Ik dacht dat vanwege de zondagsrust vandaag dodenherdenking was, maar er wordt toch morgen herdacht alleen in de gelovige gemeentes wordt het vanavond gedaan.
Herdenken jullie? en zo ja hoe doen jullie dat?
Hier kijken we altijd naar de uitzending op de waalsdorpervlakte op rtl.
een aantal jaar geleden woonde ik nog op scheveningen en kon je de klokken horen luiden.Ik vond dat altijd erg mooi, een moment van bezinning.
nee wij herdenken niet
ja… ik herdenk wel…
als ik op de weg ben… stop ik… maar meestal zorg ik ervoor dat ik thuis ben.
Vind het ook belangrijk dat we even stil zijn… of… als dat niet lukt met Wessel… gewoon een beetje rustig zijn.
Ik ga Wessel wel vertellen van alles wat er gebeurd is… en nog steeds gebeurd.
Sinds 2 jaar heeft 4 mei een extra betekenis… is namelijk de datum waarop mijn pa begraven is in 2006.
Ik was altijd heel trouw met herdenken. Mijn opa heeft erg veel meegemaakt in de oorlog en dat van hem en de vele vele anderen mag nooit vergeten worden.
Helaas is mijn man op 4 mei jarig en schiet het er bijna elk jaar bij in…
Het is in mijn gedachte en als hij vrij is, zit ik om 20.00 op de wc
Die van mij is op 5 mei jarig, mijn schoonmoeder zei altijd dat het letterlijk en figuurlijk bevreidingsdag was!
Ik herdenk absoluut!
Kan ook niet begrijpen als iemand dat niet doet eerlijk gezegd. Héél belangrijk stuk geschiedenis wat nooit vergeten mag worden. Op z’n minst 1 keer per jaar bewust van zijn vind ik echt iets wat ‘hoort’. En daarbij is de oorlog iets wat nogal een impact gehad heeft op mijn familie.
Wij zijn altijd braaf stil en meestal thuis…soms op de verjaardag van mijn beste vriendin maar ook daar ging dan alles even uit en mondjes dicht…
Ik heb het niet zo op een moment dat dat ´´moet´´ ik denk er wel vaker aan aan dat soort dingen en zo herdenk je ook.
Maar mijn man is er erg op en hij heeft wat mij betreft gelijk hoor dus wij hebben meestal de tv aan en kijken mee en zijn dus ook stil…
Ik zag de titel te staan en dacht: oh jee daar gaan we weer.
Ik herinner me nl dit topic maar dan van 2007…
Ik herdenk niet, al weet ikw el waar we alles aan te danken hebben, maar ik sta er niet echt een minuut voor stil…
Dat is alles wat ik erover kwijt wil… :mrgreen:
Ik denk aan de oorlog enz enz wanneer ik zelf daar behoefde heb.
Dat kan morgen zijn… maar kan ook pas later zijn.
T is maar net wanneer ik dat zelf wil. en dat gebeurt wel meerdere keren per jaar.
Ja inderdaad mip en tegenwoordig hoef je niet allen de 2de wereldoorlog te herdenken, het gaat over alle oorlogsslachtoffers wat te denken over "onze jongens"in Afghanistan.
Ik vind dat je daar best 2 minuutjes bij stil kan staan.
ik herinner me die discussie ook nog Rooike. (en ook van 2006 en 2005 enz) 8)
Wij herdenken wel en omdat het topic in de huiskamer staat en niet in discussie ga ik er verder niet uitgebreid op in.
@Rooike wrote:
Ik zag de titel te staan en dacht: oh jee daar gaan we weer.
Ik herinner me nl dit topic maar dan van 2007…
Ik herdenk niet, al weet ikw el waar we alles aan te danken hebben, maar ik sta er niet echt een minuut voor stil…
Dat is alles wat ik erover kwijt wil… :mrgreen:
Oh dat wist ik niet, ik kwam toen nog niet op kok
@ruud wrote:
ik herinner me die discussie ook nog Rooike. (en ook van 2006 en 2005 enz) 8)
Wij herdenken wel en omdat het topic in de huiskamer staat en niet in discussie ga ik er verder niet uitgebreid op in.
Oh jeeh zo erg Ruud, dat wist ik niet hoor :oops: anders was ik er niet eens over begonnen.
@mamma van sharondenise wrote:
@ruud wrote:ik herinner me die discussie ook nog Rooike. (en ook van 2006 en 2005 enz) 8)
Oh jeeh zo erg Ruud, dat wist ik niet hoor :oops: anders was ik er niet eens over begonnen.
Ben je mal…dit is de huiskamer hoor…
En er zijn wel meer onderwerpen die eenmaal vaker terug zullen komen…
Als iemand er ´moe´ van wordt kan zij-hij ervoor kiezen om gewoon dat topic over te slaan toch :shifty:
:-*
Wij hier herdenken wel, mijn overgroot oma heeft alles nog meegemaakt!
En die ligt nu op sterven
Wij herdenken… je bent er maar 1 x per jaar echt bewust mee bezig.
Wij herdenken ook. Mijn opa(brits) was boordschutter in de oorlog en helaas overleden in '98. Genoeg te herdenken dus.
Wij herdenken niet per se op 4 mei , ik denk heel vaak aan de slachtoffers van een oorlog. Kan daar ook echt heel lang over nadenken, wil zo graag de wereld verbeteren…
Ik zal mijn kinderen gaan vertellen over de oorlog enz…
ik herdenk ook, maar wel thuis voor de buis.
ik speel bij een muziekvereniging, dus ik herdenk ieder jaar
@oessie wrote:
Wij herdenken niet per se op 4 mei , ik denk heel vaak aan de slachtoffers van een oorlog. Kan daar ook echt heel lang over nadenken, wil zo graag de wereld verbeteren…
Ik zal mijn kinderen gaan vertellen over de oorlog enz…
Inderdaad hier ook hoor, er word maar 1x per jaar ECHT door heel nederland er aan gedacht. Terwijl ik er wel vaker aan denk en er ook echt bij stil staan.
Er zijn zoveel mensen overleden … door zoveel verschillende redenen… dus waarom zou ik niet 2 min stil zijn?