Dit is toch echt niet meer normaal !@#@!@#!

:naughty: :naughty: :naughty: :naughty: :naughty: :naughty:

Geen woorden voor!!!

@Karin2 wrote:



Verder vind ik het discutabel of je de deur op slot moet doen. Vanwege mensen met slechte bedoelingen die je kind mee kunnen nemen zeg ik natuurlijk : Ja!

Maar, stel nu dat het meisje zo ziek was, moest overgeven en dreigde te stikken, dan zou je willen dat iedereen snel bij het kind kan komen. Hetzelfde geldt voor de situatie als de zon flink schijnt, dan zou je ook de deur open willen trekken ipv een raampje intikken.




Dit is nu precies de reden waarom je een kind niet alleen moet laten in een auto of waar dan ook!!! Je moet zelf bij je kind kunnen om te helpen. Jij als ouder bent verantwoordelijk , niet een toevallige voorbijganger… :shock: :shock:

@Renellen wrote:

@Karin2 wrote:


Verder vind ik het discutabel of je de deur op slot moet doen. Vanwege mensen met slechte bedoelingen die je kind mee kunnen nemen zeg ik natuurlijk : Ja!

Maar, stel nu dat het meisje zo ziek was, moest overgeven en dreigde te stikken, dan zou je willen dat iedereen snel bij het kind kan komen. Hetzelfde geldt voor de situatie als de zon flink schijnt, dan zou je ook de deur open willen trekken ipv een raampje intikken.




Dit is nu precies de reden waarom je een kind niet alleen moet laten in een auto of waar dan ook!!! Je moet zelf bij je kind kunnen om te helpen. Jij als ouder bent verantwoordelijk , niet een toevallige voorbijganger… :shock: :shock:




Ja duh, niet mijn woorden verdraaien he :naughty:

:oops: :oops:

Ik snap je punt…

Deze opmerking was ook niet zo zeer naar jou bedoelt.

:?

@mama van anne wrote:

Jaaa, gezellig hier zat ik op te wachten :roll: …ik heb in dit topic al aangeven over dat andere topic en ook dat jullie daarbij niet de hele situatie kennen en het dus wel degelijk iets heeeel anders is als wat hier gebeurde. Maar het staat hier niet onder discussie en ik ben meteen van dit forum weg als dit daaronder gezet wordt ( er is al eens eerder een ropic ongewenst van mij verplaatst naar discussie). Ik gaf in het kort aan hoe het hier gaat en dat was fout van mij, maar ik heb geen zin om de hele situatie uit te leggen en dus heb ik de discussie gelaten voor wat het was.


Zoals jij niet zat te wachten op verbale aanvallen van mensen hier op jouw thuis situatie, zat die moeder ook echt niet te wachten op een uitbrander van jou. Voordat jij jouw mening gaf tegen die moeder, wist jij HAAR hele situatie? Dacht het niet. Jij trok JOUW conclusies en vond het prima om jouw mening te geven. En dat is hier precies hetzelfde.



You get what you give.

Volgens mij ga ik het punt nu een beetje missen…

Maar voor mij betekent een half uur alleen in een auto echt NOT DONE! :hand:

En ik vind het heel knap dat je er dan iets van kan zeggen. Soms weet je ook niet hoe mensen kunnen reageren. En hoe jezelf reageert in dit soort situaties. Boos worden of rustig kunnen zeggen dat je bent geschrokken blablabla.

@Renellen wrote:

:oops: :oops:

Ik snap je punt…

Deze opmerking was ook niet zo zeer naar jou bedoelt.

:?




Oke, je had dan beter de ts even kunnen quoten :wink: :slight_smile:

@Nefarious wrote:

@mama van anne wrote:
Jaaa, gezellig hier zat ik op te wachten :roll: …ik heb in dit topic al aangeven over dat andere topic en ook dat jullie daarbij niet de hele situatie kennen en het dus wel degelijk iets heeeel anders is als wat hier gebeurde. Maar het staat hier niet onder discussie en ik ben meteen van dit forum weg als dit daaronder gezet wordt ( er is al eens eerder een ropic ongewenst van mij verplaatst naar discussie). Ik gaf in het kort aan hoe het hier gaat en dat was fout van mij, maar ik heb geen zin om de hele situatie uit te leggen en dus heb ik de discussie gelaten voor wat het was.


Zoals jij niet zat te wachten op verbale aanvallen van mensen hier op jouw thuis situatie, zat die moeder ook echt niet te wachten op een uitbrander van jou. Voordat jij jouw mening gaf tegen die moeder, wist jij HAAR hele situatie? Dacht het niet. Jij trok JOUW conclusies en vond het prima om jouw mening te geven. En dat is hier precies hetzelfde.



You get what you give.




Niets meer aan toe te voegen ! :thumbup:

:silenced:



liefs

Gerda

Ben het helemaal met Nefarious eens! :thumbup:

We oordelen allemaal wel eens over een ander, dat zal niet altijd boos of kwaad bedoelt zijn. We nemen ook allemaal wel eens een beslissing die we achteraf anders zouden hebben genomen, that’s life!



Het is wel heel makkelijk om een ander te veroordelen, dat klopt, ik streef er zelf naar om dit niet te snel te doen, maar als mensen ineens kwaad over iemand willen denken kan die persoon het toch niet meer goed doen.



Wat ik bedoel te zeggen is, dat het vaak beter uit pakt om eerst de situatie goed te bekijken, er even over na te denken en dan pas te kijken of jouw reactie op iets gepast is. Maar wees eerlijk soms MOET je impulsief handelen, of doe je dat gewoon! Het is gewoon zo makkelijk om iemand te veroordelen terwijl we zelf niet perfect zijn toch?

(althans ik ben niet perfect,… mooi doel trouwens, als ik ergens halverwege dan strandt ben ik een heel eind in de goede richting :mrgreen: )



of klink ik nu wel heel erg als Balkenende en Rouwvoet? :oops: :wink: )

Mama van Anne, ik heb een flinke discussie gehad met jou in dat andere topic. (waarin je mij beledigde, en ook nog eens andere moeders door uitlatingen te doen die totaal niet van toepassing waren in dat topic :silenced: Daarna was je opeens verdwenen…)

Die discussie ging over dat jij je kindje alleen thuislaat om de hond uit te laten e.d., en ook nog eens in de kinderstoel met brood e.d.

Het gaat er hier niet om dat ik de situatie niet ken waarin jij verkeerd.

Waar het uiteindelijk op neerkomt is dat er een kind alleen wordt achtergelaten.

Of dat nu thuis is of in een auto…alleen is alleen.

Dat jij bent uitgebarsten tegen die moeder die haar kind alleen achterliet is prima, maar steek je hand 'ns in eigen boezem…jij doet precies hetzelfde…

Je kunt dit geval wat jij mee hebt gemaakt ook als een eye-opener voor jezelf zien…in plaats daarvan beschuldig je die moeder als onverantwoordelijk e.d. en laat jij je kind wel alleen achter…hoe onverantwoord is dat? :doh:

Oh ja ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat deze discussie naar het discussiegedeelte wordt verplaatst…‘je kind alleen (thuis) laten’ is daar al uitvoerig over besproken. Het komt op hetzelfde neer he :wink:

@kaboutertje wrote:

Eergisteren heb ik eetkamerstoelen opgehaald, had 1 slapend kind in de auto, heb de auto vóór de deur van die winkel geparkeerd (tegen de stoep aan) ben naar binnen gelopen, ze zei dat ik een karretje moest halen om de stoelen uit het magazijn te halen maar dat heb ik geweigerd, ik zei dat ik de kindjes in de auto had zitten, zwaaide nog even naar de oudste en zei dat ik ze in het zicht wilde houden, haar reactie verbaasde mij ook erg, ze lachte een beetje dom en zei, ze worden niet gejat hoor,… ik zei, dat weet je niet en ik haal ze er niet uit. Ja maar het is niet gebruikelijk dat wij de spullen uit het afhaal magazijn halen, ik zei; ik vind het niet gebruikelijk dat ik mijn kinderen alleen moet laten in een auto, daarop zei ze; ze zitten toch in een stoeltje, ze kunnen geen kant op :wall: ga jij zitten oppassen dan in de auto, nee dat wilde ze ook niet! Of ik ze niet uit de auto kon halen en mee nemen, ja tuurlijk mevrouw, een peuter van 2 een baby van 7 maand EN een kar met 3 eetkamerstoelen :wall: :wall:




Dit vind ik eigenlijk hetzelfde als het verhaal waar deze topic over gaat. Je kiest er zelf voor om je kinderen mee te nemen naar een winkel waar zelfbediening is. (ok, misschien ben je alleenstaand of kun je om een andere goede reden niet zonder kinderen gaan winkelen).
Moet het personeel dan opdraaien voor jou? dus of gaan oppassen op jouw kinderen, of voor jou de stoelen gaan ophalen? Jij kiest er niet voor om je kinderen alleen te laten, maar kiest er wel voor om zoiets te gaan doen (net als die vrouw naar de drogisterij) terwijl je weet dat je kinderen in de auto hebt, die je niet mee wilt/kunt nemen in de winkel.
(Dan moet ik er wel bij zeggen, dat ze uit vorm van service/vriendelijkheid niet zo moeilijk had kunnen doen, en gewoon direct behulpzaam zijn, maar das weer een andere discussie.)

Nienke

@jewel wrote:

Mama van Anne, ik heb een flinke discussie gehad met jou in dat andere topic. (waarin je mij beledigde, en ook nog eens andere moeders door uitlatingen te doen die totaal niet van toepassing waren in dat topic :silenced: Daarna was je opeens verdwenen…)

Die discussie ging over dat jij je kindje alleen thuislaat om de hond uit te laten e.d., en ook nog eens in de kinderstoel met brood e.d.

Het gaat er hier niet om dat ik de situatie niet ken waarin jij verkeerd.

Waar het uiteindelijk op neerkomt is dat er een kind alleen wordt achtergelaten.

Of dat nu thuis is of in een auto…alleen is alleen.

Dat jij bent uitgebarsten tegen die moeder die haar kind alleen achterliet is prima, maar steek je hand 'ns in eigen boezem…jij doet precies hetzelfde…

Je kunt dit geval wat jij mee hebt gemaakt ook als een eye-opener voor jezelf zien…in plaats daarvan beschuldig je die moeder als onverantwoordelijk e.d. en laat jij je kind wel alleen achter…hoe onverantwoord is dat? :doh:




Nee ik laat mn ziek kind geen half uur in een onafgesloten auto alleen zitten waar ik totaal geen kijk op heb. Ik gooi de poort achter open de hond rent naar buiten, ik loop om het huis, eer ik terug ben is de lamp buiten nog aan die op een schakelaar staat van 3 minuten. Als ik voor langs ons huis loop kan ik Anne zien en ben ik dus 2 meter van mn voordeur. Hond en ik zijn beide ziek, Anne eet geen kruimel brood in de tijd dat ik weg ben en ze is dit gewend zoals kinderen die zieke ouders hebben wel aan meerdere dingen wennen. Als dat kindje 3 minuten in de auto had gezeten had je mij er niet over gehoord, want zoals ik al zei: moeders had nhet zo goed even bij de pinautomaat kunnen staan. Mijn kind valt niet mee te nemen als ze hier in huis zit. Ja, mn huis kan affikken, dat risiko loop ik, verder niks, geen verslikking of iets dergelijks, ze begint pas te eten als mama naast bij haar zit, dan eten we samen zoals het hoort. Als iemand onder de douche staat en hun kind zit beneden (zoals wel toegstaan lijkt te zijn), kind loopt naar de keuken pakt een mes/vork. what ever uit de keuken, want jullie opperbeste ouders hebben dat vast niet weggelegd, stopt het in zn mond rent ermee en valt. Denk je dat als jij onder de douche staat je je kind dan hoort?

Daarnaast als je goed gelezen had, sprak vroeg ik of zei de moeder was, waarop haar verhaal kwam over het kort na de apotheek waarop ik bibberend uitlegde dat dat korte wel meeviel en zo haar kind kon meenemen…uiteindelijk nog wat bozer geworden en ook weer gekalmeerd en uitgelegd aan de moeder dat ik er van geschrokken was dat dat meisje zolang alleen in die auto had gezeten huilend en wel. Nou vertel mij de overeenkomst tussen beide? Een hooguit 3 minuten alleen in vertrouwd huis, waarbij iedereen in de buurt weet hoe en wat, ik daarnaast een sosbrief bij me draag, de kinderen van de basisschool mij zien waarvan het gros in mn straat woont, waarbij ik telkens dezelfde mensen tegen kom onder weg (in die paar minuten) die het ook weten…dus als ik mn been breek is er zeg binnen hooguit 5 minuten iemand bij Anne. Of een kind dat een half uur in een open auto in een vreemde buurt zit, ziek is en mama serieus dacht dat ze maar een paar minuten weg was geweest.

Nee, ik mag mn schrik hier niet uiten, ik wordt weer meteen met iets uit een ander topic aangevallen. Ja, ik laat ook mn kindje alleen, heb ik ook eerlijk toegegeven, net als meer moeders, maar mag ik me in uiterste dan niet meer uiten? Zijn jullie de perfectie zelve? Ik geloof er geen bal van (ook al aangegeven). Maar als jullie nog lekker verder wilen gaan hierover ga gerust jullie gang, ik was gecshrokken en mn scvhrik hier van me afgeschreven, dus dat ben ik kwijt, wat jullie verder doen zal me aan mn anus oxideren zoals ik dat laatst zo netjes las. Ik had iemand uitgenodigd en dat meende ik serieus om te komen kijken hoe mijn kind met de situatie omgaat. Tja had ik maar geen kind moeten nemen met mijn gezondheid. En de hond? Ja die wordt serieus alleen s ochtends 3 minuten en s avonds 3 minuten uitgelaten…duhhhh, onze hond gaat 5 maal op een dag uit, waarvan 2 korte en 3 lage wandelingen, en de meeste van de 3 gaat Anne mee, ze gaat alleen niet mee als ze op de peuterspeelzaal zit.



Poeh zit me nu echt te bedenken dat ik me hier zo zit te verantwoorden…gaat toch makkelijker in een echt gesprek…maar ik vind het toch wel degelijk 2 heel vercshillende dingen, maar ja 1 moet er altijd de piep zijn en blijkbaarb ben ik dit op dit forum. Ik kan leuke dingen plaatsten en mag blij zijn als er iemand op reageerd, maar als ik iets net wat anders omschrijf als dat het in werkelijkheid is of in woorden het net wat anders uitleg dan heb ik er een vast stel op mn nek hangen. Weet je, ik kan met iemand een onenigheid in een topic hebben en ben het na even al weer kwijt en reageer dan net zo vrolijk op een ander topic van dezelfde persoon omdat ik iedereen hier als gelijke zie en geen namen ga onthouden van o, die heeft dit of dat geschreven.



Ik denk dat dit alles was wta ik wilde typen.

Uuhhm, ik zou boven niet gaan douchen als ik beneden een dreumes los heb lopen! :roll: Vooral niet om het feit dat ze dan inderdaad een schaar, mes of iets anders zou kunnen pakken. Douchen zou ik 's avonds doen voordat ik naar bed ga, of 's middags als mijn kind een dutje doet.

En ik denk dat de mensen hier op het forum niet zo erg vallen over het feit dat jij je kind eventjes een paar minuten alleen in huis laat. Het ging er meer om dat je haar dan in een kinderstoel zet met een stuk brood. De kinderstoel kan omkieperen & je kind alleen met eten laten zonder enig toezicht is gewoon niet verantwoord vanwege verstikkingsgevaar. En ook al ben je dan binnen drie minuten weer in huis, dan ben je toch echt te laat…

Ik heb even een stukje (van 10 okt) gekopieerd van je mama van anne:


Anne is sochtends al van baby af aan alleen thuis (maximaal 5 minuten) als ik even de hond uitlaat. Anne doet langer over haar ontbijt en in die tijd laat ik snel de hond even plassen. Nog nooit een probleem geweest en ik zie er ook geen probleem in.


En vandaag schrijf je dit:
Anne eet geen kruimel brood in de tijd dat ik weg ben


:eh: :think:

Ik onthou wel bepaalde personen en gebeurtenissen.
Net zoals ik weet van een hele tijd terug dat jij een topic had waarin je schreef dat je ziek was. Dat is echt lang geleden maar dat heb ik onthouden en ik heb heel erg met je meegeleefd.
Dat jij een 'vast stel op je nek hebt', zoals je omschrijft komt puur omdat het over hetzelfde onderwerp gaat. Dit is bij mij tenminste wel zo.
Anders mag je mij uitleggen waar je op doelt want ik weet niet waar je het over hebt eerlijk gezegd.
Wij verschillen van mening over dit onderwerp, heel sterk zelfs, maar over een ander onderwerp kunnen wij het wel eens zijn.

Ik ben absoluut niet perfect. Maar ik val andere moeders niet aan over iets wat ik zelf ook doe. Dat je dat niet inziet zegt mij genoeg.



Maar goed. Blijkbaar is JOUW manier van alleen laten meer acceptabel in jouw ogen dan het alleen laten door een andere moeder, ongeacht de situatie.

@nienke2 wrote:

@kaboutertje wrote:
Eergisteren heb ik eetkamerstoelen opgehaald, had 1 slapend kind in de auto, heb de auto vóór de deur van die winkel geparkeerd (tegen de stoep aan) ben naar binnen gelopen, ze zei dat ik een karretje moest halen om de stoelen uit het magazijn te halen maar dat heb ik geweigerd, ik zei dat ik de kindjes in de auto had zitten, zwaaide nog even naar de oudste en zei dat ik ze in het zicht wilde houden, haar reactie verbaasde mij ook erg, ze lachte een beetje dom en zei, ze worden niet gejat hoor,… ik zei, dat weet je niet en ik haal ze er niet uit. Ja maar het is niet gebruikelijk dat wij de spullen uit het afhaal magazijn halen, ik zei; ik vind het niet gebruikelijk dat ik mijn kinderen alleen moet laten in een auto, daarop zei ze; ze zitten toch in een stoeltje, ze kunnen geen kant op :wall: ga jij zitten oppassen dan in de auto, nee dat wilde ze ook niet! Of ik ze niet uit de auto kon halen en mee nemen, ja tuurlijk mevrouw, een peuter van 2 een baby van 7 maand EN een kar met 3 eetkamerstoelen :wall: :wall:




Dit vind ik eigenlijk hetzelfde als het verhaal waar deze topic over gaat. Je kiest er zelf voor om je kinderen mee te nemen naar een winkel waar zelfbediening is. (ok, misschien ben je alleenstaand of kun je om een andere goede reden niet zonder kinderen gaan winkelen).
Moet het personeel dan opdraaien voor jou? dus of gaan oppassen op jouw kinderen, of voor jou de stoelen gaan ophalen? Jij kiest er niet voor om je kinderen alleen te laten, maar kiest er wel voor om zoiets te gaan doen (net als die vrouw naar de drogisterij) terwijl je weet dat je kinderen in de auto hebt, die je niet mee wilt/kunt nemen in de winkel.
(Dan moet ik er wel bij zeggen, dat ze uit vorm van service/vriendelijkheid niet zo moeilijk had kunnen doen, en gewoon direct behulpzaam zijn, maar das weer een andere discussie.)

Nienke


Hoi Nienke,

Dit is zéker geen zelf-service winkel hoor, ik was verbaasd dat ik dit zelf moest ophalen zelfs, daar vond ik de aankoop ook te prijzig voor! De bedrijfsleider belde ons dat de stoelen er waren en dat ik ze die dag nog moest komen halen omdat hij daarna een aantal dagen weg zou gaan, (zelf was ik net jarig geweest en kreeg de dag erna visite) ik heb hem uitgelegd dat ik alleen was met de kindjes, hij stelde toen zelf voor om de auto voor de winkel te zetten, dat was 10 meter van de balie! Ik heb constant zicht gehouden! Het was de kassa juffrouw die er anders over dacht en vond dat ik de kindjes best alleen kon laten terwijl ik zelf de stoelen ging halen! Mijn opmerking naar haar om dan maar op te passen, omdat ze vond dat ik wel mijn kindjes alleen kon laten was sarcastisch naar haar toe, maar ik had absoluut niet de intentie om uit het zicht te gaan, ben je mal!
Toch is het makkelijker geoordeeld, ik ben idd getrouwd en sta er dus niet alleen voor, maar beeld je eens in als je wél alleen bent! Dan is de situatie vaak erg lastig hoor! Als je dan iets moet of wilt, heb je wel je handen gebonden.
Het is dus niet hetzelfde zoals jij schreef!