Doorverwezen naar de gyn kletsers-2

@SuusyQ wrote:

Ow… Ik dacht een een mooi bedrag iets van 50.000 ofzo… (daar zou ik het wel voor doen hoor. Mja ik heb dan ook geen verstand van reorganisaties :shifty:



Zijn er nog andere bedrijven waar je wel zou willen werken/waar plek is?



Thanks voor de duimen :-*




Hahaha, nee was dat maar waar! Dan had ik het wel aangepakt :mrgreen:



Ja, er zijn wel wat bedrijven, maar of die zo flexibel zullen zijn met mijn uren en weg gaan voor het ziekenhuis :think:

Ja dat is ook weer zo.

Dat wil je ook niet gelijk bij een nieuwe werkgever droppen…



Lastig, lastig. Nou wie weet is een nieuwe afdeling wel heel leuk. Wat is eigenlijk de reden dat je weg wil bij dit bedrijf? als ik vragen mag :shifty:

Suus ik ga kaarsjes branden voor je.

Doen we ook al om onze kleine in mijn buik te houden :wink:

:pray: :pray: :pray: :pray: :pray:

Suusy, duimen draaien hier hoor. Spannend meid.



Becky, wat een gedoe met je werk. Ik snap dat je in je huidige situatie eigenlijk niet van werkgever wilt veranderen.



Lysken, fijn dat de bijwerkingen je zo meevallen. Ik ben in de groep geloot die FSH injecties krijgt (zonder IUI dus).



Hoewel ik duidelijk minder bijwerkingen heb dan met clomid (zeker als je het vergelijkt met de eerste ronde clomid) ben ik toch wel erg moe van de hormonen. Hopelijk wordt dat snel wat minder.

Zo veel gebeurd hier! Ik ga duimen voor jullie dames!



Ik doe het eens een maand zonder gedoe, de thermometer ligt in de la en daar blijft íe mooi en we vrijen als we zin hebben! Eens kijken of dat “loslaten” helpt :slight_smile:

Dus als jullie me missen, dan ben ik er gewoon ff niet mee bezig. Het is hier druk genoeg met 2 kittens (ja het zijn net kleine kinderen, met vieze poeppoten die ik dan weer moet schoonmaken, speeltjes opruimen en poetsen, poetsen, poetsen van de troep die ze kunnen maken) en daarnaast een grote opdracht qua eigen bedrijfje en gewoon nog werken en de normale afspraken met fysio’s en osteopaat e.d.

Suusy, ik duim ook heel hard mee!!



Tijger, wat vervelend van die moeheid maar wel fijn dat de bijwerkingen tot nu toe minder erg lijken dan bij clomid.



Ik had vandaag de telefonische afspraak met de fertiliteitsarts. Progesteron bleek 4,3 en daarmee niet verhoogd. Zou dus betekenen dat ik geen eisprong heb gehad :frowning: Ze weten niet wat er aan de hand is, maar stellen me nu twee opties voor: of een tweede ronde clomid icm pregnyl, of overstappen op hormooninjecties. Ik ben er nog niet helemaal uit, maar neig naar dat tweede. Ik hoopte dat jullie me als ervaringsdeskundigen misschien wat wijze raad zouden kunnen geven… Iemand? :slight_smile:

Dank voor alle duimpjes :D.





Framboos; Wat zouden de hormooninjecties anders doen dan de clomid icm pregnyl?

Zijn de resultaten daar beter van?

Framboos, balen dat je geen eisprong hebt gehad. Wat bijzonder dat je de keus krijgt om nu al naar hormooninjecties te gaan. In mijn ziekenhuis mag dat zo snel pas als je ook niet op 100 mg en 150 mg reageert.

Als ik de keus kreeg in jouw situatie zou ik voor injecties kiezen, je schijnt met hormooninjecties sneller zwanger te zijn, omdat je vaak meer eitjes in een cyclus hebt. Daardoor heb je wel meer kans op een tweeling.

Zonder hulp is de kans op een tweeling 1%, met clomid 7% en met FSH injecties 25%. Dus dat wordt wel een serieuze kans.

Suusy hoe was de tp? Hoeveel cellig was ie? Ik zie dat je ook een cryo hebt?

Mooi zeg! Succes in de wachtweken.

Framboos, ik durf het je niet te zeggen. Bij ons werken ze niet meer met clomid maar gebruiken ze direct hormooninjecties.



Ik had ook meteen 3 mooie eitjes terwijl ik er normaal van mezelf maar 1 heb. Bij ons zeggen ze inderdaad ook dat de kans met injecties iets groter ligt dan met pilletjes.



Moet zeggen dat het prikken ook best wel meevalt. Het klinkt eng maar dat valt echt wel mee. Ik moet Lucrin en menopur prikken en om mijn eisprong op te wekken, prik ik pregnyl 1x.



Ik mag pas volgende week vrijdag testen en vind dat nog zo lang duren :shifty:

Framboos, als ik dat zo lees zou ik voor de injecties gaan (tenzij je bang bent voor naalden ofzo;-) ). Wel vervelend dat je geen eisprong hebt gehad :hug:



Krabje: Ze hebben niet gezegd hoeveel celig ze waren (en in the heat of the moment ben ik het vergeten te vragen :shifty: ) Alleen dat er 2 heel goed uitzagen en de 3e niet en dat de 3e ook achterliep.

Wat ik op het net kan vinden is dat er op dag 3 zo’n 6 tot 8 cellen zijn. Ik ga er eigenlijk van uit dat ze bij ons er zo uit zien (anders noem je ze toch niet heel goed/heel mooi?? :think: ) en vanaf 6 cellen gaan ze de vriezer in, begreep ik … Dus ik gok daarop :wink:



dus nu inderdaad wachten ;-).

Becky snap je helemaal dat wachten is gewoon killing! En dan zorgt je lichaam dankzij die hormonen ook nog eens elke keer voor het gevoel dat je zwanger bent… blehhhhhh.

Ik ga vrijdag weer echo en dan denk ik volgende week donderdag IUI3. Als dat niks wordt gaan we denk ik over naar ivf. Heb je gisteren editie nl gezien over ivf… alsof het niks voor stelt. Tot je het zelf allemaal mee maakt… weet jij of iui wel gewoon vergoed wordt?

Liefs

Tijger, inderdaad heel erg balen… Zeker aangezien ik gisteren jarig was en het al zo’n beetje als verjaardagscadeautje had voorgesteld. Ik had ook niet verwacht dat ze meteen al op een ander behandelplan zouden willen overstappen. Maar nu ik het zo hoor neig ik toch naar de injecties. Al moeten we dan inderdaad serieus rekening houden met de kans op een tweeling :slight_smile:



Becky, thanks. Goed om te weten dat het dus overal anders gaat en ook een fijn idee dat het prikken meevalt. Daar was/ben ik nog wel een beetje bang voor. Maar ik weet waar ik het voor doe en dat scheelt al de helft… Hoe lang ben jij al met die injecties bezig? Dat wachten met testen is vervelend… veel succes en ik duim voor je!



SuusyQ, ik denk inderdaad dat ik voor de injecties ga. Morgenmiddag mag ik langskomen in het ziekenhuis en krijg ik een uitgebreide uitleg over het injecteren. Ben benieuwd!

Frambos, wat goed dat je zo’n uitleg krijgt, hopelijk dat er dan veel duidelijk word! (ik vond het in ons ziekenhuis wat tegen vallen :shifty: dus vooral vragen!! ) Wel vervelend idd dat ze veranderen van plan, maar wie weet heeft dat meer effect :pray:

Wat betreft het prikken viel mij alles mee, behalve de pregnyl dat was een minder prettige maar wel te doen hoor! Spannend hoor! Hou ons op de hoogte





Tweeling lijkt me trouwens echt super leuk!! (ook zwaar etc.) Maar ik baalde echt even toen ik hoorde dat er maar 1 ei terug mocht :oops: Met dat ene ei zijn we nu heel blij hoor :mrgreen: :wink:



wachte?!, poep derop :hand: :hand: :hand: :hand: :hand: :hand: :hand:



Misschien kunnen we elkaar zwanger kijken :think: :think:

Ik vind dat een betere manier :mrgreen:

Wat een spannende periode meiden! Mijn duimen draaien volop.



Framboos; Wat balen dat je geen eisprong had… :frowning:

Weet je toevallig al hoeveel procent je meer kans hebt op een zwangerschap met injecties tegenover clomid? Hoeveel procent meer kans heb je op een meerling? (Toch niet geheel onbelangrijk denk ik ivm werk, tijd, financieen e.d.) Laat je in ieder geval goed voorlichten.



Weet iemand wanneer je eisprong ongeveer valt met clomid? Ik begin nu toch een beetje te balen dat we de echo hebben afgezegd…



Misschien een heel persoonlijke vraag, maar wat doet het (niet) zwanger worden met jullie seksleven?

Hier zie ik er soms wel wat tegenop… Het is soms zo’n moeten en niet altijd even makkelijk om de “zin” te maken :oops: Voel me hier wel schuldig om en weet af en toe niet goed wat ik ermee aan moet…

Probeert iedereen zwanger te maken door intensief te staren

Zonder dollen, wachtweken zijn vreselijk Suusy.



Lysken, met zou je een eisprong mogen verwachten tussen dag 12 en 20.

Tja, de verplichte nummertjes vind ik ook niet leuk. Zeker niet als ze in een stressvolle periode moeten. Daar buitenom is het meestal wel prima.



Evi, is er een specifieke reden dat jullie al na 3x IUI naar IVF door zouden gaan? Is het zaad zeer slecht bij jullie?

De maanden dat we er mee bezig waren voelde het soms wat geforceerd de maanden dat we probeerden er niet mee bezig te zijn liep het wel “spontaner.”

Nu is het echt 3 keer niks. Maar dat komt vooral omdat ik nog wat last heb van m’n onderbuik en we onze boon er niet uit willen wiebelen (ik weet dat, dat niet kan!! maar goed… :shifty: ) Dat trekt, na deze spannende weken ook wel weer bij.

Er over praten is wel heel belangrijk!! (althans dat vind ik) Ik kaart dat soort onderwerpen (sekseven, het minder man/vrouw voelen door de mmm etc.) regelmatig aan. Dat hoeft niet te betekenen dat je er last van hebt, maar gewoon om het gesprek op gang te houden en te laten merken aan de ander dat hij/zij nog steeds leuk gevonden word. Je wordt toch een soort medische broedfabriek, of je dat nou wil of niet. En hoe interessant ik dat ook vind, die technieken, ik heb ook gewoon gevoel.

Communication is key :slight_smile:



Thanks voor je gestaar tijger, dat helpt vast!! :mrgreen:

Evi, bij mij wordt gewoon alles vergoed. Moet alleen een kleine bijdrage betalen aan de ultrogestan. Maar ik geloof dat bij mij IUI onbeperkt vergoed wordt. Maar dat zal je even bij de eigen verzekeraar meoten navragen. Ikz it zelf bij Achmea.



Framboos, dit was mijn eerste maand met prikken :lol: Ben wel blij dat ik er even vanaf ben, maar meer omdat het steeds rond dezelfde tijd moet en ik wil dat nog weleens vergeten. Moest dan ook echt een wekkertje zetten :lol:



Vandaag zijn de brieven bij iedereen binnen gekomen met de uitnodigingen voor een gesprek voor volgende week dinsdag. Dan krijgen we te horen of we wel of niet aangenomen zijn.



Stiekem hoop ik echt dat ik niet aangenomen ben :silenced: Ik wil gewoon erg graag weg hier! Een hele nieuwe start!

Spannend Becks!!



Wat betreft medicatie, ik moest alles betalen, althans het eigen risico. Das toch 350 euro. Maar misschien is dat anders met IUI en IVF-ICSI?





Is het trouwens te vroeg voor de progesteron om uit mijn lichaam te zijn???



uiteraard kon ik het niet laten en heb ik getest om te kijken of er nog wat in mijn lijf aanwezig was, waren allebei omo wit… :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :shifty:

Oh dat weet ik niet eigenlijk. J heeft wel aanslag gehad van eigen risico maar ik niet.



Progesteron maakt toch niet uit? Is toch hcg wat belangrijk is? Vsn bv de pregnyl?