Doen jullie wel

waar zit dat krom dingetje dan?

linkt zit wel zo’n draaidop, die opengemaakt en kwam stinkend water uit… :sick:

zat een beetje viezigheid in…



maar die was niet krom trouwens… :think:

@renzosmam wrote:

Er zit trouwens ook zo een filter in de wasmachine onderin…zo een krom filterbuisje…daar zit ook :sick: meuk in :shifty:


Eh…In mijn vorige wasmachine (die vorig jaar spontaan met een harde knal de geest gaf…Een van mijn katten was toen bij mij in de keuken, sprong 10 meter de lucht in van de schrik en was meteen verdwenen :shock: ) zat wel zo’n ding. In mijn huidige wasmachine (een Indesit) zit niet zo’n klepje die je open kunt doen aan de onderkant waar dat filterding achterzit. In de gebruiksaanwijzing staat dat je niet per se dat ding hoeft schoon te maken (vaag… :think: ), maar als je dat wel graag wilt doen, dan moet je de halve voorzijde eraf schroeven. Da’s mij een beetje teveel werk eigenlijk :oops:



Een droger hebben wij helaas nog niet.

@Marlia74 wrote:

@renzosmam wrote:
Er zit trouwens ook zo een filter in de wasmachine onderin…zo een krom filterbuisje…daar zit ook :sick: meuk in :shifty:


Eh…In mijn vorige wasmachine (die vorig jaar spontaan met een harde knal de geest gaf…Een van mijn katten was toen bij mij in de keuken, sprong 10 meter de lucht in van de schrik en was meteen verdwenen :shock: ) zat wel zo’n ding. In mijn huidige wasmachine (een Indesit) zit niet zo’n klepje die je open kunt doen aan de onderkant waar dat filterding achterzit. In de gebruiksaanwijzing staat dat je niet per se dat ding hoeft schoon te maken (vaag… :think: ), maar als je dat wel graag wilt doen, dan moet je de halve voorzijde eraf schroeven. Da’s mij een beetje teveel werk eigenlijk :oops:



Een droger hebben wij helaas nog niet.




Volgens mij heb ik ook een Indesit! Jep…

En ook geen klepje te zien, maar dan moet ik dehele voorkant losschroeven? No Way! (Kan trouwens ook niet want ding staat klem :wink: kan er niet bij en hij kan er niet uit :oops:)

Na mijn weten zit er alleen bij condens drogers zo’n 2de filter. Bij drogers die nog met zo’n oudewetse slang werken, die je naar buiten ofzo moet hangen hebben dat volgens mij niet.



Hier spoel ik de filter af met harde straal even laten uitdruppen en klaar.

@Sneeze wrote:

@Sneeze wrote:
Maar waar kan ik die 2de filter nou vinden dan???



Ik heb trouwens een Bosch




Niemand die mij wil antwoorden???




Hoi ik heb ook een bosch (condensdroger)



Als je de wasdroger opent dan zie je rechtonder een soort van halfrond ding (knop)

daar moet je op drukken en dan vliegt er een klep open (onderste gedeelte van de wasdroger. De filter zie je nu aan de linkerkant. Deze kun je afspoelen met de douchekop (advies van de winkel).



Ik hoop dat je het snapt. beetje ingewikkeld verhaal :roll:

hier worden die filters dus idd ook regelmatig gedaan. Die van de masmachine :sick:

Hubbie maakt het hier regelmatig schoon! :mrgreen:

@Ariska wrote:

@Sneeze wrote:
@Sneeze wrote:
Maar waar kan ik die 2de filter nou vinden dan???



Ik heb trouwens een Bosch




Niemand die mij wil antwoorden???




Hoi ik heb ook een bosch (condensdroger)



Als je de wasdroger opent dan zie je rechtonder een soort van halfrond ding (knop)

daar moet je op drukken en dan vliegt er een klep open (onderste gedeelte van de wasdroger. De filter zie je nu aan de linkerkant. Deze kun je afspoelen met de douchekop (advies van de winkel).



Ik hoop dat je het snapt. beetje ingewikkeld verhaal :roll:




Ja ik heb oko een bosch en inderdaad eo ik het ook zo. jer moet de knop goed indrukken meid… dan zie je hem vanzelf… en de douchekop ff harde straal dan komt het goed.



Kus Celes

oooooh hebben alleen condensedrogers dat :wall:

Ik zit me hier al helemaal druk te maken over een mogelijk in de brand vliegende droger omdat ik het tweede filtertje nooit schoongemaaakt heb :mrgreen:

mijn droger heeft ook geen klepje en ik kan nergens een tweede filter vinden, is trouwens ook een afvoer.

Hier ook een condens droger en piept als hij vol zit idiaal en dan gewoon met de douchkop schoonmaken!

Nee denk ik :think: :think: :think:



Wel dat filter waar allamaal stof inkomt, maar zit er dus nog ergens een filter meer???



Zal straks Carlo eens laten kijken!!!



Wij hebben een condensdroger :eh:

ik spoel hem regelamtig schoon met de douchekop, metwarm water, werkt ook prima :thumbup:

@Marietje wrote:



Dat niet alleen. 't Is brandoorzaak nummer 1 in Nederland!!

Die in het deurtje doe ik bij elke was. Die andere eens in de zoveel tijd.




ik wilde ook alzeggen, ik doe het best vaak ivm angst voor brand.
ik ben misschien heel erg maar ik zet liever de droger niet aan als ik niet thuis ben..
ik ben misschien heel erg maar ik zet liever de droger niet aan als ik niet thuis ben..


zekerheid voor alles toch?

@MammaCellie wrote:

ik ben misschien heel erg maar ik zet liever de droger niet aan als ik niet thuis ben…




zekerheid voor alles toch?




Dat doe ik zowieso al nooit, zeker niet sinds mijn schoonmoeder er een binnenbrandje van heeft gehad, maar Carlo gaat het straks even checken!

Nou mijn schoonmoeder heeft er ok een handje van hoor… alles aan en alles open…



daar moet gewoon een keer wat gebeuren hoor



celes