Dit is toch echt niet meer normaal !@#@!@#!

:shock: :o :hand:

Arm kind, ik doe het natuurlijk net als iedere ouder wel eens 2 minuten voor de pin automaat ofzo, maar verder :naughty:

Idd ik ben altijd bang dat er iemand tegenaan rijd met de kids erin én als ze ziek zijn probeer ik of Roon (manlief) even tussen de middag kan thuis lunchen zodat ik even op en neer kan zónder kinderen :wink:

Of de buuf, maar dan neem ik ze niet mee, maar een half uur :o

Ik schrik ook best van dat half uur hoor :shock:

Ook ik laat mijn kindjes wel eens in het zicht in de auto zitten, soms kún je gewoon niet anders! Maar net als andere dames hier schreven, IN het zicht, BINNEN bereik en ENKEL uit PURE NOOD!



Eergisteren heb ik eetkamerstoelen opgehaald, had 1 slapend kind in de auto, heb de auto vóór de deur van die winkel geparkeerd (tegen de stoep aan) ben naar binnen gelopen, ze zei dat ik een karretje moest halen om de stoelen uit het magazijn te halen maar dat heb ik geweigerd, ik zei dat ik de kindjes in de auto had zitten, zwaaide nog even naar de oudste en zei dat ik ze in het zicht wilde houden, haar reactie verbaasde mij ook erg, ze lachte een beetje dom en zei, ze worden niet gejat hoor,… ik zei, dat weet je niet en ik haal ze er niet uit. Ja maar het is niet gebruikelijk dat wij de spullen uit het afhaal magazijn halen, ik zei; ik vind het niet gebruikelijk dat ik mijn kinderen alleen moet laten in een auto, daarop zei ze; ze zitten toch in een stoeltje, ze kunnen geen kant op :wall: ga jij zitten oppassen dan in de auto, nee dat wilde ze ook niet! Of ik ze niet uit de auto kon halen en mee nemen, ja tuurlijk mevrouw, een peuter van 2 een baby van 7 maand EN een kar met 3 eetkamerstoelen :wall: :wall:



Wat ik wil zeggen is maar hoe verschillend mensen erover denken!



Ik laat de kindjes ook wel op de oprit liggen slapen, maar niet in de zomer, ik wil altijd zicht houden op de kinderen!



Maar ik ben wel voorzichtig in het veroordelen van mensen hoor, niemand zal bewust zijn of haar kind kwaad willen doen (al zijn er mensen,…)



Wel super :thumbup: gehandeld van je dat je het kindje in de gaten hebt gehouden en getroost! :thumbup: :thumbup:

Ook zo’n mooi discussie punt:



Kindjes thuis laten in hun bedje terwijl je even snel naar school fietst voor de oudste of even naar de winkel drie straten verderop racen voor een snelle boodschap, dát is iets wat ik ABSOLUUT NOT DONE vindt, tenzij er oppas is, (via babyfoon met sleutel is ook ok) maar verder :naughty:

Mijn vriendin doet het ook, ik snap dit echt niet!



Wat nu als jij aangereden wordt en bewusteloos bent? of in coma? wie verteld anderen dat jij nog een kleintje thuis hebt liggen onbewaakt?





Dit kwam bij me op toen ik dit alles las, moest het even neerzetten!

@kaboutertje wrote:

Ook zo’n mooi discussie punt:



Kindjes thuis laten in hun bedje terwijl je even snel naar school fietst voor de oudste of even naar de winkel drie straten verderop racen voor een snelle boodschap, dát is iets wat ik ABSOLUUT NOT DONE vindt, tenzij er oppas is, (via babyfoon met sleutel is ook ok) maar verder :naughty:

Mijn vriendin doet het ook, ik snap dit echt niet!



Wat nu als jij aangereden wordt en bewusteloos bent? of in coma? wie verteld anderen dat jij nog een kleintje thuis hebt liggen onbewaakt?





Dit kwam bij me op toen ik dit alles las, moest het even neerzetten!




http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=63884



die discussie is er al, leef je uit zou ik zeggen :mrgreen:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: zo helder ben ik dus nooit he om te ontdekken dat deze discussie er al is hahaha! :thumbup:

Ik ga er eens kijken!

Sja, en als ik thuis uitglijd en met een gebroken been in de keuken lig? Dan weet er ook niemand dat boven een kindje ligt te slapen.

Maar deze discussie wordt inderdaad al gevoerd in het discussietopic :wink: .

Sja, en als ik thuis uitglijd en met een gebroken been in de keuken lig? Dan weet er ook niemand dat boven een kindje ligt te slapen.

Maar deze discussie wordt inderdaad al gevoerd in het discussietopic :wink: .

Ik heb van de week ook zoiets meegemaakt.

Alleen van de andere kant gezien dan :wink: zou dus nooit een kind in de auto laten zitten.



Maar bij mij gebeurde dinsdag het volgende;

Ik ging met Lucas & Merlijn naar het winkelcentrum, dus ik zet mijn auto in de parkeergarage. Ik haal altijd eerst Merlijn uit de auto en die zet ik dan vast in de riempjes in de kinderwagen.

In eens hoorde ik iemand aan de andere kant van de auto bellen, "ja hallo met blablabla, ik sta hier naast een auto waar nog een kind in zit, en de ouders zijn in geen velden en wegen te bekennen, dus ik echt zo :shock: , loop met de kinderwagen de andere kant op en zie die vrouw nu zo :shock: en daarna zo :oops: kijken.

Was de dus met de politie aan het bellen :evil: .

Ik snap best dat het niet normaal is dat er nog een kind in de auto zit, maar om nu meteen de politie te bellen, ik was tenslotte mijn andere kind in de kinderwagen aan het zetten. Laat Lucas echt niet alleen in de auto zitten als ik ga shoppen. Maar ja als ik eerst Lucas uit de auto had gehaald dan had ik hem ook nog in de gaten moeten houden in die drukke parkeergarage, terwijl ik zelf dacht dat dit het beste was.

Ik was behoorlijk pissig tegen die mevrouw en ik dacht te horen dat de politie ook niet zo blij was aan de telefoon. :stuck_out_tongue:



Kijk elkaar in de gaten houden ok, maar om zo overdreven te reageren als die mevrouw bij mij heeft gedaan vond ik echt niet nodig.

@Suuus wrote:

Sja, en als ik thuis uitglijd en met een gebroken been in de keuken lig? Dan weet er ook niemand dat boven een kindje ligt te slapen.

Maar deze discussie wordt inderdaad al gevoerd in het discussietopic :wink: .




Hier zou ik pas aan het eind van de dag gevonden worden als mijn man of dochter thuiskomt…



Ik zie hier nooit geen kip… :shock: Moet er niet aan denken… Ik ga nog even wat vaster op mijn benen staan :shock: :?

@Mama_jeanet wrote:

Ik heb van de week ook zoiets meegemaakt.

Alleen van de andere kant gezien dan :wink: zou dus nooit een kind in de auto laten zitten.



Maar bij mij gebeurde dinsdag het volgende;

Ik ging met Lucas & Merlijn naar het winkelcentrum, dus ik zet mijn auto in de parkeergarage. Ik haal altijd eerst Merlijn uit de auto en die zet ik dan vast in de riempjes in de kinderwagen.

In eens hoorde ik iemand aan de andere kant van de auto bellen, "ja hallo met blablabla, ik sta hier naast een auto waar nog een kind in zit, en de ouders zijn in geen velden en wegen te bekennen, dus ik echt zo :shock: , loop met de kinderwagen de andere kant op en zie die vrouw nu zo :shock: en daarna zo :oops: kijken.

Was de dus met de politie aan het bellen :evil: .

Ik snap best dat het niet normaal is dat er nog een kind in de auto zit, maar om nu meteen de politie te bellen, ik was tenslotte mijn andere kind in de kinderwagen aan het zetten. Laat Lucas echt niet alleen in de auto zitten als ik ga shoppen. Maar ja als ik eerst Lucas uit de auto had gehaald dan had ik hem ook nog in de gaten moeten houden in die drukke parkeergarage, terwijl ik zelf dacht dat dit het beste was.

Ik was behoorlijk pissig tegen die mevrouw en ik dacht te horen dat de politie ook niet zo blij was aan de telefoon. :stuck_out_tongue:



Kijk elkaar in de gaten houden ok, maar om zo overdreven te reageren als die mevrouw bij mij heeft gedaan vond ik echt niet nodig.




Ja, kijk dan zou ik als moeder zijnde ook pissig worden. Echter ik had dus al de eerste keer goed om me heen gekeken, zoekend naar de moeder/vader. En de 2e keer ook voordat ik mn telefoon wilde gaan pakken, toen kwam ze dus net om de hoek en heb ik verder natuurlijk ook niet gebeld. Van de zomer hier ook 2 auto s met in elke auto 1 hond erin…toen heb ik hetzelfde gedaan, eerst gekeken…doorgelopen naar huis…de hond gehaald en toen waren de auto s weg, dus dan maak ik me verder niet meer druk en vind ik het oke (behalve als ik de eerste keer zou hebben gezien dat de honden in moeilijkheden waren, want ik ben er dus ook op tegen om een dier in de auto te laten zitten.

Hahahaha Jeanet, wat een verhaal zeg :lol: al kun je er op zo’n moment ook echt niet om lachen, dat snap ik ook! Maar nu ik het lees hihihi



En dan dat gebroken been verhaal, tja er is overal wel iets voor te zeggen of te verzinnen, maar het verkeer in gaan vergroot de kans wel en met een gebroken been kan ik mijn mobiel nog wel pakken uit mijn broekzak denk ik! :wink:

Ik vind het grappig dat de persoon die rustig haar kind in huis achter laat (waar niemand haar kan horen huilen of stikken) met broodje, terwijl ze haar hond uitlaat, het afgeeft op een moeder die haar kind in een niet afgesloten auto achterlaat om iets op te halen bij de drogist. Waar mensen lang lopen.

:wink:

Nefarious Die is een beetje beneden de gordel, omdat je er een ander topic bij haalt.

Maar eigenlijk heb je wel gelijk… :shifty:

Mama van Anne, ik vind het goed dat je je om het kindje bekommerd hebt en de moeder op de gevaren hebt gewezen. :clap: Ik geloof dat ik een minuut of 10 gewacht had en dan de politie zou bellen. Hoe dan ook ben ik het met je eens dat de moeder erg onnadenkend is geweest. Ik laat mijn kinderen nooit alleen, niet thuis en niet in de auto. Ik heb liever wat extra gesjouw met buggy ed, dan dat ik ze even volledig uit het oog verlies. Ze zijn me het allerdierbaarst en ik zou het mezelf nooit vergeven als er iets met ze zou gebeuren omdat ik even voor gemak zou kiezen.

@Nefarious wrote:

Ik vind het grappig dat de persoon die rustig haar kind in huis achter laat (waar niemand haar kan horen huilen of stikken) met broodje, terwijl ze haar hond uitlaat, het afgeeft op een moeder die haar kind in een niet afgesloten auto achterlaat om iets op te halen bij de drogist. Waar mensen lang lopen.

:wink:




Tja…wilde niet reageren, want ik heb hierover alles al gezegd wat ik wilde in dat topic. Maar Nef jij zegt wat ik denk…je verhaal is erg tegenstrijdig ‘mama van anne’.

@Jippie wrote:

Nefarious Die is een beetje beneden de gordel, omdat je er een ander topic bij haalt.

Maar eigenlijk heb je wel gelijk… :shifty:


Ik denk niet dat mijn opmerking beneden de gordel was. Het komt mij als schijnheiligheid over wanneer iemand zelf hetgeen doet waar ze een ander over aanvalt. Een kind alleen laten is een kind alleen laten. Waar je dat ook doet.

Ik vind dat je gelijk hebt, hoor! Alleen is het een beetje een ongeschreven forumregel dat je een ander topic er niet bij hoort te halen, dus vandaar mijn opmerking. Maar ik heb dat andere topic ook gelezen en dan vind ik dat je consequent moet zijn en zoiets ook op jezelf moet betrekken. Je kunt niet zelf het ene doen en vervolgens kwaad zijn op een ander die precies hetzelfde doet. :wink: Ik persoonlijk zou mijn kind nooit alleen laten, niet in de auto, niet in huis, niet in een winkel, noem maar op.

@Nefarious wrote:

Ik vind het grappig dat de persoon die rustig haar kind in huis achter laat (waar niemand haar kan horen huilen of stikken) met broodje, terwijl ze haar hond uitlaat, het afgeeft op een moeder die haar kind in een niet afgesloten auto achterlaat om iets op te halen bij de drogist. Waar mensen lang lopen.

:wink:






Wat een olifantengeheugen heb jij, ik herinner het me nu ook ja. Maar ja dat is maaaaar 5 minuten he , langer niet hoor :naughty: :slight_smile:



En Jippie, een ongeschreven regel dat je er geen ander topic bij mag halen ? Misschien als je het over iets anders hebt maar dit gaat over precies hetzelfde. En als iemand gisteren iets gezegd heeft , mag je iemand daar toch best op aanspreken ?

Jaaa, gezellig hier zat ik op te wachten :roll: …ik heb in dit topic al aangeven over dat andere topic en ook dat jullie daarbij niet de hele situatie kennen en het dus wel degelijk iets heeeel anders is als wat hier gebeurde. Maar het staat hier niet onder discussie en ik ben meteen van dit forum weg als dit daaronder gezet wordt ( er is al eens eerder een ropic ongewenst van mij verplaatst naar discussie). Ik gaf in het kort aan hoe het hier gaat en dat was fout van mij, maar ik heb geen zin om de hele situatie uit te leggen en dus heb ik de discussie gelaten voor wat het was.

We maken ons hele leven beslissingen, soms goede en soms minder goede. Het kán zijn dat deze moeder een aantal dingen tegen elkaar heeft afgewogen en voor dit gekozen heeft.



Ik persoonlijk zou niet 123 mijn kind in een auto laten zitten, maar ik zou haar ook niet alleen thuis laten. Maar als ik een beslissing ergens over neem zou ik het dus echt niet pikken als iemand die langs komt mij daar even de les over gaat lezen :eh: Je kan overtuigd zijn van je eigen gelijk,

maar een ander denkt daar anders over, blijkbaar.



En als je een topic opent, is niet iedereen het altijd met je eens. Je kan wel zeggen dat jouw situatie heeeeeel anders is, maar je weet niet precies de situatie (er zijn mss wel meer factoren die meespelen, die je niet weet) van deze moeder die haar kind in de auto laat zitten. Je (ver)oordeelt deze moeder en dat is niet jouw taak.