diagnose PCO

Hallo,

Gisteren de uitslag gehad van alle bloedonderzoeken en van de echo.

Ik heb PCO, maar dat had ik al wel verwacht. Op mijn echo zag je heel goed die kralenketting, verder ben ik al mijn hele leven maar 3 keer per jaar ongesteld en heb ik overgewicht en een beetje overbeharing…

Nu heb ik een kuur provera van 10 dagen en dan beginnen met clomid 50 mg op de 3e cyclusdag. Na 21 dagen moet ik mijn bloed laten prikken op progestron en dan 14 augustus weer naar de gyn. Maar eerst ook nog naar een seksuologe.

Ik heb nog geen idee hoe alles gaat lopen, heb ik nu zometeen écht een eisprong, moeten we dan nu ook al rond de 21e dag gaan klussen en moet dat dan bijv. ook al op dag 20? Of op dag 19? En na dag 21?

We moeten naar de seksuologe omdat ik erg last heb van bekkenpijn, waardoor we maar heel weinig vrijen. Dus hopelijk heeft zij tips over hoe ik het overleef om zo veel te vrijen! :think:

Ik voel me nu nog heel nuchter onder alles, ik hoop dat ik dat kan houden!

MIjn moeder kwam al met de opmerking, anders maar niet hoor. Dat deed pijn! Gelukkig heb ik op mijn werk hele lieve collega’s en zelfs een ervaringsdeskundige die nu 15 weken zwanger! Dus er is iig hoop :slight_smile:

HA Lissielissie,



vervelend dat je PCO hebt, maar goed dat je nu behandeld wordt. Om op je vragen terug te komen, als de clomid aanslaat zul je een eisprong krijgen. Die zal dan vanaf dag 14 kunnen plaatsvinden, uitgaande van een cyclus van 28 dagen. Bij mij en ook veel andere meiden die clomid gebruiken is de cyclus langer dan 28 dagen, dus dan is de eisprong ook later (gebruikelijk 14 dagen voor je nod). Om te klussen in je vruchtbare dagen zou ik in deze cyclus dag 14 als start aanhouden, omdat je niet weet of de clomid aanslaat en hoe lang je cyclus zal zijn. Dan om de dag klussen geeft de meeste kans. Ik zou dat iig volhouden tot je de uitslag van je bloedtest van cyclusdag 21 hebt. Hier wordt gekeken of je progestreronwaarde voldoende is om een eisprong te hebben gehad. Dat wordt zo’n 7 dagen na je vermoedelijke eisprong getest.



Succes met klussen

Mouse

Hoi Lissielissie,



Hier nog iemand die pas gehoord heeft dat ze PCO heeft, 29 juni had ik 'n echo waar ze 't op konden zien.



Heb jij ook acné, net zoals ik?

Ik heb heel m’n rug en tussen mijn borsten vol met acné, en ik wil er heel graag vanaf, maar heb geen idee hoe?!?

Het is erg vervelend, want het liefste zou ik 't bedekken, maar da’s zo lastig met dit zwemweer…



Ik mag 20 juli naar de fertiliteitsarts, dan wordt er besproken wat ze gaan doen. Ben nu dus nog steeds aan 't wachten…

Ik heb wel al 'n hele tijd (zeer) licht bloedverlies, al ruim 4 weken, met soms 'n paar dagen dat 't even stil ligt.

Erg lastig, maar ja.



Wat is eigenlijk 'n provera-kuur?



Ik lees regelmatig bij de start van bijv. Clomid dat je vanaf 'n bepaalde dag van je cyclus moet starten. Maar hoe doe je dat als je niet ongesteld wordt??



Succes, Lissielissie!!!



Groetjes,

Kaat

Hoi Kaat,



Ik heb gelukkig geen last van erge acne, dat lijkt me erg vervelend voor je! Ik weet dat de dianepil er tegen helpt, maar dat wil je natuurlijk nu niet! Een vriendin van mij gebruikt betadinezeep en scrubt met zeezout, zij heeft ook last van acne, misschien helpt jou dat ook?

Ik heb wel een beetje last van overbeharing en van overgewicht. Ik kom ook erg makkelijk aan. Maar verder heb ik dus alleen die “kralenketting” en word ik maar 3 keer per jaar ongesteld.



Provera is een medicijn dat de menstruatie moet opwekken, ik moet het 10 dagen slikken en dan moet ik als het goed is een bloeding krijgen. Dan kan ik op dag 3 clomid gaan slikken. Dus ik hoop dat ik wel een bloeding krijg daarna! Anders kan ik dus geen clomid gaan slikken. Maar ik denk dat dat geen probleem is, ik heb nu al een beetje last van spotting.

Ik heb geen idee hoe ze dat bij jou gaan doen.

Hopelijk krijg je meer duidelijkheid de 20e! Ik vind wel dat ze je lang laten wachten zeg! Hoewel, dat was bij mij ook wel zo.

Ik wens jou ook heel veel succes!!!

groetjes, Lissie

Hoi Lissie,



Betadinezeep, dat moet ik onthouden. En scrubben met zeezout!

Thanx, het is zeker de moeite waard, want tot nu toe helpt niets en 't kan zo jeuken… :x



Ik heb juist weer ondergewicht gehad, ben nu naar mijn idee wel goed op gewicht, maar er komt niets aan en als ik niet oppas gaat 't er snel weer af.



Ja, 't kan lang duren he. Nou mag ik nog niet klagen hoor. Ik liet eind maart m’n koperspiraaltje verwijderen omdat we 'n kindje wilden. Toen was ik ongesteld (door 't spiraaltje werd ik, gek genoeg, wel ongesteld). Daarna niet meer. Ik heb uiteindelijk de huisarts gevraagd om me door te verwijzen voor 'n echo. En daarop was duidelijk die zoals jij dat zo mooi zegt “kralenketting” te zien. Aan beide kanten, maar één kant sterker. Net ook die kant waar ik regelmatig krampen voel (wat dat is, geen idee?!??).



Hoe lang moet je nog provera slikken?



En (ik lijk wel 'n leek hoor!) wat is “spotting”??



Het is wel fijn om met iemand erover te praten die in hetzelfde schuitje zit!!! thanx!



Groetjes,

Kaat

Hoi Kaatje!



met spotting bedoelde ik een klein beetje bloedverlies, had ik gisterochtend, maar het zette niet door tot een echte bloeding.

Ik heb vandaag mijn laatste provera geslikt, nu wachten tot ik “echt” ongesteld word!!! De laatste keer dat ik mijn menstruatie had was eind april, dus dat mag nu ook wel weer :slight_smile:

Volgens mij zijn er veel vrouwen hier met PCO, dat vind ik ook erg fijn. Je hebt toch zoveel vragen en het is gewoon prettig om te weten dat je niet de enige bent. Ook al zijn de symptomen bij iedereen anders!

Thuis worden ze inmiddels al knettergek van mijn verhalen, dus dit forum is een uitkomst :thumbup:

Op mijn werk heb ik een collegaatje met PCO en zij is nu 16 weken zwanger!!! Haar vraag ik ook de oren van het hoofd :slight_smile: Maar het ehbben van pco hoeft dus niet et betekenen dat het niet gaat lukken. Dat houd ik me dus ook steeds maar voor.

Nee, idd. Dat was me (mede dankzij 't forum) al duidelijk dat PCO niet 't einde van de kinderwens is! Gelukkig maar, we gaan er gewoon voor :wink:



Duidelijke uitleg, over spotting.

Denk dat ik dat dus nu al anderhalve week heb, daarvoor 'n week niets en daarvoor was 't ruim twee weken lang.

Je wordt er echt ‘gek’ van…



Spannend zeg, wanneer 't nu doorzet! Hopelijk kun je gauw je eerste Clomid-je slikken!!



Groetjes!!!

Hallo dames, kan ik nog even invalen hier?

Jullie verhalen lijken erg op t mijne. Ben inmiddels al paar keer bij gyn geweest, vanaf november al geen ongi, maar ook soms wel 4 weken bloedverlies. Schijnbaar tijdje terug eerste soort van ongi gehad, maar dat was dus ook 3 weken helder bloedverlies.

Mijn echo gaf ook aan PCO, maar mijn bloedwaarden zijn gelukkig wel goed, ook zwemmertjes van wienievriend zijn goed. Ik had dus ook geen ongi en heb daarvoor provera gekregen. dit wekt een bloeding op, dan start dus een cyclus, waarna ik op dag 3 met clomid moest beginnen. Inmiddels slik ik dat dus nu 2 dagen. Ben benieuwd of t aanslaat, maar kan deze keer denk ik niet op controle. Ga op vakantie en als ik een ei krijg…dan in die vakantie!



Hoe zijn jullie vrienden/mannen eronder? En jullie zelf? Nu ik iets heb gekregen heb ik wel weer hoop, zou voor mijn gevoel de eerste echte kans zijn! (Om verschillende redenen hebben we steeds moeten wachten en toen we voor t echie konden bleek ik ineens geen eisprog te hebben…lang verhaal)



Lijkt me leuk om met jullie mee te kletsen. Ik klets ook wel op een ander onderwerp, maar die meiden zitten al veel langer in de medische molen en met allerlei problemen, dus ik vind t ook wel leuk om met “dezelfde” personen te kletsen.



Groetjes wienie

Hoi Wienie,



Gezellig, dat je komt invallen!



We zijn nog niet zover, dat we weten wat wel en niet goed werkt. Het enige wat we tot nu toe weten is dat ik geen ongi krijg en dat 't mogelijk met PCO te maken heeft. De ha zei dat ik er vanuit kon gaan, en dat ze 't met bloedtest wel zullen uitwijzen. Ik mag donderdag naar de fertiliteitsarts.



Hoe we eronder zijn? Sjah, ups en downs.

We zijn nog niet zo lang bezig, besloten eind vorig jaar dat we in maart/april de anticonceptie weg zouden doen. Ik had 'n koperspiraaltje en liet dat eind maart verwijderen. Dus echt lang zijn we niet bezig. Al heb ik vanaf maart geen ongi gehad. Dat brengt veel vervelende momenten met zich mee. Maar inderdaad, het gevoel dat er wat aan gedaan word, is fijn en geeft hoop he. Tuurlijk is 't voor ons ook weggelegd. Lissielissie heeft zelfs 'n ervaringsdeskundige in haar directe omgeving, super toch!!



Lissielissie, zou je 'ns aan je vriendin willen vragen waar ze de betadinezeep en zeezout haalt en van welk merk 't is?

Thanx!!!



Liefs,

Kaatje

Hoi Wienie,

Succes met de clomid! Wieweet gaat het wel allemaal goed op vakantie en kun je ons een paar weken daarna wat leuks melden… :slight_smile:



Kaatje, die vriendin gebruikt normaal zeezout om haar gezicht te scrubben, 1 x in de week en betadinescrub voor haar rug. Dat koopt ze bij de apotheek, want daar hebben ze verpakkingen van 500ml. Zij heeft er veel baat bij, dus je kan het proberen.

Ik denk trouwens dat ze bij je man ook het sperma wel zullen controleren, dat is toch zo’n beetje standaard.

Wij hebben wel moeten lachen erom, Rob 's ochtends voor zijn werk nog even boven bezig. Dan met zo’n potje in je broekzak naar het ziekenhuis om het af te geven bij het lab. Was wel grappig!



Ik ben ongi geworden!!! Ben nog nooit zo blij geweest daarmee :smiley:

Dus vandaag is dan cyclusdag 1 en maandag begin ik met clomid. Dit is mijn/onze eerste ronde, dus ik ben benieuwd of het werkt!

Vandeweek zijn we ook bij de seksuologe geweest, maar dat stelde niet veel voor. Donderdag bij de bekkentherapeute geweest en daar had ik wel wat aan. We gaan een programmaatje maken om de spieren rond mijn bekken steviger te maken, zodat ze straks als ik zwanger ben de boel wat beter kunnen opvangen.

Doen jullie eigenlijk jezelf tempen? Mijn gyn ziet daar het nut niet van in, dus dat hoef ik niet te doen. Maar ergens is het misschien ook wel handig?

Groetjes,

lissie

Zo, jullie zien me net 2 keer ofzo vor t eerst, en ik ben er nu even snel en daarna waarschijnlijk een week of 3 niet! Ga lekker op vakantie en komen pas weekend van 6 aug terug vandaar! Dus dan kom ik wel kijken of jullie meer nieuws hebben!



Kaatje, dan loop ik iets voor op jou. Maar is het na zo’n spiraaltje ook altijd een wenfase zoals met pil, of moet je dan meteen ongi worden? Mijn eerste soort van ongi heb ik pas na ongeveer 7 maanden gehad. Inmiddels weten ze dus bij mij niet of het pco is of van stoppen met pil.

Dus bind je niet vast op een echo! Bij mij wijst alleen de echo erop en bloed was goed en ik heb verder geen kenmerken. Jij?

Ik heb nu met clomid wel het gevoel dat we nu voor t eerst ene echt kans maken. De hele fase van samen spannend elke maand wachten slaan we over. Dat vind ik erg jammer, maar ben wel blij dat ik na 8 maanden wachten en niks te proberen had, nu eindelijk hulp heb. hoop dat t aanslaat.

Komt bij jou ook vast goed! succes donderdag!



Fijn heb lissie, ongi worden. Ik had dat deze week ook, na provera. het is wel opgewekt, maar net zo echt ongi als vroeger! Daar ben ik dus ook al blij mee!!! Ik zit vandaag op clomid dag 4, ook 1e ronde. Morgen laatste en dan maar hopen dat er op vaakntie iets springt!

Hoe lang zijn julloie al bezig?

Ik temp trouwens niet. Als je geen ongi en ei hebt heeft tempen geen zin, want dan zie je toch geen bijzh.

Succes met clomid!



Gaan jullie nog op vakantie? Geniet ervan!



Groetjes Wienie

Hey hallo!!!



Het kan idd nog alle kanten op, wienie, al hoop ik stiekem wel dat 't pco is. Het verklaart o.a. waarom ik zo’n acne op m’n rug heb, al jaren. Ik weet niet beter als dat ik 't heb.

Mam zei vorig weekend ook dat ik, voordat ik de pil gebruikte, amper ongesteld ben geweest. Zelf weet ik dat niet meer, omdat ik er toen niet zo mee bezig was.

De wenfase na 't spiraaltje is eigenlijk niet, zei m’n huisarts. Omdat 't een koperspiraaltje was (zonder hormonen) ben je ook direct vruchtbaar. Tenzij er wat anders speelt.

De gyn die de inwendige echo deed, zei dat er geen een follikel was die leek te groeien, dus 'n eisprong kwam er ook niet aan. Ze kunnen toch ook zien of je pas nog 'n eisprong hebt gehad? Daar zei ze niets over, dus ik neem aan dat ook die niet was geweest, anders had ze pco niet laten vallen.



Kan me er helemaal iets bij voorstellen Lissie, blij zijn met de ongi! Ik denk dat ik ook 'n gat in de lucht spring. Het is toch 'n teken dat de provera goed is aangeslagen!!!



Ik temperatuur niet, heeft tot nu toe ook nog geen nut gehad. Als de fertiliteitsarts 't aanraad, denk ik dat ik er wel mee zou willen starten, maar liever niet. Het is weer zo’n verplicht moment dat je met 't zwanger-worden bezig moet zijn, dat ik 't liever wat op z’n beloop laat in zoverre dat mogelijk is.



Wienie, geniet van je vakantie!!! En hopelijk breng je goed nieuws mee terug!

Tot over 3 weken!!!



Kus,

Kaat

Hallo allemaal,



Ik heb ook een maand of twee geleden te horen gekregen dat ik PCO heb.

Wat jullie hebben dat heb ik dan weer niet. Geen overbeharing, acne of overgewicht… maar wel de “krans”.

Vorig jaar, net voor de zomer, ben ik gestopt met de pil. Ik kreeg opeens vreselijke buikpijn. Om alle details weg te laten (is ook saai lezen

:lol: ) hebben ze vastgesteld dat ik de ziekte van Crohn heb. Nu is het rustig in mijn buik en “mogen” we weer en nu hebben ze PCO ondekt. Dus heel soepel gaat het bij ons ook niet.

Maar ik vind het tof dat ik toch berichten lees van mensen die ook net tot deze ontdekking gekomen zijn of er mee bezig zijn.

Ik heb Provera twee maanden geleden gehad, Mijn vriend (color=red]hubby-to-be in mei[/color] :inlove:) heeft zijn zaad een maand geleden voor de eerste keer laten testen en dat was erg slecht. Morgen horen we de uitslag van de tweede test. Hij heeft vaak hoofdpijn, ik denk dat het er wel iets mee te maken kan hebben. Wat denken jullie?

In ieder geval voor alle dames… hang in there!!!

Hoi Ili,



Jullie zijn al 'n stapje verder, zo te lezen!!!

Hebben jullie inmiddels de uitslag van de 2e test?

Is deze positiever?! Ik hoop voor jullie hoor.

Gaan jullie in mei trouwen? LEUK zeg!!! Gefeliciteerd.



Gisteren bij de fertiliteitsarts geweest.

Wat 'n aardige vrouw!!!

Ze hield 'n heel praatje en stelde diverse vragen enzo. Maar ze zei niets over PCO. Dus ik vroeg haar ernaar. Zegt ze “het maakt niet zoveel uit hoe men het noemt. Het gaat erom dat je graag zwanger wilt worden en dat lukt niet, dus gaan we toch diezelfde weg in en jullie helpen!”.



Ook weer 'n inwendig onderzoek, echo en uitstrijkje gehad. Niets veranderd natuurlijk.

ik heb provera gekregen, mocht er gisteren al mee starten en heb dat dus ook gedaan. En clomid voor straks, als de ongi er is.

Nu maar afwachten.



Eind augustus worden hubbies zwemmertjes onder de loep genomen. Ik ben benieuwd hoe dat verloopt.



Liefs,

Kaat

Hoi Kaatje,



Ik vind het raar dat ze ( jouw gyn) het onderwerp ontwijkt. Ik bedoel… uieindelijk heb je pco of niet. Of heb je die nieuwsgierigheid niet?

Ik heb ook provera gekregen, en daarna voor een maand clomid.

Nu moet ik dus eerst mijn ongi afwachten en dan op dag 8 moet ik bloedprikken en dan kijken ze of ik genoeg oestradiol heb ( uhm dacht ik, tis ook zoveel info wat je krijgt :? haha). En dan krijg ik die zelfde dag een samenlevingsonderzoek, hoewel ik niet goed weet wat ik me daarbij moet voorstellen. Iemnd een idee? En een foto van de buik. Die schijnt een beetje naar te zijn. Ze zetten spuitjes op de baarmoedermond en spuiten dan contrastvloeistof in, om de doorgankelijkheid van de eileider te meten. De gyn wil zeker weten dat het enkel de PCO is omdat de hormonen die we krijgen (clomid nu nog) niet oneindig te gebruiken is.

Mijn gyn is ook een hele fijne vrouw. Neemt ook de tijd, ook voor mijn vriend. Overigens wat zijn zaad deze keer uitstekend. Moest wel lachen, mannen zijn daar toch gevoelig voor. Hij straalde gelijk toen ze dat zei. En het is fijn, want nu ligt het alleen nog aan mij.

We zitten allemaal een beetje of het zelfde “niveau”. Ik moet ergens halvewege augstus terug. Vandaag is mijn cyclus precies 4 weken, ik wacht nog tot woensdag en dan test ik de HCG. Dan kan ik misschien net nog in mijn vakantie die onderzoeken doen, hoef ik mijn werkgever niet lastig te vallen.

Hoe is dat bij jullie trouwens? Naar het ziekenhuis rennen en jullie werk?

Liefs Ili :**:

Hoi Ili,



Nu ben ik eigenlijk helemaal niet nieuwsgierig of 't PCO is of niet. Ik ga er wel vanuit, maar of ik 't nu wel of niet heb, er veranderd niets.

Ik bedoel: de acne blijft, de kralenkrans verdwijnt daardoor niet en ook blijft 't zwanger-worden moeilijker.



Jullie moeten al wel veel zaken laten onderzoeken zeg. Ik weet niet of dat bij ons ook zo is, maar voorlopig is het de vraag of 't zaad van hubbie goed is en of de clomid straks bij mij aanslaat.

Als dat allemaal oké is, dan krijgen we clomid voor 'n halfjaar mee en mogen we flink gaan “proberen” :inlove:



Logisch, dat die mannen er zo gevoelig voor zijn! Fijn dat zijn zaad oké is, Ili. Mannen zijn daar nou eenmaal errug trots op!!! Bij hubbie moet alles nog onderzocht worden, dat doen ze half augustus.



Ik heb tot nu toe nog maar 1 zkh-afspraak gehad. Heb gewoon vrij gevraagd, en doe dat bij de volgende ook weer. Ik heb 'n hele fijne baas en collega’s, maar toch wil ik het nog even voor me houden, zolang dat mogelijk is.

Hoe regel jij 't tot nu toe?



Ik heb weer even m’n bannertje teruggezet. Heb dan wel geen “groene zone”, maar nu kan ik wel zien over hoeveel dagen ik ongeveer m’n ongi kan verwachten!

Ben errug benieuwd of “het” zich aan de spelregels houdt. Hope so!! :mrgreen:




Liefs,

Kaat

hoi Kaatje,

Ik ben erg flexibel wat werk betreft. Donderdag ben ik altijd vrij, dus de meeste afspraken plan ik in op donderdag. Omdat ik Crohn heb moet ik daarvoor ook regelmatig in het ziekenhuis zijn. En ik heb ook al eens gezegd dat ik bloed moet prikken om de ontstekingswaarden te bekijken, terwijl ik hcg liet prikken.

Per augustus heb ik een andere baan,waarvoor ik eerst 9 maanden moet studeren en dan ben ik donderdagmiddag ook weer vrij. Hopelijk is het dan ook goed in te plannen.

En je hebt wel gelijk, het verandert niets aan de zaak. Je kunt hoe dan ook moeilijk “zelf” zwanger worden. Ik heb de behoefte om het dan te weten maar de optelsom kun je zelf ook maken.



Morgen moet ik hcg prikken om met provera te kunnen beginnen. Maar ik heb geen illusie dat ik in verwachting ben. Voor mij is het een formaliteit.

Heb je wel je omgeving verteld dat je een kindje wilt en dat jullie er mee bezig zijn? Ik niet. Soms wil ik het wel zeggen tegen iedereen, dan ben ik van het geheimzinnige gedoe af. Maar dan komen de vragen. En dat willen we niet. Moeilijk hoor.

Ik ben benieuwd of de clomid aanslaat bij je. Ik neem aan dat je ook de laagste dosering hebt.



Nou nu maar lekker genieten van het puf en steun weer haha.

Ik heb vandaag lekker een dagje vrij genomen, ben met vriend en 3 honden naar het water gegaan. Heerlijk!

liefs Ili

Hoi Ili,



Nou, dat zal ik hier maar niet roepen. Die “twee van ons” zullen jaloers worden. Naja, met dit hete weer merk je wel erg goed dat ze 't ook erg warm hebben. Wat voor honden heb je?

Wij hebben 'n engelse stafford, die heeft 't toch al gauw warm, en 'n black and tan jack russelltje. Twee scheten! Met de kleine (jack russell) loop ik behendigheid op wedstrijdniveau, nog maar bij de laagste klasse, maar wel errug leuk! Ben van plan om met de stafford ook te beginnen over 'n paar weken. Ik mag 2 proeflessen meelopen om te kijken of 't wat is. Ben benieuwd!!!



Ik heb gisteren m’n laatste provera genomen. Nu maar wachten.

Ben van 10 dagen uitgegaan en heb daar maar even 'n bannertje van gemaakt. Vind 't wel handig.

Ben je al met Provera begonnen of nog niet?

Hoe was de uitslag donderdag, van je bloedtest??



Volgens mij heb ik idd de laagste dosis Clomid gekregen: 50mg.

5 tabletjes.

Ik had ook al 'n tijdje geen foliumzuur meer geslikt. Had toch 't idee dat 't weinig nut had, dus deed 't maar niet. Sinds vandaag ben ik er weer mee begonnen, omdat de provera tabletjes nu toch op zijn en ik dan wat dat betreft ruim van te voren genoeg piet-en-mientjes binnen krijg, denk ik :shifty:



Nu is 't maar even afwachten hoe het gaat lopen!!!



Hoe houd je 't met 't weer??



Groetjes,

Kaat

Hey Kaat,

nou nou behendigheid!! Zou wel willen dat onze labradors zo goed aan de lijn waren, maar het zijn boerenpummels. Ze zijn eigenlijk altijd los. We hebben 2 bruine en 1 zwarte. Allemaal mannetjes.

Hoe is het gegaan met de provera. Heeft het zijn doel bereikt? Met die foliumzuur, dat had ik ook. Ik slikte al een paar maanden foliumzuur, maar eigenlijk heb ik niets meer genomen sinds ik bij de gyn ben. Wel goed dat je er weer mee begonnen bent. Ik ga dat ook vanaf vandaag doen. Bedankt voor de “tip”.

Ik ben vandaag ongi geworden, terwijl ik vandaag mijn 5e tablet provera genomen heb. Ook goed, haha. In ieder geval moet ik op dag 8 oestradiol gaan prikken. Moet je dat ook? Om te kijken of de dosis voldoende is, althans daar ga ik vanuit.

Ik heb onder andere power yoga als hobby. Nu krijgen we per september een nieuwe locatie. De lerares gaat dan ook het pakket uitbreiden, ze gaat zwangerschapsyoga geven. Als ik dat hoor dan gaat het nu toch wel een beetje “jeuken”. Heb je dat niet? Op zich ben ik heel nuchter en down to earth, maar soms kan ik een enorme dromer zijn.

Het zou deze komende drie keer eigenlijk slecht uitkomen om zwanger te raken ivm de bruiloft ( in mei), maar mocht het toch gebeuren dan schuiven de de trouwerij gewoon naar voren. Dan kiezen we de dag dat het kindje 28 weken is. Vind ik ook hel speciaal. We zien het wel.

Liefs Ilona

Ha Ili!



wie weet is behendigheid juist wel wat voor die kerels van jou!!! Juist moeten ze los lopen, anders zit de lijn in de weg :stuck_out_tongue:

Gaat 't goed, drie kereltjes bij elkaar?

Je treft 't dan, je hoort soms dat 't juist niet goed uitpakt. Maar ik persoonlijk denk dat als ik nog 'n teefje erbij zou hebben met 'tzelfde karakter als m’n meissie, dan heb ik zeker wel elke week bonje. Ze is zóó pittig en eigenwijs, maar luistert vrij goed. Kan natuurlijk nog beter!

De stafford luistert perfect, alleen er gaat soms 'n knopje om als er andere honden in de buurt komen. Maar 't is goed te doen, zolang je weet hoe je hem goed kunt houden!



Ja, idd. Dan kriebelt 't ook wel erg he!

Ik ben eigenlijk helemaal niet zo nuchter, meer 't type van “als ze 't eenmaal in d’r kop heeft, heeft ze 't niet in d’r kont” :lol:

Maar met gezinsuitbreiding is 't toch anders. Als ik er over na ga denken, dan is dat altijd 'n droom en m’n gevoel doet dan alsof dat nooit werkelijkheid zal worden. Als ik dan denk van “tuurlijk wel”, krijg ik er 'n heel apart en bijzonder gevoel bij. Ik kan me bijvoorbeeld ook nog niet echt voorstellen dat ik moeder zal worden en achter 'n kinderwagen zal lopen, het besef is er nog niet zeg maar. De droom wel!!!

Heel raar. Misschien dat ik daarom ook niet baal dat 't allemaal niet zo vlot gaat, net alsof m’n gevoel zoiets al aan zag komen…



Het komt wanneer 't moet komen, en zo zal het dan moeten zijn… toch?!?



Ik ben nog niet ongi geworden, maar had gisteren wel wat buikpijn.

Ik hoopte op vandaag, maar helaas niet.

Anders had ik vrijdagochtend bloed kunnen gaan prikken!

Nu is 't even wachten, het moet op de 3de cyclusdag. op 't formulier staat “chlamydiasenologie”. maar dat ik dan weet waar 't voor is…?! Not :think:

De 10e dag krijgen we 'n gesprek, en op de dag dat hubbie zijn zwemmertjes 's ochtends heeft weggebracht, eind augustus.



Speciaal hoor, als je met 'n bol buikje gaat trouwen!!!

Heb je al veel voorbereid? Wij zijn nu ruim 'n jaar getrouwd, het was 'n supermooie dag!!!



Liefs,

Kaatje