diagnose PCO

hoi debora

als je in het zh bent moet je ff om een tempratuur curves vragen. meer dan 1 als het kan voor de komende tijd. en je moet altijd voordat je opstaat je temp opnemen, dus niet eerst gaan douchen of boodschappen doen, als je wakker word voordat je je bed uitgaat. op de dag van je eisprong gaat soms je temp iets naar beneden maar dat hoeft niet. maar na je eisprong gaat je temp omhoog. als je temp niet omhoog gaat dan heb je waarschijnlijk geen eisprong gehad. gaat hij wel omhoog en blijft hij hoog zelfs na je nod dan zou je weleens zwanger kunnen zijn.en als je ongi word dan word je temp weer laag. hoeveel de temp omhoog en omlaag gaat is per persoon verschillend. en ook per maand verschillend. als je nog vragen hebt hoor ik het wel.

gr jody

heey,

ja ok heel erg bedankt, ik zou het na me menstruatie wel bijhouden… maar denk er dan verder even nog niet over na.

Je hoor dan over een maand de uitslag van me tempe wel. kan jij hem beoordelen haha, ik vind het nog een beetje moeilijk mischien stom.

Nou heel erg bedankt…

Groetjes Debora

Ps: dinsdag is mijn 28e dag is het dan stom als ik dan woensdag ga teste?

Tenzij ik nog niet ongie ben dan he.

Hallo,

Bij mij is een aantal jaren terug ook PCOS vastgesteld. Ondertussen heb ik drie kinderen gekregen d.m.v. clomid kuren. Maar bij ons in het ziekenhuis is het zo dat je als je met clomid begint vanaf dag 11 (als ik me goed herinner) naar het vruchtbaarheidsspreekuur moest komen en dan werden er echo’s gemaakt of er al een eicel aan het ontwikkelen was. En dat om de anderse dag, net zo lang tot de eicel op knappen stond en je een schema meekreeg wanneer je moest klussen.

Bloedprikken hebben ze bij mij nooit gedaan. Ik heb zelf ook een tijdje getemperatuurd, maar vond het erg moeilijk om precies te zien wanneer je nou een eisprong had. Daarbij had ik die zo weinig dat ik soms maanden aan het temperaturen was, zonder dat er iets gebeurde. Dit was overigens voordat ik met Clomid begon.

In ieder geval veel succes!!

Groetjes, Ursula

heey ursula,

Wat fijn dat je al 3x zwanger ben geraakt door middel van clomid.

Ja wij (ik) moet(en) bloedprikken op de 21e dag., Ik heb wel gelukkig letterlijk en figuurlijk mijn eisprong gevoeld, maar heb dit nooit eerder gehad., ons is gewoon aangeraden om het vanaf de 10e dag gewoon om de dag te doen…( huiswerken haha ).

Dinsdag is de 28e dag en dan maar zien of ik ongie wordt ofniet.

Denk het wel, want de kans ik klein dat het de 1e keer gelijk lukt.

maar volgende week donderdag heb ik toch weer een afspraak bij de gyneacoloog, dus zal ik het wel eens vragen hoe dat precies zit met die echo`s enso.

Nou je hoor het wel weer.

Groetjes Debora

hoi debora

bij mij was het allebei in 1 keer raak dus het kan echt wel. en ik deed het gewoon elke dag en soms om de dag maar niet echt gepland.wel rond de eisprong natuurlijk. maar ik wou er zo min mogelijk mee bezig zijn. en tja, allebei de keren was het bingo…

clomid is een goed spulletje moet ik zeggen :mrgreen:

x

Heey jody, dat is heel fijn om te horen,

maar dan zal je net zien dat het bij mij niet zo is haha.

Groetjes Debora

Hoi allemaal,

Ik ben een tijdje niet geweest op het forum. Ik heb een vraagje voor de mensen die clomid gebruiken. Ik ben vandaag ook begonnen met clomid voor het eerst, moet 2 tabletten per dag innemen, maar mijn vraag is moet ik dat achter elkaar innemen of maakt dat niet uit? Het zijn best grote pillen en heb wel moeite met pillen inslikken, jeetje :shifty: Dus ik moet dit 5 dagen lang innemen, als ik hiermee klaar ben moeten we dan om de dag klussen?? :lol: Mijn vervangende gyn zei dat ik op de 21ste niet hoeft te komen voor bloedprikken, omdat zij alleen wil weten of deze dosering clomid goed voor me is. Ze zei wel dat ik in januari een afspraak kon maken om weer terug te komen maar daar is het toch te laat voor?? Mijn eigen gyn had me 50 mg clomid gegeven en die zei op de 21ste cyclusdag moet je komen voor bloedprikken en na een week weer bellen voor de uitslag…Nu weet ik niet naar wie ik moet luisteren…Wat zouden jullie doen?? Ik heb die vervangende gyn gekregen omdat ik had gebeld dat mijn ongi niet doorzette, dus moest ik langs komen en zag een ander gyn dan me eigen…Zij had mij primolut voorgeschreven. Dat moest mijn ongi opwekken, nou heeft wel zijn werking gedaan hoor…Ik geloofde er nl niet in…En ze zei gelijk je begint met dubbele dosis clomid. Stond wel verbaasd terwijl die ander 50 mg zei. Ik vroeg van waarom ze wou alleen weten of deze dosering goed bij mij aanslaat dan kan ze bij de volgende keer of 150 mg adviseren of 50 mg. Nou ik hoor het wel van jullie… Succes allemaal :lol:

Groetjes,

Madeliefje…

hoi madelief

ik zou gewoon naar je gyn luisteren en met 50 beginnen en op dag 21 bloed prikken. zo hoort het normaal ook te gaan bij iedereen die net met clomid begint.(standaar procedure). mocht je toch nu gelijk al beginnen met de 100 mg=2 pillen en stel dat je overstimulatie krijgt dan moet je stoppen en weer wachten tot volgende maand. maar je moet het natuurlijk zelf weten.

vaak als je ergens mee begint kan je nooit halverwege beginnen maar meestal begin je bij het begin. je kan de pilletjes in 1 keer nemen als je dat wil op een vast tijdstip of je neemt er 1 na het ontbijt en 1 na het avond eten. het maakt niet zoveel uit.als je ze maar wel op dezelfde tijdstippen neemt. dus als je kiest voor 2 tegelijk dan moet de rest van de dagen dat ook doen. als je nog vraagjes hebt hoor ik het wel

xxx

debora, dat dacht ik ook hoor. ik word nooit zwanger of het duurt heel lang. dus niet. ik had het zelf ook nooit verwacht hoor. we zullen zien bij jou. de kans is groot dat het binnen een half jaar al raak is als alles goed is bij jou en je mannetje.

xxx jody

Heey hallo,

MADELIEF: Ik zou ook gewoon luisteren naar de gyneacoloog, 21e dag bloedprikken blablabla… veel succes…

JODY: Ik hoop het wij zijn natuurlijk nu al anderhalf jaar bezig, en gelukkig is bij mij mannetje alles goed, hij heeft boven gemiddeld zaad dus dat zit goed… ook heb ik deze maand een goeie eisprong gehad zei de gyneacoloog.

Dus we moeten maar gewoon afwachten…

XxxxxxxxxxxxxDebora

Hoi meiden,

Ik heb vanavond 2 pillen ingenomen. Want die vervangende gyn. had het in het systeem ingevoerd, dat heb ik wel gezien. Zal ik dan gewoon op de 21ste bloedprikken??Als ik op de 21ste cyslusdag bloed moet prikken dat is dan met kerst?Hoe moet dat dan :lol: Eigenlijk begrijp ik ook niet waarom de 21ste? Dat zou ik nog moeten vragen. 21ste is toch veels te laat voor een eventuele eisprong? Omdat ik net ben begonnen met deze pilletjes e.d weet ik nog niks en ik weet ook niet wat me allemaal te wachten staat…Maar we zullen zien, hopelijk gaat alles goed…

Debora ben jij lang bezig met clomid inslikken? Hoeveel pilletjes gebruik jij? Ik hoop dat we allemaal snel zwanger worden :lol:

Heey madeliefje,

Ik zou als ik jou was gewoon even bellen naar de gybeacoloog, dan weet je wat je moet doen.

Ik had uitgerekend dat ik op zondag moest bloedprikken maar gelukkig werdt ik later ongesteld dus viel het op een dinsdag…

Maar ik zou gewoon ff bellen.

Nou veel succes en als je vragen heb gewoon vragen hoor.

Groetjes Debora

Heey mensen,

Ik heb echt contstant het gevoel dat ik ongie moet worde maar ik wordt het maar niet…

Dinsdag is mijn 28e dag, maar heb al paar dagen het gevoel dat ik het moet worden, en sinds gisteren ook echt beetje ongie pijn…

Kweet het niet meer, elke keer ga ik kijkuh maar is er niks te zien dan alleen slijm…

Weten jullie mij iets erover te vertellen.

X Debora

debora ik zou deze week gewoon ff afwachten hoor? mocht je deze week niet ongi worden, tja… vul zelf maar in hihi

ik wil je niet teveel hoop geven maar ik had dat ook en de ongi bleef uit dus wacht het maar ff af.

x

Heey jody,

Kvind het wel lief van je dat je zo positief bent… het duurt allemaal zo lang en zeker als je het wilt weten.

Ze zegge dat ik er teveel mee bezig ben, en dat ik daarom niet ongesteld wordt.

Maar als ik uitreken vanaf mijn eisprong (26/27 november) dan moet ik vandaag of morgen gewoon ongesteld worden.

Kzie het wel, en anders woensdag gewoon teste, je krijg het gelijk te horen hoor, ook als ik ongie ben geworden vandaag of morgen…

Wat ik natuurlijk niet hoop…

Het doet me in ieder geval wel goed om hier me verhaal kwijt te kunnen, en er over te praten net als met jou, en natuurlijk ook dat je me advies geef.

Thankxxx

X Debora

ff een tip voor jou/jullie.

er zijn hele goede zwangerschaps testen te koop van matcare. die heb ik ook gebruikt. deze kan je al doen 4 dagen voor je overtijd. deze testen zijn hcg gevoelig dus je kan al eerder weten of je zwanger bent of niet. en ze zijn een heel stuk goedkoper. ik heb toen 10 stuks besteld voor 15 euro ofzo. kijk maar ff via google.

ik had ze vandaag besteld en de volgende ochtend al in huis. echt super hoor en scheelt echt veel geld.

x

hier de link van de matcare testen.

http://www.matcare.com/nl/zwangerschapstesten-c-50.html

ze kosten dus 14.98 euro voor 9 testen. (3x3 testen)

succes

Hey jody,

ja dat had ik gelezen eerder op het forum…

Maar kheb clear blue die digitale, weet je wel… en daar heb ik er 3 in 1 van gekocht, anders zit ik gelijk met zoveel teste…

maar wel bedankt…

enne ff nog en vraagie?/? Had jij dezelfde klachten als mij?

X Debora

bij de eerste keer had ik echt geen benul van zwanger zijn. ik was alleen maar blij met mijn eisprong omdat ik weet dat er vrouwen zijn die clomid resistand zijn. dus was alleen maar met mijn eisprong bezig. en aangezien ik die gehad had en ervanuit ging dat ik ongi moest gaan worden wat ook zeker zo voelde. ik had ook die ongi pijntjes je kent het wel . maar die ongi kwam niet en ik was zwanger. dus wacht het maar ff af.

ja dat is ook de bedoeling ik wacht gewoon af…

Het zou heel jammer zijn als het niet raak is, maar ben al blij dat clomid goed reageert op mijn lichaam… khad een hele mooie waarde zei de gyneacoloog…

Xxx

en bij jou is alles goed en bij je mannetje dus nu is het een kwestie van afwachten maar het kan niet heel lang duren denk ik. krijg je ook een samenlevingstest? dat is dan denk ik het enige wat je nog zal moeten ondergaan. of niet…