Doorverwezen naar de gyn kletsers-2

Pregnyl bedoel ik ook haha, ach ja al die namen pregnyl, puregon, progesteron haha lijkt allemaal op elkaar :wink: lijkt op HCG geloof ik, en daar reageert de zwangerschapstest dus ook op vandaar ā€¦ :think: Krijg je zoƂĀ“n valse streep, die hoef ik niet :hand:

en ik las dat het tot 14 dagen in je lijf kon blijven ofzo dus wilde zeker weten dat het foetsie wasā€¦

@SuusyQ wrote:

Pregnyl bedoel ik ook haha, ach ja al die namen pregnyl, puregon, progesteron haha lijkt allemaal op elkaar :wink: lijkt op HCG geloof ik, en daar reageert de zwangerschapstest dus ook op vandaar ā€¦ :think: Krijg je zoƂĀ“n valse streep, die hoef ik niet :hand:

en ik las dat het tot 14 dagen in je lijf kon blijven ofzo dus wilde zeker weten dat het foetsie wasā€¦




Nee, de progesteron heeft geen invloed op een zwangerschapstest is mij verteld door de verpleegkundige :wink: De pregnyl daarentegen wel. Maar dan is het ook afhankelijk van hoeveel eenheden je spuit. Ik had 5000 eh en die moet als het goed is nu uit mijn lichaam zijn. In ieder geval wanneer ik mag testen, is hij uit mijn lichaam dus dat scheelt wel :mrgreen:





Ik heb vanmorgen een sollicitatie voor een functie intern ingetrokken. Ik trok het echt niet meer. Gisteren het punt bereikt dat ik echt ben gebroken. Kon alleen maar huilen en spugen van mijn eerdere beslissing. Want ik heb enkel en alleen op die functie gesolliciteerd omdat ik een vast inkomen wilde hebben, maar het is het me niet waard als ik er aan onderdoor ga. En dat was aan het gebeuren.



Heb wel nog een interne sollicitatie lopen en die hou ik wel aan want die lijkt me echt supergaaf. En ja ik weet dat het beter is vanuit baan te solliciteren maar mijn gezondheid is me belangrijker. :oops:

Vanmorgen echo gehadā€¦ groeit maar 1 ei. Dit weekend ovulatie testen en maandag of dinsdag voor het eerst zonder pregnyl iui 3 tegemoetā€¦ pfffff geen idee waarom nu niet maar wel fijn want die bijwerkingen zijn vervelend vind ik.

X

Evi, heb je niet gevraagd waarom je geen pregnyl hoeft te spuiten?



Hier Denk Ik dat we ook weer doorgaan naar de volgende ronde. Heb totaal geen symptomen dat ik zwanger zou kunnen zijn. Wel af en toe krampjes maar dat kan door de Utrogestan komen.

Evi, heb je niet gevraagd waarom je geen pregnyl hoeft te spuiten?



Hier Denk Ik dat we ook weer doorgaan naar de volgende ronde. Heb totaal geen symptomen dat ik zwanger zou kunnen zijn. Wel af en toe krampjes maar dat kan door de Utrogestan komen.

Mijn ei groeide snelā€¦ was al 14mm. Moest zaterdag ovulatietest doen maar negatief. Vandaag moest weer, ook negatief. Nu morgen weer en als die positief is dan dinsdag iui 3. Ik moet zeggen na 2 jaar mmm begin ik toch hoop te verliezenā€¦ hebben jullie daar ook last van?

Becky hou moed! Ik voelde me steeds zwanger en was het dan niet dus misschien is het juist positief dat je weinig klachten hebt.

Liefs Evi

@Evi2013 wrote:

Mijn ei groeide snelā€¦ was al 14mm. Moest zaterdag ovulatietest doen maar negatief. Vandaag moest weer, ook negatief. Nu morgen weer en als die positief is dan dinsdag iui 3. Ik moet zeggen na 2 jaar mmm begin ik toch hoop te verliezenā€¦ hebben jullie daar ook last van?

Becky hou moed! Ik voelde me steeds zwanger en was het dan niet dus misschien is het juist positief dat je weinig klachten hebt.

Liefs Evi




Lief van je Evi! :-* Ik herken je gevoel maar al te goed. Dit jaar in juni zijn we twee jaar bezig voor een kindje en al een jaar in de MMM. Helaas door mijn gezondheid hebben we al een paar keer een ronde over moeten slaan.

Hopelijk is het ons alsnog gegeven om een kindje te mogen verwelkomen. :pray:

Vandaag zijn hier de gesprekken begonnen. Vandaag krijgen de mensen te horen of ze zijn aangenomen of niet. Ook de oprotpremie wordt duidelijk gemaakt vandaag.



Ik ben zo blij dat ik de ene sollicitatie heb ingetrokken. Nu is het alleen afwachten op het antwoord van de andere sollicitatie. Eerlijk gezegd weet ik niet wat ik wil. Wil ik aangenomen worden of wil ik echt ergens anders beginnen met een gigantische nieuwe start.



Af en toe ook wel moeilijk, want dan wil ik stiekem testen maar elke keer als ik dan moet plassen bedenk ik me toch. Officieel moet ik woensdag ongesteld worden en mag ik vrijdag pas van het ziekenhuis testen. Ik ben gewoon erg bang dat hij negatief zal zijn :oops: Ik heb echt op de krampjes na nergens last van. Geen gevoelige boobs meerā€¦

Bedankt meiden, voor jullie mening over het injecteren. Ik heb uiteindelijk besloten ervoor te gaan, in plaats van een nieuwe ronde Clomid.



Becky, ik duim voor je hoor! Probeer niet alle hoop te verliezen, hoe moeilijk dat ook is. Hoe beviel jouw eerste ronde met prikken, behalve dat je het lastig vond het elke dag op dezelfde tijd te doen?



Evi, ik ben nog niet zo lang bezig als jij maar kan me goed voorstellen dat je na twee jaar de moed een beetje kan verliezen. Ik hoop echt voor je dat er snel een eind komt aan die mmm :hug:



Ik ben donderdagmiddag bij de fertiliteitsarts geweest om uitleg te krijgen over de puregonpen en er is nog snel een echo gemaakt om te kijken of ik zaterdag zou mogen beginnen. Het zou dan cyclusdag 3 zijn, omdat ik donderdag ongesteld was geworden. Maar helaas, er zat nog een grote follikel van ongeveer 2 cm en die moet weg zijn voordat ik mag beginnen.



Moet nu woensdagochtend terugkomen voor een nieuwe echo, en dan hopelijk groen licht. Maar weten jullie of het kwaad kan dat ik dan al op cyclusdag 7 zit, in plaats van 3? Volgens de bijsluiter moet je namelijk op cd 3 beginnen. Dat staat er toch niet voor niks lijkt me?

Framboos, het prikken viel me echt verder mee. Ik had in het begin een beetje last van de bijwerkingen maar die zijn nu ook helemaal weg.



Ik denk dat het niet heel veel uitmaakt hoor, anders hadden ze dat wel gezegd in het ziekenhuis :wink:



Ik probeer de hoop ook niet te verliezen maar is wel moeilijk. We zijn al zolang bezig. We willen gewoon zio graag en we zijn ook wel toe aan goed nieuws op dit gebied.

Vanmorgen in ziekenhuis geweest. Hele weekend geen positieve ovulatietest.

Nu vanavond weer Pregnyl spuiten en woensdag IUI nummer 3.

Wel op de 13e en dat is onze geluksdag!!!

Dus wie weet!!

Becky, spannend spannend spannend. Bijna testen!! Duim voor je!

Liefs Evi

Suus, hoe is het met jou?

Terug van een weekendje weg. Nu nog maar 7 dagen wachten :mrgreen: :mrgreen:

Mezelf lekker bezig houden helpt. Zorgt er voor dat de dagen wat sneller gaan. Verders ontzettende pijnlijke (.)(.). Maar dat heb ik al vanaf het moment dat we met spuiten begonnen en door de utrogestan is het er niet minder op geworden. Wel bijzonder gevoel in mijn tepels, anders dan normaal zeg maar dus ik hoop dat, dat goed is, ook wat steekjes gehad van het weekend dus hopelijk was dat de innesteling :pray: :pray:

Maar ja, verder dus geen zwangerschapsklachten of iets. 50/50 dus. Of het blijft plakken, of niet :mrgreen:



Spannend Evi, hopelijjk brengt de 13e jullie geluk!! :pray:



Becks hoe is het met jou??



framboos hoe is het met jou??

Ik vond het prikken overigens echt meevallen! Die utrogestan bolletjes 10x irritanter, die moeten elke 8 uur op hetzelfde tijdstip, we zijn begonnen op 7 uur sochtends, dus ik bof haha, maar is voor het goede doel.

Wat betreft het prikken, als je eens een minuutje eerder of later (of zelfs een uurtje eerder of later) zit is het niet zo dat heel de zaak voor niks is hoor. Het mooiste is elke dag op dezelfde tijd mja, soms heb je ook nog een normaal leven naast je MMM leven en ja dan loopt het wel eens anders! Niet te druk over maken :-).

ik vond de naald van de puregon prettiger dan die van de decapeptul eigenlijk. De puregon naald is echt super dun nl :-).

Framboos, groot gelijk dat je voor FSH bent gegaan. Het prikken stelt echt niet zo veel voor, het zijn mini naaldjes.

Volgens mij kun je elke cd beginnen met FSH, zolang je maar cyste vrije eierstokken hebt. Maar bij ons in het ziekenhuis starten ze ook op cd 3 of 4.



Suusy, ik hoop dat geen klachten niet betekent dat je niet zwanger bent :pray:



Becky, ik ben benieuwd hoe alles met je werk gaat lopen. Je angst voor een negatieve test begrijp ik heel goed, daar heb ik ook steeds last van.



Evi, jammer dat je alsnog pregnyll nodig had. Duimen draaien dat het dit keer gelukt is.



Helaas waren er geen grote follikels te zien op mijn echo, er is niks gegroeid. En daar baal ik echt enorm van. Ik moet gewoon doorspuiten en woensdag weer voor een follikelmeting komen. Ik hoop wel dat als er woensdag nog niks is, dat ze dan de dosering wat op gaan voeren.

Evi, dank je meis!



Suus, hier gaat het oke. Heb helemaal geen kwaaltjes meer. Borsten zijn niet meer gevoelig ook. Wel heb ik door de utrogestan last van krampjes en die maken me weer onzeker :shifty: Daardoor durf ik eigenlijk ook niet te hopen. Misschien dat we toch woensdag gaan testen :angel: Wilde in eerste instantie mijn menstruatie afwachten maar die kan door de utrogestan ook uitgesteld wordenā€¦dus daar schieten we niets mee op :wall: waar zijn jullie heen geweest?



Tijger, ja anders ik wel :lol: Het blijkt dat in de vaststellingsovereenkomst is vastgelegd dat niemand over de correctiefactor mag praten :roll: Aan de ene kant begrijp ik het wel omdat ze bang zijn dat nog meer mensen hun sollicitatie intrekken. Aan de andere kant ben ik bang dat het voor ieder verschillend uitpakt. Weet niet of dat mag maar jaā€¦Ik zal moeten wachten tot woensdag :wall:

Becky, ik ga er ook maar vanuit dat het niet uitmaakt. Neem aan dat ze er in het ziekenhuis meer van weten dan ik. Ik hoop dat morgenochtend alles klein is en ik mag beginnen! Ben al een stuk minder ā€˜nerveusā€™ over die naald :slight_smile: Wanneer ga jij testen? Morgen al of wacht je tot vrijdag?



Veel succes alvast morgen Evi! Hopelijk brengt de 13e inderdaad geluk!!



Suusy, het begint op te schieten nu he! Fijn!! Ik blijf voor je duimen hoor :pray: Wat is utrogestan eigenlijk? En waarom zijn jullie daarop overgestapt? (Hoop niet dat ik nu iets doms vraag, haha)



Tijger, dankje. Ik ben er nu ook geruster op dat het prikken mee zal vallen. Morgen mag ik hopelijk starten! Is dat trouwens altijd zeven dagen prikken en dan een echo, of verschilt dat ook?

We hebben vanmorgen al gestest :oops: Hij was negatief :frowning: De krampjes komen dus echt door de utrogestan. Toch testen we vrijdag weer omdat als hij dan nog negatief is(waar wij wel vanuit gaan) Ik dan pas mag stoppen met de utrogestan.



Begin ook steeds meer te twijfelen of wij wel de juiste behandeling hebben. De arts had het destijds wel over IVF maar gaf aan dat we ook eerst IUI konden proberen. Dus dat hebben we ook gedaan.



We zitten erover na te denken om nu nog 1 ronde met hormonen te doen en dan alsnog over te stappen naar IVF. De kwaliteit van zijn zaadjes gaan ook steeds meer achteruit. Begonnen we met 5 miljoen, waren het er de afgelopen keer maar 1,4 miljoen.

Becky hoeveel pogingen heb je al gehad dan?

Bij ons zei de gyn ook dat we in aanmerking kwamen voor ivf/icsi maar dat hij eerst 6 iuiā€™s wou proberen. Ik was het daar niet mee eens maar we deden het wel. Bij de 2e iui was ik al zwanger.



En voor de 2e hebben we de icsi zo lang mogenlijk uitgesteld. Eerst 9 iuiā€™s en toen pas over op icsi.



Dus meid kop op, houdt moed, Het komt goed. HEb vertrouwen. Dikke knuffel!.



Sorry ik blijf inbreken hier :mrgreen:

Suusy duimpjes draaien voor je!

@Krabje wrote:

Becky hoeveel pogingen heb je al gehad dan?

Bij ons zei de gyn ook dat we in aanmerking kwamen voor ivf/icsi maar dat hij eerst 6 iuiā€™s wou proberen. Ik was het daar niet mee eens maar we deden het wel. Bij de 2e iui was ik al zwanger.



En voor de 2e hebben we de icsi zo lang mogenlijk uitgesteld. Eerst 9 iuiā€™s en toen pas over op icsi.



Dus meid kop op, houdt moed, Het komt goed. HEb vertrouwen. Dikke knuffel!.



Sorry ik blijf inbreken hier :mrgreen:




Dit was de derde poging ā€œpasā€. Helaas door mijn ziekte hebben we al een aantal keer verstek moeten laten gaan. De arts gaf destijds in het eerste gesprek ook al aan dat we door konden naar IVF maar wilde ook inderdaad eerst IUI oproberen. Echter door ā€œonsā€ probleem en de ervaringen die ik lees, ga ik steeds harder twijfelen of dit wel het juiste behandelplan is.