Pooh ik stuur je ff pb
He meiden,
I’m back!! :mrgreen:
Vakantie was echt heerlijk, lekker genoten de laatste keer met z’n tweetjes! We zijn 2 weekjes in Zuid-Frankrijk geweest en hebben deze week nog vrij om thuis wat te rommelen, echt lekker hoor :mrgreen:
Ik zie weer 'n nieuwe: Welkom Pooh!!
Hoop dat je alles gauw 'n plaatsje kunt geven, zodat je er makkelijker mee om kunt gaan. Vragen? Hier stellen, we zijn echt niet te beroerd om je antwoord te geven (en ook niet om dat maar 1x te doen hoor ).
Ik snap je gevoel m.b.t. je ouders. Mijn moeder zei, toen we vertelden dat ik PCOS had (en dus 'n kindje wilden, en info nodig hadden voor 't zkh), “zijn jullie daar wel klaar voor? voor 'n kindje?”. Dat kwam hard aan en dat heb ik ook tegen haar gezegd. Was best wat pissig, we waren al 'n jaar getrouwd, bijna 5 jaar samen en heel gelukkig, dus waarom niet compleet maken he!?
Do, wat heb je 'n mooie pakkende tekst in je onderschrift :thumbup: :inlove:
Jody, wienie, gaat goed he!? Leuk om jullie hummeltje te zien… :shock: 2cm :shock: (ghihi).
Ons huubke is zo lekker actief, kan er echt van genieten. Sjef heeft 'm al een paar keer gevoeld, heerlijk! Hij begint 't nu volgens mij ook wat werkelijker te vinden, bij de eerste keer dat hij 't leven voelde, was hij nog wat terughoudend, nu pakt ie m’n buik eerder vast om tijd te nemen om 'm te voelen als eerst :inlove:
Ben al flink bezig met de uitzet: we hebben alle kleertjes al bij elkaar!
'n heel mooi winterjasje hangt hier te pronken, en we hebben ook hele gave sneakertjes gekocht in Frankrijk!! zo leuk, maar nu is qua kleding de stop erop gegooid (door mezelf), vandaag de laatste lading rompertjes gekocht en nu mag ik echt niets meer bijkopen, anders wordt 't te veel hoor!! :mrgreen:
Hier nog 'n foto, kan dan Huubke zelf niet meer showen (krijg geen echo’s meer als alles goed blijft gaan!), dus dan maar met wat mama-vel erover…
Liefs,
Kaat
PS: als iemand 't niet fijn vind dat ik show, laat 't dan even weten, dan link ik de foto’s gewoon!! :-*
wat een super foto,s kaatje!!! goh ik bewonder je buik echt wel. vorig jaar toen het fout ging rond de 20wk had ik net zo,n buik als jij nu tussen de 12 en 14wk. wees er maar trots op hoor?ik denk wel dat ik dit keer dikker word want ik ben nu al 5kilo aangekomen en vorig jaar was ik in totaal 1 kilo aangekomen en ik ben nog maar 8.5wk hihihi
xxx jody
Jody, thanx!!
Ik ben in totaal nu 9 kg aangekomen, maar ik was echt dun. Zat onder m’n BMI en las dat als je erg dun bent, je eerst 'n laagje moedervet creert en dat daarna pas kg’s van de zwschap komen. Ach, vind 't niet zo erg als ik niet alles kwijt raak. Ben 1.80 en woog eerst amper 60kg, dus als ik rond de 65kg of iets meer zit straks, vind ik dat nog niet erg!
:oops: Ben 'n beetje verslaafd… babyshoppen… :oops:
kaatjes wat een mooie fotos zeg!!! Daar mag je best trots op zijn!
Jody hoe is het met jou?
Vraagje meiden:
Hebben jullie na de eisprong ook steken en krampen onder in je buik? Heb maandag eisprong gehad en vanaf toen eerst 2 dgn krampen en toen steken en nu beginnen de krampen weer.
Bij iemand herkenbaar?
Hoi Allemaal.
Allereerst iedereen die zwanger is gefeliciteerd!
Anita,
Welkom (helaas). Wat geweldig dat je de eerste keer gewoon zwanger bent geworden.
Ik heb ook PCO, heb het in mijn dossier zien staan, maar heb nog nooit een FA (= fertiliteitsarts) dit woord in zijn mond horen nemen
Het lijkt dat artsen er vrij simpel over denken. Op zich is dit op het vlak waarbinnen zij werken ook een van de meest voorkomende en gebruikelijke aandoeningen.
Dat neemt niet weg dat de impact daarvan op een vrouw die een andere droom voor ogen had er minder op is en dat wordt soms helaas wat uit het oog verloren.
Denk dat je misschien ook best wel (subtiel) aan mag geven dat je het misschien liever niet telefonisch had gehoord. Nu ga je dwalen en zwerven over het internet en lees je dingen die je niet weten wil.
Mijn FA zegt dat niets onmogelijk is. Ik heb ook 1 menstruaties met stolsels gehad. Tenminste 2 stolsels verloren en dat was de menstruatie die keer.
Of een normale cyclus gevolgd wordt door een stel aansluitende cycli, kan je niet zo stellen. Het kan gebeuren, maar ga er maar niet vanuit.
En die kramp is niet zo gek als je lichaam er stolsels uit moet werken.
Verder is het zo dat er hier ook een hoop al heel snel zwanger zijn hoor! Ja ook wel meiden die er langer over doen, maar ook zo hoeft het niet perse te gaan.
Kortom, je kan er allemaal niets van zeggen…
Wat je te wachten staat is ook al zo wisselend per ziekenhuis. De ene krijgt pillen en dan controleren ze via bloedprikken de hormoonwaarden om te kijken of het aanslaat. Ik heb persoonlijk al direct enkele FM’s (= follikelmeting) gehad om te kijken of de clomid aansloeg en hoe het met de rijping zat. Ook meteen een samenlevingstest om te kijken of de zaadjes van mijn vriend in mijn slijm kunnen overleven en nu heb ik mijn eisprong gehad en willen ze in de tweede helft nog hormoonwaarden prikken.
Het is dus maar net welk beleid je zkh erop nahoudt. Maar als je snel zwanger wil worden is het wel fijner als ze direct gericht te werk gaan en de cyclus monitoren, dan heb je toch net wat meer kans dat het raak is omdat je ziet wat je lichaam doet.
Meis, het klinkt allemaal zo nuchter misschien, maar het heeft een flinke impact op je, zeker emotioneel gezien. Voel je niet bezwaart om dat hier te uiten als je daar behoeft aan hebt.
Succes iig :hug:
Hoop iig dat we allemaal met oud en nieuw (2007-2008) aan de jip en janneke champagne zitten
wij gaan nu met vakantie… dus even geen berichtjes meer van mij voorlopig… tot over 4 weken!!
Femmie, ik geloof dat ik dat zo rond de eisprong wel had, maar kon niet goed plaatsen of dat daar wat mee te maken had.
Maar je weet, iedere vrouw is anders, zou jouw eitje aan 'n mooie tocht begonnen zijn??
Pooh, FIJNE VAKANTIE!!!
Anita, welkom hier. Femmie heeft al heel mooi geschreven, las ik.
Schroom niet je vragen hier neer te zetten, we geven allemaal graag antwoord hoor!
Ben 't helemaal met Fem eens als je 't hebt over 't verschil van ziekenhuizen, dat heb ik hier met dit kluppie meiden wel ervaren. Gelukkig had ik twee fijne fa’s en ben (achteraf voor m’n gevoel) door het proces gevlogen. Ik werd ook niet ongesteld, en ben begonnen met clomid en 'n zaadonderzoek. Manlief was in orde, dus het begin was de eisprong. Die kwam niet met clomid (50, 100 en 150mg niet). Drie cycli verder mocht ik overstappen op iets anders, mocht zelfs 'n keuze maken tussen 'n leo-behandeling (hoop dat ik 't zo goed omschrijf: het wegbranden van overtollige blaasjes, zodat eitjes mogelijk wel doorrijpen) of hormoonspuiten (puregon voor het rijpen van 't eitje, pregnyl voor het laten springen van het eitje). Ik koos voor hormoonspuiten. Ondanks dat ik spuiten heel eng vond, was ik van mening dat dat juist wel bij mij paste.
5 cycli hormoonspuiten gingen voorbij, en daarvan zijn er nog 2 door te weinig hormonen mislukt. Ik heb dus 3x pregnyl laten zetten in totaal.
Tijdens de 5e cyclus heb ik 'n baarmoederonderzoek (dan spuiten ze vloeistof in je eileiders, zodat ze kunnen zien of deze goed open zijn voor het transport van het eitje. Tevens wordt dit dan opengemaakt en laat de vloeistof een laagje achter waardoor de transport nog makkelijker gaat. Dat alles doet alleen dat vloeistof!) gehad en een samenlevingstest (je hebt de avond voor het onderzoek geslachtsgemeenschap, tijdens het onderzoek halen ze wat uit je baarmoederhals om te kijken of de zuurtegraad goed is. Hiermee kunnen ze zien of jouw slijm de zaadjes van je man/vriend goed transporteerd).
Gelukkig waren deze onderzoeken in orde. Ook in deze cyclus werd 1 van de 2 rijpe eitjes bevrucht en nu zijn we al ruim 23 weken in verwachting!
En dat alles is gebeurd tussen eind augustus 2006 en maart 2007.
Achteraf dus best snel.
Ik kan me voorstellen dat je het gevoel hebt dat je lichaam je in de steek laat, door wat je nu gehoord hebt. Het is niet makkelijk maar je moet proberen de hoop van alle medische snufjes te vinden. Je kunt tenslotte wel zwanger raken, dat heeft 't verleden je bewezen en is zichtbaar: die dochter van je!! :inlove:
Dus het is niet onmogelijk, maar hoe snel zoiets gaat, kan niemand je zeggen. Geef de hoop niet op!
Deel je emoties, leuk of verdrietig, met ons zodat we je 'n hart onder de riem kunnen steken!!
Take care :hug:
Weinie, hoestie? 1e weekje werken weer achter de rug? En hoe ging 't??
Hier weinig nieuws. Huubke is flink actief, vooral 's avonds!
Merk nu wel dat sommige dingen niet meer zo heel makkelijk zijn. Ben toch wel blij dat we destijds ook 'n wat hogere stoel bij ons bankstel hebben gekocht, want die zit nu makkelijker hoor! Kom soms amper overeind :oops:
Vandaag gordijntjes besteld voor de babykamer. Hele simpele, maar 't kleurt vast heel mooi. Sjef heeft de eerste verflaag eindelijk aangebracht, morgen de 2e. Hoop dat 't dan kan drogen, kan ik lekker gaan schoonmaken volgende week!!
Ik ga maar es koken, heb nu toch wel honger!
Doeg!!
Anita, ja daar gaan we gewoon voor, voor de jip en janneke champagne :dance:
Zaad van mijn vriend is wel onderzocht. Zal bij jou denk ik ook wel gebeuren. Je hebt een kleine, maar je zegt zelf dat het wrs mazzel is geweest (kan trouwens ook zomaar zijn dat je toen nog geen PCO had hoor, want mijn FA zegt dat het na een zwangerschap over kan zijn, al moet je daar niet op rekenen). Je weet nooit hoe het met het zaad van je man gesteld is en of dat dat misschien ook geluk is geweest.
Even laten testen kan geen kwaad, dan weet je tenminste waar je aan toe bent.
Ik vind de reacties uit je omgeving trouwens echt :thumbdown:
Dat kun je gewoon niet maken zo’n opmerkingen! :shock:
Maar ja, sommige mensen denken gewoon niet en zijn te stom om zoiets te begrijpen. Ik heb er inmiddels ook ervaring mee. :hug:
Het gevoel van falen klinkt me heel bekend meis. Ik ben ook zo vaak boos geweest op dat stomme lichaam van me, dat het niet doen wilde wat het moest doen. Mijn vriend heeft me tig keer gezegt dat ik mezelf niet de schuld moet geven omdat ik er ook niets aan kan doen, maar soms voelt het toch zo, alsof het allemaal mijn schuld is.
Het enige wat ik kan zeggen is, probeer te kijken wat je lichaam wel kan. Soms is het moeilijk/ onmogelijk om dat voor ogen te houden, maar het houdt je wel op de been. Je hebt een prachtige dochter, dus je lichaam kan het wel allemaal!!! :-*
Pooh, je bent al wel weg, maar dan toch, fijne vakantie!!!
Kaatjes, thx voor je reactie. Bij mij blijven de krampen aanhouden. Niet vele hoor. Enkele per dag, maar ze zijn er wel. Sprak laatst een medestopper en zij vertelde me dat zij altijd meer last had van de tweede fase dan van de menstruatie zelf. Ik kan me dit niet herinneren van vroeger, maar ja, alles is anders nu natuurlijk. We zijn wel waar het heen gaat.
Hoe is het met de babykamer? Lijkt me zo leuk om daar iets moois van te kunnen gaan maken. Laat je foto’s zien als het af is?
O mijn gyn zei trouwens dat je niet dor een zwangerschap pco kon krijgen… Volgens mij weten ze het zelf ook allemaal niet zo goed.
Er komt vast voor iedereen hier een moment dat we met een klein huilend schatje in ons armen liggen!!
Femmie, ik hoop dat dit 'n voelbare aanwijzing is van het tochtje van “eitje en zaadje”. Het is zo gek he, je weet niet wat je moet voelen en bent zo nieuwsgierig wat daar binnen gebeurd.
Nog 1 weekje wachten, toch??
Anita, fijn te horen dat we je wat hebben kunnen opbeuren!
Het zaadonderzoek valt erg mee, het is alleen 'n beetje een raar idee om daar met dat potje over straat te moeten. Sjef vond 't ook helemaal niet leuk, maar ik zei dan ook steeds dat 't niet leuk is om 'n paar keer per maand met je benen wijd daar te liggen. We werken er allebei aan, want we willen 't allebei.
Met 'n beetje geluk hoeft hij 't ook maar 1x te laten controleren en is alles OK
Hoe oud is je dochtertje nu?
Ik ben vandaag naar de arbo-arts geweest. Kan de beste man wel kussen, hij is echt 'n toffe peer! :mrgreen:
Eigenlijk gaat 't best goed met me, mag helemaal niet klagen want 't hoort er gewoon bij. Slaap 's nachts wat minder goed, heb meer last van 't gewicht van mijn buik en dat voel ik dus ook in m’n rug. Zitten kan ik niet zo lang, lopen kan ik ook niet zo lang, dus doen we maar 'n combi.
Ik werkte al 6uur ipv 8uur per dag (ik heb 'n contract van 40uur p.w.) maar moet nu terug naar 4uur per dag. :mrgreen:
Hij vroeg niet eens naar wat ik zou willen ofzo, maar meteen zijn voorstel. Ik stond wel perplex, had daar nog niet zo over nagedacht. Maar de beste man vond dat ik rustig aan moest doen.
OK, doe ik wel hoor!!
Vanaf morgen ben ik dus nog vroeger thuis :dance:
Verder vordert 't kamertje ook, vanavond gaat de laatste laag op de plintjes (hopelijk hoeft de kast niet meer) en dan is 't zo goed als klaar en mag ik schoonmaken!
:dance:
hoi kaatje
wat is het stil hier he? ben erg benieuwd hoe het met de rest is. met mar met wienie en met do. ik heb ze al heel lang niet gesproken. heb jij hun misschien nog gesproken.
hier gaat alles goed. de 12e is de ingreep. ik wou dat ik al zo ver was al jij pffff… , ik moet nog ff afzien denk ik.
xx jody
ha jody, gaat met beebje heel goed, met mij iets minder. Vandaag echo en die was superleuk! Verder moet ik heel rustig aan doen en mag pas werken als ik echt helemaal beter ben.
En jij?
12e dus spannend? Ik duim voor je!
En de rest, ook alles oké?
Groeten!
Jody, achteraf denk je “wat ging 't toch vlug”
12 september bedoel je? Ik snap dat je blij zult zijn als dat achter de rug is, is toch ook 'n veiliger gevoel.
Hoe doet de kleine 't? Voel je je goed?
Ik zag de andere meiden (behalve do) nog op 'n ander topic, zou wel leuk zijn als ze hier ook zo nu en dan wat schrijven he!
Ik maak nu veel vruchtwater aan ,waardoor ik veel last van m’n buik en rug heb. Voelt echt ongemakkelijk en soms pijnlijk. Controle gisteren was goed, moet gewoon rustig aan doen en ze hoopte dat Huubke binnenkort een keer stopt met groeien zodat de buikpijn wat af kan nemen.
Verder gaat 't goed, kan inmiddels gaan poetsen :mrgreen:
Nu de energie nog
Liefs,
Kaat
Kaatjes, helaas afgelopen maandag ongestelt geworden.
Ja als we eens wisten wat er allemaal van binnen gebeurde of in de toekomst konden kijken, dan maakte dat het allemaal wel veel makkelijker.
Wat heerlijk dat alles goed was bij de controle. Hopelijk gaan je klachten weer snel weg en is het een fase :hug:
Wienie, wat leuk dat de echo zo goed was. Dat moet veel vertrouwen geven. Vlgs mij heb jij de roze wolk al wel een beetje gevonden of niet?
Spannend Jody! Bij mij hebben ze van de week gekeken of ik cervix insufficientie heb, maar mijn baarmoederhalslengte is prima! (moet minimaal 3,5 cm zijn en ik zat daar ruim boven). Ook de baarmoedermond zat goed gesloten. Ze hadden ook al niet het vermoeden dat het erfelijk zou zijn(mijn moeder heeft 2 kinderen met 6 maanden verloren zoals je weet), maar voor de zekerheid hebben ze het toch gecontroleerd.
Wieniex, heb ik ook gehad (rust moeten houden verplicht), ook rond die tijd. Nu gaat het steeds beter gelukkig en kan ook beter eten zonder misselijk te worden! :dance:
Femmie, jammer!! Bij ons is het allemaal heel raar gegaan voordat we wisten hoe het precies zat bij ons. Uiteindelijk heb ik zelf de diagnose gesteld dat er toch echt wel naar de prolactine moest worden gekeken. De gyn staarde blind op wat hij dacht PCO (niet dus, wel veel cystes en kralenkrans, maar geen enkel ander symptoom) en mijn man die redelijk onvruchtbaar zou zijn. Uiteindelijk was het puur de prolactine die roet in het eten gooide!
Kaat, ik zwerf wel op kok, zal proberen wat regelmatiger hier te posten! Fijn dat alles goed gaat! Sterkte met de buikpijn!
X Do
Hey meiden,
Sorry dat ik dit topic heb verwaarloosd :oops:
Ik schaam me echt. Tis ook helemaal niet bewust ofzo, het schiet er gewoon bij in. Dan heb ik op andere topics wat gepost en vergeet ik gewoon steeds hier langs te gaan. Weet het, tis geen excuus!! Daarom zal ik van nu af aan proberen vaker te komen hier!! Echt hoor. Veel van de meiden die hier schrijven spreek ik op andere topics, maar Jody bijv. niet. En ben ook heel benieuwd hoe het jou allemaal vergaat meis :-
Ik snap dat je tegen de ingreep opziet, het lijkt mij ook vervelend. Maar goed, als het eenmaal achter de rug is, dan is het risico van weer een vroeggeboorte natuurlijk uitgesloten.
Je bent al bijna 12 weken, wat gaat het snel!!! Lukt het je een beetje op het vertrouwen terug te winnen?
Ik heb vlgs mij op de meeste andere meiden pas gereageerd in de overige topics, maar voor jullie hier een hele dikke kus :-
Kaat, hoop dat je snel niet zo’n last meer van je buik en rug hebt. Vooral niet forceren he!
Met mij gaat het allemaal goed overigens. Wel soms wat vervelende buikklachten, dinsdag daardoor een extra echo gehad. Gelukkig doet ons beebje het helemaal super! :inlove: Lag mooi op schema (zelf een paar dagen verder…) en is zeer beweeglijk. De echoscopiste kon hem bijna niet meten daardoor haha. Tis voornamelijk m’n blaas (ze dachten eerst een urineweginfectie, maar blijkt gelukkig toch niet zo te zijn) en toch echt de beruchte bandenpijn. Maar zolang het allemaal goed zit, maakt het me niet uit hoor!! Ik kan hem nu ook duidelijk voelen. Voornamelijk zo’n fladderig gevoel maar soms ook echt ‘plopjes’.
Vanmiddag heb ik nog een buikfoto laten maken, t gaat echt hard. Ben van 50 naar 55 kilo gegaan en 't zit toch voornamelijk op mn buik heb ik het idee… Komt ie hoor http://www.kindjeopkomstforum.nl/files/buik3_111.jpg
Nou, tot gauw ladies! Fijn weekend en een dikke kus