hoihoi,
tuurlijk laat ik hier dan weer een berichtje achter.
Komt helemaal goed…
Doeiidoeii
Debora
heel veel succes zometeen
HEY MENSEN,
Net terug van het ziekenhuis… helaas weer een binnenwaartse echo gehad… maar
De uitslage ware goed, het zaad van mijn mannetje waren boven het gemiddelde hihi lol… hij traag zaad haha.
ennnnnnn nu heb ik mijn eerste clomid behandeling…
Betersssssssss, echt spannend en ook wel eng je moet best op veel dingen letten.
Nou groetjes en jullie horen me weer.
X Dtje
opluchting he, als je weet dat alles ok is. je voelt je al bijna zwanger omdat je alleen nog moet klussen. althans bij mij was dat altijd zo geweest. een hele stap dichterbij en de pillen die de rest moeten doen.
xx jody
heey,
Hoelang duurde het bij jou?
Of hoevaak heb je pillen moeten slikken?
Ik moet nu 10 dagen lang 3 maal per dag een pilletje om mijn menstruatie op gang te krijgen… dan op de derde dag van mijnn menstruatie moet ik clomid gaan slikken 5 dagen lang.
Wanneer kan ik het dan het beste mijn huiswerk maken hihi lol.
Dan moet ik op de 21ste dag naar het ziekenhuis om bloed te laten prikken of het gelukt is.
Groetjes Dtje
hoi
ik zal ff vanaf het begin beginnen.
vorig jaar 2006 kreeg ik pillen om me menstuatie op te wekken. ik kom even niet meer op de naam. op dag 5 t/m 9 dus 5 dagen lang 1 pil clomid=50mg. hier kreeg ik geen eisprong van.
2e ronde clomid hebben ze me nog 1 keer voor de zekerheid 1pil=50mg gegeven en weer had ik geen eisprong.
3e ronde clomid kreeg ik 2 pillen = 100 mg (altijd op dag 5 t/m 9). en daar heb ik een goede eisprong van gekregen. ik heb geen follikel meting gehad toen maar ze deden het met mijn tempratuur curve.
na een paar weken kreeg ik menstruatie achtig gevoel en ik dacht dat ik ongi moest worden want ik was alleen maar aan het denken omdat ik zooooo blij was dat ik een eisprong had gemaakt. maar ik werd maar niet ongi en ik dacht totaal niet aan een zwangerschap. het zh belde me of ik al ongi was geworden, en als ik na het weekend nog niet ongi was geworden moest ik gaan testen en dat heb ik gedaan. en ik was zwanger. na de eerste eisprong was het gelijk raak. dat had ik echt nooit gedacht omdat ik pcos heb.
dit jaar wouden we het weer proberen voor een kindje omdat ik jeremiah*vorig jaar ben verloren met 5 mnd door een zwakke baarmoederhals.
in het zh kreeg ik een recept om een menstruatie op te wekken en een recept voor clomid. dit keer moest ik weer beginnen met 50mg waar ik totaal geen vertrouwen in had. tja vorig jaar werkte het ook niet.
dit jaar kreeg ik wel een follikelmeting rond dag 14 waar alleen maar een eitje te zien was van 11mm.veel te klein dus. en ik dacht bij mezelf zie je wel. een week later moest ik terug komen voor opnieuw een fm en vol verbazing zat er een eitje van 19mm. ik kon het echt net geloven.de gyn had het eigenlijk ook niet verwacht. dus dat werd die avond klussen. en de dag erna heb ik het ook nog gedaan. maar ik wist zeker dat het echt niet raak zou zijn. een cyclus van 35dg en mijn vriend die ff snel moest lozen. hahahah. het voelde echt niet zo dat ik zwanger zou worden deze ronde.
maar goed, ik heb de matcare testen gekocht op het internet die kan je al ongeveer 4 dg voor je eerste overtijd dag doen en ze zijn hcg gevoelig dus je kan al eerder weten of je zwanger bent of niet.en ze zijn nog goedkoop ook. ik had ongeveer 10stuks voor 15 euro. en ik vind deze testen beter dan de testen in de winkel. (misschien een aanrader).
dus ik deed deze testen om zeker te weten dat ik niet zwanger ben en om me in te stellen op de volgende ronde. tot mijn hele grote verbazing zag ik weer 2 blauwe strepen. en ik was weer met de eerste eisprong gelijk zwanger. hoe kan dat nou denk ik nog steeds. dit is gewoon puur geluk bij een ongeluk.ik heb pcos maar met clomid ben ik dus zo zwanger.
ik weet wel dat van de 10 vrouwen bij 8 vrouwen de clomid aanslaat. en de helf(4 dus)van die vrouwen worden binnen 6mnd zwanger. dus voor mij is clomid heel positief geweest. ben erg blij dat het bestaat.
xxx jody
Hey meiden,
D’tje, goed nieuws meis!!!
Ik vind 't zo knap van je dat je al zoveel kg’s kwijt bent geraakt! Volgens mij geeft 't nu ook 'n dubbelgoed gevoel nu je met clomid mag starten.
Ik kan helaas geen clomidervaring delen met je, bij mij sloeg 't totaal niet aan. Hoop dat je gauw weer goed nieuws hebt
Pooh, spannend zeg. Nog 'n klein weekje en dan is je nod!
Jody, hoe verloopt 't bij jou allemaal? Gaat alles goed?
Heb je inmiddels je screeningsecho laten maken of niet? Ben wel benieuwd hoor!!
Hier de laatste loodjes, vind 't nu toch wel spannend worden hoor
Tot gauw weer!
kaatjes… zet hem op hoor!!
Hier begin ik het best spannend te vinden…
MN gevoel zeg dat er gewoon een ongi komt…
Ook daar zal ik best blij mee zijn… raar maar waar
Want dat zou betekenen dat mn cyclus echt wel 28 us nu!!
Laten we rustig afwachten, mn lichaam vertoond wel rare dingen… wie zal het zeggen??
heey kaatjes, bedankt!
Ben erg benieuwd of het gaat werken.
En pooh, hoelang ben je al bezig?
groetjes dtje
wij zijn in juli 2006 met de pil gestopt.
Toen een regelmatige cyclus van 40 op de klok af.
Toen voelde ik al dat er iets niet klopte…
tot maart dit jaar, na een paar maand aanklooien toch maar in mei naar de huisarts. Eerst nog een kuurtje primolut maar daar reageerde ik niet op. In juni weer naar de huisarts, toen direct doorgestuurd naar de gyn en in juli diagnose pco met vermoeden insulineresistentie.
Ik dacht altijd dat je alleen pco had als je overgewicht had.
Dat is dus bij mij niet zo.
In sept diagnose insuline resistentie, metformine gestart. 7 dagen gebruikt kreeg dr alleen maar hypos van. Na overleg met ziekenhuis gestopt , 2 weken later gestart met actos en gelijk ene cyclus van 28!
Ik heb dus nu 1 cyclus van 28 gehad sinds juli 2006.
Ik hoop gewoon dat de medicijnen aanslaan en dat het nu gewoon gaat lukken. En dat vind ik nu gewoon even best spannend.
heey pooh,
ja tuurlijk is dat spannend, ik bn nu ook bezig met clomid hopelijk is het een succes, je ben zo een jaar verder.
nou succes en we duimen voor je.
X dtje
@pooh wrote:
…Ik dacht altijd dat je alleen pco had als je overgewicht had.
Dat is dus bij mij niet zo…
Nee hoor, hier nog 'n “slanke den”. Ben 1.80m en woog nog geen 60kg. Dat is nu overigens wel anders hoor :oops:
Logisch dat je 't spannend vind!! :thumbup:
Als je nu na 28dgn toch ongi wordt, is dat ook wel weer een fijn gevoel. Dan weet je dat je lichaam toch doet wat 't hoort te doen! En dat geeft je weer meer hoop om 'n volgende cyclus in te gaan!
Maar wienie zegt: “geen bloed geeft moed” (toch??). Dus we duimen gewoon even verder voor je hoor

D’tje, hoeveelste clomid-dag heb je nu?
En krijg je dan over 'n paar dagen nog 'n follikelmeting?
Spannend he!
Ook voor jou blijf ik duimen!
Grtjs!!!
hoi kaatje
ik zal mijn kleine buikje ook ff showen. ik ben wel pas gerust als ik de 26 wk voorbij ben hoor? en dan de 28 en dan de 30 enz tot de 36wk voorbij zijn. hier gaat alles verder wel ok. afgelopen vrijdag zat mijn bmhals nog helemaal dicht. dus de komende 5wk worden spannend.
xx jody
nou jammer dan . het lukt me niet hoor kaatje? ik ga naar bladeren en ik druk op ok maar helaas. het wil niet lukken.
xx
ooo ik zie het al. mijn foto,s zijn te groot. maar hoe verklein je die dan?kaatje hoe heb jij het dat gedaan?
x
Jody, ik heb dat in paint gedaan (via verkleinen). Hoop dat 't je zo lukt, anders kom ik wel met 'n verslagje hoe je 't makkelijk kunt doen!
PS: niet vergeten om na “browse” op ‘foto toevoegen’ te klikken. Anders neemt ie 'm niet mee. Je moet 'n nieuw scherm krijgen, om nog 'n foto bij te voegen, anders lukt 't niet!!
Nog een paar weken en dan ben je die grens voorbij, meis!
Checken ze dat nu telkens bij je, of de bmhals goed gesloten is? Dat is ook wel fijn, geeft je wel 'n geruster gevoel dat je ukkie goed bij je zit he! Maar toch, de zorgen blijven tot ze 18 zijn (of nog langer!) :lol:
Ik tel wel samen met je af naar die 26-weken grens! Dan ben ik ook weer 'n eind op weg, mss is m’n skippiebal dan al wel geslonken
Kom gauw terug om je foto te zien hoor :thumbup:
jeetje kaat, nog een maandje. gaat zo snel bij anderen maar bij mezelf zooo langzaam hehe. als ik de 30wk maar voorbij ben. ik ga het ff proberen bij paint.
xx
Ja, idd. Zo dacht ik ook altijd dat 't nog 'n eeuwigheid duurde voor wij es aan de beurt waren. Maar nu is 't al bijna december.
9 dec. heeft sinterklaas kadootjes bij m’n opa klaarliggen (ze worden bij mijn ouders uitgedeeld omdat 't anders te druk is voor opa) voor de allerkleinsten. Mijn moeder en tante zijn ze vandaag kopen en ze zei al dat ze toch wel wat voor haar kleinzoontje moest gaan halen, want 't zou maar es zo kunnen zijn dat ie er dan al bij is! Het idee he…
Als je de 30wkn voorbij bent, dan telt 't voor jezelf ook enorm af!
Is 't inmiddels gelukt met de foto??
Ik wil 't ook wel voor je doen, eventueel?
Liefs,
Kaat
draakjes zijn gekomen en ook nog op dag 29 dus weer een keurige cyclus van 28 dagen deze keer!! Wel een beetje dubbel hoor.
Maar ben toch erg blij dat mn cyclus nu normaal is.
Begin het nu best spannend te vinden… zal het dan nu toch eindelijk een keer gaan lukken?? Mn man is tot januari weg dus sowieso nov-dec word het niks
:dance: pooh :dance:
Netjes hoor, nu heb je wel 'n beetje 'n richtlijn van je cyclus. Wel jammer dat je 't niet kunt benutten, maar van de andere kant gezien kun je nu wel kijken of 't constant is en je komende cycli ook netjes 29 dagen is!
Wel rottig dat je de feestdaagjes alleen doorbrengt. Alvast 'n dikke :hug: