Doen jullie wel

Hmmm, ik was in de war volgens mij…

De conclusie was dus dat condensdrogers juist 2 filters hadden en die met die slang maar 1…



Hihihi…zorg ik weer even lekker voor verwarring :lol: :oops:

@Marietje wrote:

Hmmm, ik was in de war volgens mij…

De conclusie was dus dat condensdrogers juist 2 filters hadden en die met die slang maar 1…



Hihihi…zorg ik weer even lekker voor verwarring :lol: :oops:




Jij wel weer he :wink: :lol: :lol:

Oohhh daarom is mijn eerste droger kapot gegaan. Ik wist niet van die tweede filter. Dat was geen condens droger . Nu wel. Van mn vorige heb ik dus nooit schoongemaakt dus. :oops: Die had ik al wel 6 a 7 jaar.

Ik lees altijd mijn boekjes (gebr. aanw.) goed door als ik iets koop.

Dan weet je alle mogelijkheden en hoe je moet onderhouden :wink:



Dan heb ik een apart boekje waarin ik opschrijf wanneer ik alle filters heb schoongemaakt (dus niet het gewone pluizenfilter, dat moet elke keer)

jah regelmatig…

zowel wasmachine als droger…

en als ik het vergeet dan heb ik altijd zo’n lieve vader die er bij langsloopt en ff spieken moet… :lol: :lol: :lol:

speol de filter ook gewoon af onder de kraan…

Ik heb tot voor kort een condensdroger gehad, omdat ik toen ik hem kocht een badkamer zonder raam had.



Mijn schoonmoeder had een gewone droger (met een slang), en die wilde er vanaf, en omdat we nu in een huis wonen waar die slang naar buiten al zit, hebben we haar droger overgenomen.



Onze condensdroger had inderdaad twee filters, en onze gewone droger één.



Overigens zorgde onze condensdroger een paar maanden terug voor fikse kortsluiting, ondanks dat ik die filterbak onderin eens in de zoveel tijd onder de douche zette… het bleek dat in de acht jaar dat we hem hadden, er evengoed heel veel vuil achter die bak terecht was gekomen, waardoor het water niet goed meer wegkwam en bij de motor kwam… resultaat: kortsluiting. Goddank een aardlek, dus het enige wat er gebeurde was dat de aardlekschakelaar eruit sloeg. We hebben er toen iemand voor laten komen, die heeft hem helemaal uit elkaar gehaald, en daarna deed hij het weer prima.



Dus dat is ook een aandachtpuntje… bij condensdrogers kan het vuil ook zo in de machine komen, ondanks dat die bak regelmatig schoongemaakt wordt…