diagnose PCO

Do heb je een fijne vakantie gehad? Heerlijk hoor. Hoe gaat het verder met je? Heb je beebje al gevoeld?

Pooh, dat was geen asociaal berichtje hoor! Hooguit een beetje ego :wink: maar dat mag af en toe best toch? hihi :-*

D’tje, ik vind dat je veel werk hebt verricht de laatste maanden, alles voor 'n kleintje. Denk dat 't afvallen nog wel 't ergste ā€œmedicijnā€ is voor 'n PCO’er. Ik heb zelf ā€œalleen maarā€ clomid geslikt en hormonen gespoten. Ook niet leuk, maar denk dat afvallen veel moeilijker is.

Petje af hoor.

Toen ik las over je menstruatie in augustus, had ik wel 't gevoel dat dit 'n teken van 't begin is hoor :thumbup: Doordat je afvalt, krijgt je lichaam weer 'n normale cyclus. Nu gaf je lichaam waarschijnlijk al aan dat 't eind in zicht is :wink:

Jody, hoe is 't gegaan vrijdag??

Dat schoppen is bij iedereen anders, ik heb 'n voorliggende placenta, dus voel 't zowieso veel later!! Maar nu is de tijd aangebroken dat 't soms zelfs erg ongemakkelijk voelt, maar dat zijn geen schopjes meer te noemen!!

Wienie, weer die 2 stapjes vooruit he! You go, girl :thumbup:

Mar, veel plezier en succes vandaag!! Laat je nog even van je horen (anders screen ik 't forum wel hoor, :stuck_out_tongue: )

Pooh, he bah, wat balen zeg…

Lucht hier gewoon je hart, joh. We kennen toch geen ego-berichtjes :stuck_out_tongue:

Ik hoop dat je gauw wat vooruitgang kunt boeken, dat neemt je onzekerheid ook vast weg.

:hug:

Do, hoe was je vakantie?

En vooral belangrijk: hoest met beeb en buikkie? Alles OK?

Hier gaat 't weer, heb enorm veel last van m’n buik gehad vorige week. Ik draag nu 'n buikband en dat geeft zoveel verlichting! Ik kan tenminste weer iets. Ik had zo’n pijn dat de tranen in m’n ogen stonden :cry:

Morgen controle bij de vk. Ik moet 'n lijstje maken met vragen, geloof ik :think:

Volgens mij wordt ons ventje namelijk erg groot! Ik voel 'm zo vaak ter hoogte van m’n ribben!!

Alweer 29 weken, time flies!

Tot gauw

:-*

heey kaatje,

Dankjewel voor je berichtje.

Het is idd allemaal voor een kleintje maar ja je wil het graag of niet.

Ik denk dat de menstruatie in augustus gewoon weer 1 malig is geweest ben nu anderhalve maand weer overtijd.

Ik heb ook gelezen dat het normaal is bij pcos.

Maar ik mag donderdag naar de gyneacoloog, ik heb een afspraak gemaakt omdat ik nu graag geholpen wil worden ben al 11 kilo kwijt en val toch niete meer in me oude stijl terug en blijf onder de dietiste lopen.

OOk heb ik een andere gyneacoloog dan die ik eerst had, hopen dat het helpt.

Ik heb hier op het forum al een aantal gesproken die werden wel gewoon geholpen gelijk, of moesten minder afvallen terwijl ze hetzelfde wogen.

Nou we zien en hore het donderdag wel.

Groetjes Debora

hoi allemaal

het is goed gegaan en heel snel moet ik zeggen. ik heb wel veel pijn gehad en vandaag gaat het wel weer een beetje. morgen heb ik controle gelukkig. maar verder alles ok hier. het was ff snel maar ik ga weer liggen want ik voel het nog wel, een soort druk van onder maar dat word met de dag minder.

xx jody

tot over een paar dagen.

Hey Jody, wat fijn dat alles goed gegaan is. Dikke knuffel voor jou :hug: Doe maar even heel rustig aan de komende dagen!

Dtje: Heel veel succes morgen bij de gyn! Ik hoop dat je geholpen mag worden! Goed dat je zelf niet bang meer bent om in je oude stijl terug te vallen.

Kaat: Wat naar zeg dat je zo’n last van je buik hebt steeds :frowning:

Is dat zo’n speciale ondersteunende band die je nu draagt? Hopelijk biedt het wat verlichting! Succes vandaag met de controle! Enne, time flies!! Alweer 29 weken!

Pooh: Hopelijk voel je je wat beter nu je met de metformine gestopt bent!

Do: Ook hier nogmaals WB :mrgreen:

Wienie: Fijn dat je je inmiddels een stuk beter voelt… Hopelijk blijft het zo. Je zou het wel verwachten gezien de termijn… Doe nog maar even lekker rustig aan hoor, goed naar je lichaam luisteren!

Wij hebben gisteren de screeningsecho gehad en alles was prima!! En we krijgen een klein kereltje!!! :inlove:

Leuk, leuk! De gyn had zn vermoeden al uitgesproken met de 12 weken echo, maar goed voor ons gevoel kon het nog 2 kanten op. Zijn er echt heel blij mee!! Gelijk lekkere stoere spulletjes gehopt gister 8)

Verder weet ik sinds vorige week dat ik draagster ben van Streptokokken-B. Dat is wat minder en was ook wel even schrikken, maar we zijn er gelukkig op tijd bij. Ik word waarsch. met zo’n 38 weken ingeleid en krijg tijdens de bevalling dan een infuus met antibiotica. Dat zorgt ervoor dat de bacterie niet op ons ventje kan overslaan. Het schijnt dat 1 op de 5 vrouwen draagster is trouwens…

Maar, ik ben nu dan gewoon al over de helft!! Gaat toch wel snel!

Mar

heey mar22,

Dankjewel voor je berichtje…

Ik hoef donderdag pas… als je naar iets uit kijkt duurt het lang hoor pfff…

Groetjes Dtje

Jody: fijn dat het achter de rug is! Moet je lang aan de weeenremmers? Of krijg je die niet?

Ik zal aan m’n moeder vragen of zij zich kan herinneren wat zij precies voelde en wanneer dat weer als vanouds voelde (als je dat wilt).

Hier 20 weken echo gehad: alles erop en eraan!! :inlove:

X Do

hoi hoi

ik heb niks gekregen(geen weeen remmers). dat deden ze vroeger maar dat schijnt helemaal niet nodig te zijn. en normaal is mijn baarmoederhals verkort 2.6cm en na het bandje is hij nu 3.7cm dus is 1cm gegroeit. daar ben ik wel blij mee. en do vraag maar aan je moeder wat ze nog weet. vind ik wel interessant hoe zei het ervaren heeft.

mar doen ze die test op streptokokken bij iedereen als je bloed moet prikken of zijn ze er per ongeluk achter gekomen?

ik zou dat ook wel willen weten. ik hoop eigenlijk dat we op alles getest worden zoals streptok. en menogk. en toxopl. bv.

nou tot snel maar weer.

xx jody

Hey Jody!

Ik zal het aan m’n moeder vragen!

Ik zou je eigenlijk mijn doopkaartje m.b.t. het bandje moeten mailen, misschien een idee voor jullie t.z.t.!

Het is in ieder geval bij mij niet erfelijk, want mijn baarmoederhals was 3,5 week geleden 4,4 centimeter.

X Do

do bij jou zit het wel pluis gelukkig.

xx

D’tje, 11 kg! Super joh!!! weer 'n kgtje eraf (denk wel aan je onderschrift, want nu klopt 't niet meer!!! :lol: )

Succes donderdag, laat je even weten hoe het verlopen is??

Jody, da’s goed nieuws. Doe rustig aan en we zien je over 'n paar daagjes wel weer :thumbup:

Mar, wat is dat waar je nu draagster van bent? Zegt mij niets namelijk.

Gefeliciteerd met de superecho en natuurlijk met jullie ventje! Bij ons ging 't ook zo, we waren met de 15 weken ook voorzichtig-blij met ons ventje! Tijdens de screeningsecho kon niemand er omheen!!! :mrgreen:

Het is idd 'n buikband die heel strak om je heupen zit. Het heeft geholpen, vandaag is 't weer knudde… niet veel last van m’n buik, maar wel van m’n rug en voel me ook erg verdrietig omdat ik zo weinig energie heb en het zo enorm benauwd heb.

Vandaag was m’n Hb weer gezakt naar 5.0. Morgen moet ik bij de gyn op controle komen voor alle zekerheid en horen wat die ervan zegt.

Gelukkig heb ik wel 'n sterk gevoel dat alles met ons ventje goed is, dat scheelt.

Do, gefeliciteerd met je mooie echo!!

Weten jullie trouwens wat 't wordt, laat je je verrassen of is 't een geheimpie??

hoe is 't met de overige meiden?? Alles goed, ladies??

Hoi meiden.

Ik heb vandaag positief gestest. Ik kan het nog niet helemaal bevatten, maar ben wel dolblij :inlove:

wow weer een zwangere. ben zoo blij voor je.

:mrgreen:

dank je jody :-*

YEAH! Super hoor!!

Femmie, da’s geweldig nieuws zeg

G E F E L I C I T E E R D

:dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance:

Hoihoi mensen,

Ben vandaag dus naar het ziekenhuis geweest om te praten…

Ging best wel positief, heb over 2 weken weer een afspraak maar dan moet mijn mannetje mee en krijg ik een binnenwaartse echo, en mischien wordt mijn man ook gecheckt.

Ben benieuwd en hoop dat nu het een beetje gaat lopen…

Groetjes Dtje

thx meiden :-* :inlove:

D’tje, spannend hoor!!

Ik :pray: voor jullie.

Ik ben 'n beetje hypertjes (fem, ik doe gewoon met je mee hoor). Ben vandaag precies 30 weken en voelt echt alsof 't ineens heeel dichtbij komt!

ik ben vandaag weer heen geweest, de metformine was al gestopt.

Ik heb nu mega veel buisjes bloed ingeleverd en dat word helemaal uitgezocht. Ook word mn man onderzocht. En gaan we verder het traject in, baarmoederfoto, samenlevingstest etc.