Dit is toch echt niet meer normaal !@#@!@#!

@jewel wrote:

Ik heb even een stukje (van 10 okt) gekopieerd van je mama van anne:


Anne is sochtends al van baby af aan alleen thuis (maximaal 5 minuten) als ik even de hond uitlaat. Anne doet langer over haar ontbijt en in die tijd laat ik snel de hond even plassen. Nog nooit een probleem geweest en ik zie er ook geen probleem in.


En vandaag schrijf je dit:
Anne eet geen kruimel brood in de tijd dat ik weg ben


:eh: :think:




Zou je hier nog even uitleg over kunnen geven, mamavananne?

@jewel wrote:

@jewel wrote:
Ik heb even een stukje (van 10 okt) gekopieerd van je mama van anne:


Anne is sochtends al van baby af aan alleen thuis (maximaal 5 minuten) als ik even de hond uitlaat. Anne doet langer over haar ontbijt en in die tijd laat ik snel de hond even plassen. Nog nooit een probleem geweest en ik zie er ook geen probleem in.


En vandaag schrijf je dit:
Anne eet geen kruimel brood in de tijd dat ik weg ben


:eh: :think:


Ja, ze doet zo lang over haar ontbijt doordat ze dus als het voor haar staat geen kruimel eet en begint te nibbelen aan haar boterham als ik terug kom en zeg dat ze moet gaan eten, waarna mijn medicatie is ingewerkt en ik bij haar zit en we dus ongeveer tegelijk aan het eten zijn.
Natuurlijk ook gezelliger als mama er bij is (en zo hoort het ook). En nogmaals, Anne is niet anders gewend, zegt me gedag en hoi als ik terug kom, zwaait af en toe als ze me voor langs ziet komen. Maar goed, ik kan schrijven wat ik wil ik kan de situatie toch niet precies uitleggen en voor iedereen ligt een grens ergens anders en door omstandigheden doe je weleens iets anders als een andere moeder doet, maar dat wil niet zeggen dat ik het dan maar goed moet vinden dat iemand haar kindje van ongeveer 2 een half uur in een openstaande auto moet laten zitten.



Zou je hier nog even uitleg over kunnen geven, mamavananne?
Hoi Nienke,

Dit is zéker geen zelf-service winkel hoor, ik was verbaasd dat ik dit zelf moest ophalen zelfs, daar vond ik de aankoop ook te prijzig voor! De bedrijfsleider belde ons dat de stoelen er waren en dat ik ze die dag nog moest komen halen omdat hij daarna een aantal dagen weg zou gaan, (zelf was ik net jarig geweest en kreeg de dag erna visite) ik heb hem uitgelegd dat ik alleen was met de kindjes, hij stelde toen zelf voor om de auto voor de winkel te zetten, dat was 10 meter van de balie! Ik heb constant zicht gehouden! Het was de kassa juffrouw die er anders over dacht en vond dat ik de kindjes best alleen kon laten terwijl ik zelf de stoelen ging halen! Mijn opmerking naar haar om dan maar op te passen, omdat ze vond dat ik wel mijn kindjes alleen kon laten was sarcastisch naar haar toe, maar ik had absoluut niet de intentie om uit het zicht te gaan, ben je mal!
Toch is het makkelijker geoordeeld, ik ben idd getrouwd en sta er dus niet alleen voor, maar beeld je eens in als je wél alleen bent! Dan is de situatie vaak erg lastig hoor! Als je dan iets moet of wilt, heb je wel je handen gebonden.
Het is dus niet hetzelfde zoals jij schreef!


Het is inderdaad in sommige gevallen lastig om dingen te regelen terwijl je je kinderen bij je hebt. Weet er alles van, ik wil ook vaak 1001 dingen doen, maar ben dan gebonden door mijn dochter.
Wat ik eigenlijk wil zeggen is: neem dan je verantwoordelijkheid en neem je kinderen mee. Ik zie om me heen veel mensen die het teveel gedoe vinden en dan maar de makkelijke weg kiezen. Zo makkelijk vind ik.
Dit gaat niet meer over jou hoor, maar in het algemeen.

Nienke

Ik ben het met je eens hoor zeker, wanneer ook maar enigsinds mogelijk moet je je kinderen mee nemen, maar soms is het makkelijk praten denk ik :think:

Nu speelt waar je woont ook een rol van schijnveiligheid denk ik, wij wonen in noord Nederland in een dorp waar oom agent nog zijn vingertje omhoog houdt :naughty: (zo dus) en iedereen nog braaf luistert, waar je nog je huis uit kunt voor een boodschap zonder de deuren op slot te doen enz, maar wat ik al schreef ook dat is schijnveiligheid hoor, hier kan het net zo goed mis gaan!



Het blijft een lastig punt steeds weer!

:wall: Hoe kan iemand zo onnadenkend zijn?



Ik vind het super dat je zo alert was om het kindje op te merken en het in de gaten te houden! Je had de beste bedoelingen, voor hetzelfde geld was er idd iemand langs gekomen die het minder goed met de peuter voor had… Die mama mag je wel bedanken, zeg!