance:

Super Tijger!



Hier zit ik nog steeds te wachten op mijn menstruatie :wall: Door die Utrogestan blijft dat iets langer weg. Net nu ik weer met frisse moed erin wilde gaan…

Bij ons is gekozen voor ICSI omdat er bij mijn man weinig en weinig beweeglijke zaadcellen waren. Ik ben nu 38 dus de tijd begint ook voor mij inmiddels wel te dringen zeg maar. Die druk voel ik ook wel.

Heb net de poli gebeld en ik moet gewoon tot vrijdag doorgaan met de estradiol en utrogestan. Waarschijnlijk vloei ik wat rozig door m’n aankomende menstruatie maar het zou ook een bloedvaatje bij de baarmoedermond kunnen zijn (maar dat geloof ik zelf niet zo). Dus voor de zekerheid tot vrijdag doorgaan en dan testen. Bij negatieve test mag ik dan stoppen met medicatie.



Ben ook benieuwd hoe het Met Suusy is, die zou gisteren testen toch?

Welkom Alicia. Wat jammer dat het misschien niet gelukt is.



Wij zijn nu 15 maanden bezig voor een eerste kindje en zitten nog redelijk aan het begin van de mmm. Eerste onderzoeken gehad, die waren goed en inmiddels gestart met clomid ivm onregelmatige cyclus. Aankomende week weer terug naar de gyn.



Evi; Mag ik vragen waarom ze nu pas zo’n foto willen maken?

Ik heb eigenlijk geen idee…

Ik heb aangegeven dat ik vaak buikpijn heb en ook erge menstruatiepijn… Zelf dacht ik aan endometriose maar volgens arts eerst 3x iui want stel ik word zwanger dan heb ik er toch geen last van… Beetje vreemd he.

Maar heb bij deze keer wel heel goed gevoel dus spannend!!

Hopelijk is het allemaal niet nodig.

Hebben jullie ervaringen met die vloeistof in je baarmoeder spuiten en foto??

liefs

Bij mij hebben ze dat gedaan voor ik met de move in studie mee deed, dus voor deze cyclus. Het is geen leuk onderzoek maar het duurt maar kort. Je krijgt direct te horen of je eileiders doorgankelijk zijn, maar of ze endometriose direct zien weet ik niet.

Zie bannerloosheid ;-). Al een paar dagen ongesteld :frowning:

Helaas, helaas, al moet ik eerlijk zeggen dat ik het wel lekker duidelijk vindt :oops: . Het is heel jammer, maar voel me sinds tijden weer mezelf!

Ik kan weer echt genieten van dingen, die utrogestan maakte me best afgestompt …



Straks even bellen met de gyn. Afspraak maken voor “evaluatie”, maandje rust en dan onze frosty ontdooien.



Als dat ook mislukt wil ik even wachten tot het eind van het jaar om weer opnieuw met de hormoon zooi te beginnen…



Welkom nieuwelingen :mrgreen:

Evi, de foto zelf is niet pijnlijk maar je bm reageert wel een beetje op de vloeistof. Je kan het vergelijken met menstruatiekramp. Ik ben nu wel erg nieuwsgierig naar jou hoor :lol: Heb je geen facebook?



Suus, balen meis, maar ik begrijp het wel. Ik ben nog steeds aan het wachten tot ik ongesteld ga worden :wall: Dan kunnen we weer verder.

Suus dikke knuff. Balen meis.

Lieve Suus, wat jammer… :hug: Maar wel fijn dat je je nu beter voelt. Je hebt je energie en wilskracht hard nodig voor de volgende poging. Zorg maar goed voor jezelf de komende tijd :slight_smile:



Tijger, goed om te horen! Weet je al of je pregnyl mag spuiten? Ik moet morgen langs voor een echo en hoor dan ook of het al tijd is voor pregnyl of dat ik nog even door moet spuiten. Eerste rond en startdosering, dus ik houd maar rekening met dat laatste.



Alicia, welkom! Heb je inmiddels al duidelijkheid over wel of geen menstruatie? Ik ben 28 jaar en mijn man en ik zijn anderhalf jaar bezig voor ons eerste kindje, waarvan nu bijna 4 maanden in de MMM. Ik spuit puregon icm pregnyl wegens een onregelmatige cyclus en het uitblijven van een (goede) eisprong.

Becky wel raar hoor dat je ms weg blijft… Misschien toch nog een keer testen?

Mijn eerste wacht week zit erop. Pfff kan niet wachten tot ik een positieve test in handen heb…

@Evi2013 wrote:

Becky wel raar hoor dat je ms weg blijft… Misschien toch nog een keer testen?

Mijn eerste wacht week zit erop. Pfff kan niet wachten tot ik een positieve test in handen heb…




Door de utrogestanbolletjes kan het wel tot 7 dagen duren. We wachten dus maar rustig af. Verwacht wel dat het een dezer dagen komt. Ben in ieder geval niet zwanger. Test wad duidelijk.

@Evi2013 wrote:

Becky wel raar hoor dat je ms weg blijft… Misschien toch nog een keer testen?

Mijn eerste wacht week zit erop. Pfff kan niet wachten tot ik een positieve test in handen heb…




Door de utrogestanbolletjes kan het wel tot 7 dagen duren. We wachten dus maar rustig af. Verwacht wel dat het een dezer dagen komt. Ben in ieder geval niet zwanger. Test wad duidelijk.

Evi, veel sterkte met wachten. Kan me voorstellen dat dat vervelend is.



Ik ben net naar de gyn geweest voor een echo. Aan de linkerkant een follikel van 1,4cm. Die enorme grote (2,3cm) van de vorige keer zat er nog steeds, maar verwacht niet dat die iets gaat doen.



Ik moet nu doorgaan met de puregon en vrijdagochtend weer terugkomen. Hopelijk is 1,4cm dan 1,8cm geworden en mag ik pregnyl gaan spuiten. Vanaf welke ‘grootte’ mag dat bij jullie ongeveer?

Framboos, bij mij is het vanaf 18 mm dat ik pregnyl mag spuiten. Maar als het zo doorgaat zullen we weer een maand overslaan want ben nog steeds niet ongesteld :wall: