Wij herdenken ook gewoon thuis ik baal er wel van dat het hier bijna niet lukt om mijn jongens stil te laten houden , maar goed over een paar jaar zullen ze hopelijk wel luisteren als mama vraagt om even stil te zijn.
vergetenā¦ wij vallen onder de streng gelovigenā¦ dus was het al hierā¦ maar vergeten :oops: :oops: sinds een monument hier in de buurt is onthuld, waarbij jik mocht helpenā¦ heb ik geen enkele keer verstek laten gaanā¦ al zit ik nu ook met oppas. want om daar met een beepje te gaan staan kan ook neiet echt volgens mijā¦ we hadden visite
Ja wij herdenken om 20:00 op 4mei. Een stukje respect vind ik. Juist omdat iedereen het dan doet.
Maar ook op andere dagen staan we er wel bij stil. WO2 maar ook natuurlijke andere oorlogen en die van nu.
@mamma van sharondenise wrote:
@ruud wrote:ik herinner me die discussie ook nog Rooike. (en ook van 2006 en 2005 enz) 8)
Wij herdenken wel en omdat het topic in de huiskamer staat en niet in discussie ga ik er verder niet uitgebreid op in.
Oh jeeh zo erg Ruud, dat wist ik niet hoor :oops: anders was ik er niet eens over begonnen.
Zo erg bedoelde ik het niet hoor. :-* Meer dat dit 1 van de zaken is die jaarlijks terugkomen.
Wij herdenken thuis voor de buis, met Leonie als die nog wakker is. Vind het belangrijk haar al zo vroeg mogelijk iets mee te laten krijgen van de herdenking.
wij herdenken niet
Wij herdenken ieder jaar.
Morgen ga ik samen met dochter weer meelopen in de stille tocht.
Ik vind het belangrijk, dat mijn kinderen ook (gaan) herdenken en stil staan bij oorlog en vrede.
Ik vind het ook ontzettend respectloos, dat voor sommige gemeentes de āzondagsrustā voor herdenkingsdag gaat. Ik heb daar geen goed woord voor over. Hier in de gemeente dus gelukkig gewoon morgen herdenken.
ik herdenk, en verwacht ook het respect van anderen voor de twee minuten stilte.
het is dat de kids hier over het algemeen al slapenā¦ mochten ze ouder zijn, dan zal ik als ze om 20:00 nog wakker zijn ook stil laten zijn, en vertellen waaromā¦
Wij herdenken ook.
Vroeger ging ik naar een monument en daar heb ik een oude man, volbehangen met medailles, hij zag er indrukwekkend stoer uit, zien huilen. Maakte blijkbaar veel indruk.
Weet je wat ik best wel raar vind :think: wij moeten morgen naar een communie.
's avonds?
Ja wij herdenken altijd en zo ga ik Lenn ook opvoeden. Stukje respect vind ik
Wij herdenken wel degelijk en met speciale reden.
Mijn man is een oorlogsveteraan. Hij is 34 jaar.
Inderdaad, het zijn niet alleen de tweede wereldoorlog en haar slachtoffers die wij herdenken.
Mijn man werd uitgezonden naar BosniĆĀ« in 1994 en heeft daar met eigen ogen de slachtoffers āmogenā aanschouwen. Dat gaat helaas niet in de koude kleren zitten.
Dit jaar is hij onderscheiden met het Draaginsigne Gewonden, zeg maar de Purple Heart voor Nederlandse militairen.
(Hij is er dus zo ĆĀ©ĆĀ©n met medaillesā¦ zijn niet alleen oude mannetjes meer).
Wij bezoeken ieder jaar een herdenkingsdienst, omdat hij uit eerste hand weet -en ik uit tweede hand- dat vrijheid en vrede niet vanzelfsprekend zijn.
Maar ieder zijn eigen keus, om het te herdenken of niet.
Wat ik wel gek vind, is dat sommige mensen op 4 mei niet herdenken, maar wel genieten van alle bevrijdingsfestivals een dag later. Ik kan het ĆĀ©ĆĀ©n gewoonweg niet los zien van het ander.
Zonder al die mensen die gesneuveld zijn, hadden wij niet eens een bevrijdingsfestival gehad in Nederlandā¦ :think:
hoor ik nou net op het journaal dat er nu al dodenherdenking is gehouden omdat je vanwege de zondagsrust niet stil mag zijn?? Dat snap ik niet denk ikā¦
Inderdaad, in sommige gemeentes.
Die zijn wat mij betreft niet helemaal goed wijs.
@lydia wrote:
hoor ik nou net op het journaal dat er nu al dodenherdenking is gehouden omdat je vanwege de zondagsrust niet stil mag zijn?? Dat snap ik niet denk ikā¦
Ja, dat snap ik ook nietā¦