diagnose PCO

hoi dames dan wil ik ook nog even wat zeggen!



ik heb ook pcos maar ik ben door hulp zwanger geraakt

maar ik heb toen net als kaatje heel veel acne gekregen zag er niet uit

op me rug in me oor het zat bijna overal waar het niet zitten moet

kuurtje gekregen hielp niet

maar wat wel helpt is vichy dat kun je bij de apotheek halen is wel wat prijzig maar dan heb je ook wat ik ben nu 2 maanden bezig en ik heb alleen nog wat vlekjes het zijn groene flesjes

ik had een schoonmaak lotion smorgens en savonds creme

voor 2x dgs en dat helpt echt

is echt een aanrader

en je kunt altijd op http://www.vichy.nl kijken kun je een huidanalyse doen en dan zie je ze vanzelf staan



en allemaal succes met de clomid en provera ik duim :thumbup: voor jullie

en ook voor mezelf ik heb morgen me eisprong volgens de gyn dus ik ga me huiswerk doen :thumbup:



groetjes iloontje

Hoi allemaal!



Sorry hoor dat ik al zo’n tijdje niks laat horen, had ook niet veel te melden :slight_smile:

Ik heb vandaag mijn bloed laten prikken, is wel pas dag 20 en niet 21, maar morgen kan ik niet. Nu wachten tot de 14e, dan moet ik weer naar de gynaecoloog.



Ik kan me nu nog niet voorstellen dat ik zwanger zou worden/zijn, laat staan dat ik ooit met een kindje zal rond lopen. Ik heb eigenlijk altijd al “geweten” dat zwanger worden moeilijk zou zijn, tuurlijk hoop ik dat ik wel zwanger word en dat het snel zal gaan. Maar ergens hou ik er ook wel rekening mee dat het misschien niet zal gaan. Maar als dat zo is is dat een probleem van dan.

Nu richt ik me eerst op het krijgen van een ei!

Ik heb trouwens geen idee of ik een eisprong gehad heb, heb me niet anders gevoeld dan anders, dus ik ben zo benieuwd!

Heb mijzelf wel voorgenomen dat als ik 14 augustus nog niet ongesteld ben ik wel een test ga doen, het is dan mijn cyclusdag 31 en 's middags moet ik dan dus weer naar de gynaecoloog toe.



Op welke dagen kun je eigenlijk het beste klussen?



Groetjes, lissie

Hallo,



Kaat die bloedtest zal waarschijnlijk uitwijzen (of eigenlijk uitsluiten) of je ooit chlamydia hebt gehad. Als dat zo is dan kan dat namelijk de toegankelijkheid beinvloeden van de eileiders. Die extensie achter chlamydia weet ik ook niet hoor. Misschien dat iemand het precies weet?

En wel fijn dat we al een mama bij ons forum hebben. Dat geeft de burger moed! Ik vind het toch wel apart dat ik zoveel hoor over het voorgevoel. Ik heb namelijk ook altijd geroepen dat ik dacht moeilijk een kindje te kunnen krijgen. And here we are! Wat raar Kaat, je had eigenlijk al ongi moeten zijn, want hoeveel dagen geleden heb je de 10e provera gehad? Moet je anders eens bellen, of dat wel kan. Anders zit je ook zo te wachten.



Volgens mij kun je, als je er helemaal voor gaat, het beste klussen na je laatste clomid tablet en dan om de dag. Dan heb je geen kans laten schieten.

Ik ga dat (nog) niet doen. Wil er ook nog een beetje fun uithalen, en geen “moetje”. Maar als we over een jaar nog geen steek verder zijn dan gaan we dat zeker doen.

En het was eigenlijk helemaal net de bedoeling om te trouwen. Kwam gewoon spontaan, maar we gaan er onze kinderwens niet voor aan de kant schuiven. Lijkt me ook wel wat om met een bol buikje te trouwen, maar niet te bol. Plof in aan het eind van de dag uit elkaar haha.

We hebben al wat offertes aangevraagd voor locaties en we gaan in sept luisteren naar de band. Tsja tijd zat denk ik eigenlijk. haha.

Nou succes dames! :lol:

Hallo!!!



Iloon, ben je nu wel al mams of niet??! Ik begreep uit je reactie in 'n ander topic dat je zwangerschap niet goed afgelopen was, maar ik kan me nu vergissen hoor :oops:



Ili, ik heb zaterdagavond de laatste provera gehad, de 10e. In de folder staat dat 't tussen de 3e en 7e dag na de laatste tablet kan komen. Dus 't kan nog 2 dagen. Maar ik dacht me te herinneren dat er ergens ook over 10 dagen na de laatste tablet werd gesproken, weet alleen niet meer waar ik dat vandaan heb… :? Dus dan zou ik nog tot dinsdag hebben. Ik wacht zolang nog af.

Moet wel zeggen dat ik weer wat ga voelen, lichte krampjes enzo. Dus ik hoop dat 't nu écht doorzet.



Het valt mij idd ook erg op, hoeveel mensen 't zich nog niet voor kunnen stellen moeder te zijn, en al verwachtten moeilijk zwanger te raken, voordat er werkelijk aan de wens begonnen werd! Hier idem hoor… maar de reden lag ook bij mijn moeder, zij is ook niet spontaan in verwachting geraakt bij de 1e, en met 'n reden. Maar ze heeft er toch mooi twee gekregen, dus 't is niet onmogelijk hoor! Geef de moed niet op :mrgreen:

En er zijn veel zwangeren door clomid, of moeder door clomid.

Wie weet leest er iemand wel hier die ons even 'n hart onder de riem steekt!!!



Ik ga m’n bedje zoeken (naja, weet wel waar ie staat, maar ga er ook maar es inliggen. Morgen weer vroeg dag :roll: :oops: )



Liefs,

Kaatje

hoi kaatje

ja dat klopt ik was zwanger geraakt van een tweeling dmv hormoon injecties

maar ik ben met 23 weken bevallen en hebben het niet overleefd

clomid hielp bij mij niet omdat ik zo’n laag hormoon gehalte heb dat ik dus alleen nog een eisprong krijg dmv hormoon injecties



maar die clomid is ook goed hoor

en meestal komt je eisprong dan tussen je 10e en 16e dag wat ik ervan heb gelezen



groetjes iloontje

Hoi ik breek even in :mrgreen:



Kaatjes vraagt om een hart onder de riem dus hier komt hij!



Ik zelf ben 1 van de gelukkig die heel snel zwanger is geraakt, maar mijn broer en schoonzus dus niet.

Mijn schoonzus werd ook niet ongie en kreeg ook geen eisprong.

Hiervoor heeft zij clomid geslikt en was met een jaar zwanger!



Ik heb nu dan ook een super lief gezond nichtje van 5 maanden oud :inlove:



Het kan dus wel ( wat kaatjes al wist van mij :wink: ).

Dus meiden zet hem op!



Iloonje, ik vind dit heel erg voor je en ik hoop dat je het een plaatsje hebt kunnen geven.

En ik hoop dat jij dalijk ook een gezond babytje in je armen houdt.



Groetjes Dopey.

Dopey, thanx meid!!!

Lief dat je dat verhaaltje even postte!



Iloon, ik wist niet dat je zolang zwanger was.

Idd wat Dopey zegt, ik hoop dat je 't een goed plaatsje kunt geven.



Ik ben overigens ongi geworden… :dance:

Ben erg blij, vooral met m’n bannertje.

Maandagochtend ga ik bloedprikken, en begin ik met clomid.

Ben benieuwd!



Groetjes,

Kaat

Hallo allemaal!



Zo ik ben er weer! Terug van een heerlijke vakantie, lekker genoten en eens niet steeds aan zwanger worden gedacht. Dat doet toch wel goed, want soms ben ik er veel te veel mee bezig.

Ik heb alles bijgelezen, maar het is nog best veel!!! Ik ga niet op iedereen reageren deze x, sorry, maar na 3 weken weg is dat echt niet te doen, dan zit ik hier straks nog steeds!



Maar goed, even in het algemeen, hoe is t met iedereen? Gaat t goed met het wachten en eitjes krijgen enz?Deze week nog heel druk thuis en dan het gewone drukke werkleven weer in. Ben wel toe aan weer een beetje regelmaat eerlijk gezegd!



Ik ben inmiddels aan het wachten of ik wel of niet ongi wordt. 1e keertje clomd achter de rug. Nu dus 3 opties: geen ongi en zwanger (dit wil ik t liefst, maar daar ga ik maar niet vanuit) wel ongi en dus wel een ei gehad(dan ben ik ook wle bloij, wnat dna heb ik tenminste een ei!) en niks en niet zwnager…dan baal ik wel, en hoop dat ik dna niet van d egyn weer lang moet wachten.



Ik ga ervanuit dat het nu niet in 1 keer raak is. Heb wel het idee dat ik een ei heb gehad, en voel me wel beetje raar laatste dagen. Ook last gehad van steekjes in mijn buik en ben ook steeds misselijk. Maar het lijkt me erg stug dat dat zou wijzen op zwnager zijn. Ik sta er wat dat betreft wel vrij nuchter in, maar het wordt nu wel spannender. Bij een gewone cyclus van 28 dagen zou ik morgen ongi moeten worden.

Maar, ik heb geen cyclus van mezelf…dus weet iemand hoe dat dan zit? Als de clomid aangeslagen is, he je dan netjes een cyclus van 28 dagen?



Maar goed, ik probeer weer vaker te kletsen hier nu!



Fijne zondagavond nog!!



Groetjes wienie

Hey Wienie!

Leuk dat je er weer bent, ik begon je al te missen :wink:

Fijne vakantie gehad, zo te lezen, heerlijk uitgerust! Dat heb je goed gedaan, meis!



Je zit nu in spannende dagen. Ik weet niet hoe dat zit, of je nu na 28 dagen ongesteld moet worden of dat 't langer/korter kan zijn.

Ik hoop voor je dat je óf ongi wordt, óf positief test. Dat andere wat je noemt :naughty: ik hoop dat alles nu goed zijn werk doet.

Hier idem hoor… het blijft afwachten wat er komen zal.



Ik ben nu net ongi geworden, na de provera. Maar 't gekke is, heb maar één dag (gisteren) flink bloedverlies gehad, vandaag is er haast niets meer. Ook vrijdag had ik wat last van spotting, maar kon 't geen ongi noemen.

Is dat wel normaal???

Morgen moet ik bloedprikken en 'n afspraak maken bij de fertiliteitsarts, zal dan meteen vragen of dat wel goed is.



Kus,

Kaatje

Hallo allemaal,



Wienie wat goed dat je op je vakantie je gedachten even opzij hebt kunnen leggen. Moeilijk toch wel he.

Hoe is het bij iedereen met de clomid? Is de dosis goed, hebben jullie al iets gehoord van de gyn?

Ik moest woensdag bloedprikken op oestradiol. Toen bleek dat deze nog te laag was. Vrijdag ben ik weer gaan bloedprikken ( heb nu wel een blauwe arm). Toen ik belde werd ik redelijk lang in de wacht gezet. Vervolgens kreeg ik te horen dat ik maandagochtend weer terug moet naar het ziekenhuis voor een echo en een samenlevingsonderzoek.

Ik ben nu eigenlijk een klein beetje geirriteerd. Op de situatie dan, haha. Wij willen zo graag kindjes, maar we willen er niet de hele tijd mee bezig zijn. Als ik drie keer in een week tijd in het ziekenhuis ben, dan kan ik er niet omheen. Ik zei gisteren tegen mijn vriend dat wanneer het zo door gaat( en dan bedoel ik met de frequentie van de bezoeken aan de gyn) ik misschien een half jaartje er mee wil stoppen. Gewoon weer even met onszelf bezig zijn. Ik weet dat het heel egoistisch klinkt, maar het kost ontzettend veel energie (vergeet niet dat ik de ziekte van Crohn heb en daarvoor ook met regelmaat in het ziekenhuis te vinden ben).

Nu hoop ik dus ontzettend dat de dosis goed is, en dat ze maandag zegt.“Jongens, veel plezier en ik zie jullie over een maand of 4 wel weer terug, mits er geen goed nieuws is.” Wat vinden jullie ervan? En hoe zien jullie dat? En Kaatje… ik had dat ook de eerste keer, een dag een bloedbad :lol: en twee dagen erna was ik er alweer vanaf. voor iedereen een fijn weekend.

Ili, ik snap je helemaal. Ik ben daar ook wel 'n beetje bang voor, dat je er daardoor nog meer mee bezig bent als je al was.

Maar stel dat 't nu allemaal goed is en je hoeft 'n tijd niet langs te komen, dan is 't wel de moeite waard geweest. Zeker wanneer je in die tijd ook nog es zwanger raakt!

Ga niet meteen van het negatieve uit, maar vind 'n middenweg. Het moet wel leuk blijven he :wink:



Ik ben 4 dagen fink ongesteld geweest en de vijfde dag was 't ineens over. Ik was dus hartstikke blij!!!

Gisteren m’n laatste clomid gehad en nu mogen we weer lekker van elkaar gaan genieten! Daar zullen we 't ook echt van nemen. :mrgreen:

Maandag mag ik weer naar de fertiliteitsarts, ik hoop dat ik de uitslag van de testen krijg en dat ze kijkt of er al 'n eitje groeit.

Ik ben helemaal blij als ze zou kunnen zeggen dat ze over een x aantal dagen 'n sprongetje zou verwachten. Ik weet niet of dat kan en of ze zoiets doet, maar 't zou wel leuk zijn.



Succes!



Liefs,

Kaat

Hoe is het bij de gyn gegaan kaat? Positief nieuws hoop ik! Ik ben vandaag voor de afwisseling ook weer gegaan. Vandaag heb ik een echo gekregen (waarop een volgroeide follikel te zien was), en een samenlevingsonderzoek. Dat was wel raar, ze nam een stukje baarmoederslijmvlies. In ieder geval is het slijmvlies qua zuurtegraad goed, maar eigenlijk iets te taai. Ik mocht ook in de microscoop kijken. Lachen hoor! Zie je die zaadjes onbehouden zwemmen. Maar ze kwamen “er niet goed doorheen”.

Nu moet ik maandag gaan prikken op progesteron. En dan zien we verder. Hoe is het verder met iedereen? Zijn er nog anderen die onderzoeken hebben gehad.

Liefs Ili

hai,

We zijn net terug van de gyn. Ik heb geen eisprong gehad, dus nu moet ik weer beginnen met provera en dan clomid 100 mg.

Verder wil ze deze cyclus echo’s maken om te zien of er een follikel groeit.

Wel een beetje een domper, ik had toch wel gehoopt dat 50 mg zou aanslaan. Maar goed, nieuwe ronde nieuwe kansen!



Ik kan me het goed voorstellen Ili dat je er niet zo mee bezig wilt zijn. Ik heb dat ook wel, ik had alles liever op de natuurlijke manier gedaan!

Aan de andere kant, vind ik het ook wel prettig dat ik nu zo gecontroleerd wordt. Nu weet ik tenminste zeker dat ik geen eisprong gehad heb, dat ik niet zwanger ben etc. Dat is ook wel fijn.



Kaatje, hoe was het bij de arts?

Liefs lissie

Haai!



Heb 'n inwendige echo gehad en ook hier was nog geen sprongetje te zien hoor. Maar, ze zei dat ze tot dag 20 (maandag was dag 10) wilde kijken of er iets groeide, om te zien of de clomid 50mg aanslaat.

Het zou mooi zijn als er nog wat activiteit plaatsvindt, maar net wat je zegt Lissie: nieuwe ronde nieuwe kansen. Het is niet het einde, er zijn nog tal van mogelijkheden om van jou 'n mama te maken!!! Gelukkig maar, we houden gewoon vol.



Ili, wat gaan ze nu doen om die kleine zwemmertjes 'n handje te helpen?

Ik heb dat nog niet gehad, 'n samenlevingstest. Ik denk dat ze dat doen nadat 't zaad van hubbie is gecheckt, dat gebeurd volgende week.

Ik mag maandag weer, voor de volgende echo om te zien of er dan wel wat groeit. Dinsdag mag hubbie zijn zwemmertjes wegbrengen naar 't lab en donderdag gaan we samen horen of ze hun diploma’s wel hebben gehaald! :mrgreen:



En tussendoor genieten we gewoon van elkaar. Genieten, dagdromen en van elkaar houden… :wink:



Liefs,

kaat

Goed zo meiden, allebei een te gekke instelling. Het wordt er niet anders van als we somber zijn, toch??? Rottig dat de 50 mg clomid niet aanslaat, maar het is dan ook de laagste dosis. Ik ben ontzettend benieuwd hoe het de volgende maand is voor je. Hopelijk ziet het e dan positiever uit.

Ik heb medicijnen gekregen om de taaiheid te verminderen, die moet ik ergens in de eerste week slikken. Kan onderhand een apotheek beginnen haha.

Ik denk ook die samenevingstest wel zal gebeuren nadat het zaad onderzocht is. Ik vond het niet pijnlijk, maar wel een beetje vervelend. Voelde raar aan.

Nu maandag ga ik met een nieuwe job beginnen. Spannend wel.Het maakt niet uit dat ik in het begin van een nieuwe baan in verwachting raak, maar ik kan het me niet veroorloven om, net zoals afgelopen week, drie keer in een week tijd naar het ziekenhuis te gaan.We hebben afgesproken om het nog heel even te bekijken. Mocht het zo frequent blijven dan stoppen we er een tijdje mee. En kaat je hebt wel gelijk. Het is niet zo fijn om elke keer naar het ziekenhuis te gaan, maar er is wel een geweldige controle. Dat staat er weer tegenover.

Mochten jullie in verwachting raken, mag je dan een thuisbevalling doen… en willen jullie dat? Ik zou het wel willen maar bij mij mag het niet.

Liefs Ili

hoi hoi,

Die samenlevingstest hebben wij ook nog niet gehad, ik denk dat ze eerst willen zien of er wel een eitje groeit. Tot die tijd is dat ook nog niet echt belangrijk hè. Maar hoop wel dat ze dat gaan doen. Ik ben nogal een piekeraar en dat geeft ook weer een beetje rust :slight_smile:

Ook al is dit nog maar de tweede ronde met clomid, ik voelde me al helemaal volleerd bij de gyn. Ik was er echt binnen 5 minuten weer buiten met mijn receptjes en bonnetje voor het lab. En ook bij de apotheek had ik niks meer te vragen. Gek hoe zoiets zo snel went!



Ik mag waarschijnlijk niet thuis bevallen door mijn bekkenpijn, maar ik denk dat ze dat misschien wel aankijkt tijdens de zwangerschap. Daar houd ik me nu ook nog niet zoveel mee bezig. Eerst maar eens zwanger worden!



Kaatje, ik duim voor je dat er toch wat gaat groeien!!! :pray: Veel succes bij de gyn maandag!

Groetjes, lissie

thanx Lissie!!



Je moet positief blijven hoor, siepen heeft geen zin. Juist integendeel moet je vrolijk zijn omdat je 'n nieuw leven wilt geven!

Onze tijd komt, echt!

Er zijn zoveel technieken tegenwoordig, met het schuitje waar we nu in zitten zijn we nog maar bij de start.



Ili, succes maandag. Spannend zeg, 'n nieuwe baan!

Ik snap goed dat je 't daardoor even “on hold” wilt zetten, het medische gebeuren. Het is ook niet niks he, al die afspraken…



Ik heb nog niet over de bevalling nagedacht eigenlijk. Ik hoop thuis, maar weet ook niet of dat kan. Het lijkt me 't fijnste, maar misschien zou voor de honden 't beter zijn als 't niet zo was (minder heissa). Op zich maakt 't me niet zoveel uit waar, als 't maar goed gaat en het kindje gezond is :mrgreen:



Lissie, dat gevoel heb ik dus ook, dat je zoveel wijzer bent nu!!!

Ik kijk 't echt van de zonnige kant: bij ons is nu (de verschijnselen van) pco geconstateerd en ze gaan ons 'n handje helpen bij 't zwanger worden.

Ik denk soms echt dat dit wel 'n lotje uit de loterij is, want er zijn zoveel stellen die minstens 'n jaar moeten wachten voor ze dit traject in mogen gaan. Wij zitten er al in, en besloten pas dat we vanaf april voor 'n beebje zouden gaan… het is “pas” augustus!



Het gekke is, het kan ineens heel vlug gaan… wie weet ben je volgende maand al wel in verwachting. Daar sta ik eigenlijk niet zo bij stil, maar 't is wel zo!!!



Weten jullie dit trouwens: ik heb maandag 'n echo gehad en toen zag ze geen activiteit (dus er groeit nog niets). Volgende week maandag krijg ik weer 'n echo om te zien of er activiteit is. Kan 't nu wel zo zijn dat er in tussen toch 'n eitje groeit en ook gaat springen of al 'n sprong heeft gewaagd?? Of duurt de groei altijd 'n week of langer?



Liefs,

Kaat

Hallo allemaal,

ik heb even niet meer geschreven. Had ook niks te melden ( haha nog steeds niet eigenlijk). Het is afwachten geblazen. Ik zit nu op dag 26. De gyn zegt dat ik dag 28 zou moeten menstrueren. Dat had ze op de echo gezien aan de grootte van het eitje. Als op dag 30 nog niks gebeurd dan moet ik hcg testen. Dus deze week is het de week van de waarheid. Als ik menstrueer krijg ik weer medicijnen en dan krijgen we weer een samenlevingsonderzoek. Om er zeker van te zijn, zegt ze. Ik had toch wat taai baarmoederslijmvlies en daar heb ik nu wat voor gekregen. Dus nu wil ze kijken of de zaadjes wel goed kunnen bewegen. Ben benieuwd, maar verwacht niks. (hopen natuurlijk wel)

liefs ili[/u]

Ach, Ili, het maakt niet uit dat je niets hebt geschreven, ik weet ook niet veel te vertellen hoor!

Da’s wel erg spannend deze week voor je. Als 't goed (euh, fout dus…) is, zou je morgen moeten menstrueren. Zo niet, dan vrijdag hcg testen. Sow, spannend zeg.

Ik denk aan je, meid!



Ik heb weer provera gekregen, omdat de clomid 50mg niet aansloeg. Als 't goed is, mag ik volgende week donderdag ongesteld worden en weer starten met clomid, maar dan 100mg. Hopelijk slaat dat wel aan, want nu voel ik me weer (nog steeds) kansloos… Da’s dus minder.



Ik hoop op goed nieuws, Ili!

Laat je ons weten hoe het gaat lopen??



Succes, meid

liefs, Kaatje

Hey allemaal,



Ik heb nog geen diagnose PCO gehad, maar die zit er misschien wel aan te komen.



Mijn verhaal:

Voor pilgebruik ernstig onregelmatig (misschien 4x per jaar ongi), daarna pilgebruik (met 1 stop er tussen waarin ik gewoon regelmatig ongi werd). Ik ben op mijn 18e al een keer naar de gyn geweest, maar deze heeft het nooit over PCO gehad.



Deze week ben ik naar de gyn geweest, omdat ik al 1,5 jaar zwanger probeer te worden, maar het niet wil lukken. In deze 1,5 jaar zonder pil ben ik erg regelmatig (28/29 dagen), op een aantal cycli na (2x vruchtverlies en sinds laatste vruchtverlies: 27-31-33-33 dagen).



Ik heb geen overbeharing, kaalheid, vetzucht, geen hoog cholesterol en geen insulineresistentie (tenminste delaatste 2 zijn een paar jaar geleden nog getest).

Het enige wat vooralsnog overeenkomt met PCO is dat ik cystes in mijn eierstokken heb, maar nog niet zo’n hele kralenketting (ik heb ze niet geteld maar het waren wel redelijk wat cystes. Linkereierstok erger dan rechts).



Gyn wilde het ook niet direct de diagnose PCO geven, maar laat er wel op testen (zag ik op het bloedpapiertje). Hij zag ook een volgens hem rijpende follikel, wat zou betekenen dat ik wel degelijk eisprong heb, alleen veels te laat (het was dag 21).



Het idee van de gyn was dat ik wel eisprong heb, maar heel erg laat. Wat dus eigenlijk gewoon een lange cyclus inhoudt. Maar ik heb geen lange cyclus (in ieder geval niet 1tje die past bij eisprong na 21 dagen). Zijn idee was dat de cystes in de eierstokken ervoor zorgen dat de menstruatie eerder komt dan zou moeten wat betreft de eisprong.



Afijn, ik weet dus niet wat ik echt moet verwachten en of ik echt PCO heb, maar ik hoop dat ik met jullie mee mag praten. Wellicht hebben jullie nog tips&trucs waar ik op moet letten, of wat ik de gyn bij het volgende bezoek moet vragen (over 2,5 week).



Thanks Dominique