Dit is toch echt niet meer normaal !@#@!@#!

Vanmorgen ging ik even snel naar de winkel om de hoek om brood te kopen. Ik loop terug naar huis en zie een auto geparkeerd staan waarin een kindje van ongeveer 2 jaar in haar kinderstoel zit: ALLEEN. Ik ben even bij de auto blijven staan, maar ik zag niemand. Aangezien ik de hond moest uitlaten ben ik naar huis gelopen om de hond te halen en nogmaals langs de auto te lopen. Door een tussenkomend telefoontje duurde het iets langer voor ik met de hond uitging. Na langs de uitlaatplaats te zijn geweest weer richting de auto gelopen en jawel, ik hoorde het kindje tot op de hoek huilen. Ik ben naar de auto gelopen en deze bleek niet op slot te zijn. Ik heb de deur open gemaakt en het kindje gerust kunnen stellen. In de auto lag een handtas en stond een mobiel in de houder. Ik heb nog rondgekeken, maar niemand reageerde. Toen ik op het punt stond mn mobiel te pakken en de politie te bellen komt er een vrouw al zwaaiend aanlopen. Dit was de ‘moeder’. Ik vroeg aan haar of ze nog normaal was om haar kind zo achter te laten. Haar reactie was, ze is niet helemaal lekker (het kindje) en ik moest even naar de drogist en ik vond het beter om haar niet mee te leuren (ja zo zei ze het). Ik zeg: nee tuurlijk je kan haar beter alleen in een onafgesloten auto laten zitten. Waarop zij zei: als ik m afsluit gaat het alarm af. Mijn reactie daarop was weer: en wat als ik haar had meegenomen (Madelein MCain)? O ja, zei de moeder…tja, maar het leek me toch beter haar niet mee te leuren. Nou, ik ben uit mn slof geschoten waardoor ze uiteindelijk zei dat ik gelijk had en dat ze verantwoording heeft over haar kindje. Ze had ook niet in de gaten dat ze zo lang was weggebleven, ze dacht dat het een paar minuten waren (was bijna een halfuur). Als laatste kreeg ik nog te horen dat ze het in de zomer nooit doet…nounou, das een geruststelling (NOT). Echt super onverantwoord en ik heb haar gezegd dat ik echt hoop dat ze het noooooit meer doet.



Dit is toch te zot, of vinden jullie het normaal?

:wall: :wall: sommige mensen Goed dat je uit je slof geschoten bent, zou ik denk niet durfen :oops: :oops:

@Karin1981 wrote:

:wall: :wall: sommige mensen Goed dat je uit je slof geschoten bent, zou ik denk niet durfen :oops: :oops:




Ik stond echt te koken, heb haar gezegd dat zoiets bij mij echt in het verkeerde keelgat schiet en ik daardoor nogal fel reageer, ik had de vlekken in mn gezicht staan zo boos was ik :evil:

Een half uur??? Vijf minuutjes doe ik ook wel eens, eerlijk gezegd. Inderdaad ook op de stoep voor de drogist en bij school als ik de oudste twee ga ophalen. Maar absoluut niet meer dan 5 minuten, en met het raam op een kier en de deuren op slot. Ik weet t, ook dat vinden veel mensen onverantwoord en not done, maar een half uur vind zelfs ik absurd!

ik ben normaal een heel beheersd en kalm mens maar dit doet mij echt witheet maken i kzou ook helemaal uit me slof geschoten zijn



niet normaal hoor!!





ik laat me kind nog net aan alleen in de auto als ik me karretje weg moet zetten maar ook dat doe ik liever niet dan til ik haar wel even hoor!!!



belachelijk gewoon

misschien doe ik he ook wel maar ik als ik boos ben ga ik nog erger stotteren,

Mevrouw had nieteens zicht op de auto :frowning:

Ik vind het ook niet normaal maar sommige mensen weten echt niet beter dan dat ze het zo goed doen. Waar jij en ik met ons verstand niet bij kunnen, denkt deze dame in dit geval dat dit het beste is voor haar kind. Ze denkt niet verder. Dat het onverantwoord is en dat er ik weet niet wat kan gebeuren, die gevolgen ziet ze niet.

Triest maar waar.



Ze zal het in ieder geval nooit weer doen. Hopelijk.

Nou witheet en uit m’n slof schieten vind ik persoonlijk een erg

overdreven reactie…maar absurd is het wel (voor iemand die

alleen even naar een drogist ging…een half uur!)



Ik doe het ook wel eens, paar tellen voor de deur van de bakker

of drogist. Maar dan zie ik ze zitten en doe ik de deuren op slot.

Als bij voorbaat zou huilen dan zou ik het niet eens doen.



Anoek valt in de auto ook wel eens in slaap en als ze lekker

slaapt dan laat ik ze thuis voor de deur op m’n eigen

oprit in de auto lekker verder slapen. Niet in de zomer hoor, maar

zo met dit weer en het raampje op een kier en de deur op slot.

Ja hoor, ik zie ze zo zitten als ik op de bank zit.

Ik kan hier alleen maar op zeggen: wat verschrikkelijk ZIELIG voor dat kindje om zo’n moeder te hebben :frowning:



Je hebt super gereageerd :thumbup: !



Anne

@AnneK wrote:

Ik kan hier alleen maar op zeggen: wat verschrikkelijk ZIELIG voor dat kindje om zo’n moeder te hebben :frowning:


:shock:

Ik begrijp dat je het onverantwoord vindt, maar om die moeder nou zó te veroordelen... :think:

Nou dat kindje had ook door een gek mee genomen kunnen worden.

Je laat je kind niet zolang alleen in een auto zitten zonder dat je er toezicht op hebt :naughty:

:shock:



Waar is ‘ergens’? Waar ik woon kun je zelfs niet een handtas of een mobiel 5 minuten in een afgesloten auto laten! :o

niet normaal! ik had denk ik toch meteen de politie maar gebeld, daar schrikken ze meer van

Ik heb mevrouw op de gevaren gewezen en mn stem bibberde en ik liep dus roodaan, wat op haar natuurlijk als aanvallend over gekomen was. Uiteindelijk had ik dus uitgelegd dat ik er zo van geschrokken was en dat ik daardoor zo reageerde en dat respecteerde ze. Kijk, ik laat Anne ook wel heel even alleen, voor sommigen ook onverantwoord, maar iemand die het hele verhaal kent, kan er pas een goed oordeel over geven. Ik heb hier ook op mn ‘donder’ gehad. Maar zoiets als dit ging me echt te ver. Kijk, als mevrouw even stond te pinnen (dan had ze dr auto kunnen zien), oke. Als haar kindje lag te slapen in eerste instantie en bv in 2e had ik ook niet precies zo gereageerd. Maar het meisje zat ziek in de auto bij de eerste ‘ontmoeting’ en huilend bj de 2e keer. Ik vond het al raar dat er niet meer mensen bij stonden, of reageerden. Maar goed, ik hoop dat mevrouw het niet weer doet, of dat ze in elk geval op de tijd let, ze schrok zelf dat ze zolang was weggebleven. (en dan nog zet je je auto op slot als het niet anders zou kunnen). Ik begrijp al niet dat ze zei dat er alarm af zou gaan als ze dr auto op slot doet, een autostoel zit toch altijd vast en ze had geen raampje open…maar goed, ik laat het verder maar gaan en hoop het niet meer te zien.

Anne, er kan een alarm afgaan indien je een bewegingsensor ín de auto hebt. Als het meiske met haar armen beweegt, gaat het alarm af.



Verder vind ik het discutabel of je de deur op slot moet doen. Vanwege mensen met slechte bedoelingen die je kind mee kunnen nemen zeg ik natuurlijk : Ja!

Maar, stel nu dat het meisje zo ziek was, moest overgeven en dreigde te stikken, dan zou je willen dat iedereen snel bij het kind kan komen. Hetzelfde geldt voor de situatie als de zon flink schijnt, dan zou je ook de deur open willen trekken ipv een raampje intikken.

nee dat vind ik echt niet normaal zou het nooit doen ook niet voor een paar minuten :naughty: het idee alleen al!

@Karin2 wrote:

Anne, er kan een alarm afgaan indien je een bewegingsensor ín de auto hebt. Als het meiske met haar armen beweegt, gaat het alarm af.



Verder vind ik het discutabel of je de deur op slot moet doen. Vanwege mensen met slechte bedoelingen die je kind mee kunnen nemen zeg ik natuurlijk : Ja!

Maar, stel nu dat het meisje zo ziek was, moest overgeven en dreigde te stikken, dan zou je willen dat iedereen snel bij het kind kan komen. Hetzelfde geldt voor de situatie als de zon flink schijnt, dan zou je ook de deur open willen trekken ipv een raampje intikken.




Mama van Anne :wink:



O, dat wist ik niet dat dat kon zo n sensor in de auto, maar goed dan nog had ik het niet gedaan. De reden die je aangeeft bij overgeven of zo…tja er liepen veel mensen langs die auto, maar ik was de enige die reageerde…ook dus op het huilen, was er verder niemand die naar de auto liep. Het intereseert de mensen blijkbaar gewoon niet meer hoe of wat een ander doet. En als haar kindje aan het overgeven was in de tijd dat zij bij de drogist was kon ze zelf zowiezo al niet reageren.

Maar goed, het is gebeurt, ik verwacht dat de moeder wel even moest slikken nadat ik weg was gelopen en zij in de auto stapte en nogmaals hoop ik dat ze het nooit meer zal doen. (BTW ze heeft nog een kind, want er stond nog een autostoeltje voor een wat ouder kind in de auto)

Dan hebben we het nog niet eens over het feit dat de auto aangereden kan worden door een andere auto… :shock:



Moet je toch niet aan denken…

Je kunt je afvragen hoe groot die kans is… maar het zal maar gebeuren dat er iemand niet oplet… en… boem…

Zoiets doe je gewoon niet - niet twee minuutjes maar een half uur - punt. Het klinkt als een behoorlijk onverantwoorde cq niet over na denken aktie.



Ik vind het goed dat je het in de gaten bent blijven houden en de moeder er op aangesproken hebt. Hopelijk steekt ze er wat van op.





Gr Caroline