Doorverwezen naar de gyn kletsers-2

Denk er wel om. Als je nu overstapt naar ivf dat je nooit weer terug kunt naar iui.

Met dat is ons achterhoofd hebben we elke iui gedaan die we konden krijgen. Maar helaas…

Heb net via mp mijn maxo cosi verkocht :cry: :cry: :cry:

Lieve Krabje, dat is niet leuk :hug:



Ik dacht dat je wel nog terug kon als de IVF niet aanslaat :shock: Wow, dan is het misschien inderdaad maar beter om het aan te kijken allemaal. Probleem is nu dat ik hoogstwaarschijnlijk in de WW terecht ga komen en dus wel een baan zal moeten vinden. Welke werkgever zal zo flexibel omgaan met dit soort onderzoeken :cry:



Mag ik vragen wat bij jullie het ‘probleem’ was/is? :oops:

Dankjewel Krabje :-).

Heb er een hard hoofd in, vandaag wat krampen en een flinke steek.

We zullen zien zondag …

Suus, misschien wel innesteling? :pray:

Ja of niet…



Hoeveel mensen voelen dat? Volgens mij maar vrij weinig. Dus ik ga er niet van uit. Daarnaast, innesteling had vrijdag plaat smoeten vinden… en ik weet dat het langer duurt dan 1 dag om in te nestelen maar goed. Kan ook gewoon van de utrogestan komen…

We zullen zien zondag :slight_smile:

Suusy, niet de moed opgeven hè! Wie weet was die steek inderdaad de innesteling :slight_smile:



Ik had nog een vraagje aan jullie. Wie van jullie sport er en zo ja, hoe intensief? Ik sport ongeveer vier keer per week, waarvan 2 keer XCO (groepsles op sportschool, combi van kracht en conditie), 1 keer bodypump (voornamelijk kracht) en meestal nog 1 keer hardlopen. Ik vraag me af of teveel inspanning misschien een negatieve invloed zou kunnen hebben op de vruchtbaarheid? En wat is dan teveel? Heb het er met mijn arts nooit over gehad dus ben wel benieuwd naar jullie mening op dit gebied.



Morgenvroeg hoor ik of ik mag gaan starten met de puregon! :pray:

Nee hoor dat doe ik ook niet maar hoop is een schaars goed zullen we maar zeggen :-).



Tsja, wat betreft sporten daar zijn de meningen over verdeeld. Ik denk persoonlijk dat als je al lange tijd zo sport het niets uit maakt. Wel als je begint met klussen en dan ineens intensief gaat sporten.

Bij de terugplaatsing gaven ze wel het advies niet te intensief te sporten…

:think: :think:



misschien even navragen bij je gyn?



Spannend hoor! Hopelijk mag je starten :slight_smile:

Framboos, Volgens mij heeft Suus gelijk hoor. Als je al jaren intensief sport moet dat niet zoveel uitmaken. Zelf sporten wij 2 tot 3x in de week maar wij doen alleen een heel klein beetje kracht training en voornamelijk cardio.



Toen ik zwanger was van mijn :**: sportte ik ook erg veel. Wel 4x in de week.



En? Mag je starten met de Puregon?



Hier vandaag (vanmiddag) het gesprek op mijn werk. Ik ben erg benieuwd!

@SuusyQ wrote:

Ja dat is ook weer zo.

Dat wil je ook niet gelijk bij een nieuwe werkgever droppen…



Lastig, lastig. Nou wie weet is een nieuwe afdeling wel heel leuk. Wat is eigenlijk de reden dat je weg wil bij dit bedrijf? als ik vragen mag :shifty:




Ik lees nu pas dit berichtje van jou :oops:



Nou, hetr is in princiepe nog steeds dezelfde afdeling. Alle 3 de functies binnen onze vestiging zijn opgeheven en samengevoegd. De collega’s die blijven, daar ga je dan ook weer gewoon mee samenwerken.



Het is dus niet dat het een hele nieuwe afdeling gaat worden.



De reden waarom ik weg wil, is omdat je hier als kleuters wordt behandeld. Er totaal geen recpect is en de seniors denken dat ze boven je staan. Helemaal 1 in het bijzonder.

Suus & Becky, bedankt voor jullie mening over het sporten! Ik ga er ook vanuit dat het geen kwaad kan, maar je gaat toch op zoek naar externe factoren die het probleem kunnen veroorzaken. Becky, succes met het gesprek vanmiddag!



Ik ben net terug van het zkh! De follikel van 2,2 cm die er vorige week zat, zat er helaas nog steeds maar was niet verder gegroeid. Na overleg heeft de echoscopiste besloten dat ik toch gewoon met de puregon mag starten. Heb net de eerste injectie gezet en het viel me 100% mee. Jullie hadden gelijk :lol:



Wel vroeg ik me af of degenen die ook puregon spuiten het gebiedje waar je gaat injecteren vooraf schoonmaken met een alcoholgaasje? In mijn gebruiksaanwijzing staat dat dat moet, maar ze zitten er niet bij en de arts heeft er ook niets over gezegd.



Ik voelde het plekje waar ik geinjecteerd had na afloop wel, maar neem aan dat dat ‘normaal’ is?

Famboos ontsmetten met alcohol hoeft niet hoor.

Succes met spuiten.



Becky: Ons probleem bij prinsje was dat mijn lf te kort was en het zaad van manlief niet helemaal goed was.

Voor de 2e hadden we heel wisselende zaagopbrensten. Tussen de 0,8 en 35 miljoen… Maar uiteindlijk heeft het ws aan kijn eicellen gelegen. Ze zijn ws al te erg verouderd waardoor we slechte kwaliteit embryo’s hadden.



Suusy: kom op meis. Het kan nog alle kanten opgaan. Ik duim me suf voor je.

Vanmorgen iui3 gehad! En maar liefst 14miljoen zwemmers! Het was rustig dus mocht even blijven liggen en dat vond ik fijn. Heb er deze keer een heel goed gevoel bij!!!

29e mag ik testen dus de wacht weken zijn weer begonnen. .

Klote becky heb nog wel zo voor je geduimd…

Liefs Evi

Framboos, bij mij is er specifiek bij verteld door de fertiliteitsconsulente dat ik niet eerst hoefde te ontsmetten. Dat zou achterhaald zijn.



Evi, spannend. Hopelijk dit keer met succes.



Krabje, wat zuur dat jullie nu de babyspullen weg doen.



Becky, weet je al wat van je werk? En ben je ongi geworden of niet?



Suusy, niet de hoop opgeven meid. Duimen draaien hier voor je.



Gister 3e follikelmeting gehad, ze worden steeds maar niet groter dan ongeveer een centimeter. Als er vrijdag nog niks is gaan ze de dosering opschroeven.

Verder ook pregnyll meegekregen. Normaal geeft mijn ziekhuis dat alleen bij IUI, of als je ei niet uit zichzelf springt. Maar omdat ik mee doe met een studie, moet ik het wel gebruiken. Anders is het appels met peren vergelijken.

Spannend tijger!!



Evi spannend!! succes aan de 14 miljoen zwemmers!!



Framboos, ik deed ook niets ontsmetten met alcohol… :slight_smile:



Hier daarstraks bruin met afvegen… :cry:

ik hoop zo dat het niets is :pray:

Tijger, Helaas heb ik het niet geworden en zit ik vanaf woensdagmiddag dus al thuis. Nu eerst 2,5 week vakantie en dan vanaf 1 april vrijgesteld van werk. Ik heb tot eind mei de tijd om een baan te zoeken anders wordt het de WW :cry:



Helaas ook vandaag een negatieve test en moet ik dus stoppen met de bolletjes. Ze was erg bot aan de telefoon waardoor ik het nu even niet meer droog hou en alleen maar zit te huilen. Baal ook enorm dat J er nu niet is.



We hebben op 26 maart een afspraak met de gyn omdat ik wil weten wat onze kansen nu exact zijn. Ik lees overal dat ze met het “probleem” wat wij hebben direct door naar gaan IVF of ICsI. Ik wil weten waarom wij dan niet. Ons ziekenhuis staat er ook om bekend (website freya) dat flevoziekenhuis de meeste IUI doet. Ik vraag me dan werkelijk af waarom :cry:



Mag ik vragen wat bij jullie meiden, de reden is waarom jullie deze behandeling krijgen? Framboos waarom IUI en Suus, waarom jij ICSI?

Becky, dat is echt balen zeg, logisch dat je er even doorheen zit. Zo jammer dat je dan ook nog een botterik aan de telefoon hebt, dat is dan net de druppel.

Als ik jouw was zou ik ook wel willen weten wat je kansen zijn met IUI.

Hopelijk heb je wel snel werk, ook al is het een lastige tijd. Dikke knuffel van mij :hug:



Suusy, zolang het niet helderoord is, is er nog niks zeker. Hopelijk was het alleen een restje oud bloed dat even opgeruimd moest worden :pray:



Mijn follikels zijn eindelijk wat gegroeid :dance:

Maandag heb ik weer een echo en als alles goed doorgroeid zet ik dinsdag pregnyll en heb ik dan donderdag eisprong.

Tijger; Fijn dat het eindelijk wat gegroeid is. Succes meid!



Becky; Wat jammer dat je de baan niet hebt gekregen. Aan de andere kant was je zelf al aan het twijfelen en is de keus nu voor je gemaakt. Pak de tijd die je nu vrij hebt om uit te rusten, om nieuwe energie op te doen, zodat je er straks weer vol goede moed tegenaan kan. Er ligt vast ergens een heel leuke baan op je te wachten!

Extra kl*te dat je er ook nog een negatieve test overheen krijgt. Kan me voorstellen dat je het dan niet droog houdt. :hug:

Succes bij de gyn de 26ste en laat je niet wegsturen voordat jullie weten hoe of wat.



Suus; Ik duim voor je dat het niets is en je straks toch een positieve test in handen hebt.



Evi; Succes met de wachtweken. Hopelijk heb je wat om handen zodat de tijd wat sneller voorbij gaat.



Hier ook weer op het wachtbankje. Vanmorgen bloed laten prikken en volgende week naar de gyn. Ik heb er wederom geen goed gevoel bij. Mijn lichaam is erg rustig op wat kleine steekjes en gevoelige (.)(.) na.

Maar die 2 klachten heb ik zo ongeveer een hele cyclus lang, dus dat wil niets meer zeggen.

Ben benieuwd wat de gyn volgende week te zeggen heeft…

Becks, zaadkwaliteit van manlief daarom ICSI, dat is meestal de reden om gelijk ICSI te doen. Andere reden kan zijn weinig bevruchting bij reguliere IVF poging.



Vervelend van je baan en nog rotter van die test :hug:



Dank meiden, laten we hopen dat er wat opgeruimd moet worden, heb alleen het idee van niet. Buik is minder opgezwollen en (.)(.) minder pijnlijk. Gisteren hoofdpijn en dan heb ik wel vaker voor menstruatie… ach ja



Keep in smiling :mrgreen:



Iedereen succes met de wachtweken :dance: :pray:

Krabje, thanks :slight_smile:



Suusy, ik hoop zo dat het inderdaad een oud restje was!



Becky, bij mij geen IUI maar alleen nog ovulatie-inductie. Heb nog geen idee wat een eventuele volgende stap gaat zijn. Ik hoop dat je volgende week duidelijkheid krijgt van de gyn!



Tijger, fijn dat je follikels wat gegroeid zijn. Hopelijk blijven ze dat doen en kun je volgende week lekker aan de klus :slight_smile:



Hier nu 3 dagen bezig met puregon. Gelukkig nog nauwelijks of geen last van bijwerkingen. Wel wat moe, maar dat komt misschien ook omdat ik een vrij drukke week had/heb. Wel elke keer een druppel aan de naald bij het eruit halen. Let er juist extra op dat ik de naald niet te vroeg terughaal. Iemand enig idee hoe ik dat kan voorkomen? Benieuwd naar de echo woensdag!

Dat kan gebeuren framboos, dat wil niet zeggen dat het medicijn niet werkt. Komt altijd genoeg binnen :-).