Doen jullie wel

regelmatig de filter van je droger schoonmaken?



En dan bedoel ik niet het ‘normale’ filter waar de pluisjes inzitten, maar het filter wat helemaal onderin je droger zit. Die klik je los, en die schuif je er dan uit.

Ik deed hem altijd met de stofzuiger even uitzuigen (tip van mn papa) maar mijn droger gaf alweer een meldig van ‘filter’.

Net dus met een gebaksvorkje (geen idee of dat wel mag :oops:) hem helemaal schoongemaakt, tussen alle gleuven… nou, daar zat een troep in!!! :oops:



Dus, tipje! Maak hem regelmatig schoon :mrgreen:



(Ben benieuwd of mn was nu ook droger is dan normaal :mrgreen:)

hele fijne tip van mijn droger monteur(Ik wist het dus ook niet… :wall: ) filter eruit halen en gewoon onder de kraan helemaal afspoelen… kan het heel goed tegen, en hoef je niet te peuteren!!!

Yep, maar ik kan hem niet helemaal uitzuigen met de stofzuiger, dat zit echt helemaal vast erin, ik hou hem altijd in de douche onder de sproeier :mrgreen:

Hier doet mijn man idd dat filter af en toe helemaal uitspoelen met heet water! :thumbup:



Er zit trouwens ook zo een filter in de wasmachine onderin…zo een krom filterbuisje…daar zit ook :sick: meuk in :shifty:

Ik spoel hem 1x in de 3 maanden schoon onder de douche.

F…f…fi…filter? twee…filters? ehm… :oops: :oops: :oops:

ooh haha kijk leer ik ook wat! Ik wist dus niet dat dat ding onder t water mocht :wink: :mrgreen:



Ennuh, in de wasmachine zit er ook één?? (Gaat zo even op zoek! :mrgreen:)

@~Marion~ wrote:

F…f…fi…filter? twee…filters? ehm… :oops: :oops: :oops:




:lol:



Wel doen hoor!! Anders gaat je machine eerder stuk (volgens mij :mrgreen:)

doe ik altijd met water afspoelen als ik hem reinig



Niet geheel onbelangrijk is dat het brandgevaar enorm is als je je filters niet geregeld reinigd.

@~Marion~ wrote:

F…f…fi…filter? twee…filters? ehm… :oops: :oops: :oops:




hier precies dezelfde gedachte :oops:

@Annaatje wrote:

@~Marion~ wrote:
F…f…fi…filter? twee…filters? ehm… :oops: :oops: :oops:




:lol:



Wel doen hoor!! Anders gaat je machine eerder stuk (volgens mij :mrgreen:)




Dat niet alleen. 't Is brandoorzaak nummer 1 in Nederland!!

Die in het deurtje doe ik bij elke was. Die andere eens in de zoveel tijd.



Dan nog een vraag: halen jullie het zeepbakje van de wasmachine wel eens helemaal eruit om de smerige resten daarachter weg te halen. Heb dat nu niet zo vaak meer, ivm vloeibaar wasmiddel, maar er blijven dus met poeder heel veel troepjes achter zitten. Kan je witte was dus bevuilen! Dat bakje van onze wasmichine doe ik in de vaatwasser.

Ik doe dat regelmatid



ik haal met de hand er alels uit en alles wat dan nog zit doeik met een douchekop…



werkt prima

@renzosmam wrote:



Er zit trouwens ook zo een filter in de wasmachine onderin…zo een krom filterbuisje…daar zit ook :sick: meuk in :shifty:




Die haal ik er zo af en toe eens uit om schoon te maken maar man, wat een vieze grijze smurrie en stinken :sick:

Als je daar te lang mee wacht pompt het machien op de duur geen water meer af! (weet ik uit ondervinding :oops: )

@renzosmam wrote:

Hier doet mijn man idd dat filter af en toe helemaal uitspoelen met heet water! :thumbup:



Er zit trouwens ook zo een filter in de wasmachine onderin…zo een krom filterbuisje…daar zit ook :sick: meuk in :shifty:




Waar zit dat ergens? Ik heb net ff gecheckt bij mn wasmachine, maar kan hem niet vinden?? :think:

@dietske wrote:

@renzosmam wrote:


Er zit trouwens ook zo een filter in de wasmachine onderin…zo een krom filterbuisje…daar zit ook :sick: meuk in :shifty:




Die haal ik er zo af en toe eens uit om schoon te maken maar man, wat een vieze grijze smurrie en stinken :sick:

Als je daar te lang mee wacht pompt het machien op de duur geen water meer af! (weet ik uit ondervinding :oops: )




Eerlijk gezegd wist ik dat dus niet…

Zal er straks meteen eens naar op zoek gaan!

Ja klopt: moet idd regelmatig schoongemaakt worden, anders is de troep niet te overzien en kan je droger het begeven :?. De winkel waar wij de droger weg hebben adviseerde om de filter met de douchekop schoon te spoelen :smiley: . Dit werkt fantastico :thumbup:

@dietske wrote:



Als je daar te lang mee wacht pompt het machien op de duur geen water meer af! (weet ik uit ondervinding :oops: )




Ik ook… Heel de keuken onder water :wall:

hey wat een goeie tip … heb het net uitgespoeld… daaaar kwam een rotzooi uit… :shock: