Heey mensen,
Hier ben ik hoor.
Kzit al een tijdje niet lekker in me vel.Vandaar dat ik even niks van me heb laten horen.
Ik Heb me eerste clomid achter de rug en moet nu op de 21e dag naar het ziekenhuis voor onderzoek.
Vandaag is me 11e dag en we zijn nu om de dag druk aan het huiswerken.
Met afvallen gaat het helaas een stuk minder goed, ik moet dinsdag weer naar de dietiste maar ben bang dat ik niet afgevallen ben of mischien nog wel iets ben aagekomen.
Ik ben ziek geweest en ben daarna ook nog een niet lekker geworden van de hormonen enso.
Hoofdpijn, misselijk, buikpijn, echt heel veel opvliegers.
Dus echt niet veel gelopen enso, maar toch ga ik maar naar de dietiste om er even over te praten en te kijken hoe ernstig de schade is haha.
Nou mensen jullie horen me wel als er meer nieuws vanuit hier is.
groetjes en tot snel…
Xxx
Pooh, getver da’s balen van je ventje…
Volgens mij had je 't ook al verteld, maar ik ben 't vergeten :oops:
Ik duim wel vast in voren, dan kan 't niet missen he :mrgreen:
Dtje, wat 'n domper. De schade kan op zich dus nog best meevallen, het hoeft niet perse te zijn dat je afgevallen bent, zolang er maar niets bijgekomen is (dat zou ik al heel knap vinden hoor, als je niet lekker in je vel zit).
Laat je dinsdag even weten hoe het was bij de dietiste??
Succes, meis!
Groetjes!
geeft niks… ik heb nu even “rust”
:lol: whaha :lol:
Super van je, om 't zo positief te zien :thumbup:
Hoi meiden,
Jody wat leuk voor je dat het in een keer raak was, dit komt niet zo vaak voor toch?? Het is wel leuk om dit te horen, je gaat dan toch hopen van misschien bij mij ook, maar dat zullen we nog zien. Dus iedereen reageert er anders op.
Kaatjes, dit is de eerste keer dat ik clomid ga gebruiken. Ik ben nu bezig met promilut,deze moet ik 10 dagen lang inslikken in totaal 30 pilletjes, die moet mijn ongi opwekken, als ik ongi wordt dan moet ik beginnen met dubbele dosis clomid…Ik moet gelijk met 100 mg beginnen. Ze gaan dan kijken of dit de goeie dosering voor me is…Ik ben benieuwd…Ik had eerst een ander gyn die zei eerst dat ik met 50 mg clomid moest beginnen en dat ik bloed moest prikken dan afspraak maken etc. Afgelopen vrijdag ben ik door een ander gyn geholpen, die raadde mij aan gelijk met 100 mg te beginnen, en kijken of deze gaat aanslaan, ik moet dan geen bloedprikken ofzo, dit is gewoon een test om te kijken of deze dosering wel goed is. Dus er wordt totaal verschillend gewerkt tussen hun wat ik niet echt leuk vond, ze zei we beginnen gelijk met hoge dosering dan weten we het maar als je met 50 mg begint en dan bloed moet prikken dan is het zonde van je tijd en je zal voor niks bloed prikken…Ik heb het indruk gekregen dat deze gyn veel beter is, deze doet gewoon echt moeite. Dus ik ben benieuwd. Gebruiken jullie naast clomid ook foliumzuur??of mag dat niet, omdat je zoveel pilletjes binnenkrijgt, zal dit dan schadelijk zijn weten jullie dit???
Groetjes,
MAdeliefje
hoi madelief
het komt vaker voor dan je zelf denkt hoor? op de andere topic waar ik ook meeschrijf hier op kok las ik net dat er weer iemand in 1 keer zwanger is geworden. ik kan er nog wel een paar opnoemen. en 1tje is van de week bevallen. ik heb een topic, wie begint er binnenkort met clomid. misschien moet je daar ook maar eens gaan meeschrijven. ook onder , als zwanger worden niet vanzelf gaat. kijk maar ff.
gr jody
Gebruiken jullie naast clomid ook foliumzuur??of mag dat niet, omdat je zoveel pilletjes binnenkrijgt, zal dit dan schadelijk zijn weten jullie dit???
Groetjes,
MAdeliefje
Het is gewoon een vitamine en het mooiste is als je start een maand voor de bevruchting. Omdat je nooit weet wanneer dat is slik je dit gewoon vanaf het moment dat je begint te klussen, ik slik dit dus nu al 2 jaar.
Idd wat Pooh zegt, gewoon foliumzuur slikken!!
Vind 't toch wel 'n beetje raar dat die gyn’s zo verschillend denken over je medicatie, madelief.
Ik hoop voor je dat de 100mg goed aanslaat, want als je weer overstimulatie hebt, moet je toch terug naar 50mg.
Het is en blijft afwachten wat je lichaam doet, maar als je eenmaal 'n beetje 'n richtlijn hebt als iets werkt, dan heb je ook 't gevoel dat je “in de race” zit.
Althans, zo heb ik het ervaren. Zolang er geen eitjes groeiden, deden wij nog niet mee.
Daarna, toen ze eenmaal groeiden en ook gingen springen, was 't hier feest hoor (en niet alleen tussen de lakens :silenced: )
Hoi allemaal,
Als het in een keer gebeurt dan moet het echt een wonder zijn!! Maar ja iedereen reageert weer anders maar het kan dus wel. Dat is ook mooi om te lezen.
Ik vond het ook vreemd toen de ene gyn 50 mg zei en de andere die zei gelijk je begint met dubbele dosis… Welke foliumzuur gebruiken jullie, ik bedoel koop je het bij de apotheek of drogist?? Want ik had het een keer bij de apotheek gehaald daar was ie € 1,50. En daarna vroeg ik aan de drogist, daar was ie bijna € 5,00. Het verschil van prijs laat me wel denken welke goed is. Of gebruiken jullie Gravitamon. Maar volgens mij is dat voor zwangeren toch…Jullie zijn natuurlijk meer ervaren. Ik ben nog eigenlijk een starter. Ik zal nog veel moeten leren
Ik vind die inwendige echo`s erg irritant, ik ben dan zo gespannen, vind het niet leuk maar ja. Hoe gaan jullie hiermee om zijn jullie dan ook gespannen?
Kaatjes, waarschijnlijk komt het controleren van eitjes bij de 2de ronde clomid. Eerst moeten we aankijken of 100 mg bij mij gaat aanslaan. Ik hoop van wel.
Ik wacht op jullie antwoord, dan ga ik zsm foliumzuur halen.
Groetjes en veel succes allemaal,
MAdeliefje
foliumzuur is foliumzuur en het klopt inderdaad dat het in de apotheek goedkoper is dan bij de drogist.
OP zich is alleen foliumzuur voldoende als je aan het klussen bent, wel zou je als het gelukt is over kunnen stappen op de multi vitamine voor zwangeren en dan de foliumzuur kunnen laten staan want anders krijg je teveel binnen.
Heey mensen,
Ik zou jullie even laten weten hoe het is gegaan bij de dietiste…
Ik moes er om kwart over 1 zijn… had echt geen zin omdat ik toch zeker wist dat ik niks was afgevallen en mischien nog wel wat was bijgekomen.
Maar gelukkig geen gram schade hahahahaha.
Ik ben weer 1.3 kilo kwijt.
Nu totaal 15 kilo, ben nu weer een beetje gemotiveert gelukkig.
Ik moet 18 december weer over 3 weken, dat is dan de laatste afspraak dit jaar, het zou dus leuk zijn als ik dan me streef gewicht kan halen van het ziekenhuis… daarvoor moet ik nog 2.1 kilo afvallen
HARD WERKEN DUSSS HAHA.
4 december moet ik naar het ziekenhuis om bloed te prikken om tekijken of ik van de clomid een eisprong heb gehad… ook moet ik gelijk een afspraak maken voor over 1 week dus dat kom dan op 11 december dat wij de uitslag krijgen.
Ook echt super spannend dus.
nou mensen jullie horen me weer.
Dikke X Dtje
waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaauuuuuuuuuuuuuuuuuuuw
vet goed van jouw hoor!!!
:inlove:
Heey mensen,
Ik heb even een vraagje!
Zoals jullie weten heb ik me eerste clomid kuur achter de rug en is dinsdag al me 21e dag en mag ik naar het ziekenhuis om bloed te prikken.
Maar nu heb ik sinds gisteren pijnlijke/gevoelige tepels.
Het zijn alleen me tepels… Is dit een teken van een eisprong???
Ik hoor het graag als jullie het weten of denken te weten.
Bedankt …
Groetjes Debora
ik heb het meestal na mn eisprong.
Wie nog meer ervaring hiermee??
Ik heb het nog nooit gehad… ja van me bh maar dat is anders dan ik nu heb…
Groetjess
heey mensen,
Ik zou jullie weer even een beetje op de hoogte brengen.
Ik ben op de 21e dag bloed weze prikken. ( dit viel op dinsdag 4 december).
Ik kon gisteren (donderdag) bellen voor de uitslag, maar eenmaal gebeld te hebben zeiden ze dat ik vandaag moest terug bellen.
Vandaag rond 12 uur gebeld, de assistente zei dat me eisprong goed was ( 0.21 voor de mensen die er verstand van hebben).
Even later belde de gyneacoloog mij om een minder fijn bericht te mededelen.
Ze hadden van mijn bloedafname het verkeerde getest, ze hadden proactine ofsoiets getest maar dat moest progesteron zijn…
Ik moes dus vandaag nog super snel naar het ziekenhuis om bloed te prikken en dan konden hun kijken of het nog zichtbaar was in mijn bloed.
Maandag mag ik bellen rond 4 uur voor de uitslag…
Als het niet meer te zien was in mijn bloed dan moest ik maar op de volgende cyclus wachten, beetje jammer allemaal…
Maar ja…
Ik wist gelukkig zoieso dat ik een eisprong had gehad want die heb ik duidelijk gevoeld… vanaf ongeveer 26 november.
Ik heb nu helaas nog steeds beetje last van dingetjes zoals gevoelige tepels (wel minder maar toch) en veel slijm, en krampen in me onderbuik.
Volgende week moet ik ongesteld worden dus we zien het wel… dinsdag is het me 28e dag… ben benieuwd.
Nou volgende week horen jullie me weer want ok dan heb ik donderdags de 13e een afspraak bij de gybeacoloog.
Nou groetjesss Debora
hoi debora
hou jij een tempratuur curve bij? best wel handig moet ik zeggen hoor?ik deed het ook , ook toen ik niet met clomid bezig was. dan kan je ongeveer inschatten of je wel/niet een eispr. hebt gehad. zo ja ,wanneer. gewoon voor jezelf ff bijhouden want mocht er getwijfeld worden dan zou je het zelf nog in kunnen schatten.
gr jody
Heey jody,
nee ik wilde het wel doen maar later dacht ik NEE want dan ben ik er mischien teveel mee bezig.
Maar heb de eisprong nu toch gevoeld.
Maar mischien wel een idee voor volgende maand.
k wil er ook niet teveel mee bezig zijn, k weet het ok niet .
Groetjes Debora
hoi debora
ik moet zeggen dat ik het echt mee vond vallen met het ermee bezig zijn hoor? als je het gewoon elke dag doet dan went het snap je? gegeven moment ben je er niet meer zo mee bezig. eigenlijk moet je er ook mee doorgaan als je niet aan de clomid zit of als je een tijdelijke pauze hebt. werkt echt. hihi
x
ja ik snap het…
Wil je me dan het tempen enso ff goed uitleggen,
Wanneer ik het et beste kan doen en waar ik op moet letten, en wanneer ik een eisprong heb en blablabla.
Greets Dtje