Doen jullie wel

ik ga morgen ook eens zoeken :oops: Nooit geweten dat ik 2 filters had, is dat bij elke droger??? :shifty: :oops:

Ik weet niet eens of mijn droger die wel heeft?

Mn wasmachine wel, daar haal ik regelmatig een sokje uit :mrgreen:

weet ik neit of dat bij elke droger is… geen idee.



mischienkanje het op internet vinden meid…



Celes

Carlo heeft dat andere filter inderdaad gevonden, het viel mee er zat niet veel stof in :slight_smile:

@Annaatje wrote:

regelmatig de filter van je droger schoonmaken?




Bedankt voor de reminder :thumbup: Ik heb 'm vandaag nav dit topic weer schoongemaakt. Het is er even bij in geschoten de laatste tijd.

Ik maak hem best vaak schoon onder de douche (de droger staat naast de douche).

Ook zuig één keer in de week mijn andere filter en die rubbere ring eromheen (mijn droger staat elke weekend te draaien, dus daarna even lekker schoon zuigen voor het volgende weekend).



Ook haal ik na elke droogbeurt mijn gewone filter leeg.

Af en toe denk ik wel eens blijft er nog wel wat van mijn kleding over zo veel pluis zit er dan weer in. :?

Dus jij heb 3 filters ? :think:

Nee, maar twee hoor. :smiley:

Maar die in de deur, die haal ik elke droogbeurt leeg en die ring daarom heen zuig ik elke week en die filter die onderin zit, die stop ik onder de douche.

Ehmmmm nog nooit gedaan geloof ik, ja of mijn man die het dan niet zegt



Van de week kapte wel de vaatwasser ermee. Athans, er bleef water in staan. Dat had ik al een keer vaker meegemaakt dus ik dacht dat dat ding weer verstopt was. Dus ik weer muscle er ingedaan maar de formule van dat spul is verandert ofzo… want ik keek even een tel niet en toen had ik een schuim party in de keuken…



Maandag komen ze dat ding maken… schijnt dat de truus na 6 jaar zijn waterstand soms niet goed bij kan houden omdat dan de buisjes die langs je vaatwasser lopen vies zijn ofzooooooooooo



ben benieuwd, anders moet er een nieuwe komen of alles met de hand… gelukkig moet ik werken van het weekend en zondag uit eten dus dat scheelt weer :slight_smile:

Heb je er twee dan? :think: Nooit geweten. Bij de deur doe ik altijd na het droogbeurt zeg maar.

heb ik nog een filter??

is dat ook bij condensdrogers? :roll:

Ik heb ook een condensdroger, maar die pluizen uit die ander filter zijn vochtig, dus ik ga er niet met de stofzuiger aan. Ik spoel die filter onder de douche goed schoon en de filter die in de deur zit doe ik ook na elke was.



Ik merkte dat de was ineens op 80 minuten niet meer droog was, dus meteen die (natte) filter schoon gemaakt en nu doettie het weer.

Trouwens: ik zet ook de wasmachine en droger uit als ik de deur uit ga, tenzij ik even gauw op en neer loop naar de Super hier om de hoek, dan niet.



Wij hebben een indesit wasmachine en rechts onderin kunnen we bij de filter. Hubbie heeft dat vorige keer gedaan, maar volgens mij hoefde hij niks te schroeven of te doen en kon dat klepje zo naar voren (dus ook al zou de wasmachine klem staan, dan nog kun je er gewoon bij) bij die van ons dan.

Wij merkten ook ineens dat de wasgoed niet meer droog werd :think:

Ik moest hem soms 2x laten draaien. Dus een monteur gebeld en die begon over een 2e filter en dat de voorrijdkosten €55,00 waren.

Dus toen op zoek :shifty: en ja hoor een 2x filter :shifty: als 13 jaar niet schoongemaakt :shifty:

Ik wist niet dat hij er zat :oops:



Oh en hier staat ie ook aan als ik niet thuis ben of 's-nachts als wij slapen :oops:

Maar als ik jullie zo hoor is dit dus niet verstandig :oops:

Wat gek toch! Ik heb ook een condensdroger (sinds 1,5 maand ofzo) en in de hele gebruiksaanwijzing staat niets over een tweede filter.

Ik maak na iedere droogbeurt het pluizenfilter schoon, maar een tweede… zou echt niet weten waar die dan zou moeten zitten. En ik vind het vreemd dat dit dan niet gewoon wordt benoemd in de gebruiksaanwijzing :eh:

@victoria wrote:

Wij merkten ook ineens dat de wasgoed niet meer droog werd :think:

Ik moest hem soms 2x laten draaien. Dus een monteur gebeld en die begon over een 2e filter en dat de voorrijdkosten €55,00 waren.

Dus toen op zoek :shifty: en ja hoor een 2x filter :shifty: als 13 jaar niet schoongemaakt :shifty:

Ik wist niet dat hij er zat :oops:



Oh en hier staat ie ook aan als ik niet thuis ben of 's-nachts als wij slapen :oops:

Maar als ik jullie zo hoor is dit dus niet verstandig :oops:




Heb jij een afvoerdroger of een condensdroger.

Want de conclusie was volgens mij dat een afvoerdroger er 2 heeft en een condensdroger 1.

Dus Mar10e, die ene is in jouw geval voldoende…stop maar met zoeken meid… :wink:



Enne, idd ik zou echt de droger niet meer aan doen hoor Victoria, 's nachts of als je weg bent.Is gewoon echt veiliger.

Daar heb ik echt nooit bij stil gestaan :oops:



En ik dacht dat de condensdroger juist 2 filters had :mrgreen: :wink:

En Sas is gaan zoeken, wij hebben echt 2 filters … helemaal verstopt in de trommel :o

En het staat niet in de gebruiksaanwijzing :naughty:

Ik heb een condensdroger en wel 2 filters!!! :think:

@Tammy wrote:

Na mijn weten zit er alleen bij condens drogers zo’n 2de filter. Bij drogers die nog met zo’n oudewetse slang werken, die je naar buiten ofzo moet hangen hebben dat volgens mij niet.



Hier spoel ik de filter af met harde straal even laten uitdruppen en klaar.




haaaaaaaa vandaar ik kan dus echt geen tweede filter vinden ik heb ook echt speciaal voor deze droger gekozen van wege die slang !!!

Mijn droger (en wasmachine) draaien ook gewoon als ik niet thuis ben! En 's nachts draai ik juist mijn wasjes (is goedkoper)…

Nooit bij stil gestaan dat het gevaarlijk kan zijn (het kan net zo goed overdag gebeuren… als ik wel thuis ben)



Maar goed, hij droogt hier weer voortreffelijk! Merk echt verschil :lol: :mrgreen:

@Annaatje wrote:

Mijn droger (en wasmachine) draaien ook gewoon als ik niet thuis ben! En 's nachts draai ik juist mijn wasjes (is goedkoper)…

Nooit bij stil gestaan dat het gevaarlijk kan zijn (het kan net zo goed overdag gebeuren… als ik wel thuis ben)



Maar goed, hij droogt hier weer voortreffelijk! Merk echt verschil :lol: :mrgreen:




het enige verschil is anaatje dat je overdags (meestal) wakker bent en sneller kan reageren mocht er brand uitbreken, s’nachts als je slaapt heb je dat natuurlijk minder snel in de gaten.

Dus voor je eigen veilligheid zou ik het wassen en drogen niet doen als je ligt te :zzz: . :-*