diagnose PCO

kaatjes het is niet de eerste keer dat ik die dagen alleen ben, weet dus wat er op me af komt :wink:

We zijn nu 1 keer samen geweest in dec, het is goed zo hij aan het werk en ik thuis. vermaak me prima!

Ik hoop gewoon dat mn cyclus nu 28 blijft en dan gata het helemaal goed komen!!

het lukt me niet kaatje, hahaha. ik heb geprobeerd hem te verkleinen. maar iemand moet het me altijd ff voordoen voordat het ik het zelf kan hahaha.

nog een paar weekjes, ik wil het wel gelijk weten hoor?

xx

ja, idd! Time flies :mrgreen:

En tuurlijk laat ik 't weten. M’n laptop is met draadloos internet, dus als ik thuis ben horen jullie wat van me!!

Jody, ik heb je gepb’t met uitleg over 't verkleinen. Hoop dat 't nu lukt.

Ik heb 'n stukje van de dvd kunnen halen, daar 'n plaatje van kunnen maken! Vond 't zo mooi, zo duidelijk 't gezichtje! je ziet zelfs de wimpers!

Hoop dat jullie dit ook gauw mogen zien van jullie kindje:

voel me nu een beteje blond hoor… een echo is voor mij altijd nog een vage grijze vlek. :oops:

maar is links het gezichtje?

geeft niet, pooh. Had ik ook altijd!

Maar 't is een-en-al-gezicht. Die kleine is tegenwoordig zo groot dat ie niet meer op 't scherm past met z’n hele lichaam!!! :lol:

Je kijkt tegen zijn gezichtje aan, kinnetje is links en bovenkant van 't hoofdje rechts. je ziet 'n oogje en z’n neusje.

Zie je 't nu beter?

:cry: nee dus…

ik zal 'm een keertje aanpassen met tekst en uitleg. Moet daarvoor achter de pc kruipen (zit nu op de laptop), dan zie je 't vast wel!!!

:wink:

pooh je moet je hoofd rechts op je schouder leggen. dus gebogen naar rechts dan zal je het beter zien.

xx

:oops: hoe moet dat wel niet als we ooit een eigen echo krijgen?

ik zie het echt niet

je krijgt van mij zsm een uitleg-echo hoor!

En over je eigen echo, no worries! Dat is je eigen kindje en die herken je meteen hoor!!!

en de echoscopiste zegt altijd met 'n plusje in 't scherm (soort muisje) wat alles is, dus je krijgt dan al tekst en uitleg

Hoi allemaal,

Ik heb sinds kort geleden gehoord dat ik PCO heb. Heb sinds januari 2007 een kinderwens en in april beland in het ziekenhuis voor onderzoeken. Toen ik hoorde dat ik PCO had moest ik bijna huilen, ik dacht gelijk ik kan niet zwanger worden en daar ben ik nu heel erg bang voor. Moet promilut en dubbele dosis clomid gebruiken, maar ik geloof er niet in ben zo negatief en down. Ik weet allemaal niet wat me te wachten staat. Wil het van me afzetten maar lukt niet. Hebben jullie dit ook wel es?

Madeliefje, welkom bij ons topicje!

Meis, we hebben 't allemaal meegemaakt en hopelijk kunnen we je wat positieve energie toesteken!

Zover ik weet kan iedereen zwanger worden die PCO heeft. Men is tegenwoordig zover in de ontwikkelingen.

Ik ben zelf niet gevoelig voor clomid, bij mij sloegen alle drie de doseringen niet aan en heb met hormoonspuiten (puregon en pregnyl) een eisprong kunnen creeeren en ben zo zwanger geraakt.

Alles bij elkaar heeft dat ook 'n jaar geduurd, maar 't wachten wordt je beloond hoor!

Als 't even niet mee zit, je wilt schreeuwen of klagen, of juist je vreugde kwijt, dan kom gerust bij ons kletsen!!!

:hug:

Meiden, hier nog steeds 'n BIB. Ons ventje vindt 't volgens mij veel te gezellig zo dicht bij mama.

Vandaag is 't precies 6 jaar geleden dat Sjef en ik verkering kregen. Ik vond 't wel 'n mooie dag vandaag om dat om te zetten in de verjaardag van ons ventje! Maar ik denk niet dat 't zal gebeuren… :think:

Gisteren was ik nog in het ziekenhuis. Ik was wat vocht verloren en ze moesten controleren of de vliezen gebroken waren. Dat was niet zo.

Wel 'n uur aan de hartfilm gelegen en daar was al 't gerommel in m’n buik duidelijk zichtbaar.

Helaas nog niets doorgezet.

maar jullie weten 't he, ik meld 't meteen hier!!

Dikke knuff,

Kaat

PS: Pooh, k’was vergeten om de foto aan te passen voor je. En nu is er 'n film in de maak op de pc, dus kan ik er nog niet op :roll:

Als ik over 'n paar dagen nog geen uitleg-echo heb gepost, dan moet je effe gillen hoor!!!

Heb wat geheugenstikkies uitgeleend geloof ik, ben zo’n zeef momenteel :oops:

zwangerschapdementie :wink:

Ik gil hoor!!

Hoi,

Bedankt voor je steun. We moeten het maar afwachten, ik ben nu al negatief, geloof niet in die pillen. Ik weet dat veel vrouwen hetzelfde als mij meemaken…Maar ja, als je pco hebt dan kan je niet in 1,2,3 zwanger raken.Dus we moeten gewoon geduld hebben en daar kan ik echt slecht tegen. Zijn die injecties die je hebt gebruikt niet eng?

groetjes,

Madeliefje…

hoi madelief

pcos is heel vervelend omdat het zwanger worden wat lastiger word. maar aan de andere kant valt het ook wel weer mee hoor. ik ben 23 en ben nu voor de 2e keer zwanger. vorig jaar ben ik zwanger geworden met clomid 100 mg dat zijn 2 pilletjes. en in 1 keer. ik zat ook net als jij, ik geloofde er echt niet in en fixeerde me alleen maar op een eisprong want dat was belangrijker voor me. want als je een ei maakt met clomid dan pas kan je gaan denken over zwanger worden. en dat is in 1 keer gelukt, ongelooflijk.

dit jaar ben ik met 1 pil begonnen waarom ze geen goed groeiender follikel zagen dus moest ik een week later terug komen en heel onverwacht had ik een eitje(follikel van 19 mm )die elk moment kon gaan springen. dus ik had een cyclus van 35 dg in plaats van 28 , dus gewoon een weekje meer. en of je het gelooft of niet, het was weer in 1 keer raak. zo zie je maar , het zegt echt helemaal niets. laat het gewoon over je heen komen en mocht de clomid niet werken dan kan je altijd over gaan op spuiten. dus een eisprong zal je zeker wel een keer krijgen hoor? maak je daar maar niet druk om. van alle dames die hier een jaar geleden schreven zijn nu allemaal zwanger. waaronder ik, kaatje, wieniex, mar22 . dus houd moed hoor. het kan echt zo gepiept zijn , en wees niet getreurd als het niet in een keer lukt. net als bij een gewone zwangerschap lukt het vaak ook niet in 1 keer dus geef het een half jaar a jaar de kans. wie weet wel in 1 keer.

xx jody

:frowning: jammer, had gehoopt hier wat nieuwe zwangerbanners te zien.

Balen meiden. Ik duim voor jullie allemaal, dat jullie ook snel een wondertje in jullie buik mogen dragen :pray:

@pooh wrote:

Ik gil hoor!!

Whaha, goedzo!

Sja, die zw.schpsdmntsie… daar kan ik niet omheen hoor!!!

Madelief, ik geloofde ook niet dat die pillen wat bij me deden. En zo was 't ook precies. Maar dat wil niet zeggen dat 't zo bij jou ook is.

Hoe hoog is je dosis nu?

Krijg je wel steeds follikelmetingen tussendoor, om te zien of de clomid iets doet en 't eitje wel groeit??

Het spuiten valt op zich wel mee, het is niet zoals 'n echte injectie maar wat gebruikersvriendelijker vond ik. Maar ja, als je geen naaldenheld bent zoals ik, moet je je er wel even overheen zetten. Gelukkig hoefde 't maar 'n paar dagen en niet de hele cyclus.

Jody, je vergeet Do en femmie, die schreven hier ook zo nu en dan es mee!

Maar je hebt gelijk hoor, pco is niet 't einde van je kinderwens!!!

Zeker niet!

Alles goed met je??

Whaha, ik sla de pagina om en wie zie ik daar… FEMMIE!!!

Pooh zal ons wel gauw 'n nieuw positief berichtje geven. Ik heb goede hoop hoor!!! :thumbup:

En D’tje, waar is ze??

pppffff… kaatje , das waar ook. do en femmie. tja hoe zal het met hun allemaal gaan dan. ik vraag me dat echt af hoor? met femmie wel goed zo te zien maar met de rest.

kaatje heb je mijn pb gehad?heb je er een gestuurd een paar uur geleden.

xx jo

Heb net gereageerd, meis!

Onder 't genot van 't koppie soep!!! :lol:

@ de komende maanden zal ik bij mij ook geen zwangerschapsbanner te zien zijn hoor… mannetje zit in het buitenland @ work.

Vanaf begin januari weer aan de klus… als mn cyclus blijft zoals ie nu gaat zal ik half jan mn ei hebben… dus vanaf dan maar weer duimen verzamelen haha!!