Is niet erg hoor, mocht ik mijn nod vergeten :liar: tegen die tijd dan herinner me er nog maar aan :lol: :lol: :lol:
Heb jij ook pcos en overgewicht, of wil je er meer van weten.
Ik heb het al anderhalf jaar, en moest afvallen voor ze me gaan helpen.
Gelukkig moet ik nu nog 7 kilo afvallen voor ze me willen helpen.
Deel hier je ervaringen of medelevens, en mischien wil je alleen wel je ei kwijt.
Je kan me ook toevoegen op msn… Praat wat sneller…
m.d.nowee@hotmail.com
Groetjes Debora
iedereen hier heeft denk ik pcos, wat goed dat je al zoveel bent afgevallen!!
Ik heb een gezond gewicht en ook pcos, inmiddels gestart met medicijnen.
Ik ga duimen voor de rest. :hug:
Hoi, ben ik ook weer eens.
Ik kan t allemaal niet meer zo bijhouden hoor. Deel hier spreek ik al ergens anders, maar zelfs mijn eigen maandmama’s houd ik niet bij. Dus dan maar een teken van leven!
Kaatjes, hoe is t met je buikie…al een gat in het bureaublad gezaagd???
Femmie, En gaat t wachten nog? Ik weet nog dat ik de 1e ronde na een eisprong wachten zo spannend vond…een 1e echte kans!!!
Even tussendoor…er vallen hier emmers water uit de lucht…bah!!!
Hatice, balen dat 1e dosis niks deed. Maar waarom nu pas over 2,5 week terug? Mag je nu je ongi wel opwekken? Maar meid, troost je, na de 1e dosis zijn er nog genoeg stappen hor, je komt er wel!
Pooh, hoe gaat t met de metformine, heb je last ervan? Op zich is het dus wel een geod vooruitzicht, dat je straks een gewone cyclus moet hebben?
Dtje, Dit topic heet zoals de mensen zijn…we hebben dus allemaal pco. En sommige van ons zijn er ook al zwanger mee geworden, dus het komt gewoon bij iedereen goed heb ik besloten!
hihi
Zo, hier zijn gangetje. Zondag pilloss ging redelijk, nu voor geen meter. Blijf maar heel stil zitten zodat ik geen ovegeef neigingen krijg (ja wel zitten, liggen nog net niet das dan weer goed). Vraag me wel af wanneer t nou eens over gaat hoor. Verder morgen naar vk en ben vandaag 14 weken! Zijn al wat begonnen aan kamertje, doen elke keer iets. Vriend heeft ook druk met leren dus moet echt tussen alles door. MAar denk dat we wel vroeg klaar zijn…kanniet wachten!!
Liefs wienie
@femmie wrote:
Is niet erg hoor, mocht ik mijn nod vergeten :liar: tegen die tijd dan herinner me er nog maar aan :lol: :lol: :lol:
Doen we :mrgreen:
Debora, ik mocht juist niet afvallen, heb meer last van ondergewicht (gehad).
Wienie, je gaat met 2 stapjes vooruit en dan weer 1tje achteruit. 14 weken alweer!!! Ik weet nog dat ik (voor m’n gevoel PAS) met 16 weken kon zeggen dat die vervelende vermoeidheid minder werd.
En nu, 12 weken later, heb ik weer de laatste-trimester-kwalen!!! :think:
Denk aan wat 't resultaat zal zijn straks, probeer daarvan te genieten, over 4-6 weken ga je je ukkie voelen, en dan geniet je daar weer van ondanks dat je je zo beroerd voelt.
Willen jullie eigenlijk graag weten wat 't geslacht is??
Dat zou ik toch es moeten doen he (zagen!). Ik ga er nu wat verder vanaf zitten, en schuif m’n toetsenbord wat naar me toe. En als ik 't echt beu ben, ga ik naar huis

Nog 40 minuten :dance:
Jody, waar ben je meis? Ik begin je toch wel erg te missen hoor.
Hoe is de operatie gegaan?
Liefs,
Kaat
Hoihoi,
Afvallen lukte me eerst ook niet, maar als je weet dat het moet om een wens is vervulling te laten komen… dan doet het je toch wat.
Nog 7 kilo te gaan, maar het heb allemaal al zo lang geduurt.
Ik lees ook dat het bij heel veel mensen echt lang heb geduurt.
Of vergis ik me daarin…
Kunnen mensen mij mischien meer info geven over, want ze precies gaan doen vooronderzoeken en waar ze mee beginnen?
Alvast bedankt…
Greetszz Debora
d’tje,
hoe lang het duurt verschilt per persoon. Ligt eraan hoe snel medicatie aanslaat en het dan ook nog eens raak is. Bij osn heeft t lang geduurd voordat medicatie iets deed, maar was toen wel snel raak.
Nov 05 gestopt met pil, 4 maanden later naar gyn, geen ongi. Eerst bloedonderzoek en echo, manlief ook onderzocht. Eerst aan de provera om ongi op te wekken, kijken of dat lijf in gang zet. Dan Aan de clomid, 1e dosis 2 rondes niks, 2e dosis 1 keer wel reactie, 1 keer niet… 3e dosis geen reactie. Pauze vanwege feestdagen. Puregon spuiten, dan is t al dec 06, ruim jaar na pilstop en nog geen steek verder. 1e ronde puregon bijna overstimulatie, verplicht rust, cyste ontstaan weer rust. febr 2e ronde puregon…RAAK!!! helaas in april mis, na 8 weken. Curretage dus weer verplicht rust. In mei controle blijkt er een ei van mezelf te zijn, proberen, niet raak. Daarna weer aan puregon…aantal weken spuiten, reageert niet zo goed, dan ineens wel nog een ei en…RAAK!! Inmiddels daarvan dus 14 weken zwanger.
Het hele traject heeft bij mij dus wat kruim gekost, maar wel beide keren met 2e eisprong raak, dus das weer heel snel.
Zo zijn er ook die in 1 ronde clomid zwanger zijn. Andere krijgen nog een kijkoperatie maar dat is allemaal heel ver weg.
Dus je bent al wel bij gyn? Dan zul je wel eerst aan provera gaan, opwekken en dan aan clomid kijken of er reactie komt.
Succes! En je bent al keiveel afgevallen dus das al knap! Ik mocht niet afvallen…tegen ondergewicht aan.
debora, hebben ze niet gezegd dat mogelijk 't afvallen bij jou al erg veel zou doen?
Ik herinner me nog dat m’n fa zei dat de meeste pco’ers overgewicht hebben door af te vallen al 't probleem oplossen. Hoop dat 't zo bij jou ook werkt!
Ben je al veel afgevallen?
Je weet iig waar je 't voor doet!
Liefs,
Kaat
:doh:
Er staat in je onderschrift dat je al 10kg kwijt bent, d’tje…
Goed hoor, vind dat erg knap!
Keep on going :thumbup: :thumbup:
Hoihoi,
Ja ik ben al 10 kilo kwijt gelukkig.
Nou bij mij is het eigenlijk zo gegaan.
op 31 juli 2006 ben ik gestopt met de pil, en dus ook mijn laatste menstruatie gehad want kreeg altijd aan het einde van de stopweek mijn menstruatie.
Toen ik 5 weken overtijd was dacht ik dat het al gelijk raak zou zijn, ik teste maar negatief.
Op me zesde week ben ik naar de huisarts gegaan omdat ik het toch wel raar vond.
De dokter heeft mij doorverwezen voor een binnenwaardse echo bij een andere huisartsenpost.
(Andere dag) eenmaal daar aangekomen, vertelde hij mij dat ik niet zwanger was maar dat hij wel superveel eitjes zag die kleiner zijn als het gemiddelde grote.
Hij vertelde mij ook dat ik gewoon nog maar moest wachten.
Ongeveer een half jaar want het dat is het gemiddelde zodat je lichaam weer die stoffen van je pil kan afstoten.
Na precies een half jaar ben ik terug gegaan naar mijn huisarts omdat ik nog steeds niet ongesteld was geworden.
Mijn huisarts heeft me toen gelijk doorgestuurd naar een gyneacoloog.
Daar kreeg ik 2 binnenwaardse echo`s en ook daar viel het hun op dat ik veel kleine eitjes had.
Die arts vertelde mij toen dat ik PCOS heb.
Allemaal kleine eitjes die erbij mij allemaal tegelijk uit wilde maar dat dat niet gaat natuurlijk, doordat er zoveel eitjes waren kon er geen vrij komen dus ook geen menstruatie.
Toen hij dat allemaal helemaal had uitgelegd kwam hij ermee dat hij mij alleen mocht helpen met een bmi van 32. ( Ik had toen een bmi van bijna 41 ).
Ik moest dus maar even 17 kilo afvallen, het was dus ook een hele klap voor mij omdat ik alles in 1 keer te horen kreeg.
Hij zei ook dat als ik uit me eigen zou afvallen ik zeker resultaat zou krijgen, dus zelf zou gaan menstrueren.
Ook moest ik dan nog een half jaar wachte als ik die 17 kilo was afgevallen mischien zou het in die half jaar tijd nog wel kunnen komen.
Toen heb ik veel erover gepraat met iedereen en ben ik gelijk begonnen met afvallen en doorverwezen naar een dietiste.
Haar heb ik nu nog steeds, ze vind dat ik het super goed doe en dat ik niet te snel moet afvallen ivm jojo effect.
Maar voor mij kan het niet snel genoeg gaan, ben er nu al bijna anderhalf jaar mee bezig.
Op 5 autgustus dit jaar 1 jaar en 1 week verder dan mijn laatste menstruatie, werdt ik ineens ongesteld zonder dat ik het voelde.
Het was een hele schok voor mij.
Ik was dus 1 jaar en 1 week niet ongesteld geweest.
Na mijn laatste menstruatie van 5 augustus ben ik ook niet meer ongesteld geweest.
Nu maar hopen dat dat niet weer 1 jaar op zich laat wachten.
Nog 7 kilo afvallen, en eigenlijk een half jaar wachten ( wat ik niet ga doen ) omdat het allemaal al te lang heb geduurt.
Voor dat ik weer een afspraak mag maken met de gyneacoloog.
Het komt dus steeds ietsjes dichterbij, maar daarom omdat het al zo tijd heb geduurt hoop ik niet dat er weer zolang overheen gaat.
Ik wilde zo graag jong moeder worden, maar voor mijn gevoel zit dat er niet in.
Het is dus maar goed dat ik er vroeg mee begonnen ben, anders had ik alleen maar ouder geworden en had het veeeeeeel moeilijker geweest om nog zwanger te kunnen raken.
Nou ik hoop veel van jullie te leren, en hoop gezellig met jullie contact te houden, het doet me in ieder geval heel erg goed.
Bedankt.
Groetjes Debora
kaatje ik ben er nog hoor? ik reageer alleen bijna niet want die ingreep is as vrijdag dus ik zie er best tegenop en dat is de reden dat ik er bijna niet ben. maar dat komt wel weer denk ik hoor. ik zag dat je tegen wienie zei dat ze de kleine over 4 a 6 wk zal voelen. bij mijn vorige zwangerschap voelde ik de kleine al met 15.6wk schoppen. en dit keer voelde ik het al met 12 wk . wel een stuk minder natuulijk. dus over een paar weken zal ik hij/zei een stuk beter kunnen voelen. maar dat verschilt per persoon denk ik hoor? ik kan niet wachten tot het maart is. ik zou de kleine zo graag willen zien hoe het eruit ziet hihihi. maar dat hebben jullie waarschijnlijk ook wel. maar goed. ik spreek jullie van de week weer.
xx voor iedereen.
wienie hoe gaat het met jou eigenlijk?nog last van kwaaltjes , ik gelukkig niet meer.ik kan alles weer eten. pfffff…
do , hoe gaat het met jou. zou het leuk vinden als je weer eens heel ff snel voorbij komt waaien. ben erg benieuwd en mar natuurlijk ook.
xxxx jody
Jody, wil je even veel succes gaan wensen voor vrijdag.
(heb verder niets gelezen, ben moe en duik nu mijn bed in :oops: )
Wienie, hihi wat een leuk besluit van je dat het bij iedereen goed komt. Gaan we daar maar vanuit hè :mrgreen:
Dtje, welkom. Hihi wat een bericht joh, leek net een commercial :lol:
Wel super dat je de drive hebt gevonden om gewicht te verliezen. En je bent al over de helft :dance:
Jeetje, ik lees je voorgeschiedenis. Hebben ze helemaal geen ongi opgewekt tussendoor? :shock:
Op zich klinkt het dat je bij een hele goede dietiste terecht bent gekomen. Volgens mij is ze een goede steun voor je. Ik kan me voorstellen dat je het liefst direct al je kilo’s eraf wil, maar de dietiste geeft al het jojo effect als argument, maar daarnaast is het zo dat als je rustiger afvalt, je lichaam ook wat meer tijd heeft om zich naar je nieuwe figuur te zetten laat maar zeggen, waardoor je wat minder last krijgt van overtollig vel.
Maar wat goed dat je nu toch ongesteld geworden bent. Misschien dat je lichaam het dan wel zelf gaat herstellen. Dat zou toch wel heel fijn zijn!
Kaatjes :lol: :lol: :lol: Ik heb ook drie keer alle berichtjes van dtje gelezen en dacht, “iedereen zegt dat ze al zoveel gewicht kwijt is, waar halen ze dat toch vandaan???” en toen zag ik het ook ineens in het onderschrift :lol: :lol: :lol: :doh:
Jody, succes vrijdag!!1
Maar voel je je beeb al sinds 12 weken?? Daar snap ik ecth niks van hoor…je zult het zelf wel weten natuurlijk, maar ik hoor zoveel mensen de al met 12/13 tot 15 weken hun beeb voelen…waarom is het gemiddelde dan rodn 20 weken. Weten al deze mensen wel zeker dat het beeb is en geen darmen?
Fijn dat je je beeb al voelt! En die ingreep doen ze wel vaker, dus komt vast goed!
Ik ben minder moe en minder duizelig. Nog wel af en toe misselijk, ben nu de medicijnen aan het afbouwen en ga weer werken als ik zonder medicijnen thuis hele dag bezig kan zijn. Eerder mag ik ook niet van de gyn en al helemaal niet van mijn baas hihi.
Groetjes!
Lieve Jody, heeeeeel erg veel sterkte en succes vandaag!!! Ik hoop heel hard dat de ingreep je mee gaat vallen
Dtje: Welkom hier en wat goed zeg dat je al zoveel afgevallen bent!
Al over de helft dus… Zet 'm op hoor!
Wie weet hersteld je cyclus vanzelf nu, dat zou toch ideaal zijn? Toi toi toi!
Kaatje: Groei je al lekker door? En heb je nog nieuws buikfoto’s? Ben erg benieuwd
Do zit trouwens in de VS (bofkont :mrgreen: ) dus vandaar dat ze niet online is…
Wij hebben a.s. maandag de 20 weken echo!! Ben zooo benieuwd!! Ik gok op een jongetje Maar het allerbelangrijkst is natuurlijk dat het helemaal gezond is! Zal het laten weten…
liefs,
Mar
Jody, hoe is het gegaan vandaag meis?
Wienie, wat super dat je je wat beter voelt. Doe het rustig aan. En niet te snel weer willen gaan werken hoor. Heel goed van de gyn en je baas dat ze daar de rem opgooien want daar heb je alleen jezelf maar mee hoor meis :hug:
Mar, ik ben benieuwd maandag. Hoop dat je je maandag weer net zo voelt als vanmorgen :hug:
Hoe gaat het met jullie allemaal?
Hier een dippie… moest van de gyn direct stoppen met de metformine vanwege de bijwerkingen en op 1 okt langskomen in het zkh.
Ben benieuwd hoe we nu verder gaan.
Ik ben even een stapje terug had me erbij neergelegd dat ik eerst een half jaar metformine moest slikken, maar nu weer die onzekerheid.
Jeetje pooh, dat is een tegenvaller zeg. En nu loop je weer vertraging op. Waarom moet je zo lang wachten voor je langs kan komen?
Hoop dat ie een goed alternatief kan gaan bieden :-*
Goedemorgen dames!
Ik meld mij weer even! Ben gisteren teruggekomen van vakantie!
Alles gaat hier super!
Wat betreft de metformine: heb ik ook moeten slikken, maar ik had geen insulineresitentie, dus ernstig last van hypo’s. Alleen mijn gyn vond dat ik niet zo moest zeuren en gewoon aan de medicijnen moest wennen! :shock: Uiteindelijk ben ik gewoon zelf gestopt met de medicijnen en hem dat gemeld. (toen was hij boos, maar goed jammer dan).
Jammer Pooh dat de metformine bij jou ook hypo’s veroorzaakt. Wat was je dosering? Ik kan nog even terugzoeken hoeveel ik moest gebruiken?
X Do
ik gebruikte dag 1 en 2 s avonds 500 mg
dag 3 en 4 s morgens en s avonds 500 mg
vanaf dag 5 3 x per dag 500 mg en toen begonnen de hypos
Ik had dan 1 t/m 4 wel al erg last van misselijkheid en diaree.
Ik ben op zich blij dat hij direct zei stoppen , voel me nu dan ook een stuk beter. De arts waar ik naar toe moet is niet mn eigen arts daarom duurt het zolang. MN eigen arts wil de visie van die arts. Dus eigenlijk een second opinion??
sorry dit is wel een erg asocial berichtje… antwoord snel jullie berichtjes. ga nu even in de tuin