dodenherdenking

Wij herdenken niet.

ik herdenk niet, wel houdt ik rekening met mijn medemens die wel herdenkt dus houdt me stil.

wij herdenken wel

Ik vind dat heel belangrijk. Ik heb zoveel verhalen gehoord van mijn vader en opa dat ik echt blij ben dat wij nu niet zo leven. Ik vind het heel erg dat er zoveel mensen toen overleden en gesneuveld zijn.

Dus daarom herdenken wij het wel. Wij hebben het nu in dit land heel goed.

Wij herdenken wel… Maakt echt niet uit waar we zijn, wij zijn stil…

Ik ben opgevoed met het herdenken en voor mij is dat dus ook heel gewoon maar ik moet wel zeggen dat na mijn uitzending naar Afghanistan herdenken voor mij een extra betekenins heeft gekregen. Ik zal het ook zeker op mijn kinderen overbrengen.

HIer hangt de vlag halfstok en wij herdenken ook

Wij herdenken ook. Joël krijgt dit al vanaf jongsaf aan mee. Ik ben niet zo opgevoed, mijn moeder moest er niets van hebben, haar vader was militair, die ook niet wilde herdenken.

Voor mij staat de gehele situatie in beeld, niet alleen WO2 maar ook mensen die minder geluk hebben dan ik met de omstandigheden waarin zij geboren zijn.

Wij vlaggen inderdaad straks ook. (officieel van 18.00 tot zonsondergang) :wink:

ruud, dat dacht ik dus ook, maar manlief zei dat je de hele dag mag vlaggen… :think:

zal het hem straks zeggen… .

hier hangt geen 1 vlag, wij wouden de vlag wel neerhangen, maar als enige zie ik ook niet zitten :think:

Ik hou vanavond in de gaten.

Wij zetten altijd de herdenkingsdienst op de Dam op, en zijn altijd stil om 20.00 uur. Ik vind het een teken van respect.

Het officiële vlagprotocol…

4 mei (4 mei)

Dodenherdenking: halfstok vlaggen vanaf 18:00 uur tot zonsondergang

(als deze dag op een zondag of op erkende christelijke feestdag valt, dan geldt de datum tussen haakjes):

wij hangen straks ook de vlag halfstok…

en om 20.oo uur zitten wij voor de tv …de herdenking te bekijken en doen netjes mee…

deze herdenking is ontstaan uit respect voor degenen die hun leven hebben gegeven voor ONZE vrijheid…

daarom vind ik dat je best 2 min per jaar (minimaal) stil kan staan bij hun grote daad…

als onze kinderen groter zijn dan verwacht ik dat zij ook het respect kunnen opbrengen en de gevallenen herdenken.

ik kan echt boos worden op mensen die niet eens het fatsoen kunnen opbrengen om die 2 min stil te zijn…

maar goed dat ben ik…

Ik weet niet of ik dit mag vragen hoor, maar waarom herdenken sommigen van jullie niet? En nee, ik wil geen discussie uitlokken, ben gewoon benieuwd.

Mag desnoods ook per PB :wink:

Oh, wij gedenken dus wel, zetten de auto stil als we toevallig aan het rijden zijn en zijn 2 minuten stil om 20.00 uur. We kijken ook naar de uitzending vanaf de Dam.

Groetjes,

Judith

Vanaf 18:00 hangt de vlag hier halfstok,

om 20:00 zitten we stil te zijn voor de tv en denk ik iig aan de slachtoffers van de 2de WO.

Waarom? Omdat dat voor mij meer leeft, en voor mij HET symbool is, voor de vreselijke impact die oorlog heeft. Ik kan me er dingen bij visualiseren.

Al van kinds af aan zitten we om 20:00 voor de tv en schakelen we eerst tussen waaldorpervlakte en dam, en kijken om 20:00 precies naar de minuten stilte op de dam.

En weet je wat het stomme is, ik moet er altijd even om huilen stiekem :wink:

Ik vind het respectloos als je in het hele jaar niet even twee minuten met zijn ALLEN stil kunt staan bij het feit dat dit ons land is overkomen, en dat we er nu met zijn allen aandenken dat we dit nooit meer willen

(wij niet en niemand niet!)

Wij doen er ook aan mee. Vind het ook erg belangrijk.

Je kan best een paar minuten bij stil staan wat er allemaal is gebeurt en wat er nu gebeurt.

Maar eigenlijk zou je er altijd stil bij moeten staan.

Maarja dat is niet te doen. Dan vind ik het goed dat het er is.

wij herdenken wel. Het niet alleen dat je stil staat bij de slachtoffers van de 2e wereldoorlog maar ook bij de slachtoffers van andere oorlogen.

Ik typte trouwens dit berichtje na de 2 min stilte hoor

Wij herdenken.

Ik herinner mij de discussie van al die jaren maar al te goed. Ook dat ik een van diegene was die toch wel pissed off was. Dus been there done that…Al word ik stiekum toch weer kwaad…Dus dit was mijn bijdrage en ik kom hier niet meer kijken…

Ik zat me net nog af te vragen: waarom gaan alle Nederlandse tv-zenders niet 2 minuten op zwart of uitzenden vanaf een herdenking? :think:

Ik krijg ook altijd tranen en kippenvel, geen idee waarom…