FA is dat fertili arts??
FM wat betekend dat??
Ik ben een beetje blond van mezelf haha
hoi pooh
fa is inderdaad fertiliteit arts (zo ongeveer)
fm is een follikel meting.
nod is niet ongesteld dag
x jody
haha oke alleen die fm kon ik niet ontcijferen…
Maar dr word me nu een boel duidelijk!!!
FM heb ik pas vanaf sept.
Mag ik even mijn humpie showen??? Je ziet t hoofdje en ook de armpjes goed1
wienie die van mij ziet er precies zo uit. ik heb gisteren met 7.5wk een echo gehad en die kleine was gisteren 1.75mm/cm. ik had namelijk gisteren het zh gebeld en vroeg hoe het kon dat ik niet meer misselijk was en omdat ik zo ongerust was mocht ik gelijk komen gelukkig en alles is ok.
xxx jody
wat een super mooie foto!!
Nog even een blonde vraag he… jullie reageren op elkaar maar hoe doen jullie dat… als ik wat lees dan ben ik even later vergeten welke naam daarbij hoorde. Hebben jullie ene schrijfblok bij de pjoeter liggen ofzo?? :think:
is niet blond hoor! in het begin ha dik dat ook, maar je weet op een gegeven moment wie e wat bij wie hoort, dat onthoud makkelijker en in het scherm onder je antwoordscherm kan je een aantal berichten teruglezen, dus dan reageer ik altijd meteen per speroon omdat ik dat ook terug lees op dat moment. dan is t makkelijker hoor!!!
went vanzelf!
En ik las bij lange cyclus je bericht; als je hub e rniet is, lekker hier spuien en d eboel moet best even bezinken. hebben wij ook allemaal en die dipjes worden steeds minder, maar als ze er zijn kan je t hier lekker van je afschrijven!
Mooie echo hoor… Hoop je snel te kunnen volgen…
Mijn menstruatie is eindelijk doorgebroken…
Op provera reageer ik heel slecht dit is ook bekent bij de gyno…
Ik heb wel eens 17 dagen moeten wachten na een kuur provera voor dat het doorbrak…
20 aug heb ik mijn eerste FM weer… dit is op een werkdag van mij…
En mijn werkgever weet nog van niets… eerder kon ik hier altijd omheen plannen maar helaas ontkom ik hier nu niet meer aan…
Weten jullie werkgevers hier ook van? zoja wat hebbn jullie verteld?
Groetjes Droopy
ik loop bij de internist… vanwege mn darmklachten :think:
Werkt altijd!!
Mn ongi zet door…
Hij is sinds maart nog niet zo fijn geweest :think:
Ben er op zich wel blij mee…
Maar wat ik nu dus niet helemaal begrijp he… heb ik nu dan wel of geen eisprong gehad? Niet toch?? :think:
Want na die kralensnoer…
Dit is iets wat ik dus niet helemaal begrijp/
We gaan rustig in de vakantie klussen… al weet ik wel dat het waarschijnlijk zonder resultaat is.
@pooh wrote:
wat een super mooie foto!!
Nog even een blonde vraag he… jullie reageren op elkaar maar hoe doen jullie dat… als ik wat lees dan ben ik even later vergeten welke naam daarbij hoorde. Hebben jullie ene schrijfblok bij de pjoeter liggen ofzo?? :think:
Ik zet twee schermen open (met ctrl N) en dan in het ene scherm lees ik en in het andere scherm ga ik mijn reactie typen :mrgreen:
Pooh, fijn is dat he als je eindelijk een echte ongi krijgt. Bij mij is januari de laatste keer geweest. Je hebt nu geen eisprong gehad. Dit is een ontrekkingsbloeding die door hormonen is opgewekt. Daarmee ga je wel een nieuwe cyclus in en nu kunnen ze goed je hormoonwaarden en andere bloedwaarden gaan checken. Wat ik al zei, de 1e dag van helder rood bloedverlies is dag 1 van je nieuwe cyclus.
Droopy, vervelend he dat je het op je werk wel MOET vertellen. Ik heb het ook nog niet vertelt. Bij mij spelen nog wat onhandige zaken mee (die ik liever hier niet vertel, wel via pb evt hoor). Ik zie er ook super tegenop.
Succes iig met deze ronde! Ik duim voor je
maar dit is wel spontaan gebeurd hoor… zonder medicijnen dus!!
Ik blijf het een vaag verhaal vinden :think:
Het is niet dat ik het niet wil begrijpen maar ik snap het gewoon domweg niet. Maatoed is misschien ook wel omdat ik me er nog niet bij neer heb gelegd.
Dat is wel geweldig pooh!
Het is en blijft ook wel vaag hoor, gewoon omdat er geen oorzaak aan te geven valt. Bij meiden met overgewicht zou dat het eventueel kunnen zijn, maar vaak weten ze het gewoonweg niet. FA gaf mij aan dat het na een zwangerschap soms ook zomaar ineens over kan zijn (maar daar moest ik niet vanuit gaan)
Ik neem aan dat je ook bloed moet laten prikken? Soms kunnen ze daar wat uithalen.
Hoop dat ze bij jou wel een oorzaak kunnen vinden. Oorzaak aanpakken is toch altijd prettiger dan symptomen bestrijden…
ja toch wel goed he dat het vanzelf is gekomen :think:
Ik heb afgelopen week bloed geprikt, die uitslagen duren een paar week.
Na mn vakantie moet ik terug komen en dan bespreken we de uitslagen.
De gyn verwacht dat ik insuline resistent ben, dit ook omdat ik altijd een te laag suiker in mn bloed heb. Dus dat moet dan worden behandeld.
Wordt vervolgd…
Hey dames,
Even weer een teken van leven van mij!
@Pooh: als je insuline resistent zou zijn, zou je suiker juist hoog moeten zijn… Dus wellicht toch niet insuline resistent?
Fijn dat je ongi goed is doorgebroken, op eigen kracht!
Oja, je kunt ook naar beneden scrollen als je je antwoord aan het typen bent, daar kun je de laatste berichten van je voorgangers nog eens rustig doorlezen.
@Jody: fijn is dat he, als je ongerust bent dat je dan gelijk mag komen! Heb ik ook gehad!
X Do
haha ik heb dus nu eindelijk door hoe ik moet reageren… blond!!! :naughty:
Dominique: hoe gaat het nu met jouw dan??
Droopy: kun je niet een smoes bedenken dan?
Of ben je liever eerlijk?
Ik zit nu nog in een stadium dat ik nog niks hoef te vertellen…
Ik denk toch dat ik wel eerlijk zou zijn maar moet ik nog even zien.
Je moet doen waar jij je goed bij voelt hoor!!
Suiker te hoog bij insuline resistentie?? :think:
Na ja we zullen zien wat de dokter zegt in sept…
Maar wat als ik toch niet insuline resistent ben en toch aan de metformine moet?? Helpt dat dan wel??
hey…
Ik ga mijn afspraak verzetten 2 dagen later… Omdat mijn menstruatie nu pas echt aan het doorbreken is…
Ze zeiden wel dat ik dag 10 moest komen, maar toen ik die afspraak maakte zeiden ze tegen mij dat ze dus niet starten met metingen in het weekend en dat het dus dag 11 werd…
Als zij het dus ook niet zo nauw nemen, dan kan ik nu ook op dag 11 komen als dat voor mij ook beter uitkomt… en dat is dan gewoon een vrije dag van mij…
Pfff nog even geen smoesen dus… en als ik dan toch nog 1 keer op een werkdag moet komen, ben ik gewoon even naar de huisarts…
Dan ben ik dus weer voor een maand gered…
De eierstokken van vrouwen met PCOS kunnen hoge gehaltes mannelijke hormonen zoals testosteron produceren. Dit kan overbeharing en in sommige gevallen acné veroorzaken. Bij een deel van de vrouwen met PCOS komt ook insuline-resistentie voor. Insuline is een hormoon dat betrokken is bij de regulatie van de bloedsuikerspiegel. Insuline-resistentie houdt in dat het lichaam minder gevoelig wordt voor de insuline die het produceert. Het lichaam reageert hierop door hogere concentraties insuline aan te maken, om zo toch de bloedsuikerspiegel te reguleren. De eierstokken van vrouwen met PCOS lijken gevoelig te zijn voor deze hoge concentratie insuline, deze zet de eierstok aan tot het produceren van meer geslachtshormonen. De resistentie, die tot voor kort met name als symptoom werd gezien, wordt tegenwoordig door sommige wetenschappers als een oorzaak beschouwd. (bron freya.nl)
Insuline-reisitentie is aan te tonen door te hoge insuline:glucose ratio of uiteindelijk te hoog suiker (suikerziekte) omdat er niet meer genoeg insuline kan worden aangemaakt om de suikers om te zetten.
Ik heb dus geen insuline resistentie (of welk ander symptoom dan ook, ik heb alleen heel veel cystes al dan niet in een kralenkrans). Bij mij is er toch metformine gegeven en daar werd ik alleen maar beroerd van.
Succes!
Droopy, owww meis ik herken je gevoel zo goed. Zit in hetzelfde schuitje. Ben ook mijn nek aan het breken om het maar niet te vertellen op het werk. Hoop ook dat ik het allemaal rond ga krijgen deze ronde…
dominique, bedankt voor je antwoord!!
Ik ga nu proberen het bij me neer te leggen en wel zien wat de dokter te vertellen heeft in sept als de uitslagen allemaal binnen zijn.
Femmie, hoe doe je dat dan op je werk?
Bedoel als je vaak heen moet dan werkt het smoesje huisarts toch niet meer? Of probeer je diensten te ruilen?